Vår Sportsdirektør: Simon Mesfin

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Ranakanaris
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Nov 2003
    • 499

Jeg håper virkelig folk for hue ut av ræva og begynner å se resultatet som blir skapt av dem som styrer klubben. Samtlige ledere og styreledere bør ta å si opp og finne seg en annen jobb. Vi kan ikke leve på gamle bragder. Det er det som skapes nå som teller og er avgjørende. Det sluttresultatet som er levert holder ikke for LSK.

Kommentar

• trigz
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2004
      • 7134

Oppsigelsen på bordet kl 08.30 i morgen tidlig.
      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• kunden
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jun 2005
        • 2431

Nå som VAR-problematikken er løst så håper jeg de mest innbitte supporterne aksjonerer for at styret trekker seg. Tøm gjerne "ammo"-lageret også. La svart røyk igen sive utover Åråsen

Kommentar

• knut
          Make knut Great Again
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2006
          • 9539

Opprinnelig skrevet av trigz
          Oppsigelsen på bordet kl 08.30 i morgen tidlig.
          Skjer ikke.

Kommer nok portrett i RB.

"Mesfin snakker ut; slik skal jeg slå tilbake"

Kommentar

• bjarmann
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2005
            • 2994

At Mesfin ikke allerede har levert oppsigelsen er jo en like stor skandale som selve nedrykket. Det kan virke som mannen lidet av narsissistisk personlighetsforstyrrelse eller noe. Han både tror og har uttalt at han skal ta ansvar og være med å snu detta her og ta oss opp igjen. Legg på fadesen med at han tok på seg trenerrollen i fjor og sneik seg med på indre bane i år. Elsker å være i vinden når det går bra. Fullstendig borte når det butter. Åpenbart store tanker om seg selv. Hvem faen tror du at du er Simon? Ødelagt klubben min, kanskje for alltid har du!
            I år så tar vi alt

Kommentar

• Nosferatu
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Apr 2006
              • 763

Opprinnelig skrevet av bjarmann
              At Mesfin ikke allerede har levert oppsigelsen er jo en like stor skandale som selve nedrykket. Det kan virke som mannen lidet av narsissistisk personlighetsforstyrrelse eller noe. Han både tror og har uttalt at han skal ta ansvar og være med å snu detta her og ta oss opp igjen. Legg på fadesen med at han tok på seg trenerrollen i fjor og sneik seg med på indre bane i år. Elsker å være i vinden når det går bra. Fullstendig borte når det butter. Åpenbart store tanker om seg selv. Hvem faen tror du at du er Simon? Ødelagt klubben min, kanskje for alltid har du!
              Man kan ta seg i å frykte at han er på et virkelig mørkt sted nå. Han har vært gjennom et samlivsbrudd, han satset på feil hest og sa nei til Den Store Muligheten i England den ene og bare ene gangen den kom, han har revet ned alt han hadde vært med på å bygge opp her og forgiftet ettermælet sitt i Fuglafamilien, han har formodentlig diskvalifisert seg selv til de høye vervene i NFF han en periode hadde innen rekkevidde... Hva sitter han igjen med nå? Det ville ikke vært sjokkerende om han har en sirene med "JEG HAR FUCKET OPP ALT JEG HAR FUCKET OPP ALT JEG HAR FUCKET OPP LIVET MITT" gående konstant inne i hodet, det ville ikke dét.

Eller så bare gir han faen, ikke vet jeg.
              Ruben Gabrielsen - vår Stefan Strandberg.

Kommentar

• bjarmann
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2005
                • 2994

Opprinnelig skrevet av Nosferatu

Man kan ta seg i å frykte at han er på et virkelig mørkt sted nå. Han har vært gjennom et samlivsbrudd, han satset på feil hest og sa nei til Den Store Muligheten i England den ene og bare ene gangen den kom, han har revet ned alt han hadde vært med på å bygge opp her og forgiftet ettermælet sitt i Fuglafamilien, han har formodentlig diskvalifisert seg selv til de høye vervene i NFF han en periode hadde innen rekkevidde... Hva sitter han igjen med nå? Det ville ikke vært sjokkerende om han har en sirene med "JEG HAR FUCKET OPP ALT JEG HAR FUCKET OPP ALT JEG HAR FUCKET OPP LIVET MITT" gående konstant inne i hodet, det ville ikke dét.

Det mest provoserende med dette er jo at han og alle de andre har tjent penger på detta her. De har tjent store penger på å rasere klubben! Faen ta dem alle!
                I år så tar vi alt

Kommentar

• maxpayne
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Apr 2006
                  • 1289

Man kan ikke fjerne alle så det koker egentlig ned til om styret blir kastet på årsmøtet eller om SM velger å gå av. Jeg frykter en stygg maktkamp i åpent lende fremover når RB allerede nå varsler en evaluering i egen avis så ser jeg allerede hva som kommer. Hvis jeg får velge så håper jeg at de fleste i styret fortsetter med noen justeringer men SM bør være ferdig. Det jeg er mest spent på ved en evaluering er om hva som gikk galt i treneransettelsen i november/desember 2023 når SM store deler av tiden var invalidisert pga nakkeprolaps. Var det allerede da uenigheter om veien videre og hvem som skulle ansettes som trener? Siden RB relativt tidlig i prosessen var ute med å snakke om at den neste treneren helst ikke burde være svensk så lurer jeg i alle fall på om dette var ett forsøk i påvirkning. Fra hvem? Kanskje tok styret seg vel store rettigheter i ansettelsen av AG når sportssjefen var en del borte. Kanskje vil SM komme bedre ut av evalueringen enn det kan se ut pr. dags dato. Vi får se. Likevel så har SM en del sider som ikke er gode når det kommer til utøvelse av makt og rampelys.
                  Last edited by maxpayne; 10.11.2024, 20:17.

Kommentar

• TheFugl
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Sep 2006
                    • 429

Opprinnelig skrevet av Nosferatu

Vanskelig å vite Jeg tipper han bare fortsetter i samme gjenget som vanligvis gjør med "det er ikke min feil" sitater og fremtoning, og da er det vel slik han tenker og føler og. Jeg håper han innser realitetene, kjiipt som det er, for og så komme seg videre.

Kommentar

• Toten71
                      Juniormedlem
                      Bøffel
                      • Sep 2016
                      • 25

Han har et stillingsvern, men omstendighetene rundt Asterhed og Nielsen var merkelige. Dessuten, stallen er (på tross av romsligere økonomi) Obos, og det er hans ansvar. Ikke egnet, det er min konklusjon.

Kommentar

• AB40
                        Medlem
                        Møteplager
                        • Aug 2015
                        • 78

Det er vel helt naturlig av Simon vil fortsette. Hvor ofte kommer en slik jobb for din egen favorittklubb rekende?

Skal man se totalt på det vil jeg si at det første nedrykket er han litt frikjent for, og jobben han gjorde etter det, med trenere og spillerrekruttering var bra.

MEN. Det siste 1,5 - 2 årene har pilen vært rett ned på alt og det kan nesten ikke sies å være tilfeldig over så lang tid.
                        Endelig hadde vi et romslig budsjett, vi skulle opp og frem og det skulle jages topp. Nå sitter vi her med nedrykk, en ufattelig aldrende og skadeplaget stall og svært få videresalgsobjekter. Det vil for meg si at vi har pisset bort alt av muligheter for topplassering de neste fem årene.

Større utgifter, mindre inntekter (spillersalg og liga) er fasit og vi kan kanskje takke han av og få noen nye impulser.

Kommentar

• Kanarivogel89
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • May 2006
                          • 4665

Opprinnelig skrevet av AB40
                          Det er vel helt naturlig av Simon vil fortsette. Hvor ofte kommer en slik jobb for din egen favorittklubb rekende?

Skal man se totalt på det vil jeg si at det første nedrykket er han litt frikjent for, og jobben han gjorde etter det, med trenere og spillerrekruttering var bra.

MEN. Det siste 1,5 - 2 årene har pilen vært rett ned på alt og det kan nesten ikke sies å være tilfeldig over så lang tid.
                          Endelig hadde vi et romslig budsjett, vi skulle opp og frem og det skulle jages topp. Nå sitter vi her med nedrykk, en ufattelig aldrende og skadeplaget stall og svært få videresalgsobjekter. Det vil for meg si at vi har pisset bort alt av muligheter for topplassering de neste fem årene.

Større utgifter, mindre inntekter (spillersalg og liga) er fasit og vi kan kanskje takke han av og få noen nye impulser.
                          Varsellampene begynte for alvor å blinke for min del i vinter da man forlenget med Bolly og hentet Knudtzon. Her ble det lovet harde pakker, så trakk man strekkgrossisten fra Ullern opp av hatten. Totalt latterlig spillerlogistikk.

Kommentar

• niko
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jul 2008
                            • 582

Endelig hadde vi et romslig budsjett, vi skulle opp og frem og det skulle jages topp.
                            Jeg synes han jevnt over gjorde en god jobb når vi hentet spillere som var gratis eller kostet en halv million. Jeg synes han jevnt over har gjort en svak jobb når vi har hentet spillere til fem millioner. Ironisk nok tror jeg nedrykket blir så kostbart for oss at vi er tilbake til å måtte hente gratis/billige spillere igjen, og dermed er han tilbake i "komfortsonen" og kan kanskje gjøre en brukbar jobb igjen på spillersiden.

Kommentar

• G-Man
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2011
                              • 3259

Nå sitter vi her med nedrykk, en ufattelig aldrende og skadeplaget stall og svært få videresalgsobjekter. Det vil for meg si at vi har pisset bort alt av muligheter for topplassering de neste fem årene.
                              Jeg blir ufattelig provosert over å lese RB i dag og ikke se et ord om at de to sjefsklovnene Mesfin og Gabrielsen har æresfølelse nok til å ha levert inn sine oppsigelser. Disse to må bort NÅ, for å gi supportere, sponsorer og alle andre håp om en bedre fremtid for klubben.

(Og RB kan samtidig gjerne gi Svesengen ansvaret for å skrive om noe annet enn fotball, maken til ryggslikker og mikrofonstativ har sjelden noen sett).

Kommentar

• AB40
                                Medlem
                                Møteplager
                                • Aug 2015
                                • 78

Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

Varsellampene begynte for alvor å blinke for min del i vinter da man forlenget med Bolly og hentet Knudtzon. Her ble det lovet harde pakker, så trakk man strekkgrossisten fra Ullern opp av hatten. Totalt latterlig spillerlogistikk.
                                veldig enig i det du sier. Ble liksom rettferdiggjort med at " de koster oss jo ingenting" og " er de skadet så er det ikke så farlig for de er bare reserver og billige".
                                For en fjern tanke å ha en gjeng på styrkerommet som ikke pusher utvikling for resten av laget eller kan være med å kjempe om plassene.

De traff på Lundemo, men det er jo mer tilfeldig enn planlagt at han plutselig kunne spille mer enn 10 kamper.

Kommentar

• niko
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jul 2008
                                  • 582

veldig enig i det du sier. Ble liksom rettferdiggjort med at " de koster oss jo ingenting" og " er de skadet så er det ikke så farlig for de er bare reserver og billige".
                                  For en fjern tanke å ha en gjeng på styrkerommet som ikke pusher utvikling for resten av laget eller kan være med å kjempe om plassene.

De traff på Lundemo, men det er jo mer tilfeldig enn planlagt at han plutselig kunne spille mer enn 10 kamper.
                                  Problemet er ikke isolert sett at man hentet Lundemo. Eller Bolly. Eller Knudtzon, osv. Problemer er når man tar sjansen på for mange spillere samtidig med en viss skadehistorikk og binder opp for stor andel av stallen i spillere som man risikerer er ute av spill store deler av sesongen. Selv om de har "lav" lønn, binder de jo opp ressurser både i trener- og medisinsk apparat, samt er der på bekostning av andre spillere som kanskje i større grad kunne gjort en jobb.

Kommentar

• knut
                                    Make knut Great Again
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2006
                                    • 9539

Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

Begynte å blinke for meg for noen år sia, da Mesfin hadde noen fra media på besøk på kontoret og skrøyt av dataprogrammet og måten man henta spillere utifra/på. Husker ikke hva det var, men jeg satt igjen med "oj, her kan mye stå på flaks".

Var derfor Ali ble henta og. Han var spilleren i Sverige som bomma på størst sjanser var det vel, og man satsa på at det ville løsne (hei TLO og nedrykk). Problemet var jo resten akkurat der. Dataen stemte sikkert på det ene variabelen, men når samtlige som har sett'n på 1 trening sier at detta ikke går, så har Mesfin et problem med måten han gjør ting på.

Før henta vi sultne folk som ville overbevise at de ikke var ferdige, eller talenter som ville det samme. Litt sånn Rosenborg har gjort i år (og se hvordan det går med dem).

Vi har bare mette, treige, skada jævler som er elendige på egentrening.

Geir Bakke vrir seg i grava.

Kommentar

• G-Man
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2011
                                      • 3259

Ali er et bilde på en spiller vi aldri skulle henta, Bolly en annen og Karlin en tredje. Men å betale penger for Sam Rodgers????? Og hva med han fra Canada (husker ikke engang hva han het)???? Og David Nielsen - på deltid???? Og Gabrielsen med 4 mill i året? Og Kitolano? Mesfin kan da ikke engang selv tro at det er mulig å slippe unna med noe slikt???

Fram med tjære og fjær med mindre han selv kaster inn håndkleet asap!

Kommentar

• TheFugl
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Sep 2006
                                        • 429

Ali er en absurd signering, helt absurd. Mannen har så tunge bein at det ikke er til å tro. Den signeringen ser helt ærlig, ikke ut i måneskinn. Det er de knallharde fakta. Motstandernes supportere tipper jeg ler godt. Ikke noe negativt om personen Ali altså, bare så det er sagt. Jeg vil heller slakte de som signerte Ali, enn Ali. Ali gjør bare sitt beste. Så da blir det sportslig ledelse nok engang da. Sportslig ledelse UT døra med engang.

Kommentar

• Kanarivogel89
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • May 2006
                                          • 4665

Opprinnelig skrevet av G-Man
                                          Ali er et bilde på en spiller vi aldri skulle henta, Bolly en annen og Karlin en tredje. Men å betale penger for Sam Rodgers????? Og hva med han fra Canada (husker ikke engang hva han het)???? Og David Nielsen - på deltid???? Og Gabrielsen med 4 mill i året? Og Kitolano? Mesfin kan da ikke engang selv tro at det er mulig å slippe unna med noe slikt???

Fram med tjære og fjær med mindre han selv kaster inn håndkleet asap!
                                          Kosi Thompson? Delvis unnskyldt fordi han skada seg og knapt rakk å vise seg frem. Så noen detaljer det som var spennende, men han var uansett ikke spilleren vi trengte på det tidspunktet. Akkurat denne signeringen faller på speider Olsen som kartla ham

Kommentar

Working...