Stream?
Sesongoppkjøring 2018
Collapse
X
-
Mye bedre kamp i dag. Alt i alt en veldig solid kamp der vi er best. Fin variasjon i presset og bra trøkk i spillet. Ødemarksbakken med et veldig godt innhopp. Gledelig å se! Ser ikke ut som han har store problemer med å ta nivået. Kreativ spiller. Må også trekke frem innhoppet til Lars Ranger. Totalt uredd i spillestilen og smeller til. Han får garantert kontrakt, trolig allerede i år. Fint med to spisscoringer av Erling og Martin...................👍 6Kommentar
-
Tror en veltrent Martin kan bidra med mye denne sesongen. Jeg synes han har sett litt innbitt ut i det siste, reportasjen i RB gir kanskje forklaringen. Han bør vel i utgangspunktet starte, tenker jeg. Moses har tatt nye steg, men får allikevel være den som i år får 20-30 min i matchene. Om vi har det juridiske på det tørre, synes jeg Phillips bør signeres.
Ødemarksbakken var spennende og gikk respektløst til verks. Tenk om Stian R hadde litt av det samme! MmmmmHunter S. Thompson:
There is an ancient Celtic axiom that says ‘Good people drink good beer.’ Which is true, then as now.
Just look around you in any public barroom and you will quickly see: Bad people drink bad beer. Think about it.👍 2Kommentar
-
👍 1Kommentar
-
Venstre kant. Prøver hele tiden å være kreativ med ball. Mye smarte (og uventede) pasninger som blant annet assisten til G.Martin. I tillegg har han god utholdenhet og jobber bra begge veier. Nå ble det riktignok små glimt i den drøye halvtimen han fikk, men jeg likte det jeg så. Har virkelig trua på at han kan bli en sterk bidragsyter allerede i år...................👍 2Kommentar
-
2-1 mot Molde var meget bra både resultatmessig og spillemessig. Årets første virkelig gode kamp.
Maric tar nok keeperplassen. Blir mer og mer autoritær. Rafn sterk defensivt igjen, mens Haakenstad var anonym og har ikke vært spesielt god i vinter. Amundsen og Kippe er selvfølgelig bankers, uten at de er på topp ennå.
Melgalvis ok, men har litt å gå på i pasningsspillet. Krogstad har vært svak i vinter, men kanskje vår beste spiller mot Molde. Mathew med klar årsbeste. Charles gjør nok sin minst dårlige kamp i vinter, men vær så snill la meg slippe å se han på kanten.
Knudtzon med scoring og er god på topp. Moses har rett og slett ikke nok kvalitet til å være i startoppstillingen per idag.
4 innbyttere mot Molde. Martin er vår mest målfarlige spiller. Ødemarksbakken med klar framgang fra debuten. Ranger er en åpenbaring på høyreback. Mer en god nok som backup og tipper han får proffkontrakt før seriestart.
Prøvespiller Phillip er helt klart spennende med sitt gode rykk, men spilte kun 15 min mot Molde.👍 4Kommentar
-
Bra kamp.
Fredrik er faen meg god når det klaffer, og idag syns jeg han var en av våre beste.
Ødemarksbakken hadde et knall innhopp, og pasningsfoten hans er vel det beste jeg har sett på lenge .
Og gi Ranger kontrakt. Han har imponert meg i alle kampene så langt.
Og det ser ut for meg at også Charles begynner å ta litt ansvar, og viser i små glimt hvor god han egentlig er.
Jeg har vært optimist lenge, og er enda mer overbevist nå om at vi kommer til å klatre på tabellen i år.FORZA FUGLA
I med og motgang, vi er Lillestrøm!
FUGLA FOR LIFE!👍 4Kommentar
-
Den fra juniorstallen som er det mest opplagte tipset til først å rykke opp i A-stallen, trolig alt i løpet av våren. Kan nesten vurderes som å puste Haakenstad i nakken.
gilbert
👍 12Kommentar
-
RB melder at det er ønskelig med en ekstra treninskamp førstkommende lørdag ettersom man har fått inn en ny spiller (TLO) og at Brenden igjen er kampklar. Motstander er fortsatt uviss.
RB+:
👍 2Kommentar
-
Fem treningskamper
Kort om vinterens treningskamper (før Marbella): Målforskjell 11-6. Måla ble skårt av spissene Knudtzon og Martin (3 mål hver, Erling hadde også en målgivende), og av Moses, Krogstad (med to målgivende), Ezeh (pluss en målgivende) og prøvespillerne Philip (også en assist) og Bruno. Øvrige assist var fra høyrebackene Haakenstad og Ranger (en hver), midtbanespillerne Mathew, Loholt Kristiansen og Ødemarksbakken.
Treningskampene ble brukt til å komponere laget, prøve ut juniorer og prøvespillere, men mer og mer tydelig mot en første-11'er. Keeperne er foreløpig omtrent like gode, kanskje Maric hakket foran, forsvaret de samme fire som avslutta sesongen. Melgalvis, Krogstad/Ezeh, Mathew, Ødemarksbakken/Brenden utgjør midtbanen, mens spissduoen er mer åpen, særlig med Thomas Lehne Olsen inn i stallen.
Erlandsen har spilt med lavt press bare i (deler av) kampen mot Molde - en klar forandring (og forbedring) fra i fjor. Erlandsen sier selv til Romerikes Blad (lørdag 10. februar) at vi må beherske både lavt og høyt press, og at vi vil spille med mer høyt press enn i fjor. Han mener likevel (uten at jeg lar meg helt overbevise) at vi skaper mer med lavt press. Det er iallfall to grunner til at han vil spille mer med høyt press i år. Den opplagte grunnen er at laget er mer erfarent og samspilt, i forsvar og i hele formasjonen, enn på starten av 2017. Den andre, som Erlandsen trekker spesielt fram, er at vi har mer fart i stallen, her nevner han særlig Ezeh, Moses, Martin og Ødemarksbakken som nye spillere med god fart.
Bortsett fra hvor lavt eller høyt vi legger oss i banen, er vel de fleste særlig spente på om vi kan få opp effektiviteten, skåre flere mål på sjansene. I treningskampene har det vært tydelig at flere spillere (Knudtzon, Moses, Ezeh) har nølt eller prøvd å finne medspillere i mange situasjoner der de kunne gått på skudd. Her ligger et opplagt forbedringspotensiale, som Erlandsen og Sundgot er helt klare over - og klare på overfor spillerne. Unntaket her er Gary Martin, som ikke nøler. Forhåpentligvis kan også Lehne Olsen bidra til å få opp effektiviteten.
gilbert👍 10Kommentar
-
I de første 25min har vi knapt vært borti ballen. Knappest hatt kontrol på ballen på Rubins banehalvdel. RK-LSK 1-0.
Presset er for lite aggresivt og russera komprimerer og strekker laget vårt akkuratt som de vil.
Trøsten er at de banka vif 3-0.Kommentar
-
Kommentar
Kommentar