Lillestrøm SK - Strømsgodset IF, lørdag 01.07.17, kl 18:00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kroktåa
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2015
    • 2940

    #41
    Opprinnelig skrevet av GIFKanari

    Kanskje er det håp.
    Det er greit nok at du er den største sjefssutreren på forumet, og finner noe å klage på HELE TIDA! Det er helt lov. Men – kanskje er det håp?!? Om du har ment at det ikke er håp; Hvorfor i helvete holder du på her? Er det bare for å trøtte oss ut og jage vekk debattanter og lesere etter hvert som de blir drit lei av all negativiteten?

    I dag vant vi en viktig kamp mot en tabellnabo, og spilte tidvis underholdende fotball. La oss suge på den karamellen i kamptråden. Sutre kan du finne bedre egnede tråder til.

    Kommentar

    • Fugl1120
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2005
      • 3528

      #42
      Opprinnelig skrevet av GIFKanari

      Og hvorfor betyr det at man er best tjent med å parkere bussen? Spesielt sett i lys av at Haakesnatd, som har masse å by på offensivt, har Melgalvis foran seg. Og husk på at Haakenstad faktisk startet på andre siden. Var det fordi det var det han selv ville, eller fordi Arne mente det var best for laget? Det er nok av eksmepler utifra Arnes disponeringer at han mer eller mindre tar ting på sparket basert på føre var-prinsippet.

      Altå mangelen på en overordna sportslig plan. Noe Mesfin, mer eller mindre bevisst, også har ymtet frempå om. Så kan vi bare spekulere i hvorfor Simon følte det nødvendig å presisere hva han egentlig mente. Kanskje er det håp.
      Parkere bussen? Jeez, snakk om å se det man vil se. Svak første omgang (som Arne også poengterer), mens andre omgang er bunnsolid. Vi skaper nok sjanser til at vi bør drepe matchen og har full kontroll. Ingen grunn til å fosse framover på 2-0.

      Ironisk nok synes jeg vi har vært mindre gode de siste 4 kampene enn tidligere i sesongen, selv om vi har vunnet 3 av 4. Tyder på at vi har hatt litt mer marginer enn tidligere, hvor det meste gikk stang-ut. Vi har virkelig fått heng på topp 4 etter en bra periode nå, og skulle vi klare å ende blant topp 6 kan ikke det sies annet enn å være en fantastisk bra prestasjon med den troppen vi har, og ikke minst med de resultatene vi har å se tilbake på de siste årene. Det blir avgjørende at vi klarer å beholde Matthew og/eller Bonke over sommeren, med salg av begge vil vi nok falle som stein utover høsten.
      Lauken er vår venn!

      Kommentar

      • GIFKanari
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2009
        • 8243

        #43
        Opprinnelig skrevet av Kroktåa

        Det er greit nok at du er den største sjefssutreren på forumet, og finner noe å klage på HELE TIDA! Det er helt lov. Men – kanskje er det håp?!? Om du har ment at det ikke er håp; Hvorfor i helvete holder du på her? Er det bare for å trøtte oss ut og jage vekk debattanter og lesere etter hvert som de blir drit lei av all negativiteten?

        I dag vant vi en viktig kamp mot en tabellnabo, og spilte tidvis underholdende fotball. La oss suge på den karamellen i kamptråden. Sutre kan du finne bedre egnede tråder til.
        Tror ikke jeg jager folk fra forumet, tvert om fikk jeg meldinger i vinter om hvorfor jeg ikke postet innlegg. Du får tolke det som du selv vil. Poenget er at jeg er drittlei et passivt LSK, på og utenfor banen.

        Kommentar

        • Tommy og Tigeren
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Apr 2017
          • 276

          #44
          3 poeng og klatring på en jevn tabell.Til tider svake i 1 omg,men scorer 2 og smultring bakover og 2 omg full kontroll.Helt fortjent seier.

          Kommentar

          • Kroktåa
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2015
            • 2940

            #45
            Opprinnelig skrevet av GIFKanari

            Poenget er at jeg er drittlei et passivt LSK, på og utenfor banen.
            Det støtter jeg deg i. Men altså, i kamptråden, etter hver jævla seier...

            Kommentar

            • brune stakkeland
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jan 2012
              • 895

              #46
              http://www.dagbladet.no/sport/snart-...odset/68462392
              LILLESTRØMS PROBLEM PÅ veien til de 20 poengene de har ved halv serie har vært mangelen på effektivitet. I andre omgang mot Strømsgodset så du hvorfor. De kunne vunnet 6-0, burde vunnet 4-0, men vant bare med to på de sjansene de hadde da effektiviteten var optimal før pause.
              En dårlig omgang hvor vi putter to, og en god omgang hvor vi ikke scorer. Hadde nok skapt enda mer om ikke godsetspillera var "profesjonelle". Var det fem av seks gule som kom for å hindre overganger/brudd?
              Skal innrømme at denne seieren smakte veldig godt, godset er faktisk det laget jeg liker minst i norge. Eplekjekk klubb, eplekjekke spillere og eplekjekke fans som trur de er barca og sutrer som f***. Tvkamper fra drammen er umulig å se på med lyd for det er steikemeg pipekonsert mot dommer, motstandere og eget lag fra første til siste sekund.

              Deilig seier
              ​​​​​​

              Kommentar

              • GIFKanari
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2009
                • 8243

                #47
                Opprinnelig skrevet av Kroktåa

                Det støtter jeg deg i. Men altså, i kamptråden, etter hver jævla seier...
                Det er vel fordi passivitet er den eneste konstanten under Arnes lederskap. Vi har ingen sjanse til å utvikle oss som klubb, eller kjempe om de beste spillerne/største talentene, hvis vi fortsatt kvier oss for å ta tak i mann mot mann-egenskapene i fotballen. Offensivt som defensivt, det er dette som skiller klinten fra hveten. Og bitchinga har i det minste en positiv undertone, at jeg mener vi er bedre enn Arne legger opp til.

                Og det er intet samsvar mellom ønsket å være høye, mørke og vonde å møte, bare for å la motstanderen ta tak i ting når det blåses i fløyta. Det er en livsløgn overmoden for å bli tatt livet av en gang for alle.

                Kommentar

                • MortenA
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2007
                  • 3452

                  #48
                  I første omgang rotet vi mye til. At vi I perioder ligger lavt hjemme ser jeg ikke på som noe problem. Vi vinner og herjer vilt I Andre omgang. Ser vi tilbake til 1989, så spilte vi kjedelig fotball. Men det man husker I dag er seriemesterskapet. Jeg tar gjerne "kjedelige" kamper så lenge vi vinner.
                  Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                  Kommentar

                  • Tjodleif
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Apr 2017
                    • 856

                    #49
                    Ble bare 1-0 i nettkjenninger i dag. Melgalvis ville ha den ballen på 2-0-scoringa

                    Kommentar

                    • maxpayne
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Apr 2006
                      • 1262

                      #50
                      Opprinnelig skrevet av GIFKanari

                      Det er vel fordi passivitet er den eneste konstanten under Arnes lederskap. Vi har ingen sjanse til å utvikle oss som klubb, eller kjempe om de beste spillerne/største talentene, hvis vi fortsatt kvier oss for å ta tak i mann mot mann-egenskapene i fotballen. Offensivt som defensivt, det er dette som skiller klinten fra hveten. Og bitchinga har i det minste en positiv undertone, at jeg mener vi er bedre enn Arne legger opp til.

                      Og det er intet samsvar mellom ønsket å være høye, mørke og vonde å møte, bare for å la motstanderen ta tak i ting når det blåses i fløyta. Det er en livsløgn overmoden for å bli tatt livet av en gang for alle.
                      Det blir for dumt å beskylde Arne for mann mot mann trøbbel når du samtidig hyllet Haglund fotballen så vidt jeg husker. Samtidig som du slakter Nordlie fotball der aggrisivitet og det å gå rett i strupen på motstanderen nesten alltid er første prioritet...
                      Last edited by maxpayne; 01.07.2017, 22:15.

                      Kommentar

                      • LS89
                        Kamptrådkongen
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2013
                        • 3393

                        #51
                        Ser VG mener Antonijevic var vår svakeste spiller i dag. Eneste som får karakteren 4.

                        En komedie.

                        Kommentar

                        • McGuffy
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2004
                          • 5099

                          #52
                          Forøvrig, de som skulle "hjem å for å snu trenden":

                          https://www.rb.no/lsk/fotball/elites.../s/5-43-532720

                          Tokstad tatt av ved pause, Høibråten på benken hele matchen, Ringstad ikke i troppen.

                          Kommentar

                          • G-Man
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2011
                            • 3210

                            #53
                            Opprinnelig skrevet av LS89
                            Ser VG mener Antonijevic var vår svakeste spiller i dag. Eneste som får karakteren 4.

                            En komedie.
                            Hør hør., men hva vet vel muppetene i VG?

                            Kommentar

                            • trigz
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2004
                              • 7101

                              #54
                              Spontan-episode av podcasten etter kampen mot Godset!: https://soundcloud.com/kanarifansen
                              Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                              Kommentar

                              • vermu
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2008
                                • 1729

                                #55
                                Vi var merkelig svake fram til vi tok ledelsen, etter dette hadde vi full kontroll. Mathew og Bonke eide midtbanen. Krogstad en ny god kamp på venstresiden. Spissene spilte bra og bidrar med hver sin scoring. Haakenstad sikker på backen, og Antonijevic gjør en absolutt godkjent debut fra start.

                                Kommentar

                                • Kroktåa
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Feb 2015
                                  • 2940

                                  #56
                                  Opprinnelig skrevet av vermu
                                  Vi var merkelig svake fram til vi tok ledelsen, etter dette hadde vi full kontroll. Mathew og Bonke eide midtbanen. Krogstad en ny god kamp på venstresiden. Spissene spilte bra og bidrar med hver sin scoring. Haakenstad sikker på backen, og Antonijevic gjør en absolutt godkjent debut fra start.
                                  Første halvdel av første omgang vant vi omtrent ikke en eneste duell, og absolutt alle andreballene gikk til godset. Også klareringene gikk ut til en godsetspiller på 20-30 meter. Helt grusomt, og jeg var overbevist om at vi skule bli skikkelig gruset i denne. Da Udo skåra ut av ingen ting (hjerneblødning av midtstopperen, som sto og så på at han tok ballen ned på kassa, vendte og skøyt – da han gjorde kardinalsynden i norsk fotball og vendte siden/ræva til) endret kampen fullstendig karakter.

                                  Besynderlig!

                                  Kommentar

                                  • Kroktåa
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Feb 2015
                                    • 2940

                                    #57
                                    "For det var ikke et godt og velfungerende Lillestrøm som spilte humøret og fasongen ut av Strømsgodset denne lørdagskvelden, det var et ekstremt effektivt Lillestrøm. Da det var gjort brukte de resten av kvelden til å sløse med målsjansene.

                                    (...)

                                    Jeg skal ikke påstå det var årsaken til Chigozie Udojis 1-0 - den goalen var alldeles praktfull og beviser at Lillestrøm har flere offensive verktøy enn kontringer og dødballer - men passiviteten som førte til at LSKs nigerianer på topp fikk ta ned ballen på brystet og hamre den i mål, den redder ikke lag i Elitserien.

                                    STRØMSGODSETS MANGEL PÅ aggressivitet og årvåkenhet i egen 16-meter gjorde det som var vanskelig etter 1-0 tilnærmet umulig da LSK gikk opp til 2-0. Først opphevet Eirik Ulland Andersen offsiden gjennom å spasere utover i banen etter klarering på corner. Deretter sovnet resten av forsvaret da LSK gjenvant ballen, dro på et skudd og presset Espen Bugge Pettersen til en god redning. For returen var det ingen som tenkte på eller var interssert i ut over Erling Knudtzon. Han scoret. Eller rettere, han ble forært en scoring.

                                    (...)

                                    LILLESTRØMS PROBLEM PÅ veien til de 20 poengene de har ved halv serie har vært mangelen på effektivitet. I andre omgang mot Strømsgodset så du hvorfor. De kunne vunnet 6-0, burde vunnet 4-0, men vant bare med to på de sjansene de hadde da effektiviteten var optimal før pause. Men han får i hvert fall en komfortabel sommer LSK-treneren, laget hans har fått los på det øverste sjiktet og slipper å se nedover på tabellen. Det hjelper å vinne kampene mot lagene du har rundt deg på tabellen."

                                    I grunnen en grei oppsummering.

                                    (Kilde: Dagbladet)

                                    Kommentar

                                    • Totti21
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Mar 2004
                                      • 3500

                                      #58
                                      Opprinnelig skrevet av Kroktåa

                                      Første halvdel av første omgang vant vi omtrent ikke en eneste duell, og absolutt alle andreballene gikk til godset.
                                      Problemet den første halvdelen av første omgang var at vi bevisst (nok en gang) lot Godset ha initiativet i kampen og ballen langt inne på vår banehalvdel. Da er egentlig godset ganske gode, slik vif var også. Forskjellen på de to lagene pr.dd er at godset har fullstendig mangel på selvtillit og gode opplevelser på bortebane, og fullstendig ramlet sammen etter 0-1 der vif fortsatte å spille videre.

                                      Dette er jo det jeg har pekt på mange ganger, og som har gitt motstanderen ledelsen i veldig mange av kampene våre før vi tar mer risiko, og også skaper de fleste sjansene og målene. Mål preger fotballkamper, men det positive for vår del er at vi stort sett alltid kan bedre oss fra inngangen til kamp når vi komme runder 0-1, da jeg aldri har sett et LSK som er mer forsiktige i åpningen av fotballkampene sine enn denne versjonen. Dette på tross av at sesongen til nå viser at vi er desidert best, og skaper klart flest målsjanser når vi tar mer risiko og tar presset vårt 15-20 meter lenger frem i banen. Spesielt når vi ligger under 0-1 og blir tvunget til det.
                                      Med den løpskapasiteten som er i dette laget er det bortkastet å stå 10-15 meter inne på egen banehalvdel med hele laget når vi kunne løftet presset frem og vunnet ballen oftere i gunstig posisjon, også tidligere i kampene våre, som kanskje gjør at vi oftere kan ta ledelsen enn vi har gjort.
                                      Jo høyere i banen vi vinner ballen, jo enklere vil vi kunne bryte igjennom med direkte fotball. Som sagt tidligere er jeg på ingen måte motstander av direkte fotball, men da en offensiv form for dette ved at man har kortere vei til mål enn vi har når vi vinner ballen 15 meter inne på egen banehalvdel, som ofte er tilfellet tidlig i kampene våre på 0-0. Da må det ekstremt presise kontringer ala den borte mot vif til for å lykkes.

                                      Det var en som skrev (var det du?) at han faktisk mente LSK så bedre ut tidligere i sesongen når man ikke vant, og at man skapte mer da. Ja, det tror jeg faktisk også er riktig, og det viser også vg sin sjansetelling, og det henger sammen med at LSK nå har begynt å ta ledelsen, eller i det minste ikke slippe inn tidlige mål som gjorde at vi løftet spillet flere hakk og også skapte masse sjanser.

                                      For øvrig ser denne stallen nå veldig bra ut, og jeg ser vel egentlig kun den sentrale midtbaneduoen som «uerstattelige» når også Antonijevic viste seg som en kurant Kippe vikar. Mye pga alsidige spillere som Rafn, Melgalvis, Haakenstad, Knudtzon, SKM, Krogstad og Udoji som kan bekle flere posisjoner med hell. Det er en styrke.

                                      Som sagt tidligere klarer jeg ikke se noen lag som har to bedre midtbanespillere til å spille 4-4-2 enn oss. Som en duo utfyller de hverandre strålende, og når vi også benytter Matthew i det offensive spillet som sist er han kanskje den beste midtbanespilleren i Eliteserien for øyeblikket. Den mest komplette Afrikaneren jeg kan huske vi har hatt i klubben, og da tenker jeg på totalen ift at han er en toveisspiller som ikke slurver i noen faser av spillet. Spillere som f.eks Nosa var kanskje bedre offensivt og hadde flere fikse involveringer, men Matthew har det beste fra Europeisk fotballkultur og Afrikansk fotballkultur i samme spiller. Rett og slet komplett på dette nivået, og en spiller vi neppe beholder lenge med kamper som den han leverte mot godset.

                                      Utrolig deilig seier mot et lag som nok vil bedre seg utover i sesongen, og med tanke på det som presteres i toppen av tabellen for øyeblikket, og det mannskapet vi sitter på, så ser jeg ingen grunn til at man ikke skal sikte enda høyere på tabellen fremover.

                                      Kommentar

                                      • _Jonern
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2004
                                        • 4386

                                        #59
                                        Kan være enig i at vi legger oss vel lavt i perioder, men så lenge det er en del av gameplanen så lever jeg fint med det, hvertfall enn så lenge. Det er jo også svært sjeldent at motstander har tatt ledelsen på oss fordi vi ligger dypt. Mot Haugesund ble vi tatt på en kontring, Aafk borte bakrom, Odd en tilfeldig corner, Tromsø kontring i mot etter å ha gått rett i angrep. Etc. I det hele tatt har vi oftest blitt straffet de få gangene vi havner i ubalanse. Blir også litt feil å si at vi automatisk er mye bedre når vi setter presset 20 meter lenger frem når motstander har tatt ledelsen. Kampbildet blir jo ett annet når motstander tar ledelsen og legger seg lavere. Du nevner kun de eventuelle fordelene med å sette presset høyere, og ikke de mulige ulempene. Kanskje hadde f.eks Godset ledet 2-0 til pause hvis vi gikk ut i hundre? Hvem vet. Jeg synes hvertfall det er ganske greit å ta liten risiko i starten av kampene. Jeg tror faktisk også at Arne ideelt sett ønsker å ta mer kommando fra start, men det er mulig han ser at det er for tidlig for dette laget at vi skal prøve å dominere store deler av kampene. Vi har jo også en 10-års taperkultur sittende i veggene på Åråsen som tar litt tid å forvandle. I de beste periodene til Arne for 15 år siden så var det ofte vi kjørte over motstander fra start av, men da hadde vi også mannskap til det og lå heller ikke utsatt til på tabellen. Det går en balansegang der og.
                                        ..................

                                        Kommentar

                                        • GIFKanari
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2009
                                          • 8243

                                          #60
                                          Vi har noe unikt i Matthew, er vi villige til å gå glipp av flere millioner fordi vi ikke helt tør spille fotball? Har vi råd? Det er spørsmål satt på spissen selvfølgelig, men ikke urimelig. Selvfølgelig er det forbundet med noe mer risiko, men er det her det kanskje passer seg å dra inn Ludvig og Flåklypa? Skal vi bli kvitt taperkulturen er vi nødt til å være villige til å legge noe i potten også. Og hvis vi ikke engang tør bruke det vi har tilgjengelig, ja hvorfor faen holder man på med dette i utgangspunktet?

                                          Kommentar

                                          Working...