Thomas Lehne Olsen

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • maxpayne
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Apr 2006
    • 1308

Bør ha råd til svær husbåt lengst sør i Mjøsa nå. Kan ikke pendle fra Moelv i 4 år

Kommentar

• EPA
      Seniormedlem
      Forumonanist
      • Aug 2013
      • 220

Opprinnelig skrevet av BD

Å signere han ut 2024 hadde vært større - han er tross alt 31 år nå og har fått kontrakt til han er 35. De fleste holder ikke nivået så lenge. Det fremkommer av artiklene at en så lang kontrakt var nødvendig for å få til signeringen.

Likevel er dette naturligvis en god signering og rett beslutning av klubben.
      Han er dønn seriøs og viser seg nok en gang som en hedersmann, så dette ser jeg på som 100% uproblematisk. Hadde dette vært noen andre enn TLO ville jeg vært spektisk, men akkurat når det gjelder denne karen har jeg ikke det minste tvil engang om at dette er en fantastisk avgjørelse av klubben. Først signerer han en forlengelse når vi rykker ned, så går han foran i krigen for å få oss opp og deretter til Europa... Stikker så en snartur og skaffer oss 4,5 Mill inn i klubben for å ta en "permisjon" på et halvt år og deretter velger han å komme tilbake når det finnes en drøss med mye mer lukrative avtaler liggende på bordet. Tar han oss til Gull i løpet av et år eller to så er det bare å bestille en ny statue!

Kommentar

• Kanarivogel89
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • May 2006
        • 4686

Skulle det ikke være PK med Thomas i dag klokka 14? Står nå det på LSK.no

https://www.lsk.no/nyheter/pressekon...g-klokka-14.00

Strømmes ikke til publikum? Gleda meg til å høre den deilige Hedmarks-dialekta til Lehne-bassen igjen jeg!

Kommentar

• Nosferatu
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Apr 2006
          • 768

Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
          Skulle det ikke være PK med Thomas i dag klokka 14? Står nå det på LSK.no

https://www.lsk.no/nyheter/pressekon...g-klokka-14.00

Strømmes ikke til publikum? Gleda meg til å høre den deilige Hedmarks-dialekta til Lehne-bassen igjen jeg!
          Ikke for å være åpenbar, men https://www.rb.no/se-pressekonferans...v/5-43-1861431
          Ruben Gabrielsen - vår Stefan Strandberg.

Kommentar

• Kanarivogel89
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • May 2006
            • 4686

Opprinnelig skrevet av Nosferatu
            "Takker som faen"-knappen er savnet!

bladde gjennom forsiden til RB, men fant ingenting. Ser nå at man må klikke "meny" oppe i høyre hjørne og deretter velge temaet "LSK". Godt gjemt!

Kommentar

• DoubleHi5
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2011
              • 4359

De to måla til Thomas i dag er ikke ferdigscora! Det er betryggende å se at han velger helt riktig både teknikk og timing. Kan se ut som målteften er på vei mot 2021-nivå igjen!
              Elska þetta félag

Kommentar

• Kanarivogel89
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • May 2006
                • 4686

Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                De to måla til Thomas i dag er ikke ferdigscora! Det er betryggende å se at han velger helt riktig både teknikk og timing. Kan se ut som målteften er på vei mot 2021-nivå igjen!
                Gauseth presterer å kalle 3-1 (edit: 3-0 selvsagt) en "dårlig avslutning, midt i mål". Thomas finta jo juksepaven i Viking-målet langt oppi pølseboden før han enkelt trilla ballen i mål. Ha litt respekt da, Gauseth, please.
                Last edited by Kanarivogel89; 11.10.2022, 16:28.

Kommentar

• Kroktåa
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2015
                  • 2969

3-1?

Kommentar

• Kanarivogel89
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • May 2006
                    • 4686

Opprinnelig skrevet av Kroktåa
                    3-1?
                    3-0 selvsagt. Har blitt litt for vant til å havne bakpå i det siste

Kommentar

• DoubleHi5
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2011
                      • 4359

Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

Gauseth presterer å kalle 3-1 (edit: 3-0 selvsagt) en "dårlig avslutning, midt i mål". Thomas finta jo juksepaven i Viking-målet langt oppi pølseboden før han enkelt trilla ballen i mål. Ha litt respekt da, Gauseth, please.
                      Timingen er jo perfekt der han kommer aLehne () mot mål, han har lang tid til å tenke og eventuelt velge feil, men han venter til det helt rette øyeblikket med å sende ballen forbi Viking-keeperen. Strålende profesjonelt!

Akkurat i dette tilfellet går det nok vel så mye på manglende fotballforståelse som på manglende respekt fra Gauseth sin side!
                      Elska þetta félag

Kommentar

• BD
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Feb 2006
                        • 1446

Opprinnelig skrevet av BD

Å signere han ut 2024 hadde vært større - han er tross alt 31 år nå og har fått kontrakt til han er 35. De fleste holder ikke nivået så lenge. Det fremkommer av artiklene at en så lang kontrakt var nødvendig for å få til signeringen.

Likevel er dette naturligvis en god signering og rett beslutning av klubben.
                        Denne står seg godt, synes jeg. Får inderlig håpe denne KP slår til fra dag én - hvis ikke blir det 2,5 år til med halvveise prestasjoner fra en aldrende og skadeplaget spiss - og en klubb som mener han er best i Eliteserien uansett.

Jeg tror ikke grunnen til at vi ikke klarer å få inn en god etablert spiss er at potensielle spisser selv tenker Lehne er for god - men de vet jo at hele klubben tror han er den beste spissen i Eliteserien, og at det vil være slik i all overskuelig fremtid.

Kommentar

• Henke25
                          Seniormedlem
                          Forumsadist
                          • Jun 2018
                          • 136

Utrolig skremmende!

Kommentar

• _Jonern
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2004
                            • 4400

Lehne Olsen er da for faen ikke problemet vårt. Ja han brenner noen store sjanser men det gjør alle i denne ligaen. Han leverer jevnt over hver sesong. Han har spilt alt som er, selv om han har vært halvskadet eller hatt bronkitt. Problemet er at ledelsen i denne klubben på et eller annet merkelig vis har kommet frem til at Lehne Olsen ikke skal ha konkurranse om spissplassen, og i perioder ikke backup i det hele tatt. Hvordan skal han utvikle seg eller holde seg skjerpet mrd null konkurranse? Utrolig naiv og hårreisende ledelse.
                            ..................

Kommentar

• Lillelord
                              Medlem
                              Møteplager
                              • Aug 2004
                              • 95

Er heller ikke Lehne Olsen sin skyld at forsvaret lekker som en sil. Skulle gjerne sett noen flere mål til på TLO i år, men av og til blir det mer stang ut enn inn for de fleste spisser. Selv Haaland har perioder hvor han ikke scorer særlig. Og TLO lider også av at vi verken spiller gnistrende angrepsfotball eller kommer til/slår mange innlegg.

Kommentar

• DoubleHi5
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2011
                                • 4359

Selvsagt er det ikke TLO som er vårt største problem! Men han er ingen notorisk målscorer, uansett hvor mye vi elsker ham og hvor grenseløst han stiller opp for laget, også når han ikke burde ha spilt. Som det skrives over her, burde og skulle vi jo hatt minst en spiss til som kunne avlaste/veksle med ham om å dra lasset. Men jeg mener at TLO kan gjøre en minst like god jobb i en annen rolle og at vi trenger minst en spiller til som kan score et hyggelig antall mål.
                                Elska þetta félag

Kommentar

• Svart og gul
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Oct 2004
                                  • 457

Når det gjelder Lehne Olsen, er jeg mer bekymret for hvor fryktelig treg han har blitt. Blir bare tull å snakke om at han skal være en bakromstrussel.

Kommentar

• Kanarivogel89
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • May 2006
                                    • 4686

Lehne slipper billig unna. Den bommen hans mot Godset er like ille som enhver keeper- eller forsvarstabbe. Jeg forventer at en spiss som Lehne får mer ut av sånne sjanser. 3-1 til pause (eller 4-1 om Karlsbakk hadde satt sin, om mulig, enda større sjanse) hadde sannsynligvis drept kampen. Kun i 4 av 18 kamper i år har vi klart å skaffe oss en luke på to eller flere mål. Fellesnevneren er at vi har vunnet alle disse fire kampene og at disse utgjør fire av totalt seks seire vi har tatt i serien i år. Lehne må ta sin del av skylda her. Han har vært langt fra så klinisk som man bør kunne forvente av en såpass rutinert spiss.

Ang. Godset-kampen så deler jeg også ut en kaktus til FM-Asterhed. Trippelbyttet ødela alt mot Molde, så hvorfor gjør du det samme igjen (Uba glemte å ta på seg leggskinner og ble derfor byttet inn litt etter de to andre)? Håpløst naivt. Trippelbytter lønner seg svært sjelden.

Kommentar

• kunden
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jun 2005
                                      • 2444

Som vanlig i LSK beholder man plassen hvis man innehar et eller flere elementer av: Gamle meritter, være lønnsadel, godt likt eller kompis med de man trenger å være kompis med.

Se til FKH. Søderlund er ikke fast i 11'ern. Vi setter inn TLO så fort han utskrevet av sykestua uansett hvilken form han er i. Nå har vi dog ingen alternativer. Ekskluderer Ali ettersom han kommer til å returneres etter et eneste spilleminutt.
                                      Det er på tide å få inn en spiss som er en seriøs utfordrer til TLO, og aller helst benker TLO. Når man er 33 skal man ikke være eneste alternativ eller ha klippkort på topp. Snakk om idiotopplegg fra sportslig ledelse!

Kommentar

• MortenA
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2007
                                        • 3564

Opprinnelig skrevet av _Jonern
                                        Lehne Olsen er da for faen ikke problemet vårt. Ja han brenner noen store sjanser men det gjør alle i denne ligaen. Han leverer jevnt over hver sesong. Han har spilt alt som er, selv om han har vært halvskadet eller hatt bronkitt. Problemet er at ledelsen i denne klubben på et eller annet merkelig vis har kommet frem til at Lehne Olsen ikke skal ha konkurranse om spissplassen, og i perioder ikke backup i det hele tatt. Hvordan skal han utvikle seg eller holde seg skjerpet mrd null konkurranse? Utrolig naiv og hårreisende ledelse.
                                        4 spillemål på 1300 min. er ikke et problem? Problemet er at Lehne har konsekvent brent store målsjanser. Hele sin tid i klubben. Han har strengt tatt hatt kun en god sesong for oss, men allikevel har han blitt hauset opp til å være en uvurderlig spiller, helt uavhengig av prestasjon. Det samme gjelder Åsen som på assistfronten er matchet av Elkær tross så uendelig mye mer spilletid.

Keepere og forsvarsspillere som gjør feil som fører til mål imot blir hudflettet og erklært ubrukelige, mens spisser som brenner store sjanser skal hylles for at de forsøker. Det er et psykologisk mysterium hvordan supportere ser på de forskjellige posisjonenes tabber.

Ellers enig i at det er ledelsens feil som ikke har prioritert å skaffe han noen reelle utfordrere.
                                        Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• Zindrinho
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Sep 2019
                                          • 632

Opprinnelig skrevet av MortenA

Han har strengt tatt hatt kun en god sesong for oss, men allikevel har han blitt hauset opp til å være en uvurderlig spiller, helt uavhengig av prestasjon.
                                          Lehne ER jo uvurderlig for oss. Og sånn kommer det til å fortsette å være fram til vi henter en spiss til.

Man kan godt klage på at han blåser for mange sjanser og ikke scorer nok, men snakket om at Lehne er den spissen som løper minst som noen andre snakka om er rett og slett feil, det merkes ekstremt godt når han tas av banen, ikke bare fordi vi ikke får mål men fordi vi rett og slett ikke henger sammen. Han har kraft, bevegelighet og er et naturlig oppspillspunkt, vi mister helt evnen til å holde ballen høyt i banen og vente på resten av laget når Lehne ikke spiller.

Det finnes helt sikkert andre spisser vi kunne henta som kunne gjort en (like) god jobb, men så lenge vi ikke har noen sånne vil Lehne være alfa-omega for oss. Alle andre kan rulleres ut, men ikke han.

Kommentar

Working...