Kamptråd: LSK-RBK 23.9 kl 18

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • _Jonern
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 4400

Opprinnelig skrevet av Grusom B
    Jo, det gjør jeg faktisk. Jeg husker også den forrige bortekampen. Der vil jeg tro selv du var fornøyd med taktikken.

Problemet med deg er hvor stille du er.når det går bra, mens det lyser Iver av deg så snart noe går skeis.
    Du må ikke rippe opp i det da. Sikker på at gifkanari ergrer seg ennå over at vi gikk til finalen og spilte en strålende kamp.
    ..................

Kommentar

• maxpayne
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Apr 2006
      • 1308

Jeg skjønner virkelig ikke keeperbytte hvis ikke Arnold har gjort noe jeg ikke kjenner til

Kommentar

• G-Man
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2011
        • 3313

Opprinnelig skrevet av maxpayne
        Jeg skjønner virkelig ikke keeperbytte hvis ikke Arnold har gjort noe jeg ikke kjenner til
        Interessant å se hvordan han leverer på øverste nivå, og jeg synes på ingen måte han gjorde seg bort. Summerer du plusser og minuser så er han godt på pluss-siden (i motsetning til f.eks Udo som definitivt ikke hadde dagen).

Kommentar

• Dole
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2004
          • 1646

Opprinnelig skrevet av maxpayne
          Mulig Erlandsen ønsker seg en keeper som sprer sikkerhet i forsvaret, og som ikke stadig vekk opptrer fomlete.

Ingen takknemlig oppgave for Maric å debutere mot Rosenborg.

Kommentar

• _Jonern
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 4400

Vi hadde tapt med både Maric og Arnold i kassa i dag. Klasseforskjell dessverre, som ventet. Med triumfen på torsdag i beina og hodet så tror jeg vi hadde tapt mot omtrent samtlige lag i Eliteserien i dag, så jeg er egentlig bare glad for at vi møtte Rosenborg i dag, som vi trolig taper mot uansett. Bedre å møte f.eks Tromsø neste helg som er en mye viktigere kamp.
            ..................

Kommentar

• andersmm
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2006
              • 5764

Opprinnelig skrevet av Grusom B
              Denne kampen er skoleeksempel på hvordan Europacup-pengene har ødelagt fotballen. Dette er ikke samme seriesystem økonomisk, og Rosenborg stiller med enkeltspillere som kostet mer enn hele stallen vår til sammen. Det sier seg selv at det skal noe spesielt til for at vi skal få noe ut av kampene mot dem.
              Nuvel. Jeg er enig i at Europacup-pengene skaper kunstig store forskjeller, men det er ingen umulighet å slå Rosenborg.

Om vi teller opp serie og cup i 2017 har RBK og S08 tapt 4 kamper hver. Haugesund har slått RBK to ganger i år. Dumpekandidatene Tromsø og vIF har også gått seirende ut av oppgjør mot RBK. Jeg går ikke med på at vi skal akseptere nederlag mot bartene fordi de har mer penger enn oss. Vi spilte en god kamp mot dem i vår, og jeg mener vi har mer inne enn det vi så i den kampen.

Det er helt rimelig å forlange at laget holder fokus og unngår en del av slurvet vi så idag. Det er også rimelig å forvente at de skal tørre mer. Det fins knapt en LSK-fan som forventer poeng i disse kampene, og da er det bare å kjøre på uten noe å tape. Det jeg synes er trist er at bartene kommer til Åråsen år etter år og forsyner seg av tre-poengere, mens hjemmelaget ikke våger ta initiativ. Vi har ingenting å tape, og den defensive innstillinga har tilsynelatende liten effekt på målforskjellen vår. Det renner jo inn i disse kampene.

Man kan si mye om Magnus Haglund, men de beste kampene mot bart i nyere tid kom med han bak roret. Det kan vel skyldes ulike ting, men i de kampene tok vi jo ihvertfall tak i spillet og hadde baller til å holde på kula og sette press på dem. Det å legge seg lavt og kompakt og spille på overganger er ofte en god taktikk, men det er helt hodeløse å gjøre det mot et lag som RBK som har såpass mye kvalitet i både midtbane og angrep. RBK er kanskje det beste laget i landet, men det skal da være mulig å slå dem med jevne mellomrom. Forrige seier kom i 2008! Jeg er møkklei dette spøkelset og for hver gang vi møter opp med en passiv holdning forverres situasjonen.

All ære til Arne for det han har fått til i år. Det mannskapet vi hadde til rådighet ved sesongstart var ikke tillitsvekkende. Han har skrudd sammen et lag som er relativt patent defensivt og jobber som piska skinn. Offensivt er det veldig gøy når det funker, men denne biten synes jeg fortsatt er ustabil og tidvis litt forutsigbar. Resultatmessig er det greit nok i serien, og cupfinalen vi har oppnådd er ekstremt viktig.

Det som må kreves av Arne neste år er en tydelig plan for hvordan han skal utvikle dette laget. På lang sikt er det ikke holdbart, og vi er avhengig av å kontrollere kamper i større grad enn vi har gjort i år.
              "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

Kommentar

• maxpayne
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Apr 2006
                • 1308

Jeg er enig i at Arnold ikke har gjort en kjempesesong men vi holder altså nullen i to kamper på rad for så å bytte keeper. Jeg mener at de to første målene er keepermat og at Arnold er best i kamper der han får litt å gjøre.

Kommentar

• LS89
                  Kamptrådkongen
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2013
                  • 3417

Jeg begynner å bli passe lei av å bli pissa på av bartene på hjemmebane.

Det er kjedelig å reise på kamp når man ikke har noen forventninger. Greier liksom ikke å bli oppgitt over tapene mot trøndra lenger.

Kommentar

• trigz
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2004
                    • 7154

Klart tilfelle av slitne bein i dag, mener nå jeg. De siste 20 var det ikke mye saft igjen i beina til gutta. To jævla enkle mål å slippe inn likevel, og når vi ikke setter de fire store mulighetene vi kommer til, blir det jo tungt. Tapet tar jeg med fatning, men tabellen bekymrer. Sesongen er ikke over ennå, for å si det sånn.
                    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• Fugl1120
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2005
                      • 3528

Ingen stor grunn til å deppe i dag, synes jeg. Dersom vi skal slå Rosenborg på hjemmebane, fordrer det at de har en dårlig dag og vi har en god. I dag var RBK svake, men det var dessverre vi også, og da blir kvaliteten på enkeltspillere kampavgjørende. Det er lenge siden RBK på papiret har hatt en sterkere tropp enn den de kom med i dag, og selv om de ikke er uslåelige, vinner de likevel 8 av 10 kamper mot de fleste lag i Tippeligaen.

Jeg støtter valget om å teste Maric i dag - Arnold har vært svak i flere kamper nå, og selv om vi har holdt nullen de siste kampene har det mer vært "på tross av" enn "på grunn av" keeperspill. Slo selvsagt ikke godt ut i dag, og man skulle tro Maric rakk å spille seg rett ut igjen på 90 minutter med den forestillingen han leverte i dag. Ikke overbevisende på 1-0, direkte svak på 2-0, lite å gjøre med 3-0. Generelt strålte han ikke trygghet, og jeg håper virkelig Arnold løfter seg utover høsten, ellers sitter vi igjen med to middelmådige keepere.

Synes vi skaper en del framover, selv om vi også slipper til en del bakover. Charles er fantastisk god store deler av matchen, har også sansen for Rafn som jobber utrettelig. Håper Arne setter fokus på å få backene oftere i innleggsposisjon og få kula raskere inn i boks, synes ofte vi mangler bredde i spillet og man trenger for mange touch før kula ender med å gå bakover igjen i banen. Vi må også terpe defensiv dødball hvor vi fortsatt lekker som en sil.

Alt i alt en svak match, men ingen katastrofe å ryke mot RBK og ikke overraskende at en del ble mentalt utladet etter torsdagen.
                      Lauken er vår venn!

Kommentar

• kunden
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jun 2005
                        • 2449

Opprinnelig skrevet av LS89
                        Jeg begynner å bli passe lei av å bli pissa på av bartene på hjemmebane.

Det er kjedelig å reise på kamp når man ikke har noen forventninger. Greier liksom ikke å bli oppgitt over tapene mot trøndra lenger.
                        Virker nesten som det er der problemer ligger hos spillera også, at det ikke er så farlig å tape for dem siden alle andre også gjør det.
                        Litt spesielt var det igår uansett mtp torsdag.
                        Skulle sett at vi hadde presset de høyere med pdd har vi antagelig ikke mannskap til å gjøre det uten å bli overspilt fullstendig. På slutten
                        av begge omgangene virket vi utkjørt mentalt (etter scoringene) og fysisk.
                        I det hele virket det noe panisk over spillet når vi kom over på bartenes banehalvdel. Veldig ubeslutsomt og feilpasningen florerte igjen og vi
                        spiller på oss overganger.
                        For min del er det å prøve å kommer foran vif på tabellen. Vi har en del vriene kamper igjen, så er (enda) ikke bekymret for streken.

Kommentar

• MortenA
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2007
                          • 3569

Tydelig at torsdagen hang igjen. Tror det var fornuftig å legge seg bakover og satse på å tette igjen. 1-0 kommer på markeringsfeil på corner. Vanskelig å laste keeper for den da det er 10 utespillere som burde vært i beina på Bendtner før skuddet kom. 2-0 lukter det litt keepertabbe av. Ellers hadde ikke Bartene mye å bidra med i første omgang og vi er fullt på høyde sjansemessig, dog bakpå i ballinnehav. Forskjellen p.d.d. er at Bart hadde overskuddet etter en ukes kampfri, og da kommer de individuelle feilene.

3-0 er i overkant mye, men ikke så ille som det kunne ha blitt gitt forutsetningene. Å klage på at vi legger oss lavt hjemme kan selvfølgelig diskuteres, men i går var det tvingende nødvendig. Slitne spillere ville ført til at Bart hadde spilt seg igjennom oss i enda større grad da vi ikke ville klart å komme opp i ballfører fort nok, og da kunne det fort blitt virkelig stygt.

Jeg velger å glemme denne kampen og ser fremover til neste.
                          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• Totti21
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Mar 2004
                            • 3501

Opprinnelig skrevet av MortenA
                            Å klage på at vi legger oss lavt hjemme kan selvfølgelig diskuteres, men i går var det tvingende nødvendig. .
                            Enig med deg i at det var en ok inngang i går, men problemet er når vi gjør det samme hjemme mot Kristiansund og lar de ha ballen 57% av tiden. Mulig noen synes dette er ok på hjemmebane uansett motstand, men jeg ønsker å se et LSK som går oftere i strupen på motstanderen enn vi gjør, og ikke minst vil ta kontroll over egne hjemmekamper. Spesielt mot antatt svakere lag.

I går var det dog helt ok, og det var tydelig at man hadde mobilisert veldig på å nå en cupfinale, og hadde denne i beina, og ikke minst i hodet enda. Synes vi har nok av vilje og innsats, men det er mangel på kvalitet opp mot Rosenborg. Spiller for spiller er det klasseforskjell på rbk og alle andre lag i Eliteserien pr.dd, også oss. Spesielt hvis man ser på hele troppen.

Kommentar

• _Jonern
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2004
                              • 4400

Jeg veit ikke hva tanken til Erlandsen er på akkurat dette området, men jeg er også litt forundret over at vi legger oss så dypt uansett hvem vi spiller mot. Jeg forsto det godt når han kom i fjor høst og skulle redde klubben fra nedrykk. Da handler det kun om å ta poeng. Synes det er litt rart at vi er så ekstremt lavtliggende også i år. Men man må huske på at dette er den mest uerfarne LSK-troppen Erlandsen har hatt noen gang. Det er nok en sammenheng der. Og det skal jo sies at det i perioder fungerer bra. Men det er krevende og det som for ofte skjer er at vi blir altfor passive. Når vi er aggressive i presset, vinner ballen og kommer hurtig fremover så er det bra. Men det skjer for sjeldent.

Alt i alt synes jeg Erlandsen har skapt et ganske bra lag ut i fra de små rammene han har hatt. Resultatene er også helt greie, og ekstremt bra i cupen. Håper bare at han klarer å utvikle dette laget i en ennå mer positiv retning spesielt til neste år. Nå ser jeg for meg at vi skal klare å beholde dette laget inn til neste sesong (minus Udo og Tagbajumi?). Pluss at vi Sheriff er tilbake og Ødemarksbakken er klar. Da bør man se positiv utvikling neste sesong.
                              ..................

Kommentar

• Funchaloe
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Oct 2011
                                • 511

Opprinnelig skrevet av _Jonern
                                Nå ser jeg for meg at vi skal klare å beholde dette laget inn til neste sesong (minus Udo og Tagbajumi?). Pluss at vi Sheriff er tilbake og Ødemarksbakken er klar. Da bør man se positiv utvikling neste sesong.
                                Ryker enten Udo eller Tagbajumi for oss håper jeg vi henter tilbake Gary Martin. Arbeidsjern, måltyv og en spiller som antageligvis er innenfor våre økonomiske rammer å hente, akkuat det vi vil ha i denne klubben. Ødemarksbakken har jeg kjempetrua på. Kolstad kommer vel tilbake fra lånet i KIL, men spørs om Arne er interessert i å beholde ham? Jeg synes han gjorde en god figur mens han var her. Uansett, alt i alt ser det bra ut for fremtiden.
                                Custodes
                                Contra o futebol moderno!

Kommentar

• GIFKanari
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2009
                                  • 8243

Skal Erling fortsatt være den spissen vi ønsker at han skal være må ha ha en spillertype som Udo ved sin side i en 442. Gary Martin er et emne som kan fylle en slik rolle, om enn på en litt annen måte. Tagbajumi er på ingen måte en spissmakker som passer Erling. Det er mulig at Ødemarksbakken, som både målfarlig og solid lagspiller, kan bidra stort gi laget en ny dimensjon i det offensive fra en kantposisjon, men i utgangspunktet tror jeg det vil bli svært vanskelig å viderutvikle noe rent spillemessig uten en mer kreativ partner til Erling i Arnes foretrukne formasjon. Har forøvrig stor tro på at Ødemarksbakken kan bli en umiddelbar hit av samme grunn som Lundemo ble, begge passet systemet og tilførte det noe umiddelbart.

Hvis vi vinner cupen, endrer det noe på den jevne supporters forventninger til eget lag neste sesong? Jeg personlig har vært supporter lenge nok til å være drittlei av å se et lag som egentlig bare presterer som underdog. Jeg er lysten på noe mer, mye mer, mest fordi alt ligger til rette for at vi kan nå gamle høyder, og at det er denne mentaliteten helt tilbake til da klubben slo seg opp i eliten som er arven til LSK. Det betyr en klubb som er frempå og som stikker ut kassa, og som aller minst lar seg herse med av alskens ES-rask på egen bane. Det var sikkert en utladning på torsdag som gjorde søndagen til en enda større utfording, men i etterkant skulle jeg likevel ønske at folk i LSK-systemet var tydelig ute og gjorde det klart at dette faen ikke er sånn det skal være! Men det er en stilltiende aksept for ståa, på og utenfor Norges beste gressmatte.

Kommentar

• Avon
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Oct 2011
                                    • 267

Jeg synes Tagbajumi skal få litt mer tid før vi avskriver ham som en partner til erling. Mot RBK synes jeg han var bedre enn Udoji. Vi må ikke nødvendigvis ha en spissmaker til erling som har Udojis kvaliteter. En løsning er å lete etter kantspillere som er mer kreative, som fofana. Melgalvis/SKM/Rafn er jevnt gode spillere som jobber hardt, men de mangler x-faktoren som kantspillere helst bør ha. En annen løsning kan være å bruke spillere som Charles og Matthew mer offensivt, da må kantspillerne være mer defensive.

Når det gjelder klubbens mentalitet er jeg mest opptatt av at de tar fornuftige valg ut fra økonomien og prøver å ta små skritt fremover. Klubber som hele tiden skal skynde seg til toppen av eliteserien ender ofte opp som ustabile jojo-lag. Lag som brann, viking, søpla, molde, stabæk, lag hvor supporterne forventer at de skal være i toppen, har alle slitt med å holde seg stabilt oppe. Istedet har lag som Odd, Godset, S08 kommet seg opp gjennom fornuftig pengebruk og kontinuitet, uten press om at de skal være i toppen.

Kommentar

• _Jonern
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2004
                                      • 4400

Opprinnelig skrevet av Avon
                                      Når det gjelder klubbens mentalitet er jeg mest opptatt av at de tar fornuftige valg ut fra økonomien og prøver å ta små skritt fremover. Klubber som hele tiden skal skynde seg til toppen av eliteserien ender ofte opp som ustabile jojo-lag. Lag som brann, viking, søpla, molde, stabæk, lag hvor supporterne forventer at de skal være i toppen, har alle slitt med å holde seg stabilt oppe. Istedet har lag som Odd, Godset, S08 kommet seg opp gjennom fornuftig pengebruk og kontinuitet, uten press om at de skal være i toppen.
                                      Inne på noe her. Synes klubben er på rett vei etter å ha vært skakkjørt økonomisk. Vi begynner å bygge oss opp igjen og tar små steg i riktig retning. Vi kjøper spillere for egne penger og selger med fortjeneste. Slik bygger man klubb. Når det gjelder toppklubbene de siste årene så er kontinuitet nøkkelordet, som du er inne på. Det har vært ett av problemene våre. Vi har gått i forskjellige retninger annenhvert år. Geir Bakke har fått holde på i fred og ro i flere år nå og resultatene kommer. Og jeg husker så jævlig godt det første året hans. Jeg så Sarpsborg i 3 bortekamper på rad, og det var noe av det jævligste jeg har sett. 11 mann bak ballen i 90 minutter og i et håp om å få med seg 1 poeng. Mot Stabæk røyk de 2-0 uten ett skudd på mål. Det var med en litt svakere tropp uten samme erfaring og selvtillit. Det Arne har fått til hittil er absolutt ikke håpløst. Men det laget her trenger erfaring. Klarer vi å beholde stammen i klubben både på spiller- og trenersiden i flere år så er jeg sikker på at vi kommer til å nærme oss toppen igjen.

..................

Kommentar

• brune stakkeland
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jan 2012
                                        • 896

Både Geir Bakke og Lars-Arne Nilsen har vel flytta presset lenger frem i banen for hver sesong fra et veldig dypt utgangspunkt.
                                        Enig i at vi til tider blir liggende vel lavt vel lenge, men er først om vi gjør det også neste sesong at jeg vil begynne å klage på det.

Kommentar

• McGuffy
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jan 2004
                                          • 5104

Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                                          Har forøvrig stor tro på at Ødemarksbakken kan bli en umiddelbar hit av samme grunn som Lundemo ble, begge passet systemet og tilførte det noe umiddelbart.
                                          Hæ? Lundemo, umiddelbar hit?

Kommentar

Working...