Du leser nå forumet som en gjest. Dette gir kun begrenset adgang til forumet og dets funksjonaliteter. Ved å registrere deg gratis, får du tilgang til å delta i diskusjonen, sende private meldinger (PM) til andre brukere, svare på avstemninger, se på vedlegg, tilgang til kalenderen, samt mange andre ting. Ved å registrere deg, får du også tilgang på mange andre nyttige funksjoner, som for eksempel at forumet gir deg beskjed om nye innlegg siden ditt forrige besøk - uansett hvor i verden du logger deg på!
Registrering er raskt, enkelt og helt gratis, så bli med i dag!
Dersom du har problemer med registreringen eller brukerkontoen din, kan du kontakte oss.
Hei, Gjest! Vi trenger flere moderatorer til forumet vårt. Har du lyst til å bli med i moderatorteamet, så ta kontakt med rEPPA.
Jeg synes "På Innsiden" virker å fungere veldig bra så langt. Jeg ser ihvertfall de fleste snuttene. Lo godt av den tissetest-episoden, spesielt lykkehjulet.
Jeg synes også det er kjempeartig! Men jeg kan ikke helt se for meg at dette slår til andre steder enn på Romerike. Kunne ikke brydd meg mindre om det var f.eks. Haugesund de var hos. Bra for oss, da
Jeg synes også det er kjempeartig! Men jeg kan ikke helt se for meg at dette slår til andre steder enn på Romerike. Kunne ikke brydd meg mindre om det var f.eks. Haugesund de var hos. Bra for oss, da
Den serien om Mjøndalen hadde vel passe grei suksess, og det tror jeg serien om Søpla Hockey hadde også. Men selv om det bare slår til på Romerike så er det vel gjerne der vi skal få inn folk på stadion fra uansett
Venstreback/midtstopper Arne Holter (18) aktuell for utlån til Strømmen ref. RB. Veldig for dette. Husker jeg lot meg imponere av ham i flere kamper både på juniorlag og LSK 2. Stort talent som vil ha veldig godt av spill i OBOS.
Er forøvrig digg å se at vi pleier forholdet til naboklubbene (selv om man naturligvis hater Strømmen). Kristiansen til UKI, Holter til Strømmen. Jeg har sikkert glemt noen. Dette gjør det uansett enklere for oss å hente flere typer ala Origi, Amundsen og Ødemarksbakken i framtiden. Tommel opp til klubben her!
Ikke for å bli alt for pessimistisk her, men det er jo et knallhardt åpningsprogram vi har fått tildelt, spesielt når vi ikke klarte å overliste Bodø/Glimt. De fire neste er:
S08 (H)
Så veldig sterke ut mot RBK. Vi vet vi kan slå dem ref cupfinalen i fjor, men vi er definitivt ikke favoritter her.
Kristiansund (B)
En av årets vanskeligste bortekamper. Var uslåelige på Kristiansund Stadion i fjor. Vålerenga var på besøk i går uten å imponere noen, men de flakset med seg alle tre poengene som de jo har for vane å gjøre. Jeg tror dette blir en kjip kamp som vil avgjøres av tilfeldigheter.
Start (H)
Den mest uforutsigbare av kampene, men Start viste i premieren at de har masse å bidra med i år. De høvla over Tromsø, og jeg bet meg spesielt merke i svenske Kevin Kabran som leverte en strålende kamp. I likhet med B/G et nyopprykket lag. Disse ønsker man gjerne å unngå tidlig i sesongen da de har med seg drivet fra opprykket inn i de første kampene. Pluss på at vi har Ranheim i 6. runde, så har vi møtt alle de tre nyopprykka før april er omme. Definitvt ingen enkel start (no pun intended).
Molde (B)
Lagde hakkemat av Sandefjord, riktignok en soleklar dumpekandidat, men 5-0 står det uansett respekt av. Samtidig tror jeg vi har gode muligheter her. Vi er vanligvis gode mot Molde og jeg er fortsatt forbanna over at vi sto igjen med 0 poeng etter to kamper i fjor. Pissa på dem i 180 minutter. Hater dette drittlaget!
Oppsummert: Jeg vil faktisk ikke være overrasket om vi står med 1-4 poeng når vi skal møte et sannsynligvis heltent Ranheim 20. april. Kan fort bli kamp med ryggen mot veggen allerede før snøen har smelta.
Ikke for å bli alt for pessimistisk her, men det er jo et knallhardt åpningsprogram vi har fått tildelt, spesielt når vi ikke klarte å overliste Bodø/Glimt. De fire neste er:
S08 (H)
Så veldig sterke ut mot RBK. Vi vet vi kan slå dem ref cupfinalen i fjor, men vi er definitivt ikke favoritter her.
Kristiansund (B)
En av årets vanskeligste bortekamper. Var uslåelige på Kristiansund Stadion i fjor. Vålerenga var på besøk i går uten å imponere noen, men de flakset med seg alle tre poengene som de jo har for vane å gjøre. Jeg tror dette blir en kjip kamp som vil avgjøres av tilfeldigheter.
Start (H)
Den mest uforutsigbare av kampene, men Start viste i premieren at de har masse å bidra med i år. De høvla over Tromsø, og jeg bet meg spesielt merke i svenske Kevin Kabran som leverte en strålende kamp. I likhet med B/G et nyopprykket lag. Disse ønsker man gjerne å unngå tidlig i sesongen da de har med seg drivet fra opprykket inn i de første kampene. Pluss på at vi har Ranheim i 6. runde, så har vi møtt alle de tre nyopprykka før april er omme. Definitvt ingen enkel start (no pun intended).
Molde (B)
Lagde hakkemat av Sandefjord, riktignok en soleklar dumpekandidat, men 5-0 står det uansett respekt av. Samtidig tror jeg vi har gode muligheter her. Vi er vanligvis gode mot Molde og jeg er fortsatt forbanna over at vi sto igjen med 0 poeng etter to kamper i fjor. Pissa på dem i 180 minutter. Hater dette drittlaget!
Oppsummert: Jeg vil faktisk ikke være overrasket om vi står med 1-4 poeng når vi skal møte et sannsynligvis heltent Ranheim 20. april. Kan fort bli kamp med ryggen mot veggen allerede før snøen har smelta.
Digg å være i gang igjen dere!
Jeg skrev dette i terminlistetråden når den ble sluppet. Ganske likt det du skriver nå:
Opprinnelig skrevet av Totti21
Tøff start på sesongen. Ikke de største topplagene, men allikevel vanskelige matcher som kan by på problemer.
Et nyopprykket lag borte i første kamp er aldri lett, og Sarpsborg hjemme i neste blir også tøff. Kristiansund (B) og Start (H) er jo lag man normalt sett skal kunne ta poeng fra, men med satsingen vi ser på sørlandet og det Kristiansund viste på hjemmebane i år er det på ingen måte bankers før vi skal ut i en tøff bortekamp mot Molde i runde 5. Tipper 4 poeng etter fem kamper før vi slår Ranheim i kamp nummer 6 og akkurat unngår den verste murringen i klubben.
Hva er rekorden for hvor tidlig vi har åpnet nedrykkstråden?
Vil være enorm forskjell på å reise til Kristiansund med 3 poeng i bagasjen kontra 0. Utrolig viktig den kampen på lørdag nå. Hadde håpet at vi slapp å spille med kniven på strupen i hver bidige kamp i år. Er litt skeptisk nå, men vi får se hva vi presterer på lørdag. Synes hvertfall det er er helt greit å møte et godt lag nå som det er umulig å undervurdere. Samtidig får man sett mer hvor gode vi faktisk er, mot et antatt topplag. Forventer hvertfall et mer tent LSK som trykker motstanderen i langt større grad.
Merkelig. Han var jo krutte god da han var her sist. Kan heller ikke tenke meg at han heller vil spille for hvalene framfor LSK. Har vi for god dekning på kantene til ikke å være interesserte?
Det var en grunn til at han fikk gå og tipper det er samme grunn til at han ikke kommer tilbake. Fyrverkeri offensivt, men skorta på defensiv innsats. Ønsker både han og Powell lykke til i Sandefjord
Det er nok en grunn til at vi kvitta oss med Ofkir for småpenger. Han passer ikke inn under Arne, og det er ikke sikkert han var begeistret for å spille under Arne selv heller. At vi ikke er interessert i å hente han tilbake er vel en bekreftelse på akkurat det. Men jeg må si at klubbvalget overrasket meg veldig.
Kristiansund (B)
Heldigvis er Stokke ute mot oss. Bekreftet ute i 1 måned.
Hva er rekorden for hvor tidlig vi har åpnet nedrykkstråden?
Nei vær så snill a.
Tror faktisk det er en liten reality check til alle som var så positive. Frykter alle de tre neste kampene. Et tent KBK som fikk bra resultat på Lerkendal og som har grunn til å føle seg snytt etter tapet mot søpla. Et Startlag som er ganske uforutsigbart og et Moldelag som vel egentlig bør slå oss, selv om vi pleier å få resultater mot dem rett som et er.
Optimisten i meg sier at vi står med 7 poeng etter 5 kamper. Men frykter det kan være 3-5 poeng og kanskje ikke det engang. Vet ikke om jeg orker den nedrykkstråden i år igjen.
Tror faktisk det er en liten reality check til alle som var så positive.
Nei, positivteten var berettighet, dette laget er bedre enn fjorårets. Jevnere besatt og med spillertyper inn som gjorde oss enda mer løpssterke og i stand til å spille en mer kontrollert, men fortsatt direkte, fotball. Det som splitter er troen på treneren, ikke troen på laget.
Neste kamp er borte i Kristiansund, vanskelig bortematch. Leser på KBKs hjemmesider at 50% av bortefeltet er utsolgt, hvordan får man tak i billett til matchen? Jeg tar turen fra Trondheim...
Ser man på de to siste kampene til Norge mot Australia og Albania i går, så ser man hvor stor gevinst det er å hente i et høyt offensivt press når man skal spille direkte fotball. Ikke minst når man har løpssterke spillere. Jeg kan leve med både lange baller og masse baller i bakrom om vi lykkes med det Norge har gjort nå:
Jage motstanderens ballfører langt inn på deres banehalvdel for å fremprovosere feil, som gjør at vi kan nå motstanderens mål på 1-3 pasninger etter at vi vinner ballen. Angripere og vinger er blant lagets viktigste forsvarsspillere, men gjør den største delen av jobben høyt i banen.
Står etter med hele forsvaret, som gjør at vi kan stå opp å vinne klareringene til motstanderen når de blir presset og stresset til å spille "safe".
Helhjertede initiativ i bakrom og andre bevegelser rundt ballfører når man vinner ballen, men ikke bare fra 1-2 spillere. Det må også komme løp fra dypet, som igjen innebærer litt risiko hvis man mister ballen. Spesielt fordi flesteparten av disse løpene må komme sentralt, og gjennombruddet bør skje sentralt for at vi skal produsere store nok målsjanser.
Når vi angriper langs kanten må det komme løp på innsiden av backen for å true, da innlegg fra kant/utsiden av back beviselig er det minst effektive angrepsvåpenet som finnes i dagens fotball. Noe vi ikke har forstått, og gjør alt for mye av på tross av at dette er solid dokumentert. Kommer derimot løpene på innsiden av motstanderens back som vi ofte så Norge lykkes med i går (gjerne fra en midtbanespiller eller egen back), så øker sjansen for scoring betraktelig.
Når den lange ballen kommer må vi flytte 2-3 mann rundt duellen, da den første duellen er det minst viktige. Det er laget som plukker opp ballen etter duellen som er vinneren. Forøvrig noe jeg ser laget fokuserer på, men som vi sliter med fordi vi er for langt unna ballen pga det lave presset. Har vi flyttet opp 6-7 mann på riktig banehalvdel i posisjon til å vinne andreball eller starte løp i bakrom når vi vinner ballen, så må man gjerne slå langt for min del. Da kan det gi resultater.
Aggressiviteten og intensitet i forsvarspillet må opp mange hakk. Dette kommer nok litt av seg selv med et høyere press, men det blir for mye fokus på å ikke dras ut av posisjon, kontra å se muligheter for å vinne ball. Noe av det vanskeligste i fotball er et lavt press med høy intensitet, og det er kun noen fåtalls klubber i verden jeg ser lykkes med dette, da det er en ekstremt krevende øvelse mentalt som krever spillere på et nivå over det vi har.
Til slutt handler det om tillit til hverandre, og det starter med en trener som må tro på egen spillertropp og deres ferdigheter. Om ikke han gjør det, så kan han i det minste ha tillit til at treningsgrunnlaget er såpass godt etter hans økter, at vi klarer å løpe mer enn motstanderen. Har han trua på det, så må vi gjøre noe annet enn å stå med lua i hånda 15 meter inne på egen banehalvdel med fokus på å ikke bli dratt ut av posisjon for å så lempe en ball kjapt i bakrom når motstanderen endelig gjør en feil. Det har ingenting med direkte fotball i lengderetning ala 2018 å gjøre i det hele tatt, og ikke minst gjør det all treningen på løpsstyrke bortkastet.
Dette burde vi sett på hjemmebane allerede, og da spesielt på et dårlig underlag, der sjansen for at motstanderen gjør feil under press er enda større. Dessverre er det ingenting som tyder på at vi ønsker å ta mer risiko for å vinne kamper i år heller, før vi er tvunget til det. Det er rett og slett deprimerende å se på det vi driver med om dagen når man gang på gang etter at man har kommet under i kampene ser potensialet til stallen vår.
I dag skal vi til Kristiansund. Vi møter rett og slett et lag som er bedre enn oss, i tillegg til at vi er ekstremt svake på bortebane. Klar hjemmeseier. Alt annet er bonus! Ha en god dag.
Kommentar