Viking - Lillestrøm SK 06.08 18.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Tvilling
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Nov 2006
    • 1476

    Ingen kan forvente at Charles fyller Bonke sine sko etter 1 kamp! Det er det da ingen heller som har hevdet.
    Men vi inviterte Viking inn i kampen igjen.. helt tamt..
    Må nå opp til en helt annet spill for å knuse Tromsø.

    Kommentar

    • GIFKanari
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2009
      • 8243

      Åssen kan en klubb med ambisjoner leve med at man egentlig repeterer samme matchbilde i kamp etter kamp? Hva er resultatene man får med det spillet verdt når vi alle vet at resultater også skaper forventinger og at det etterhvert endrer hvordan motstander velger å spille mot oss? Denne fotballen sementerer oss som tabellfyll, og kamper som dette er urtyspiske eksempler på hva Arne-fotball er i praksis. Helt uten en fremtid der vi ønsker at laget skal være.

      Så kan Arne bullshitte så mye han vel om å spille som Atletico. Det er ikke i nærheten, enda mindre faktisk på det taktiske plan enn reint spillemessig.

      Kommentar

      • Sailor Man
        Moderator
        • Jun 2007
        • 1396

        Opprinnelig skrevet av GIFKanari

        Not an argument.
        Enig i at det ikke er det, men det er jo ikke til å komme bort fra at LSK har blitt et mye bedre lag enn vi var for et år siden. Det skal Arne ha mye av æren for, selv om han har mista mange etablerte spillere siden han overtok. Jeg synes det blir vel pessimistisk å bare se så svart på situasjonen.

        Det er den sinnsyke mangelen på effektivitet i vårsesongen som gjør at vi ikke ligger høyere på tabellen, hadde vi satt halvparten av de enorme sjansene vi brant da, tror jeg ikke det hadde vært mange som ville vært negative til hva Arne har fått til med laget.

        Kommentar

        • brune stakkeland
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jan 2012
          • 894

          Opprinnelig skrevet av GIFKanari
          Poengtap mot det desiderte bunnlaget borte etter en tomålsledelse, helt utilgivelig og på Arnes konto igjen. Å hevde Charles er en erstatter for Bonke viser vel hvor i ørska klubben er når det gjelder å hente spillertyper. Dette står uansett ikke på ham, det er et ledelsesproblem.
          Å avskrive en fersk spiller som kommer fra en annen kultur og spillestil sier mer om deg enn om klubben. Hvordan så bonke ut etter en måned i klubben? (skulle vi erstatta han fra dag en hadde det kosta like mye som vi fikk for han).
          Charles har kvaliteter, han ser duellsterk ut, vinner hodedueller og hadde en eller to viktige blokkeringer rundt sekstenmeteren. Neste år når han har lært rollen sin og posisjonering bedre så kommer han til å være knallgod.

          Odd tapte mot Viking, viking spilte uavgjort kampen før det. At viking er det desiderte bånnlaget har faktisk mye med marginer å gjøre.

          Når det er sagt, andre omgang var rævva, SKM må viser at det er uavhengig om han spiller back eller stopper - han får hjerneblødning uansett, Matthew hadde usedvanlig dårlige avleveringer til han å være og vi kommer til å savne Bonke resten av sesongen. Kan vel ikke ha vært så feil å sette inn Tagbajumi når han kommer til en så opplagt målsjanse og har mulighet til å servere Brenden på blank kasse.
          Hyggelig at Brenden fikk et innhopp.

          Les gjerne reportasjen fra aftonbladet jeg delte i Fotball - generelt (og spesielt tankene til Ståle om press fra medier og supportere kontra langsiktighet), det er så langt at dere vil ha glemt kampen idag når dere er ferdige med å lese det.

          Kommentar

          • _Jonern
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 4384

            Opprinnelig skrevet av GIFKanari
            Poengtap mot det desiderte bunnlaget borte etter en tomålsledelse, helt utilgivelig og på Arnes konto igjen. Å hevde Charles er en erstatter for Bonke viser vel hvor i ørska klubben er når det gjelder å hente spillertyper. Dette står uansett ikke på ham, det er et ledelsesproblem.
            En spiller som faen ikke har vært i Europa engang skal altså gå inn og fylle skoene til Bonke i sin første kamp utenfor Afrikas grenser?

            Goooood bedring!
            ..................

            Kommentar

            • vermu
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2008
              • 1729

              Svakt med 2-2 etter 2-0 ledelse mot dette Viking-laget. Forstår ikke hvorfor Erlandsen var så smørblid etter dette. Ingen god kamp, men bør uansett kontrollere helt inn. Ikke en altfor god debut for Charles, men slett ikke så dårlig som enkelte mener. Han er en tøff midtbanespiller som kommer til å ta for seg, men han må få tid.

              Kommentar

              • LS89
                Kamptrådkongen
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2013
                • 3388

                Fikk assosiasjoner med Malec når jeg så Marco utpå der, men får håpe og tro det tar seg opp.

                Kommentar

                • fredpet76
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Feb 2004
                  • 1253

                  Opprinnelig skrevet av _Jonern

                  En spiller som faen ikke har vært i Europa engang skal altså gå inn og fylle skoene til Bonke i sin første kamp utenfor Afrikas grenser?

                  Goooood bedring!
                  Du blander med Moses. Charles har vært på prøve i Liverpool og imponerte. Noen ganger kan det være tøft å brutalt å kaste han innpå med en gang, men lærekurven blir deretter. Sinnsykt kjipt å rote bort ledelsen, men uten Bonke og Alex så er det naturlig at det kan synes.

                  Kommentar

                  • maxpayne
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Apr 2006
                    • 1260

                    Før kampen så hadde jeg tatt uavgjort. Dette Viking laget har tatt en del poeng i det siste men det er for svakt å slippe de så lett tilbake i kampen. Sett fra den lyse side så er det litt å revansjere i cupen.

                    Kommentar

                    • Dole
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2004
                      • 1590

                      Opprinnelig skrevet av LS89
                      Fikk assosiasjoner med Malec når jeg så Marco utpå der, men får håpe og tro det tar seg opp.
                      Fullstendig uenig. Synes han gjorde et ganske greit innhopp. Viser at han både har fart og styrke. Tipper han snart er fast i startoppstillingen.

                      Kommentar

                      • GIFKanari
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2009
                        • 8243

                        Opprinnelig skrevet av _Jonern

                        En spiller som faen ikke har vært i Europa engang skal altså gå inn og fylle skoene til Bonke i sin første kamp utenfor Afrikas grenser?

                        Goooood bedring!
                        Nærmest en fullstendig missforståelse av det jeg skrev, med vilje? Det handler ikke engang om å fylle skoene, men å ha de samme kvalitetene, og det ble tidlig tydelig at motoren til Charles ikke er i nærheten av Bonkes. Kanskje med tida, men ikke nå. Og hva er da en treners ansvar? Kan han virkelig ta sjansen på å fortsette med en 442 som krever så mye av en sentral midtbane som alltid er en mann short?

                        Dagens fotball krever en trener som kan tilpasse seg.

                        Kommentar

                        • brune stakkeland
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jan 2012
                          • 894

                          Opprinnelig skrevet av GIFKanari

                          Nærmest en fullstendig missforståelse av det jeg skrev, med vilje? Det handler ikke engang om å fylle skoene, men å ha de samme kvalitetene, og det ble tidlig tydelig at motoren til Charles ikke er i nærheten av Bonkes. Kanskje med tida, men ikke nå. Og hva er da en treners ansvar? Kan han virkelig ta sjansen på å fortsette med en 442 som krever så mye av en sentral midtbane som alltid er en mann short?

                          Dagens fotball krever en trener som kan tilpasse seg.
                          Skal sies at det var relativt enkelt å misforstå det i den retningen.
                          Enhver avgjørelse er risiko/gevinst. Hadde man tapt mer på å endre formasjon og evt miste de relasjonene man har bygd opp? Som når man dytta inn SKM som stopper f eks.

                          Kommentar

                          • Tvilling
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Nov 2006
                            • 1476

                            Arne har rett i at vi var for passive de 20 min i andre, og at det så ut som vi var slitne.. noe vi jo ikke er. Vi må tåle å lede også, sa han.
                            Debutantene: Marko skal skåre med de sjansene han har, men det gjorde han ikke. Hadde han fått de igjen er jeg sikker på at han skårer, sa Arne. Charles gkorde en manns jobb, men er jo et lite sjokk å komme hit.
                            De er ikke fornøyd med uavgjort, men de 20 min ødela. De gleder seg til nå til å spille ny kamp om kun få dager.
                            (fritt gjengitt)

                            Kommentar

                            • Yellow-not-jella
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Mar 2009
                              • 1606

                              Vi gjør en finfin kamp borte, er klart nærmest seiern. Tilfeldigheter.

                              Møt opp kl 1830, vi må slå TIL i cupen. Redder høsten.

                              Kommentar

                              • andersmm
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2006
                                • 5764

                                Helt drita kameraføring. Umulig å si noe om spillet. Ser stort sett et nærbilde på en trillende ball. I blant havner ballen hos en spiller, men umulig å si hvem da man kun ser spillerens underkropp.

                                OK, jeg overdriver litt, men hvor vanskelig er det å filme en fotballkamp? Helt unødvendig å holde på å zoome om det ikke skjer noe helt spesielt.
                                "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                                Kommentar

                                Working...