Thomas Lehne Olsen

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Børge
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2013
    • 2558

    Opprinnelig skrevet av MortenA

    4 spillemål på 1300 min. er ikke et problem?
    Når man har spilt 1300 min, er statistikk ganske OK å bruke. Total xG uten straffespark er i følge Fotmob 4,89. Ligger altså litt bak hva man skulle forvente ut i fra statistikken.

    Kan det ha noe med laget sin egenskap til å skape målsjanser? LSK har scoret 24 mål og xG sier 23,5. Fått som fortjent altså. Jeg mener det har noe med at laget samlet sett skaper veldig få målsjanser sett mot de andre lagene (totalt 34 på 18 kamper) . Samme med skudd på mål - kun 3,8 i snitt pr kamp. Offensivt er det tynne saker og det kommer av hvordan LSK spiller.

    To steder er LSK høyt på statistikken. Og hvor er det? Ballbesittelse (høy ballbesittelse, men skaper få sjanser....) og antall nøyaktige pasninger (sammen med få skapte sjanser, så sier vel det mye om hvor ballen trilles?). Dette er slik LSK er anno 2024. Skulle utvikle seg som fotballag, men står i stampe og dytter ballen frem og tilbake. TLO er noe av det minste problemet til LSK - filosofien og gjennomføringa av fotballen står til styrk.
    Sint og tverr på felt N

    Kommentar

    • brune stakkeland
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jan 2012
      • 893

      Opprinnelig skrevet av MortenA

      4 spillemål på 1300 min. er ikke et problem? Problemet er at Lehne har konsekvent brent store målsjanser. Hele sin tid i klubben. Han har strengt tatt hatt kun en god sesong for oss, men allikevel har han blitt hauset opp til å være en uvurderlig spiller, helt uavhengig av prestasjon. Det samme gjelder Åsen som på assistfronten er matchet av Elkær tross så uendelig mye mer spilletid.

      Keepere og forsvarsspillere som gjør feil som fører til mål imot blir hudflettet og erklært ubrukelige, mens spisser som brenner store sjanser skal hylles for at de forsøker. Det er et psykologisk mysterium hvordan supportere ser på de forskjellige posisjonenes tabber.

      Ellers enig i at det er ledelsens feil som ikke har prioritert å skaffe han noen reelle utfordrere.
      Dårlig sammenligning. En forsvarsspiller slaktes ikke om de er posisjonert riktig og støter riktig, men motstander allikevel klarer å score. Lehne er der han skal være og gjør jobben han skal, men uttellinga har mangla. Kan det ha noe å gjøre med at han har spilt halvskadet eller syk mesteparten av sesongen å gjøre? Og på tross av det så er han vurdert som bedre enn alternativene.

      Men ja, vi trenger noen som kan avlaste han og konkurrere om spilletid. Ihvertfall nå som det to sesonger på rad har vært litt vel mye rusk i maskineriet

      Kommentar

      • knut
        Make knut Great Again
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2006
        • 9453

        Fy faen. Detta skreiv jeg i 2020

        Opprinnelig skrevet av knut
        Skulle ønske han ble smartere på å velge ut hva han skal bruke krefter på.

        Fløy rundt på der som en klovn og lekte førsteforsvarer, når det absolutt ikke trengtes.

        Han har ikke kondis til det, så det er bare å slutte med en eneste gang.

        Spar krefta til der det betyr noe; offensive løp og plasseringer.
        Og detta da. Må jo tære

        Opprinnelig skrevet av knut
        Pendle-Thomas skal faen mæ få høre det!

        Skaff deg hybel i Lillestrøm!

        Kommentar

        • niko
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jul 2008
          • 541

          Selv etter en generelt svak sesong for laget og at han selv har vært mye ute av form og slitt med diverse, er han bare 2 mål bak toppscorerplassen.

          Kommentar

          Working...