Vår Sportsdirektør: Simon Mesfin
Collapse
X
-
Eller noe sånt. Jeg har ikke forstått det helt.😂 1Kommentar
-
Men daglig leder er visst ikke noe særlig på dette med administrasjon og ledelse, så vi kan ikke peke på han. Det er visst heller styret sin skyld fordi de kjenner til manglene til daglig leder, og har derfor ansvaret for de tingene han ikke får til.
Eller noe sånt. Jeg har ikke forstått det helt.Elska þetta félagKommentar
-
Men daglig leder er visst ikke noe særlig på dette med administrasjon og ledelse, så vi kan ikke peke på han. Det er visst heller styret sin skyld fordi de kjenner til manglene til daglig leder, og har derfor ansvaret for de tingene han ikke får til.
Eller noe sånt. Jeg har ikke forstått det helt.
Da skreiv jeg:
Daglig leder han evner ikke.
Så styret (av alle ting) må legge føringer for alt de nå!
Alt fra vikar til Mesfin til viktigst av alt; at friviligheten rundt LSK på kampdag ikke imploderer!
Styret må inn å detaljstyre. Det blir mange gratis timer for dem det. Hadde vi bare hatt en person som egentlig hadde, og tok, ansvaret!
Kommentar
-
Ikke bare på Lauritzen dette. Mesfin må også ønske å få hjelp fra andre, men det sitter langt inne.👍 1Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Man kan ikke ansette en assistent bare fordi Mefsin er sykemeldt, det blir rør. Hva gjør man da hvis Mefsin fortsetter å være sykemeldt? Har en assistent som er sportssjef uten egentlig å være tilstrekkelig kvalifisert? Hva hvis Mefsin aldri kommer tilbake? Burde ikke ny sportssjef i så fall få velge sin assistent?Kommentar
-
Man kan ikke ansette en assistent bare fordi Mefsin er sykemeldt, det blir rør. Hva gjør man da hvis Mefsin fortsetter å være sykemeldt? Har en assistent som er sportssjef uten egentlig å være tilstrekkelig kvalifisert? Hva hvis Mefsin aldri kommer tilbake? Burde ikke ny sportssjef i så fall få velge sin assistent?Kommentar
-
Ja, det ville vært naturlig. Men av en eller annen grunn har man valgt å la begge to fortsette i sine roller, til tross for langvarig sykemelding. Det er noe som ikke henger på greip med styringa her.Last edited by Lillelord; 02.12.2024, 17:05.👍 3Kommentar
-
Skulle vært veldig interessant å høre hva evalueringen konkluderer med rundt dette, men har null tro på at de går ut med noe som helst, så vi forblir nok i mørket.
Det som er åpenbart - og kan fastslås uten noen intern / ekstern evaluering - er at det har vært noe helt riv rav ruskende galt i samarbeidet (eller manglende sådan) mellom daglig leder, sportslig leder, styreformann og styre.
Så gjenstår det å se om ansvaret blir lagt der det hører hjemme, eller om det faktisk er slik at alle har ansvar...Kommentar
-
Det er ikke en sykemeldt arbeidstager sitt ansvar å skaffe en vikar, det er lederen hens sin oppgave. I dette tilfellet betyr det daglig leder.
Hvis det viser seg at Mesfin har motsatt seg at man finner noen til å ta over så er det noe annet, men å legge på Mesfin at klubben ikke har skaffet vikar når han er sykmeldt er tøys.
Hvorfor ikke få inn en vikar når du har vært sykmeldt det meste av tiden?👍 1Kommentar
-
Hele gjengen skal byttes ut. Mesfin har vært syk og kan ikke klandres for det, men han har vært delaktig på lik linje med alle andre i ansettelsene og mangelen på det i fjor, og i at vi har blåst masse penger på møkkaspillere.Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellumKommentar
-
«Mesfin er glad for at denne utvidelsen kommer på plass nå.
– Det har vært et behov for å styrke teamet rundt meg. Alternativene var enten å gå den administrative veien eller å få inn en speider. Spillerlogistikk og det administrative i sportssjefsjobben er ganske omfattende, og ved å få støtte på deler av det arbeidet så er det mulig å leve lenger i jobben her. Det har jeg følt at jeg har fått forståelse for i styret, og derfor skulle vi ikke gå inn i 2023 uten at vi gjør noe på dette området.»
Det er altså slik at Olsen ble hentet for å avlaste Mefsin på spillerlogistikk-biten til 2023 sesongen. Jeg kan jo da skjønne at man ikke henter (enda) en assistent når Mefsin ber om det ett år etterpå. Og mangelen på assistent kan ikke frita Mefsin for ansvar for det som har skjedd de siste 18 månedene.👍 1Kommentar
-
Sjekket litt tilbake i tid, og det viser seg jo ar Espen Olsen kom inn i 2023 nettopp for å avlaste Mefsin. Her er hva Mefsin selv sa til RB:
«Mesfin er glad for at denne utvidelsen kommer på plass nå.
– Det har vært et behov for å styrke teamet rundt meg. Alternativene var enten å gå den administrative veien eller å få inn en speider. Spillerlogistikk og det administrative i sportssjefsjobben er ganske omfattende, og ved å få støtte på deler av det arbeidet så er det mulig å leve lenger i jobben her. Det har jeg følt at jeg har fått forståelse for i styret, og derfor skulle vi ikke gå inn i 2023 uten at vi gjør noe på dette området.»
Det er altså slik at Olsen ble hentet for å avlaste Mefsin på spillerlogistikk-biten til 2023 sesongen. Jeg kan jo da skjønne at man ikke henter (enda) en assistent når Mefsin ber om det ett år etterpå. Og mangelen på assistent kan ikke frita Mefsin for ansvar for det som har skjedd de siste 18 månedene.
Avdeling sportslig ledelse har knapt levert noe de siste 18-24 månedene .👍 4Kommentar
Kommentar