Vår Sportsdirektør: Simon Mesfin

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Lillelord
    Medlem
    Møteplager
    • Aug 2004
    • 95

Opprinnelig skrevet av blahbla
    Jeg skjønner bare ikke vitsen. Virker som kritikk for å ha noe å kritisere for meg.
    Tviler på at man ville spart noe tid/jobb av betydning ved å ha en vedlikeholdt liste.
    Hvordan kan man vite tilgjengelighet/jobbsituasjon/økonomi uten å allerede ha tatt kontakt? Er det lov hvis han er i en annen klubb?
    Du skjønner ikke vitsen med at klubben planlegger for fremtiden? Treneren er antakeligvis den enkeltpersonen med størst betydning for resultater på kort til medium sikt. At man ikke skal være så godt forberedt som mulig på et uventet trenerskifte er helt uforståelig, særlig når vi ser konsekvensene av våre trenerskifter de siste 18 måneder.

Jeg minner igjen på følgende: Klubben hadde nylig brukt 6 mnd på å finne en ny hovedtrener, og til og med brukt penger på et eksternt selskap som skulle kartlegge kandidater i hue og ræva. Likevel er altså det beste vi klarer å hoste opp Asterhed, Ordinas/Mefsin, Nielsen og DEF. Jeg kan garantere at ingen av disse var i nærheten av topp ti listen da man vurderte kandidater før jul.

Kommentar

• MortenA
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2007
      • 3564

Opprinnelig skrevet av Lillelord
      Jeg minner igjen på følgende: Klubben hadde nylig brukt 6 mnd på å finne en ny hovedtrener, og til og med brukt penger på et eksternt selskap som skulle kartlegge kandidater i hue og ræva. Likevel er altså det beste vi klarer å hoste opp Asterhed, Ordinas/Mefsin, Nielsen og DEF. Jeg kan garantere at ingen av disse var i nærheten av topp ti listen da man vurderte kandidater før jul.
      Med tanke på at det er stor forskjell på en liste over langsiktige hovedtrenere og redningsmenn på kort sikt, så bør det være to lister. Å ansette en trener ala Georgson i sommer ville vært en stor tabbe da han fremstår som en trener som trenger lang tid for å sette laget sitt. På samme måte som Tom Nordlie ikke bør stå på en liste over langsiktige hovedtrenere. Man bør derfor operere med to lister, og når det er sagt så bør ikke det være en umulig oppgave.

Når det ellers gjelder Mesfins rolle så fremstår det som uklart for meg hvem som har utført hvilke oppgaver det siste året, og dette bør komme tydelig frem av evalueringen. For alle oss på utsiden er det umulig å vurdere hvilken grad de forskjellige medlemmene av styre, administrasjon og sport har for nedrykket. Det som oppleves som trygt å legge ved Mesfins føtter er kontraktene til Ruben og Lehne da disse ble inngått før han ble sykemeldt. For oss alle bør det være en lærepenge når vi diskuterer å hente hjem gamle helter. Jeg er ikke fremmed for tanken, men da må det være av typen Knutzon fikk; kort og billig, og så kan man heller evaluere etter hver sesong.
      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• kunden
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jun 2005
        • 2444

Uvirkelig å lese den nå et par gamle dager artikkelen der Simon sier han er villig til å ta på seg all skyld hvis det får folk til å føle seg bedre.
        Et forsøk på å fraskrive seg ansvar og minimere egen skyld og heller fremstå prektig og som martyr.

På generell basis kan jeg ikke fatte hva en liten klubb som LSK skal ha en haug med sjefer, ledere og direktører. Hva fanken gjør de? Og hvis Simon gjemmer seg bak en sykemelding, var han så pjusk at han ikke kunne sette ned foten når det begynte å rakne. Alt dette pisset om at det er ok å gjøre andre ting enn arbeid /"arbeid" når man er sykmeldt. Da må det for faen være mulig i det minste å ta en telefon eller skrive en mail eller lese inn en talemelding for å stanse togkrasjet.

Sannheten er vel heller det at nå skal alle de med godt betalte stillinger i klubben og deres såkalte redde eget ettermæle. Hvem er først ute og kaster en eller flere av de andre under bussen? Simon har vel kastet hansken når han fraskriver seg sitt eget ansvar.

Få bort dette latterlige byråkratiet bestående av en haug med ledere som gjemmer seg bak hverandre og bruk heller spenn på fasiliteter og spillere.

Kommentar

• OlaG
          Oversetterdrone
          Myklebust Light
          • May 2008
          • 932

Opprinnelig skrevet av kunden
          Få bort dette latterlige byråkratiet bestående av en haug med ledere som gjemmer seg bak hverandre og bruk heller spenn på fasiliteter og spillere.
          Hvilke stillinger er det du mener burde fjernes, og hvilke stillinger er du mener kan ta over ansvaret til daglig leder og sportsdirektøren?

Hvis du ikke har full oversikt over byråkratiet i klubben finner du en oversikt her: https://www.lsk.no/om-klubben/ansatte-og-tillitsvalgte

Kommentar

• maxpayne
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Apr 2006
            • 1308

SM ble ansatt på dagen da Levanger og Bodø/Glimt spilte 1- 1 i Obos-ligaen 2017. I dag spiller Glimt på Old Trafford med rimlig gode sjanser til poeng. Det er mulig med de rette personene på rett plass. Vi har bedre forutsetninger enn noen gang, nå gjelder det bare å sy sammen noe alle kan tro på. Der mener jeg SM ikke hører hjemme etter 2 nedrykk på 5 år.

Kommentar

• kunden
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jun 2005
              • 2444

Opprinnelig skrevet av OlaG
              Hvilke stillinger er det du mener burde fjernes, og hvilke stillinger er du mener kan ta over ansvaret til daglig leder og sportsdirektøren?

Hvis du ikke har full oversikt over byråkratiet i klubben finner du en oversikt her: https://www.lsk.no/om-klubben/ansatte-og-tillitsvalgte
              Ser ikke ut som du har helt oversikt selv. Ikke noe som heter sportsdirektør.
              Men sportssjef og daglig leder høres veldig ut som en stilling.
              Analyseansvarlig, analytiker og x antall stillinger innen salg og media. Hvor mange av disse stillingene eksisterte i klubben sist gang det ble seriegull?

The proof is in the pudding som det heter. Alt dette analysearbeidet kan man trygt si ikke har fungert.

Og hva er styrets oppgaver. Dette er vel kun verv og ikke 100% stillinger. Men hvilke oppgaver har de?

Kommentar

• Sailor Man
                Moderator
                • Jun 2007
                • 1459

Ser ikke ut som du har helt oversikt selv. Ikke noe som heter sportsdirektør.
                Men sportssjef og daglig leder høres veldig ut som en stilling.
                Analyseansvarlig, analytiker og x antall stillinger innen salg og media. Hvor mange av disse stillingene eksisterte i klubben sist gang det ble seriegull?

The proof is in the pudding som det heter. Alt dette analysearbeidet kan man trygt si ikke har fungert.

Og hva er styrets oppgaver. Dette er vel kun verv og ikke 100% stillinger. Men hvilke oppgaver har de?
                Med denne logikken burde vi gå tilbake til semiproffe spillere og tvinge Jan Åge Fjørtoft til å gjøre comeback. Det har jo beviselig fungert!

Kommentar

• kunden
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jun 2005
                  • 2444

Opprinnelig skrevet av Sailor Man

Med denne logikken burde vi gå tilbake til semiproffe spillere og tvinge Jan Åge Fjørtoft til å gjøre comeback. Det har jo beviselig fungert!
                  Skjønner ikke hvordan du klarer å trekke den konklusjonen ut ifra det jeg skrev. Relativt usaklig vil jeg si.

Men ettersom du ikke argumenterer for annet så konkluderer jeg med at du er fornøyd med tingenes tilstand. Og slik det drives nå så er vi på rett vei

PS! Du fikk med deg at vi rykket ned på søndag (just checking)

Kommentar

• Radulovic
                    Medlem
                    Møteplager
                    • Mar 2016
                    • 99

Skjønner ikke hvordan du klarer å trekke den konklusjonen ut ifra det jeg skrev. Relativt usaklig vil jeg si.

Men ettersom du ikke argumenterer for annet så konkluderer jeg med at du er fornøyd med tingenes tilstand. Og slik det drives nå så er vi på rett vei

Det er også useriøst å mene at det som funka i 1989 funker i dag.

Jeg er langt fra fornøyd med tingenes tilstand, men tenker vi må ha analyseansvarlig med mer for å bedre spillet og taktikk. Det som er problemet her er vel at de som har hatt ansvar for analyse ikke er gode nok fotballfaglig.

Kommentar

• Zindrinho
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Sep 2019
                      • 632

Opprinnelig skrevet av Radulovic

Det er også useriøst å mene at det som funka i 1989 funker i dag.

Jeg er langt fra fornøyd med tingenes tilstand, men tenker vi må ha analyseansvarlig med mer for å bedre spillet og taktikk. Det som er problemet her er vel at de som har hatt ansvar for analyse ikke er gode nok fotballfaglig.
                      Også der virker det som at det ikke finnes noen plan B. Vi skulle sette folk i offside på corner, hvor mange ganger har det skjedd? (0)
                      Og ved å dermed ikke ha folk på stolpene, hvor mange har vi slippi inn ved stolpene på corner imot? (15?)
                      Kunne vært noe for analyseteamet og analysert..

Kommentar

• knut
                        Make knut Great Again
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2006
                        • 9564

Opprinnelig skrevet av Zindrinho

Vi skulle sette folk i offside på corner, hvor mange ganger har det skjedd? (0)
                        Og ved å dermed ikke ha folk på stolpene, hvor mange har vi slippi inn ved stolpene på corner imot? (15?)
                        Aaaaaaaaaaaaamen!

Og one more time for the people in the back!

Opprinnelig skrevet av Zindrinho
                        Vi skulle sette folk i offside på corner, hvor mange ganger har det skjedd? (0)

Kommentar

• Sailor Man
                          Moderator
                          • Jun 2007
                          • 1459

Du skrev:

[QUOTE=kunden;n977208] Analyseansvarlig, analytiker og x antall stillinger innen salg og media. Hvor mange av disse stillingene eksisterte i klubben sist gang det ble seriegull?

[\QUOTE]

Vi hadde ingen sånne stillinger i 1989. Som en klubb som ikke har vunnet serien på 35 år tror jeg heller vi kan lære av de som gjør det bra enn å enn å se tilbake til 1989 og hva vi gjorde da.

Hvordan du klarer å trekke konklusjonen at jeg er «fornøyd med tingenes tilstand» tviler jeg mer på.

Kommentar

• Lillelord
                            Medlem
                            Møteplager
                            • Aug 2004
                            • 95

RB melder at vi mest sannsynlig stiller med Hoff på høyreback og Roseth på venstreback. Dvs en midtbanespiller og en midtstopper på hver side. For en tropp vi har bygget!

Men Mefsin kan selvfølgelig ikke klandres, er jo ikke han som bestemmer overganger, det var sikkert noen i styret eller en av de mange trenerne som mente at spillere vi har jaktet i flere overgangsvinduer som Diop, Krygård og Karlsbakk var viktige å lande i sommer. Og Mefsin var nok heller ikke involvert da vi hentet Ali på lån på oppfordring fra Georgson, selv om Georgson hadde forlatt klubben da vi signerte Ali. Jeg tror nok heller ikke han var involvert i kontraktsdiskusjonen med Edh, og han kunne jo derfor ikke vite at det ikke ville løse seg slik at vi måtte hente Larsson som en nødløsning.

Kommentar

• kunden
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jun 2005
                              • 2444

[QUOTE=Sailor Man;n977218]
                              Du skrev:

[\QUOTE]

Vi hadde ingen sånne stillinger i 1989. Som en klubb som ikke har vunnet serien på 35 år tror jeg heller vi kan lære av de som gjør det bra enn å enn å se tilbake til 1989 og hva vi gjorde da.

Hvordan du klarer å trekke konklusjonen at jeg er «fornøyd med tingenes tilstand» tviler jeg mer på.
                              Du har i to innlegg argumentert for at vi skal gunne på med samme struktur, eller ikke kommet med noe alternativ til dagens organisasjon.

Spark hele rælet. For å si det flåsete.
                              Sats på eget spill. Da trenger man ikke et kobbel av analytikere ol.
                              Det blir, for å si det mildt, patetisk å stille med det i OBOS. Skal man bruke timesvis på å analysere feks Levanger?

Ille nok som det er å bli rundspilt og rundpult i ES av klubber med et mikroskop budsjett og organisasjon ift LSK. Vi er blitt til latter for hele fotball-Norge.

Kort sagt. Bruk gryna bedre og mer effektivt. Bygg en identitet, spillestil og spillestall og ikke kast bort spenn på folk som ikke knyter på seg fotballsko.
                              En trener kan vi glane på videoer. Slik Drillo mfl gjorde. Trenger ikke en egen stilling for det.
                              La noen dedikerte fans fikse medier /nett / FB / X etc. Trenger ikke en full stilling til det heller.
                              Sats mer på dugnadsånd for å fikse det utenomsportslige.

Kommentar

• Fugggel
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Dec 2020
                                • 522

[QUOTE=kunden;n977221]
                                Opprinnelig skrevet av Sailor Man
                                Du skrev:

Du har i to innlegg argumentert for at vi skal gunne på med samme struktur, eller ikke kommet med noe alternativ til dagens organisasjon.

Spark hele rælet. For å si det flåsete.
                                Sats på eget spill. Da trenger man ikke et kobbel av analytikere ol.
                                Det blir, for å si det mildt, patetisk å stille med det i OBOS. Skal man bruke timesvis på å analysere feks Levanger?

Ille nok som det er å bli rundspilt og rundpult i ES av klubber med et mikroskop budsjett og organisasjon ift LSK. Vi er blitt til latter for hele fotball-Norge.

Kort sagt. Bruk gryna bedre og mer effektivt. Bygg en identitet, spillestil og spillestall og ikke kast bort spenn på folk som ikke knyter på seg fotballsko.
                                En trener kan vi glane på videoer. Slik Drillo mfl gjorde. Trenger ikke en egen stilling for det.
                                La noen dedikerte fans fikse medier /nett / FB / X etc. Trenger ikke en full stilling til det heller.
                                Sats mer på dugnadsånd for å fikse det utenomsportslige.
                                Med den kompetansen du fremviser her så skulle man tro du jobba i LSK.

Kommentar

• Holterkanari
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Aug 2009
                                  • 595

Jeg er tilhenger av kontinuitet, men du skal ha en særdeles god forsvarstale skal jeg forsvare deg mer nå Simon. Det du har levert i år er elendig fra a til,å. Hvorfor ikke få inn en vikar når du har vært sykmeldt det meste av tiden?

Kommentar

• Dumbo
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jul 2004
                                    • 522

Opprinnelig skrevet av Holterkanari
                                    Jeg er tilhenger av kontinuitet, men du skal ha en særdeles god forsvarstale skal jeg forsvare deg mer nå Simon. Det du har levert i år er elendig fra a til,å. Hvorfor ikke få inn en vikar når du har vært sykmeldt det meste av tiden?
                                    Vel, såvidt jeg har forstått på Dødball-gjengen så har Mesfin i lang tid ønsket å få inn en vikar uten at dette ønsket har blitt etterkommet.
                                    Men om du mener det er hans ansvar, så er det sikkert greit at du som mange andre skyter fra hofta.

Kommentar

• MortenA
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2007
                                      • 3564

For meg så blir prognosen til Mesfin det avgjørende. Vi kan ikke fortsette med en sportssjef som er 80% sykemeldt. Dersom han vil være tilbake for fullt i løpet av kort tid, så er jeg ikke fremmed for å la han fortsette. Vil det ta lang tid så må det tas grep. Vi kan ikke fortsette med en så viktig stilling i praksis ubesatt.
                                      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• OlaG
                                        Oversetterdrone
                                        Myklebust Light
                                        • May 2008
                                        • 932

Opprinnelig skrevet av Holterkanari
                                        Det er ikke en sykemeldt arbeidstager sitt ansvar å skaffe en vikar, det er lederen hens sin oppgave. I dette tilfellet betyr det daglig leder.
                                        Hvis det viser seg at Mesfin har motsatt seg at man finner noen til å ta over så er det noe annet, men å legge på Mesfin at klubben ikke har skaffet vikar når han er sykmeldt er tøys.

Kommentar

• DoubleHi5
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2011
                                          • 4359

2-2!!
                                          Elska þetta félag

Kommentar

Working...