Vår Sportsdirektør: Simon Mesfin
Collapse
X
-
Kommentar
-
Oppryddingen i stallen denne vinteren bør være formidabel.
Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?Kommentar
-
Det dette laget trenger er kontinuitet på trenersiden, spillerne og Simon har kvalitet nok for medalje________________________
TB👍 3Kommentar
-
At vi ligger sist skyldes ??
Den analysen er en analyse jeg veldig gjerne vil høre!
Om ikke annet for å få meg en veldig god latter, som du vet forlenger livet - og kanskje nuller ut all den frustrasjonen dette såkalte medaljegagende LSK-mannskapet har gitt?👍 1Kommentar
-
👍 1👎 1Kommentar
-
Det bør være mulig å være på et bedre sted idag selv om vi har mistet to trene på to år altså.
Dette laget trenger en overhaling, ny sportssjef og en ny trener. Vi kan fortsatte holde oss i Eliteserien og jeg tror vi har større sjanse til det enn det folk tror, men å forsvare en sportssjefen til LSK idag er ikke jeg med på. Dersom han ikke skal stilles til ansvar for de faktiske resulater til, da kan vi likesågodt ta bort sportssjef stillingen.
Jeg beklager, men den jobben Simon har utført de siste åra er insane ræva.
👍 1Kommentar
-
😡 1Kommentar
-
Trodde alle burde støtte slke til sesongen var ferdig??
Det synes jeg fortsatt er en god plan, for sesongen er da ikke ferdig??!!!
Og ETTER den.. kan vi da håpe på en ærlig evaluering???
Det er da ikke slik at noen bare har bidratt negativt, eller positivt? Heller ikke Simon..vil jeg tro..?!
God høst!👍 6Kommentar
-
Kommentar
-
👍 1Kommentar
-
Noe som innebærer at vi er enten bedre enn Brann eller molde.
Med all respekt så er det en påstand som faller på sin egen urimelighet da fotball såre enkelt å måle:
Resultater og tabell. Pdd er vi sist, du har fått med deg det? Og høyst sannsynlig spiller vi i OBOS neste år.
Du kan gjerne spørre hvor Brann var for 2 år siden, men hva har det med LSK å gjøre?
Hvis du mener det er relevant så kan jeg spørre deg hvor Mjøndalen var for 2 år siden?
Kommentar
-
Så blir det jo selvfølgelig også for dumt at vi skal sitte på hvert vårt tastatur og kaste påstander mot hverandre. Vi støtter alle laget og jeg håper de kan klare å sette sammen et lag som kan begynne å prestere igjen.Elska þetta félag👍 2Kommentar
-
Har til gode å se noen som ikke støtter klubben her inne og ikke håper på 3 poeng i hver kamp og overlevelse.
Man er bare høyst kritisk til situasjonen og evaluerer litt as we go.
Jeg kan fx finne på å si at vi skårer ikke mål, vi slipper inn alt og laget består av gamle treiginger. Det er kanskje negativt innehold, men det er nå rimelig nærme faktafaen sånn statistikken driver å hoper seg opp på min "negative" side.
Synes forumet har vært rimelig mildt i år. Man har, som resten av alle som heier på LSK, vært jævla gavmilde i form av det å holde kjeft når ting ikke har sett ut. For man har hatt et ønske om at ting skal ordne seg på LSKs vegne.
At vi nå ser værre ut en noen gang og styrer rett mot Obos på første klasse gjør jo selvfølgelig at folk får nok og melder litt utifra opplevde realiteter, sånn blir det bare.
Jeg velger å hylle alle dere som fortsatt er positive! Men er ikke der sjøl ass.👍 5Kommentar
-
Simon ute i VG og uttaler at han dessverre har trukket det korteste strået når kritikken kommer hans vei (utrolig å skrive) I neste setning sier han at han tar ansvar. Er det ditt ansvar Simon så er det da naturlig at kritikken kommer din vei eller?
Simon er vel ikke enehersker i alle beslutningene som tas i klubben, men er vel den som ansvarlig for de sportslige beslutningene? Eller er det anarki i klubben hvor styre kjører sitt eget løp.
Jeg et åpen for å ta feil, jeg ser kun ting utad.👍 3Kommentar
-
Simon ute i VG og uttaler at han dessverre har trukket det korteste strået når kritikken kommer hans vei (utrolig å skrive) I neste setning sier han at han tar ansvar. Er det ditt ansvar Simon så er det da naturlig at kritikken kommer din vei eller?
Simon er vel ikke enehersker i alle beslutningene som tas i klubben, men er vel den som ansvarlig for de sportslige beslutningene? Eller er det anarki i klubben hvor styre kjører sitt eget løp.
Jeg et åpen for å ta feil, jeg ser kun ting utad.
Jeg har aldri vært i tvil om at Mesfin oppriktig prøver å gjøre alt til beste for klubben. Jeg synes også at han har vært maksimalt uheldig med treneravgangene. Han har også vært langt i overkant av normalt uheldig med å ikke treffe på for mange av nysigneringene. Kanskje kommer det også informasjon senere om at han i noen tilfeller ikke har hatt det siste ordet.
Men når du har det øverste sportslige ansvaret, må du være mann til å stå i det. Uansett hvor tungt det måtte være.
Når du har det øverste sportslige ansvaret i en klubb som LSK, må du være i stand til å se det og erkjenne det når du har gjort et feilvalg. Og ta konsekvensen av det. Alle er vel enige om at defensiv trygghet er det mest fundamentale i fotball. Uten defensiv trygghet blir det også veldig vanskelig å skape et godt angrepsspill. Simon hentet Ruben tilbake til klubben for å erstatte Ogbu. Jeg støttet det, og jeg trodde det var en god beslutning. Men vi var vel flere, for å si det forsiktig, som tidlig så at Ruben ikke er i nærheten av å oppfylle disse forventningene. Da er det den øverste sportslige ansvarlige sin forbannede plikt å stikke fingeren i jorda, sette ned foten, og erkjenne at dette trekket har vært mislykket. Vondt ble til verre da vi skulle spille på en helt annen måte. Hva som er årsaken til at Ruben har fortsatt å spille, til tross for svake prestasjoner, er for meg en gåte.
Jeg mener helt seriøst at hvis vi hadde hatt en trygg og god forsvarssjef, ville vi ikke ha vært i den situasjonen vi er i nå. Uansett trenerbytter og andre problemer. Derfor mener jeg også at signeringen av Ruben sett i ettertid kanskje er den mest fatale som er gjort. Spesielt siden det ikke er tatt grep.
Jeg er ikke blant dem som roper høyest på Simons avgang. Jeg er åpen for å få høre (mye) mer om hva som har foregått bak lukkede dører, før jeg skal være for bombastisk. Jeg har stor sans for Simon, men jeg må innrømme at jeg begynner å lure på om både han og klubben vil ha godt av en forandring, når det kommer uttalelser som "trukket det korteste stået" og "jeg burde kanskje ha gitt meg i fjor, da vi var på topp".Elska þetta félag👍 3Kommentar
-
Hele klubben bør evalueres etter sesongen. Det virker som om det er veldig mye kamerater som kanskje har sittet for lenge over hele rekka, og hvor det sjelden vurderes hvorvidt jobben som gjøres er god nok. Det gjelder ikke bare Simon, men hele trenerteamet og klubbledelsen. Med en svak lokalpresse som er minimalt kritisk til hva som foregår, så virker det som at hjertet for klubben har vært viktigere enn faglige vurderinger. Ex. jeg liker Kokkim, men har han et medstyre som er optimalt sammensatt for suksess. I trenerteamet, så har de fleste vært der i et årrekke. Jeg har stilt store spørsmål om ex. Kippe, Schelander, Biffen, er de rette til å skape suksess. Det samme med Lauritzen, Stokstad og resten av klubbledelsen. Den eneste vi har hentet ‘utenfra’ i det siste er Ordinas som akademileder. Ellers virker det meste å være mye kompisansettelser. Jeg håper inntrykket jeg sitter med er feil.Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?Kommentar
Kommentar