[slettet: tasting på tlf ble litt vanskelig med høy promille]
Europa League 2018/2019
Collapse
X
-
Både Sir Charles og Moses bør starte for å se om de i det hele tatt har noe å bidra videre med..Erling må nok dessverre kasseres. Selvom Arnesen vistnok gjorde en bra figur så er Tobias å foretrekke om han eønsker seg videre.Returksmpen bør brukes godt for å få orden på logistikken. Deretter se etter mulighetene for å få inn en eller to som kan utgjøre en forskjellKommentar
-
Noen nøkkelpunkter:
1. Vi har en plan for å spille Matthew i bedre posisjoner og var i store deler av kampen gode på å tre igjennom ledd fra forsvar til midtbane. Både bevegelsene og initiativene fra forsvarerne våre tydet på at man hadde jobbet med dette.
2. Helt åpenbart at vi ville varierer presshøyden mye mer enn under Arne Erlandsen. Vi ble riktignok lave her også i perioder, men det var mer press og jaging på ballfører enn vi har vært vant med under Arne Erlandsen, og det selv på bortebane. Blir vi også flinkere til å ta ut pasningalternativene i tillegg, så vil vi lykkes oftere. Det er også små marginer mellom å være veldig god på dette til å feile, og dessverre ble det litt for ofte en halvmeter unna i denne kampen til at det ble virkelig bra. Men tendensen og tanken er bra, og det vil også utførelsen bli.
3. Mer fokus på å angripe de farlige rommene. I denne kampen så man lang flere bevegelser i mellomrom for å sette opp trekanter og kombinasjoner sentralt i banen. De initiativene som kommer fra kant kom også oftere mellom stopper og midtstopper kontra utsiden av backen til motstanderen. Det er en enorm forskjell i dagens fotball, og om vi lykkes med dette vil også effektiviteten og kvaliteten på sjansene våre økes betydelig. Men i denne kampen ble det dessverre litt for dårlig kvalitet på siste tredjedel, men jeg hadde også blitt ekstremt imponert om man på så kort tid hadde klart å luke vekk alt Arne E har rotet med i et par år. Som jeg var inne på i et innlegg i LSK 2018 tråden nylig er det relativt mye data som støtter oppunder at vi vil lykkes bedre ved å angripe disse to rommene oftere enn å slå innlegg fra posisjoner som motstanderne ofte tillater at man slår fra, nettopp fordi sjansen for scoring er så lav.
Jeg spår derfor færre skudd på mål og sjanser i sjansetellingene, men at vi vil trenge færre sjanser pr.mål fremover.
Det var for all del langt unna en perfekt kamp, men vi er veldig mye nærmere å lykkes enn under forgjengeren. Med en "treningskamp" til mot LASK i beina og flere treninger har jeg stort tro på at vi er bra rustet for høsten. Gleder meg for første gang på lang tid virkelig til å se LSK igjen, og har en stor forventning om et lag som i det minste vil prøve å ta initiativ og skape engasjement på hjemmebane igjen. Så får tiden vise om også resultatene blir bedre.👍 15Kommentar
-
3. Mer fokus på å angripe de farlige rommene. I denne kampen så man lang flere bevegelser i mellomrom for å sette opp trekanter og kombinasjoner sentralt i banen. De initiativene som kommer fra kant kom også oftere mellom stopper og midtstopper kontra utsiden av backen til motstanderen. Det er en enorm forskjell i dagens fotball, og om vi lykkes med dette vil også effektiviteten og kvaliteten på sjansene våre økes betydelig. Men i denne kampen ble det dessverre litt for dårlig kvalitet på siste tredjedel, men jeg hadde også blitt ekstremt imponert om man på så kort tid hadde klart å luke vekk alt Arne E har rotet med i et par år.
Kommentar
-
-
Kommentar
-
RB tipper:
Slik blir trolig LSK-laget (4-4-2): Matvei Igonen – Mats Haakenstad, Marius Amundsen, Frode Kippe, Simen Rafn – Erik Brenden, Fredrik Krogstad, Ifeanyi Mathew, Simen Kind Mikalsen – Gary Martin, Erling Knudtzon.Kommentar
-
Går fugla ut i hundre og setter inn et mål i løpet av første ti minuttene så kan det jo bli spennende.
Jeg tror på seier i kveld, men det skal holde hardt med avansement.
Hadde jo vært morsomt om vi kunne gått til pause med 2-0 ledelse.Morten👍 1Kommentar
-
Vi er på RB. Bestill billett på felt S.
For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!👍 1Kommentar
-
👍 3
Kommentar
-
👍 3
Kommentar
Kommentar