Vår Sportsdirektør: Simon Mesfin

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • brune stakkeland
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jan 2012
    • 896

Opprinnelig skrevet av Lillelord

Sjekket litt tilbake i tid, og det viser seg jo ar Espen Olsen kom inn i 2023 nettopp for å avlaste Mefsin. Her er hva Mefsin selv sa til RB:

«Mesfin er glad for at denne utvidelsen kommer på plass nå.

Det er altså slik at Olsen ble hentet for å avlaste Mefsin på spillerlogistikk-biten til 2023 sesongen. Jeg kan jo da skjønne at man ikke henter (enda) en assistent når Mefsin ber om det ett år etterpå. Og mangelen på assistent kan ikke frita Mefsin for ansvar for det som har skjedd de siste 18 månedene.
    Mesfin er veldig på at man kan være uenige i diskusjoner også stiller de seg samlet bak i etterkant. Kan godt være at han ønsket en assistent til det administrative, men bare fikk gehør fra styret for sjefsspeider. Jeg håper utredninga er god, for vi kan ikke hive alle, men jeg veit virkelig ikke hvem vi skal beholde

Kommentar

• AB40
      Medlem
      Møteplager
      • Aug 2015
      • 81

Opprinnelig skrevet av Fugggel

Er jo rimelig påfallende at RB begynte å skrive om både sykemelding og mangel på assistent etter nedrykket ble et faktum. Hvorfor har ikke det kommet ut før?
      Avdeling sportslig ledelse har knapt levert noe de siste 18-24 månedene .
      Er jo også fryktelig svakt kommunisert av lsk under hele prosessen her. Når vi nå står i nedrykket så blir det jo ekstra klumsete sett i retrospekt.

jeg var veldig på at Mesfin måtte ut nå, men alt av informasjon som nå har kommet tydeligere frem gjør jo at man blir bare enda mer usikker på hva faen de har surra med i den organisasjonen der.

Kommentar

• Lillelord
        Medlem
        Møteplager
        • Aug 2004
        • 95

Opprinnelig skrevet av AB40

Er jo også fryktelig svakt kommunisert av lsk under hele prosessen her. Når vi nå står i nedrykket så blir det jo ekstra klumsete sett i retrospekt.

jeg var veldig på at Mesfin måtte ut nå, men alt av informasjon som nå har kommet tydeligere frem gjør jo at man blir bare enda mer usikker på hva faen de har surra med i den organisasjonen der.
        Jeg tror ikke vi skal laste klubben/styret for mangelen på kommunikasjon her. Klubben har ikke lov å gå ut med detaljer om sykemeldinger av ansatte uten at vedkommende samtykker til det.

Kommentar

• plantemiddel
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Feb 2012
          • 831

Opprinnelig skrevet av Lillelord

Jeg tror ikke vi skal laste klubben/styret for mangelen på kommunikasjon her. Klubben har ikke lov å gå ut med detaljer om sykemeldinger av ansatte uten at vedkommende samtykker til det.
          Er jo ikke detaljer om selve sykemeldingen folk er interessert i, men detaljer om hvordan klubben håndterer sykmeldingen. Sistnevnte har de absolutt lov til å informere offentligheten om.

Kommentar

• Sailor Man
            Moderator
            • Jun 2007
            • 1459

Ble litt skeptisk av noen uttalelser i intervju med Sves i forbindelse med treneransettelsen: Simon mente at vi allerede har ryggraden i laget under kontrakt, men at troppen må spisses fram til neste sesong. Nå veit ikke jeg om det er noe han "må" si for å tekkes spillertroppen, men ryggraden i laget var ikke akkurat overbevisende i 2024.

Kommentar

• bjarmann
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2005
              • 3030

Opprinnelig skrevet av Sailor Man
              Ble litt skeptisk av noen uttalelser i intervju med Sves i forbindelse med treneransettelsen: Simon mente at vi allerede har ryggraden i laget under kontrakt, men at troppen må spisses fram til neste sesong. Nå veit ikke jeg om det er noe han "må" si for å tekkes spillertroppen, men ryggraden i laget var ikke akkurat overbevisende i 2024.
              Vanskelig å skjønne hva Mesfin sikter til her, med tanke på at vi hadde 20 mann uten ryggrad i stallen i år
              I år så tar vi alt

Kommentar

• MortenA
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2007
                • 3564

Vi har helt klart manglet en ledertype på banen i år. Mesteparten av laget holder brukbar Eliteserieklasse selv om noen grep må tas. Jeg mener vi mangler en motor/ryddegutt på midtbanen. Hadde vi hatt en Hetle Nilsen-type, så vil jeg påstå at nedrykket hadde aldri skjedd. Hvorvidt Krygård er den rette for oss vil vinteren vise. Forhåpentligvis får vi se han skadefri slik at man kan vurdere potensialet mer.

At Mesfin må rydde i stallen er ubestridt, men det er ikke slik at hele stallen er ubrukelig.
                Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• Lynginator
                  Medlem
                  Hoffnarr
                  • Aug 2020
                  • 58

Etter denne sesongen er det ingen vi kan si har ryggrad, nei. Men vi er vel alle enige om at vi på papiret har ett for godt lag til at det skulle være mulig å rykke ned? Er vel det han kanskje mener, at vi på papiret har et godt nok lag, men at stallen må spisses litt. Få vekk litt daukjøtt på høye lønninger, ikke fornye pensjonerte og kronisk skadet spillere, og heller hente inn noen som faktisk kan bidra.

Kommentar

Working...