Vår Sportsdirektør: Simon Mesfin

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Dole
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2004
    • 1632

Opprinnelig skrevet av MortenA
    I praksis byttet vi Skogvold mot Diop. Farlig med hurtige spillere som avslører hvor treige resten av laget er.
    Et bytte jeg tror mange vil forsvare. Diop er selvsagt en helt annen spillertype enn Skogvold. Sistnevnte fikk en rekke muligheter til å vise seg frem uten å vise at han holder nivået. Han hadde neppe vært vår redningsmann i høst. Diop er ung og spennende og har forhåpentligvis et stort potensiale. Man kan si mye negativt om mange, men en 19-åring som er ny i klubben bør være fritatt for all kritikk.

Kommentar

• Svart og gul
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Oct 2004
      • 422

Opprinnelig skrevet av Dole

Et bytte jeg tror mange vil forsvare. Diop er selvsagt en helt annen spillertype enn Skogvold. Sistnevnte fikk en rekke muligheter til å vise seg frem uten å vise at han holder nivået. Han hadde neppe vært vår redningsmann i høst. Diop er ung og spennende og har forhåpentligvis et stort potensiale. Man kan si mye negativt om mange, men en 19-åring som er ny i klubben bør være fritatt for all kritikk.
      Enig. Det er ikke Diop som bør kritiseres, men spillerlogistikken. I en krise som denne burde vi kjøpt en bedre og mer etablert spiller. Naivt som fy å tro at han kan levere fra dag én. Vi har dessuten hentet en haug av spillere uten kamptrening.

Kommentar

• MortenA
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2007
        • 3487

Opprinnelig skrevet av Dole

Min kritikk er ikke av Diop, men av både Mesfin og resten av ledelsen. Det er ikke tilfeldig at vi spilte mange av våre beste kamper i våres med Skogvold på vingen. Han løp defensivt for både seg selv, Lehne og Åsen, så det er ikke rart at han ikke hadde overskudd til å være klinisk i de avgjørende øyeblikkene. Nå har vi tre store tunge spisser som i liten grad bidrar defensivt, og ingen bakromstrussel. Når vi i tillegg ikke evner å komme til mange innlegg, så er det ikke rart det blir måltørke.
        Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• kanarisuper
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Oct 2019
          • 704

Opprinnelig skrevet av Nosferatu

Kparobo Arierhi, heter han. Et fenomen i ungdomsfotballen i Nigeria. Han refererte til seg selv som KP da han var i Norge, og det er nok like greit i et land der Omoijuanfo, Occéan og Eziyodawe simpelthen ble å be om for mye.

For øvrig er jeg enig i at forsøkene på kallenavn her på forumet som regel er cringesen i trynet, som vi sier der jeg kommer fra.
          Det var han som spilte treningskamper i vinter?

Kommentar

• bjarmann
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2005
            • 2970

Noen med RB+ som kan fortelle meg hva som står i artikkelen om Mesfin? Etter overskriften å dømme ser han ikke ut til å gi seg frivillig. I såfall ekstremt skremmende
            I år så tar vi alt

Kommentar

• Svart og gul
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Oct 2004
              • 422

Opprinnelig skrevet av bjarmann
              Noen med RB+ som kan fortelle meg hva som står i artikkelen om Mesfin? Etter overskriften å dømme ser han ikke ut til å gi seg frivillig. I såfall ekstremt skremmende
              Masse bortforklaringer og lite selvkritikk som vanlig. Sves stiller noen relevante og kritiske spørsmål, som ikke blir besvart særlig godt. Mesfin er blant annet opptatt av å få fram at det er flere enn ham som tar beslutningene. De skal visstnok ta en evaluering internt etter sesongen...

Kommentar

• TheFugl
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Sep 2006
                • 418

Opprinnelig skrevet av Svart og gul

Masse bortforklaringer og lite selvkritikk som vanlig. Sves stiller noen relevante og kritiske spørsmål, som ikke blir besvart særlig godt. Mesfin er blant annet opptatt av å få fram at det er flere enn ham som tar beslutningene. De skal visstnok ta en evaluering internt etter sesongen...
                Han er god der Simon, samme greiene så vi i episoden i Dødball. På meg virker det som han elsker oppmerksomheten når det går bra, men har en tendens til å fraskrive seg ansvaret når det går dårlig, ref disse uttalsene.

Jeg er også genuint interessert i hvordan klubben driftes og hvordan disse beslutningene tas som skulle føre til en sportssjef uten ansvar.

Alle skjønner at en sportssjef har ansvaret for sport. Og sport har hatt noen helt absurde år.

Kommentar

• G-Man
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2011
                  • 3247

Jeg får gå mot strømmen da, og si at jeg synes svarene til Mesfin er relevante. Det er ikke alle faktorer han har kunnet påvirke. Et annet problem er at når det brenner på dass så ser vi (naturlig nok) på kortsiktige løsninger på spillersiden. Jeg tror f.eks at Krygård blir en veldig viktig bidragsyter for oss, men antagelig ikke i år. Jeg tror også at Diop kan bli veldig god og inntektsbringende, men det blir heller ikke i år. Så er da dette feilkjøp eller investeringer i fremtiden? Å hevde det ene eller det andre blir litt for enkelt.

Så er det kjøp som er mer diskutable. Karlin virker langt unna, men han var det vel svenskene som ville ha. Jeg feller ikke noen endelig dom før jeg ser om han er aktuell for en startplass neste sesong. Er han ikke det, så er det et bomkjøp. Den jeg er nærmest til å gi det stempelet nå er Kitolano. Der må det enten en helt annen innsats til, eller så er det bare å kvitte seg med fyren. Jeg er også skeptisk til praksisen med å hente gamle, mette og skadeutsatte "helter". Skal det summeres nå, så er både Ruben, Erling og Mathis feilsigneringer.

Så bør Mesfin gå? Foreløbig sitter jeg på gjerdet.

Kommentar

• OlaG
                    Oversetterdrone
                    Myklebust Light
                    • May 2008
                    • 915

Opprinnelig skrevet av G-Man
                    Så er det kjøp som er mer diskutable. Karlin virker langt unna, men han var det vel svenskene som ville ha. Jeg feller ikke noen endelig dom før jeg ser om han er aktuell for en startplass neste sesong. Er han ikke det, så er det et bomkjøp. Den jeg er nærmest til å gi det stempelet nå er Kitolano. Der må det enten en helt annen innsats til, eller så er det bare å kvitte seg med fyren. Jeg er også skeptisk til praksisen med å hente gamle, mette og skadeutsatte "helter". Skal det summeres nå, så er både Ruben, Erling og Mathis feilsigneringer.
                    Jeg er enig. Samtidig så var jeg positiv til både Ruben og Erling da de ble signert, og ihvertfall for Ruben var vel det gjengs stemning. Ruben har skuffa, og Erling har vel vært utilgjengelig for kamptropp flere kamper denne sesongen enn han har for resten av LSK-karrieren (neida, jeg har ikke faktisk sjekket tallene). Han var en spiller som ikke pleide å ha lange skadeavbrekk, og en spiller som man kunne stole på at gikk på banen med rett innstilling og innsats. Så kan det kanskje være at kroppen hans har bikka over terskelen nå, noe som er synd. Erling i kampform er en glimrende squadspiller som vi kunne hatt god bruk for, særlig i en 352/343.

Bolly var jeg litt mer skeptisk til, men jeg uttalte vel etter at han putta 2-0 og sikra seier i rotterevansjen mot Søpla at det var verdt kontrakten alene. Så får vel stå for det

Kommentar

• trigz
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2004
                      • 7121

Jeg stusser på en del av tonen i Mesfins svar til RB. Det er ikke slik at han mobbes ut på manglende grunnlag, slik man omtrent får inntrykk av. Han mottar nå rettmessig kritikk for spillerlogistikken og utføringen av jobben hans. Videre skjønner jeg ikke relevansen i å snakke om hvor gode spillere "kommer til å bli" når vi er i situasjonen vi er i. Hans mandat alt før overgangsvinduet var veldig klart: Hent spillere som holder nivået og hever laget her og nå, så vi berger plassen. Og å mene at man havnet i tidsnød ifm. ansettelsen av Georgson er helt bak mål. Vi hadde ikke en fast ansatt hovedtrener i andre halvår i fjor. Han hadde nærmere et halvt år på å finne den rette kandidaten, og det skjebnesvangre valget som ble tatt er hovedårsaken til at vi nå ligger sist på tabellen.
                      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• bjarmann
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2005
                        • 2970

Det bør være åpenbart for alle at Simon er ferdig i klubben. Rykket ned med en klubb som "aldri" rykker ned 2 ganger på 5 år. Helt fuckings utrolig. Javel, første gang tok han over en skakkjørt skute men det fratar han overhodet ikke ansvaret. Han var med å sitte stille i båten inntil kvalik kampene. Da skulle man plutselig foreta seg noe. Dette har vært en gjennomgangsmelodi. Han klarer faen ikke handle i tide og når han først handler så virker det som det er i panikk. Jobben som er gjort i klubben de siste 2 åra er rett og slett historisk dårlig. Og da mener jeg kanskje det svakeste som er gjort i norsk fotball gjennom tidene sett utifra forutsetningene.

Fremstår som han tror han er større enn klubben og elsker å sole seg når ting går bra. Gjemmer seg med en gang ting går rævva og tar ikke ansvar. Og hva faen var det tullet med at han skulle være trener i fjor og stå på indre bane med Asterhed i år? Hva faen!?
                        I år så tar vi alt

Kommentar

• DoubleHi5
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2011
                          • 4228

Opprinnelig skrevet av trigz
                          Jeg stusser på en del av tonen i Mesfins svar til RB. Det er ikke slik at han mobbes ut på manglende grunnlag, slik man omtrent får inntrykk av. Han mottar nå rettmessig kritikk for spillerlogistikken og utføringen av jobben hans. Videre skjønner jeg ikke relevansen i å snakke om hvor gode spillere "kommer til å bli" når vi er i situasjonen vi er i. Hans mandat alt før overgangsvinduet var veldig klart: Hent spillere som holder nivået og hever laget her og nå, så vi berger plassen. Og å mene at man havnet i tidsnød ifm. ansettelsen av Georgson er helt bak mål. Vi hadde ikke en fast ansatt hovedtrener i andre halvår i fjor. Han hadde nærmere et halvt år på å finne den rette kandidaten, og det skjebnesvangre valget som ble tatt er hovedårsaken til at vi nå ligger sist på tabellen.
                          Det med tidsnød med Georgson-ansettelsen blir bare for dumt! Ferdig snakka.

At det sikkert, og dessverre, finnes enkelte som går over streken, tviler jeg ikke på. Men her ser vi en Mesfin som åpenbart føler et behov for å rettferdiggjøre seg selv, og da går han i den fella å gjøre "mobbingen av ham" til hovedsaken. Når han nå altså endelig kommer på banen. Det er trist.

At han og klubben kanskje har hatt maksimal uflaks med skader, ikke minst på flere av de som har blitt hentet inn, følger jeg også. Men, jeg har en følelse av at litt for mange av de vi har hentet både er skadeutsatte og/eller ikke har lyktes i tidligere klubber. Kanskje det er en forklaring?

Det blir spennende å høre etter sesongen mer om årsakene til at spillerlogistikken har sviktet slik den har gjort. For det må vi vel få vite mer om?

Det ville selvfølgelig vært helt feil hvis noen skulle mene at Mesfin skulle gått fra jobben nå. Det tror jeg heller ikke mange mener, det er nok mest i hodet til Mesfin på bakgrunn av at han føler seg urettferdig behandlet. Men at det må en bred, og transparent (!) gjennomgang av hva som har skjedd etter sesongen, er åpenbart. Så får den gjennomgangen konkludere med om både Simon Mesfin og andre ansvarlige er de rette til å prøve å få klubben tilbake fra obos-ligaen så raskt som mulig!
                          Elska þetta félag

Kommentar

• TheFugl
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Sep 2006
                            • 418

Opprinnelig skrevet av DoubleHi5

Det med tidsnød med Georgson-ansettelsen blir bare for dumt! Ferdig snakka.

At det sikkert, og dessverre, finnes enkelte som går over streken, tviler jeg ikke på. Men her ser vi en Mesfin som åpenbart føler et behov for å rettferdiggjøre seg selv, og da går han i den fella å gjøre "mobbingen av ham" til hovedsaken. Når han nå altså endelig kommer på banen. Det er trist.

At han og klubben kanskje har hatt maksimal uflaks med skader, ikke minst på flere av de som har blitt hentet inn, følger jeg også. Men, jeg har en følelse av at litt for mange av de vi har hentet både er skadeutsatte og/eller ikke har lyktes i tidligere klubber. Kanskje det er en forklaring?

Det blir spennende å høre etter sesongen mer om årsakene til at spillerlogistikken har sviktet slik den har gjort. For det må vi vel få vite mer om?

Det ville selvfølgelig vært helt feil hvis noen skulle mene at Mesfin skulle gått fra jobben nå. Det tror jeg heller ikke mange mener, det er nok mest i hodet til Mesfin på bakgrunn av at han føler seg urettferdig behandlet. Men at det må en bred, og transparent (!) gjennomgang av hva som har skjedd etter sesongen, er åpenbart. Så får den gjennomgangen konkludere med om både Simon Mesfin og andre ansvarlige er de rette til å prøve å få klubben tilbake fra obos-ligaen så raskt som mulig!
                            Uttalelsene viser dessverre at han mistet det, han er jo ikke på bølgelengde med supporterene i det hele tatt.

Jeg vil i se ærlighet og ydmyket av en sportssjefen i forhold til situasjonen vi står i. I stedet kommer et innlegg hvor han i noen deler setter seg i offerposisjon?

Tror han alle er ute etter å ta han eller? Det tipper jeg er et meget fåtall av oss hvertfall, og da ser slike uttalelser om mobbing helt latterlig ut når vi er i den situasjonen vi er i.

Nei nå han tåle kritikken som kommer og ta ansvaret for resultatene til sportsklubben. Og han må drite i det offergreiene sine. Var det samme greiene i Dødball.

Kommentar

• maxpayne
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Apr 2006
                              • 1279

Jeg finner det ganske underholdene å lese at LSK var i en dårlig posisjon for å tiltrekke seg trenere etter nedrykket i 2019. Derfor måtte det lokkes med klausuler o.l for å få Bakke. Det er bare sprøyt. LSK har nå ved to anledninger de siste 14 mnd. prøvd å hente trener fra konkurerende eliteserieklubber. Først Helstrup, så Ødegaard. Hva skjedde? Jo begge valgte selvsagt å bli. Selv om de nesten garantert også hadde klausuler om større klubber. Det er ikke fordi lysten ikke var der for å trene LSK men ett resultat av at klubben de er tilknyttet selvsagt satte himmel og jord i bevelgelse for og ikke miste treneren sin på ett viktig tidspunkt i sesongen. I Tromsø ble til og med ordføreren en helt sentral brikke i å overtale Helstrup til å bli ut sesongen. Ingen, og jeg gjentar ingen i LSK bortsett fra Bakke og SM viste om kontakten fra enga. Hadde det bare lekket ut en liten tøddel av informasjon om at scenarioet Bakke til enga kunne være mulig så ville overgangen vært helt umulig å gjennomføre. Helt umulig! Det som skjedde i juli i fjor har for meg blitt ett eksempel på hvordan SM liker scenarioer der han selv blir sentrum for begivenhetene. En bok om Arbeiderpartiets fall er mye diskutert om dagen. Selv vil jeg gjerne utfordre noen til å skrive enn bok om LSK`s fall de siste 14. mnd.. Hvis ingen tar utfordringen så skal jeg gjøre det selv!

Kommentar

• Tvilling
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Nov 2006
                                • 1480

Jeg får vel også tørre å tenke høyt, i og med at jeg også er supporter...så får det heller være at jeg ikke ser så mange som har inne uttrykker det samme..
                                Men vi bør vel da hellee ikke være et ekkokammer..?!

Her leses tilnærmet alt i verste mening jfr Simon.. Om ikke Simon er syndebukken, så er han forhåndsdømt til å bli det. om jeg skal holde meg til de fleste av fansen som skriver her.
                                Jeg synes det er mye viktigere å kreve en (ekstern?) solid evaluering etter sesongen, enn å I forkant konkludere med hva som er +/- fakta.
                                vi er alle lei og frustrerte over hvor vi ligger nå - garantert på alle nivå i klubben.
                                Men ingen i noen posisjon kan nå gi opp!
                                Og de4 gjelder selvsagt Simon også..
                                Vi har 8 cupkamper!.
                                Så får det evalueres SAKLIG derfra! - om vi evner..

Kommentar

• _Jonern
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2004
                                  • 4396

For meg er nesten den grenseløse naiviteten og snillismen det aller verste. Det virker som at vi nærmest godtar alle krav som stilles så lenge den treneren eller den spilleren vil være så snill å signere for klubben vår. Alle salg har skjedd på spillerens premisser for å please gud og hvermann. Rösler var misfornøyd med spilletiden og resultatet er at vi faen meg gir han bort gratis. U-21 landslagsspiller på det tidspunktet!! Eksemplene er mange og det er ikke ett jævla salg vi har fått mer enn det vi kan forvente av en spiller, og i flere tilfeller har det vært langt under.

Stallen vi har satt sammen et et forbanna makkverk, med 22-23 mann på omtrent samme nivå med mye like ferdigheter. Og forsåvidt mangel på ferdigheter. Ingen skiller seg ut (bortsett fra Và). Ingen er misfornøyde, ingen tar ansvar. En gjeng med fuckings snille gutter, som det utad virker som er hovedkriteriet for Simon ved spillersigneringer. Snille gutter, ingen kontroverser. Resultatet er faen meg tabelljumbo etter en pengebruk vi aldri har opplevd før. Er så lei det pisset her.
                                  ..................

Kommentar

• Zindrinho
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Sep 2019
                                    • 584

Opprinnelig skrevet av _Jonern
                                    Rösler var misfornøyd med spilletiden og resultatet er at vi faen meg gir han bort gratis. U-21 landslagsspiller
                                    Må bare pirke litt her, u21-landslagsKAPTEIN.
                                    Ellers enig.

Kommentar

• OlaG
                                      Oversetterdrone
                                      Myklebust Light
                                      • May 2008
                                      • 915

Opprinnelig skrevet av _Jonern
                                      En gjeng med fuckings snille gutter, som det utad virker som er hovedkriteriet for Simon ved spillersigneringer. Snille gutter, ingen kontroverser.
                                      Jeg synes at akkurat dette poenget har blitt litt overdrevet, og det er et narrativ som om det ikke startet i Harde Mottak definitivt har blitt holdt i live der. Det som stort sett blir kommunisert rundt dette ved signeringer er ikke at folk er *snille*, men at de er bra mennesker som passer inn i spillergruppa. Så blir dette tolket som at det er greie gutter som ikke har temperament, ikke utfordrer noen eller noe og ikke har noen ambisjoner. Det virker også som om enkelte (ikke nødvendigvis deg, Jonern) mener at en for harmonisk spillergruppe ikke er bra, at man trenger litt disharmoni for å ha utvikling.

Jeg tenker at det er to ting som er verdt å tenke på når det kommer til det:
                                      1. Bajram Ajeti er en sånn type spiller som ville vært det motsatte av det man veldig ofte klager over. Det gikk ikke så bra.
                                      2. Den kanskje mest harmoniske spillergruppa jeg kan huske i moderne tid er antageligvis stallen i 2021/2022-sesongen (det var litt utskiftinger i perioden, men stammen var den samme). Og det er også de to beste sesongene vi har hatt i nyere tid (2017 var ingen bra sesong selv om vi vant et cupgull).

Det er helt åpenbart at stallen vi har nå sliter, men jeg er ikke med på at det er fordi vi har en gjeng med "snille gutter".

Kommentar

• G-Man
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2011
                                        • 3247

Opprinnelig skrevet av OlaG
                                        Jeg synes at akkurat dette poenget har blitt litt overdrevet, og det er et narrativ som om det ikke startet i Harde Mottak definitivt har blitt holdt i live der. Det som stort sett blir kommunisert rundt dette ved signeringer er ikke at folk er *snille*, men at de er bra mennesker som passer inn i spillergruppa. Så blir dette tolket som at det er greie gutter som ikke har temperament, ikke utfordrer noen eller noe og ikke har noen ambisjoner. Det virker også som om enkelte (ikke nødvendigvis deg, Jonern) mener at en for harmonisk spillergruppe ikke er bra, at man trenger litt disharmoni for å ha utvikling.

Jeg tenker at det er to ting som er verdt å tenke på når det kommer til det:
                                        1. Bajram Ajeti er en sånn type spiller som ville vært det motsatte av det man veldig ofte klager over. Det gikk ikke så bra.
                                        2. Den kanskje mest harmoniske spillergruppa jeg kan huske i moderne tid er antageligvis stallen i 2021/2022-sesongen (det var litt utskiftinger i perioden, men stammen var den samme). Og det er også de to beste sesongene vi har hatt i nyere tid (2017 var ingen bra sesong selv om vi vant et cupgull).

Det er helt åpenbart at stallen vi har nå sliter, men jeg er ikke med på at det er fordi vi har en gjeng med "snille gutter".
                                        Jeg er helt enig med deg, Ola. Etter min oppfatning er det to begreper som blandes her. Vi har en gjeng med "snille gutter" på banen, men det betyr ikke at de ikke kan yte maksimalt. Harmoniske spillergrupper er absolutt et mål og en suksessfaktor. Drittsekker (som Ajeti) inn i en spillergruppe bringer ikke noe bra med seg.

Det som imidlertid kan kritiseres er når de som skal lede laget blir "for snille". Dårlige prestasjoner få konsekvenser, eller så vil behovet for å gjøre det bedre gradvis bli vasket ut, og her har LSK etter mitt syn syndet grovt. Det tok f.eks altfor lang tid før Kitolanos slappe innsats sendte han på benk. Og derfor må Rubens kamp sist få konsekvenser - om han starter neste kamp (og som kaptein), så sender DN og SM et forferdelig dårlig signal inn til spillergruppa og ut til oss supportere.

Kommentar

• MortenA
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2007
                                          • 3487

Å vrake Ruben etter to kamper som kaptein sender også et negativt signal. Rubens retur har ikke vært hva noen av oss kunne forestilt oss. Håpet er at Viking er en såpass god motstander at Ruben spiller opp mot sitt beste, og han har spilt sine beste kamper mot topplag.

Når det gjelder Simons rolle, så virker det som at han har blitt for fremtidsrettet og jobbet mot neste år. Jeg tror de færreste hadde trodd det dersom noen før sesongen ville sagt at fasit etter 23 serierunder ville Lehne stått på 5 spillemål og 8 totalt, og Åsen ville hatt 3 assist. Samtidig som vi hadde sluppet inn 46 mål med det rutinerte forsvaret vårt. Det har vært plenty med faresignaler, spesielt er tempoproblemene i midtbaneleddet og antaller skadeutsatte spillere blitt påpekt i det uendelige, og vil fortsette å være en hemsko. Pratet om at vi har en ‘topp-fem’ stall er basert på tidligere prestasjoner, ikke nåværende evner. Altfor mange av nøkkelspillerne våre er over middagshøyden, og det er Mesfins ansvar.

Ser man på de spillerne Mesfin har hentet før årets sesong, så har han ikke klart å addressere hullene i troppen.

Moen Foss og Hagerup er fornuftige signeringer, så de er ikke noe å utsette på. Karlin skal jeg gi en sesong til før han avskiltes. Vi skal ikke mer enn ett år tilbake før Uba ble vurdert som et feilkjøp. Likevel var Karlin et fremtidskjøp, ikke en umiddelbar forstrekning. På lik linje faller Diop og Lucky inn i samme kategori. Krygård har jeg tro på fra neste sesong. Skadesituasjonen hans tilsier at han ikke ville være i toppform i år. Karlsbakk er for meg et fortsatt ubeskrevet blad, men førsteinntrykket er nøkternt positivt. Va var blendende med sin nærteknikk de første kampene, men fremstår nå som en ny Tobias Svendsen-type, artig å se på, men likevel begrenset totalt sett. Ali er en rollespiller, helt grei å ta en sjanse på med tanke på fysikk og potensiale, men heller ikke mer. Jeahze har jeg sett for lite til å vurdere. Holdt på å glemme Kitolano som heller ikke har levd opp til forventningene, men hva burde vi egentlig forventet fra en nomade som strengt tatt har hatt en god sesong å vise til?

Det jeg gjerne skulle sett fra Mesfin i sommer er et par veteraner, ala Arnor og Tom Petterson, som kunne kommet og gått rett inn og forsterket laget. Noen som var litt revansjesugne. I så måte ville noen ala Fredrik Krogstad vært en fin signering. Noen som gikk utpå der og gjorde drittjobbene, og holdt resten av laget i ørene. Vi har slitt med at for mange av lederskikkelsene har sluppet unna med middelmådige prestasjoner fordi vi ikke har hatt alternativer, og det må Mesfin ta ansvaret for.
                                          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

Working...