Vår Sportsdirektør: Simon Mesfin

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • bjarmann
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2005
    • 3030

Opprinnelig skrevet av Dumbo

Vel, såvidt jeg har forstått på Dødball-gjengen så har Mesfin i lang tid ønsket å få inn en vikar uten at dette ønsket har blitt etterkommet.
    Men om du mener det er hans ansvar, så er det sikkert greit at du som mange andre skyter fra hofta.
    Har faktisk null tiltro til Sves når det gjelder Mesfin. Han er så langt oppi tarmen på Mesfin at han ser tolvfinger'n
    I år så tar vi alt

Kommentar

• Henke25
      Seniormedlem
      Forumsadist
      • Jun 2018
      • 136

Siste plass!

Kommentar

• Kjøttkaka
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • May 2012
        • 335

Opprinnelig skrevet av OlaG

Det er ikke en sykemeldt arbeidstager sitt ansvar å skaffe en vikar, det er lederen hens sin oppgave. I dette tilfellet betyr det daglig leder.
        .
        Men daglig leder er visst ikke noe særlig på dette med administrasjon og ledelse, så vi kan ikke peke på han. Det er visst heller styret sin skyld fordi de kjenner til manglene til daglig leder, og har derfor ansvaret for de tingene han ikke får til.

Eller noe sånt. Jeg har ikke forstått det helt.

Kommentar

• DoubleHi5
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2011
          • 4359

Opprinnelig skrevet av Kjøttkaka

Men daglig leder er visst ikke noe særlig på dette med administrasjon og ledelse, så vi kan ikke peke på han. Det er visst heller styret sin skyld fordi de kjenner til manglene til daglig leder, og har derfor ansvaret for de tingene han ikke får til.

Jeg mener det må være tindrende klart at det øverste ansvaret for at vi har en sportssjef på jobb er styret og styrets leder. Men det virker jo ganske tydelig at Kokkim og Mesfin ikke har spilt på samme lag i år.
          Elska þetta félag

Kommentar

• knut
            Make knut Great Again
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2006
            • 9564

Opprinnelig skrevet av Kjøttkaka

Vi diskuterte i LSK 2024 tråden rundt det at kiosk og frivillige på Åråsen sliter.

Da skreiv jeg:

Opprinnelig skrevet av knut
            Dette her må faktisk styret (av alle ting!) gjøre noe med!

Skulle liksom tro at det å behandle kundene sine på en bra måte og å pushe produkter på dem skulle bli sett på som god/normal butikk.

Men nei.

Så styret (av alle ting!) må legge føringer!
            Ingen skjønte hva jeg mente virker det som. Men det blir faktisk litt som med det du tuller/melder ironisk med her Kjøttkaka.

Daglig leder han evner ikke.

Så styret (av alle ting) må legge føringer for alt de nå!

Alt fra vikar til Mesfin til viktigst av alt; at friviligheten rundt LSK på kampdag ikke imploderer!

Styret må inn å detaljstyre. Det blir mange gratis timer for dem det. Hadde vi bare hatt en person som egentlig hadde, og tok, ansvaret!

Kommentar

• Svart og gul
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Oct 2004
              • 457

Ikke bare på Lauritzen dette. Mesfin må også ønske å få hjelp fra andre, men det sitter langt inne.

Kommentar

• DoubleHi5
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2011
                • 4359

Er det noen som har noen forslag til hvor vi kunne finne en dyktig sportssjef? Navn?
                Elska þetta félag

Kommentar

• Hexaphim
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • May 2006
                  • 2830

Opprinnelig skrevet av Svart og gul
                  Ikke bare på Lauritzen dette. Mesfin må også ønske å få hjelp fra andre, men det sitter langt inne.
                  Har det ikke blitt sagt at han har bedt om en assistent lenge? Stemmer ikke det?

Kommentar

• Svart og gul
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Oct 2004
                    • 457

Opprinnelig skrevet av Hexaphim
                    Har det ikke blitt sagt at han har bedt om en assistent lenge? Stemmer ikke det?
                    Tror bildet er litt mer sammensatt enn som så.

Kommentar

• Lillelord
                      Medlem
                      Møteplager
                      • Aug 2004
                      • 95

Man kan ikke ansette en assistent bare fordi Mefsin er sykemeldt, det blir rør. Hva gjør man da hvis Mefsin fortsetter å være sykemeldt? Har en assistent som er sportssjef uten egentlig å være tilstrekkelig kvalifisert? Hva hvis Mefsin aldri kommer tilbake? Burde ikke ny sportssjef i så fall få velge sin assistent?

Kommentar

• knut
                        Make knut Great Again
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2006
                        • 9564

Opprinnelig skrevet av Lillelord
                        Man kan ikke ansette en assistent bare fordi Mefsin er sykemeldt, det blir rør. Hva gjør man da hvis Mefsin fortsetter å være sykemeldt? Har en assistent som er sportssjef uten egentlig å være tilstrekkelig kvalifisert? Hva hvis Mefsin aldri kommer tilbake? Burde ikke ny sportssjef i så fall få velge sin assistent?
                        Espen Olsen. Litt midlertidig omrokkering. Som når Mesfin var trener osv.

Kommentar

• Lillelord
                          Medlem
                          Møteplager
                          • Aug 2004
                          • 95

Opprinnelig skrevet av knut

Espen Olsen. Litt midlertidig omrokkering. Som når Mesfin var trener osv.
                          Ja, det ville vært naturlig. Men av en eller annen grunn har man valgt å la begge to fortsette i sine roller, til tross for langvarig sykemelding. Det er noe som ikke henger på greip med styringa her.
                          Last edited by Lillelord; 02.12.2024, 17:05.

Kommentar

• G-Man
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2011
                            • 3308

Skulle vært veldig interessant å høre hva evalueringen konkluderer med rundt dette, men har null tro på at de går ut med noe som helst, så vi forblir nok i mørket.

Det som er åpenbart - og kan fastslås uten noen intern / ekstern evaluering - er at det har vært noe helt riv rav ruskende galt i samarbeidet (eller manglende sådan) mellom daglig leder, sportslig leder, styreformann og styre.

Så gjenstår det å se om ansvaret blir lagt der det hører hjemme, eller om det faktisk er slik at alle har ansvar...

Kommentar

• Holterkanari
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Aug 2009
                              • 595

Opprinnelig skrevet av OlaG

Det er ikke en sykemeldt arbeidstager sitt ansvar å skaffe en vikar, det er lederen hens sin oppgave. I dette tilfellet betyr det daglig leder.
                              Hvis det viser seg at Mesfin har motsatt seg at man finner noen til å ta over så er det noe annet, men å legge på Mesfin at klubben ikke har skaffet vikar når han er sykmeldt er tøys.
                              Jeg mener ikke at det er hans ansvar- det ligger hos ledelsen

Kommentar

• OlaG
                                Oversetterdrone
                                Myklebust Light
                                • May 2008
                                • 932

Opprinnelig skrevet av Holterkanari
                                Jeg mener ikke at det er hans ansvar- det ligger hos ledelsen
                                Enig.

Hvorfor ikke få inn en vikar når du har vært sykmeldt det meste av tiden?
                                Du skriver hele innlegget i du-form, til Mesfin. Så da antok jeg at denne linja også var stila til han. Men er vi enige så er det greit nok.

Kommentar

• kunden
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jun 2005
                                  • 2444

Evalueringen er en tåkelegging.
                                  Er tåpelig forsøk på å abstrahere problemet.
                                  Legge det på omstendigheter og ikke på personer.
                                  Dette er evalueringen. Udugelige folk

Nuff said. Få inn nye

Kommentar

• TheFugl
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Sep 2006
                                    • 442

Mesfin bør være ferdig uavhengig av denne sykemeldingen.

Kommentar

• trigz
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2004
                                      • 7154

Hele gjengen skal byttes ut. Mesfin har vært syk og kan ikke klandres for det, men han har vært delaktig på lik linje med alle andre i ansettelsene og mangelen på det i fjor, og i at vi har blåst masse penger på møkkaspillere.
                                      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• Lillelord
                                        Medlem
                                        Møteplager
                                        • Aug 2004
                                        • 95

Opprinnelig skrevet av Hexaphim
                                        Sjekket litt tilbake i tid, og det viser seg jo ar Espen Olsen kom inn i 2023 nettopp for å avlaste Mefsin. Her er hva Mefsin selv sa til RB:

«Mesfin er glad for at denne utvidelsen kommer på plass nå.

– Det har vært et behov for å styrke teamet rundt meg. Alternativene var enten å gå den administrative veien eller å få inn en speider. Spillerlogistikk og det administrative i sportssjefsjobben er ganske omfattende, og ved å få støtte på deler av det arbeidet så er det mulig å leve lenger i jobben her. Det har jeg følt at jeg har fått forståelse for i styret, og derfor skulle vi ikke gå inn i 2023 uten at vi gjør noe på dette området.»

Det er altså slik at Olsen ble hentet for å avlaste Mefsin på spillerlogistikk-biten til 2023 sesongen. Jeg kan jo da skjønne at man ikke henter (enda) en assistent når Mefsin ber om det ett år etterpå. Og mangelen på assistent kan ikke frita Mefsin for ansvar for det som har skjedd de siste 18 månedene.

Kommentar

• Fugggel
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Dec 2020
                                          • 522

Opprinnelig skrevet av Lillelord

Sjekket litt tilbake i tid, og det viser seg jo ar Espen Olsen kom inn i 2023 nettopp for å avlaste Mefsin. Her er hva Mefsin selv sa til RB:

«Mesfin er glad for at denne utvidelsen kommer på plass nå.

– Det har vært et behov for å styrke teamet rundt meg. Alternativene var enten å gå den administrative veien eller å få inn en speider. Spillerlogistikk og det administrative i sportssjefsjobben er ganske omfattende, og ved å få støtte på deler av det arbeidet så er det mulig å leve lenger i jobben her. Det har jeg følt at jeg har fått forståelse for i styret, og derfor skulle vi ikke gå inn i 2023 uten at vi gjør noe på dette området.»

Det er altså slik at Olsen ble hentet for å avlaste Mefsin på spillerlogistikk-biten til 2023 sesongen. Jeg kan jo da skjønne at man ikke henter (enda) en assistent når Mefsin ber om det ett år etterpå. Og mangelen på assistent kan ikke frita Mefsin for ansvar for det som har skjedd de siste 18 månedene.
                                          Er jo rimelig påfallende at RB begynte å skrive om både sykemelding og mangel på assistent etter nedrykket ble et faktum. Hvorfor har ikke det kommet ut før?
                                          Avdeling sportslig ledelse har knapt levert noe de siste 18-24 månedene .

Kommentar

Working...