Lillestrøm historie

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kroktåa
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2015
    • 2940

    Lillestrøm historie

    Jeg kan ikke se at vi har noen spesifikk historie-tråd på forumet? En tråd der vi deler våre opplevelser fra de største anledningene i vår stolte 100-årige historie. De store selvfølgelighetene, og de minste bagatellmessige morsomme detaljene fra snart 50 år på øverste nivå.
  • Kroktåa
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2015
    • 2940

    #2
    Jeg minner om at det i morgen, 14. september, er nøyaktig 40 år siden LSKs største internasjnoale bragd: 2-0 over Europas de suverent beste fotballag Ajax på Ullevaal i Serievinnercupen.

    Det var helt magisk! Skåringer tidlig i første omgang av Lønstad og Toro. Tommy eide bana fullstendig, og de nederlandske suerstjernene med Krools, Lerby, Arnesen og Geels i spissen blei helt svimle. hjørnesparkene til Tommy var ekstremt giftige, og skapte målsjanser og panikk hos Ajax hver gang.

    Jeg sto litt høyt oppe på tribuna på vår høyre side i første omgang, omtrent på høyde med målet. Det er den andre fotballkampen jeg har ordentlige sterke minner fra. (Den første var Åråsen mot Bryne i 76)

    Kommentar

    • kunden
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jun 2005
      • 2377

      #3
      Mulig jeg blander sammen med Norge-England kampen, men mener å huske det kom et ekstraordinært innslag på Dagsrevyen fra kampen.

      Kan det hende vi slo Skeid i cupen 3-0 på Ullevål i '73 eller '74? Da spilte vi hhv på enten på tredje eller andre nivå. Den første kampen jeg har vage minner fra (hvis ikke var det en veldig god drøm )


      Kommentar

      Working...