LSK Sesongen 2018

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • KEBABavSVIN
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Dec 2007
    • 594

Opprinnelig skrevet av GIFKanari
    Wenger er ledig.
    Sportsklubben samler ikke på fjerdeplasser.
    Merknad: Debattanten kan i innlegget over ha fremvist en rekke negative personlighetstrekk, inkludert, men ikke begrenset til, manglende intellekt, fintfølelse, dannelse, tankekraft, visdom, empati, solidaritet, rettferdighet, måtehold, og mot.

Kommentar

• knut
      Make knut Great Again
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2006
      • 9568

Hvor blir resultatene av "hardtreninga" av?

Alle lag holder følge.

Og så tar de oss på innsats, basisferdigheter, duellspill og punch osv

Kommentar

• Klimtkongen
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Sep 2014
        • 426

Skummelt det her. Jeg ser ingen tegn på snarlig bedring.

Vi kan ikke kjøpe oss ut av problemene i sommer. Kassa er tom.
        Vi kan ikke legge om til en mer kynisk spillestil. Det er ikke mer å gå på.
        Vi kan ikke legge om til en mer ambisiøs spillestil, Arne mestrer det ikke.
        Vi kan ikke legge om til en annen stil, for spillertroppen mestrer det ikke.
        Vi kan ikke bytte trener, for da trenger vi andre spillertyper og tid trolig. Ingen av delene er mulig.

3 cupfinaler i serien på rad nå. Blir det ikke mye poeng i de neste 3 så blir det tøft framover.

Kommentar

• LS89
          Kamptrådkongen
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2013
          • 3417

Vi rykker ned med Arne. Dette er faen meg patetisk. Vi skaper ikke en enste sjanse mot fuckings Ranheim.

Kommentar

• _Jonern
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 4400

Enig i alt, bortsett fra mestring av en annen stil. Hvorfor skal vi ikke klare det? Kan jo knapt bli værre enn det er nå. Ser ingen grunn til at vi ikke bør kunne klare en 4-3-3 formasjon.

Igonen

Haakenstad - Amundsen - Kippe - Kind Mikalsen

Mathew - Krogstad - Rafn

Knudtzon - Lehne Olsen - Ødemarksbakken

To indreløpere med stor kapasitet. Rafn tror jeg fikser den rollen fint. Mathew blir frigjort mer offensivt. Krogstad kan ligge og balansere. Han er litt temposvak så jeg tror det passer han fint. Kantene består av stor fart og kreativitet med Ødemark. Lehne Olsen er brukbar også feilvendt og er en habil målscorer. Er det ikke verdt et forsøk da?

Men dette er jo så langt unna måten vi fremstår på om dagen at det neppe er aktuelt, dessverre. Tror nok vi må lide oss gjennom 11 mann fra 30 meter og inn i 24 kamper til. Og sannsynligvis i 30 nye kamper i 2019.
            ..................

Kommentar

• G-Man
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2011
              • 3320

Opprinnelig skrevet av _Jonern
              Enig i alt, bortsett fra mestring av en annen stil. Hvorfor skal vi ikke klare det? Kan jo knapt bli værre enn det er nå. Ser ingen grunn til at vi ikke bør kunne klare en 4-3-3 formasjon.

Igonen

Haakenstad - Amundsen - Kippe - Kind Mikalsen

Mathew - Krogstad - Rafn

Knudtzon - Lehne Olsen - Ødemarksbakken

To indreløpere med stor kapasitet. Rafn tror jeg fikser den rollen fint. Mathew blir frigjort mer offensivt. Krogstad kan ligge og balansere. Han er litt temposvak så jeg tror det passer han fint. Kantene består av stor fart og kreativitet med Ødemark. Lehne Olsen er brukbar også feilvendt og er en habil målscorer. Er det ikke verdt et forsøk da?

Men dette er jo så langt unna måten vi fremstår på om dagen at det neppe er aktuelt, dessverre. Tror nok vi må lide oss gjennom 11 mann fra 30 meter og inn i 24 kamper til. Og sannsynligvis i 30 nye kamper i 2019.
              Applaus.

Kommentar

• GIFKanari
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2009
                • 8243

Det er nok av spillertyper i stallen til å spille en god og krevende type fotball, det klubben mangler er en trener med en 2018-oppdatering på harddisken.

Kommentar

• Totti21
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Mar 2004
                  • 3501

Opprinnelig skrevet av Klimtkongen
                  Skummelt det her. Jeg ser ingen tegn på snarlig bedring.

Vi kan ikke legge om til en annen stil, for spillertroppen mestrer det ikke.
                  Vi kan ikke bytte trener, for da trenger vi andre spillertyper og tid trolig. Ingen av delene er mulig.

.
                  Uenig i disse to punktene her. I mine øyne har vi en stall som er strålende for intensiv og direkte fotball. Om vi spiller en variant av 4-4-2, 4-3-3 eller 3-5-2 har ikke så fryktelig mye å si, men nøkkelen blir å utnytte løpskraften i mannskapet vårt, hurtigheten til EK og de individuelle ferdighetene til Matthew og Ødemarksbakken. Så har vi nok av gode rollespillere rundt disse gutta til å lykkes.

Det blir jo mye av det samme, men prioritet nummer en for å lykkes med direkte fotball er altså å jage og stresse motstanderen til å gjøre feil så nærme deres eget mål som overhodet mulig. Dette er den absolutt viktigste nøkkelen til suksess for noen av de beste direkte fotballagene i dag som f.eks Liverpool, Lazio, Roma og Tottenham. Fungerer ikke det første presset for disse, så fungerer ingenting. Verken defensivt eller offensivt. Lazio har riktignok et etablert forsvarsspill som minner litt mer om LSK sitt ift at de flytter de fleste spillerne bak ballen og forsvarer seg i soner der målet hele tiden er å tvinge motstanderen ut bredt, men de gjør det samme som Leicester gjorde i gullsesongen sin ved å la spissen slippe defensive oppgaver i etablert forsvar og i tillegg etterlate en playmaker på midtbanen med begrenset defensivt ansvar for å hele tiden være klare for å kontre når de vinner ballen. Denne spilleren er stort sett alltid målet når de vinner ballen istedenfor at man ender opp med å slå en ball direkte i bakrom på den ensomme spissen, som vi ofte ender opp med. Da får man med flere i angrepet, og kan true flere rom som blir vanskeligere for motstander å forsvare seg mot. De risikerer altså noe for å vinne noe, selv om de ofte forsvarer seg med 9 mann bak ballen.

Vi gjør ingen av delene i dag. Vi er så forbanna opptatt av at samtlige mann skal ligge inne i "boksen" til Arne E, der vi for alle del ikke skal flytte oss ut av posisjon fordi det kan skape rom motstanderen kan utnytte. 11 mann bak ballen som skal legge ned den samme jobben og ingen synlige oppspillspunkt når vi vinner ballen som ofte leder til en hurtig pasning i bakrom på den første bevegelsen fra en av de to spissene. Det er ekstremt enkelt å forsvare seg mot og bidrar bare til å gi selvtillit til motstanderen.

Så er det den andre trenden vi ikke er med på i det hele tatt, og det at vi ender alt for mange av angrepene våre med å doble på kant og spille ballen på en back som kommer på utsiden av motstanderens back for innlegg. Dette er som nevnt mange ganger før blant de meste ineffektive angrepsmetodene i fotballen anno 2018 og nesten utradert blant lag som ikke bare vil overlate alt til tilfeldighetene. Men vi er der gang på gang og backene våre både orker og kan. Det handler bare om å åpne opp andre rom og utnytte de istedenfor og være mer tålmodige. Det er faktisk bedre med et løp og innlegg fra denne posisjonen enn ti løp og innlegg fra utsiden av backen, så det er verdt tålmodigheten. Så forstår jeg at Arne E ikke er så glad i risikoen som finnes ved at man ender opp med å beholde ballen i litt flere trekk, men da er det faktisk statistisk sett større sjanse for å score om man bare skyter fra distanse istedenfor å lempe den inn i feltet.

Vi har spillermaterialet og spillertypene til å spille en direkte fotball i dag, men vi har ikke en trener som er helt oppdatert ift hvordan man skal oppnå dette. Det enkleste er også å gjøre noe med han kontra å bytte ut 9 spillere.

Så er det viktig å si at å bytte trener kun er quck-fixen. Problemene til LSK stikker langt dypere enn om man er heldig eller uheldig med neste ansettelse.
                  Last edited by Totti21; 23.04.2018, 07:22.

Kommentar

• Gjest

Det største mysteriumet i mine øyne er hvorfor i all verden SKM blir brukt på venstre kant. Han beviste tydelig i fjor at han ikke behersker den posisjonen.
                    Jeg synes SKM fikk til så lite som venstrekant i fjor at laget nærmest framstod med 10 mann på banen. Så venstrekanten var det stedet som det var viktigst å få inn en ny mann før denne sesongen. Noe som også ble bevist ved at klubben var villige til å kjøpe Ødemarksbakken for hele 1,5 millioner - en enorm sum i LSK-målestokk. Så hvorfor er det SKM som fortsatt spiller på venstrekant, like dårlig som i fjor?
                    Problemet er at Ødemarksbakken har sett tung ut de gangene han har fått prøvd seg, og vært særdeles lite delaktig i spillet. Men når klubben har gjort sitt største kjøp på mange år så bør de vite hva de har handlet, og han bør være blant de første som blir satt opp i elleveren. Forblir han på benken så har tydeligvis sportslig ledelse gjort et bomkjøp, noe som er fatalt for en klubb med lite penger.
                    Men uansett fadesekjøp eller ei, SKM har ikke noe på venstrekanten å gjøre. Selv Rafn var bedre der. Selv en så liten endring som at de bytter posisjon ville vært en offensiv fremgang. Også Brenden og Knudtzon er å foretrekke på venstrekant milevis foran SKM.
                    Jeg vil presisere at jeg ikke har noe imot SKM. Greia er at det virker som om han kun er komfortabel som venstreback. Så jeg var veldig lykkelig kampen hvor Rafn startet på høyrebacken og SKM på venstrebacken. Dessverre var gleden kortvarig siden Haakenstad gjenvant høyreback-posisjonen og Rafn ble flyttet tilbake til venstrebacken igjen.
                    Så få SKM ned som venstreback f.o.m. neste kamp og ut sesongen, Rafn/Haakenstad på høyreback og Ødemarksbakken på venstrekant. Noe annet framstår for meg som en gåte.

Kommentar

• LS89
                      Kamptrådkongen
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2013
                      • 3417

Taper fullt fortjent mot fuckings Ranheim. Sier ikke mer.

Denne steinalderfotballen til Arne kan dere få billig av meg. Så mye potensiale i dette laget, men flatt batteri over hele linja. Millionmannen Ødemarksbakken benkes til fordel for komplett udugelige SKM som utrolig nok har bikket 100 kamper i LSK. Bare i det i seg selv er en prestasjon.

Mathew gikk fra å være ES heiteste salgsobjekt til å bli noe av det dårligste jeg har sett, jeg fatter ikke at det er mulig.

Dette laget rykker ned med Arne Erlandsen bak spakene.

Kommentar

• fjacob82
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2005
                        • 1509

Jeg liker Rafn veldig godt, og synes han i all hovedsak har levert godkjent på innsats og vilje. Men han har en helt ubrukelig venstrefot, og da synes jeg det er litt håpløst at han spiller på VB. SKM har vist tidligere at han har mye av det som kreves av en offensiv VB i disse dager, og har faktisk en ok+ venstrefot. Rafn på høyre og SKM på venstre.

Sånn som vi har vist oss frem nå så henger ikke laget sammen i det hele tatt. Noen grep må gjøres her. Stammen i laget som har starte de fleste kamper i år klarer ikke produsere frem mange nok sjangser og spillerne virker helt låst i å gjøre oppgavene sine og ikke tenke sjæl innimellom. Grelleste eksempelet var vel innkast opplegget til Matthew på overtid igår. Skulle stå og vente på Brenden istedenfor å bare ta kastet, få lempa inn ballen. Istedenfor ble det bare ræl og bortkasta tid.

Tidligere nevnte 4-3-3 formasjon kan fungere fint, men da må AE være villig til å la spillerne ta litt risiko. Nå er det bare safing hele veien, også ender det opp med at vi taper.
                        Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
                        *Brasseberget*

Kommentar

• Bibaboy
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Mar 2008
                          • 712

Tja, hva skal man si. Hele gjennomføringen av gårsdagens kamp stod til karakter 1 på børsen. Dette er noe av det aller dårligste jeg har sett av LSK på lang lang tid. Ja SKM var dårlig i går men hva i allverden skjer med Matthew?? Han er så dårlig at det er en skam. På tide å benke han slik at han forstår alvoret.
                          Jeg synes det meste laget foretar seg ser veldig planløst ut. Samtlige frispark ble kælket opp i Ranheims 16 meter uten av i klarte å skape noe som helst. Maric brukte konsekvent fryktelig lang tid med utsparkene. Dette har overhode ikke noe med fotball å gjøre. Hvis dette er hva AE har som taktikk så er jeg mildt sagt forundret over at klubben nylig signerte ny kontrakt med han for ett år siden. Lærer de aldersbestemte lagene i LSK også at tupp og mæl fotball er det vi skal spille på Åråsen? Det er så destruktivt og kjedelig at jeg har ikke ord. Vi vinner knapt andre baller. Vi blir fraløpt og overspilt på hjemmebane av et lag som nylig rykket opp fra 1 divisjon. Trener de for hardt eller er det motivasjon dette går på. Jeg registrerer at AE i all hovedsak kommuniserer på Norsk. Forstår våre utenlandske spillere hva som blir sagt?
                          Det blir endel spørsmål her nå men gårsdagens kamp fikk meg til å begynne å stille spørsmål. Dette tilbake til røttene ideene deres er for meg helt ufattelig. Utdatert fotball som det er veldig lett å forsvare seg imot. Alle vet at vi spiller sånn og skal vi score mål så må det være svært gode enkeltmanns prestasjoner som kan føre til mål.
                          Jeg forventer et helt annet trykk mot RBK på torsdag. Må innrømme at jeg er usikker på om jeg møter på Åråsen eller om jeg tar den på TV. Jeg er så lei av å bli så skuffet gang på gang. Som LSK pateriot i mange 10 år så har det vært endel oppturer men det har vært så veldig mange flere nedturer. Noen vil kanskje kalle meg medgangsupporter men føler det absolutt ikke slik da jeg har sesonkort for 10 året på rad.
                          Håper vi ser et helt annet lag på Torsdag for det trenger vi om det skal dukke opp tilskuere på kampene fremover.

Fugla Forever

Kommentar

• OlaG
                            Oversetterdrone
                            Myklebust Light
                            • May 2008
                            • 935

Opprinnelig skrevet av fjacob82
                            Sånn som vi har vist oss frem nå så henger ikke laget sammen i det hele tatt. Noen grep må gjøres her. Stammen i laget som har starte de fleste kamper i år klarer ikke produsere frem mange nok sjangser og spillerne virker helt låst i å gjøre oppgavene sine og ikke tenke sjæl innimellom. Grelleste eksempelet var vel innkast opplegget til Matthew på overtid igår. Skulle stå og vente på Brenden istedenfor å bare ta kastet, få lempa inn ballen. Istedenfor ble det bare ræl og bortkasta tid.
                            Den siste til Matthew der fikk meg til å brekke meg over hoftene og stønne høyt. Men, det er "siste sekund av kampen", alle er dritstressa uten på banen og alle utenfor banen skriker en million forskjellige ting. Jeg skjønner hvorfor det skjer, selv om det er helt håpløst. Matthew er for ung til å ha strategiske lederegenskaper i en sånn situasjon. Han burde bare ha tatt ballen før den gikk ut og fått den lempa inn igjen.

To gjentagende punkter fra det offensive spillet vårt i går:
                            1) Vi vrir *aldri* med crossere over på motsatt side. All vending av spillet går gjennom midtbaneleddet (gjerne både Krogen og Matthew, kanskje til og med innom en midtstopper), og det tar for lang tid. Det var flere situasjoner - særlig i andre omgang - hvor høyre back eller en midtbanespiller har ballen omtrent ved midtstreken og venstresiden er vidåpen med en spiller på vei inn i ledig rom. Ranheim var flinke til å ligge disiplinert i press, men vi gjør det lett for dem når ballen blir flyttet så sent over på andre områder av banen.

2) Skrev dette i går også, men uansett: Vi har bra driv inn til omtrent 18-20 meter fra motstanders, men derfra tar spillerne valgene sine for sent (eller i praksis ikke i det hele tatt). Vi har altfor få skudd fra distanse, spillerne velger å gå noen steg til mens de leter etter muligheter for å spille ballen. Så går de tom for valg, og har stort sett bare ett pasningsalternativ, helst bakover på banen igjen. Spillerne klarer ikke å omsette momentum til farlige situasjoner, de bare går seg fast. Når vi ikke har noen spillere med "tråkle-egenskaper" (som for eksempel Fofana hadde) så er det helt håpløst å prøve å spille seg gjennom åtte motstandere for å komme seg gjennom sekstenmeteren.
                            Vi trenger flere avslutninger fra rundt 20 meter, og midtbanespillerne (kantene inkludert) må begynne å ta ansvar her/bli fortalt at de skal gjøre det.

Kommentar

• G-Man
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2011
                              • 3320

Mange kloke tanker i denne tråden nå.

Det som er hevet over enhver tvil er at tiden for å tenke nytt er kommet (og da mener jeg ikke å sparke Erlandsen, men at han viser seg modig nok til å endre en oppskrift som åpenbart ikke fungerer). Mer av det samme er oppskriften på katastrofe.

Kanskje Rafn skulle være HB?

Kanskje Haakenstad skulle prøve seg som høyre kant?

Kanskje Matthew skulle få smake benk?

Kanskje Ødemarksbakken skulle få tilføre litt kreativitet på venstresiden?

(Jeg drømte forøvrig i natt at vi spilte med Brenden og Ødemarksbakken på hver sin kant og med Haakenstad og Krogstad som de to sentrale på midten. Det fungerte fantastisk).

Kommentar

• Sailor Man
                                Moderator
                                • Jun 2007
                                • 1472

I utgangspunktet er jeg enig i veldig mye av det som blir gjort på Åråsen om dagen. Vi har ikke penger til å bygge et topplag med etablerte spillere eller å hente de største norske talentene. Derfor må vi levere på andre ting, nemlig trøkk, fysikk og kynisme i både angrep og forsvar. LSK har bygd en stall som i utgangspunktet passer veldig godt til en sånn type fotball. De har trent knallhardt i vinter for å være bedre fysisk enn alle konkurrentene.

Derfor er det uforståelig for meg at vi har så lite trøkk i spillet i kampen mot Ranheim. De taper masse 50/50-dueller og har null samhandling i spillet offensivt. Vi har beholdt mesteparten av laget fra i fjor, så det burde være relasjoner nok å bygge videre på! Dét mener jeg at Arne må ta mye av skylda for.

Jeg er enig i strategien på overgangsmarkedet, enig i veldig mye av spillestilen Arne dtår for og synes det er kult at klubben har funnet tilbake til røttene, både i spillestil og hvordan vi framstår utad. Men noe er alvorlig galt!

Kommentar

• Wanker
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Aug 2005
                                  • 639

Kippe sier før RBK-matchen: "Jeg tror vi skal fremstå mye bedre enn det vi gjorde mot Ranheim, og det skal bli godt å spille en kamp der vi kan slippe skuldrene litt ned. Det er ikke noe press på oss. "

Slutt nå å tenke på det som kan gå galt! Ved å flytte beina fort nok og jobbe sammen som et lag, vil dere sanke poeng. Vakkert? Ikke så farlig akkurat nå. Vanskelig? Det kan det da virkelig ikke være?
                                  Hunter S. Thompson:

There is an ancient Celtic axiom that says ‘Good people drink good beer.’ Which is true, then as now.
                                  Just look around you in any public barroom and you will quickly see: Bad people drink bad beer. Think about it.

Kommentar

• vermu
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2008
                                    • 1729

Krise

Kommentar

• G-Man
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2011
                                      • 3320

Vi er i ferd med å oppleve akkurat det samme som Mjøndalen gjorde. Slipp media tett innpå, og fokus går til helsike.

Kommentar

• woodford
                                        Seniormedlem
                                        Forumonanist
                                        • Aug 2004
                                        • 164

Synes Mesfin må ta sin del av ansvaret. Tagjabumie ble vel hentet pga at han kom til så mange sjanser ( et eller fantastisk data program som det ble basert på ), er Lehne Olsen hentet av samme grunn ? Var det Mesfin som gjorde avtalen med VG ?

Kommentar

• ynnor
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • May 2008
                                          • 857

Jeg er så drittlei av å se spillere kaste flasker i gulvet i sinne etter kamp. Spell fotball for faen. 90 min jobb i uka til 700000 i året må vel kunne forventes
                                          Last edited by ynnor; 30.04.2018, 22:16.

Kommentar

Working...