Kamptråd MESTERFINALE Fugla - Bartepakket

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kroktåa
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2015
    • 2937

    Kamptråd MESTERFINALE Fugla - Bartepakket

    Sted: Åråsen Stadion, Lillestrøm
    Tid: Mandag 5. mars kl. 19:00


    Forventet lag, Lillestrøm, slik det ser ut 8 dager før kampstart:

    Maric
    Haakenstad– - Amundsen –- Kippe– - Rafn
    Melgalvis– - Krogstad– - Mathew– - Ødemarksbakken
    Knudtzon –- Martin


    Benken:

    Igonen, Sandberg, Antonijevic, Ezeh, Brenden, Moses, Olsen


    RBK har jeg mindre oversikt over, men dette er laget som startet treningskampen mot Krasjnodar på La Manga:

    Hansen
    Hedenstad - Reginiussen - Rasmussen - Meling
    Jensen - Konradsen - Trondsen
    Helland - Bendtner - Adegbenro

    Vurderinger, LSK:

    Keeper og bakre firer er det ingen usikkerhet omkring. På midten kan det hende at Knudtzon trekkes ut på en av kantene, dersom Erlandsen vil ha Martin og Olsen sammen på topp. Knudtzon er en av de sikreste i startelleveren, men kan flyttes omkring på topp. Mathew og Krogstad er bankers på midten. Det er stor sannsynlighet for at Brenden, Olsen og/eller Ezeh kommer innpå i løpet av kampen, men de starter sannsynligvis ikke.

    LSK har levert litt ujamnt i treningskampene, men det er slett ikke uvanlig. Klart tap og en dårlig kamp mot S08 (0-3) men to seire og gode kamper mot Sogndal borte (1-4) og Molde hjemme i hallen (2-1). Mot Rubin Kazan på La Manga ble det 1-1, etter en rotete og dårlig første omgang, men tilsvarende god og oppløftende annen omgang. Man skal ikke legge for mye i slike treningskamper, men det er verdt å notere seg at alle spissene til LSK har vist ok scoringsform, spesielt Martin, bortsett fra Olsen som bare har fått en snau omgang i gult og svart. Det ser ut til at kroaten Maric har kapret keeperplassen. Mot Rubin leverte han flere strekredninger som Origo på sitt beste, i tillegg til at han har vist seg å være stødig i feltet og god med ballen i beina. Jeg frykter ikke at keeperplassen skal bli noen hemsko i år.

    Vurderinger. RBK:

    Her har jeg dessverre liten oversikt. Bendtner er fortsatt med, og de har forsterket angrepet med landslagsspissen Alexander Søderlund.

    På La Manga har RBK nettopp slått Krasnodar 3-2, etter en god annenomgang sier rapportene. Men det er usikkert hvor mye man skal legge i et resultat i en treningskamp mot et lag som et par dager i forveien tapte 0-3 mot Kristiansund. I mellomtiden har RBK også prestert å tape 1-3 i en kortkamp (2x30) mot Ranheim, og i dag spiller de mot Rubin som også LSK nettopp har målt krefter mot. 25. februar skal de også ha en kamp mot Dinamo Brest før Mesterfinalen.

    Vurdering, Mesterfinalen:

    Det er fremdeles usikkert hvor mye klubbene egentlig legger vekt på denne nye kampformen. Erlandsen har bedyret at LSK ser dette som en god anledning til å samle enda litt mer sølvtøy til vitrineskapene på Åråsen, det som er der fra før har begynt å få en viss patina. Det er greit å fylle opp med litt ferskt og nypusset metall igjen (bare Elvis the Pelvis klare å holde nøttene unna).

    RBK vant den tilsvarende kampen i fjor med 2-0 over Brann i Bergen. De var sikkert snurt for at evenementet ikke ble lagt til Lerkendal i år, men de regner antakelig med at det blir en ny sjanse igjen allerede neste år.

    Sjøl om oppgjørene i Elitesierien/Tippeligaen mellom lagene på Åråsen oftest har tippet i bartenes favør, har de fleste av kampene vært jevnere enn resultatene skulle tilsi (med et par grusomme unntak). Men det er helt fair å hevde at bartene har hatt et absurd godt tak på Fugla på Åråsen i flere sesonger nå. Jag har ingen erindring om det, men i annalene står det 0-3 under resultat i tilsvarende kamp på Åråsen i fjor. Det må være feil, men jeg kan ikke forklare hvorfor.

    På tribuna har også hordene med hjemløse bortebarter kommet flokkende og slått seg ned som en skarvekoloni med et utålelig lurveleven, som nesten av og til kan høres gjennom Fuglafansens heroiske og taktfaste sanger og kamprop fra et rikholdig repertoar. Det lager en interessant ramme rundt bataljene, det skal bartevoksen ha, men de er irriterende lite vennlige mot vertsskapet og rasker med seg altfor mye når de reiser av gårde igjen. Dette skal vi ha slutt på fra i år!

    Mesterfinalen går absurd nok av stabelen ei uke etter vinter-OL, og ei uke før femmila og hopprennet i Holmenkollen, mens Romerikes store alpintsønn Aksel og den villfarne Henrik fremdeles reiser rundt på kontinentet og samler poeng i verdenscupen. Værutsiktene ei drøy uke fram i tid er alltid usikre, Yr melder om klarvær men ned mot 10 kuldegrader, mens Storm er mer optimistisk og melder rundt null, men til gjengjeld snøvær. Åkke som, vintervær blir det, det er bare å holde varmekablene påskrudd og snøskuffene i beredskap.

    Forza Fugla!

    Last edited by Kroktåa; 25.02.2018, 13:38.
  • Klimtkongen
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Sep 2014
    • 419

    #2
    Kanskje noen kan redigere overskriften? Pakk er de. Bartepakk også. Men ikke bratepakk.

    Kommentar

    • LS89
      Kamptrådkongen
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2013
      • 3373

      #3
      Ødemarksbakken!

      Kommentar

      • Kanarivogel89
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • May 2006
        • 4558

        #4
        Er vel ti år siden vi sist slo bartene - i denne mirakuløse og legendariske bataljen:



        Ypperlig anledning til å rette litt på statistikken. Forza!

        Kommentar

        • Kroktåa
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2015
          • 2937

          #5
          RBK, uten Bendtner, Vilhjalmsson eller Reginussen i startoppstillinga, tapte nettopp 1-4 for Rubin på LM. Man skal kanskje ikke legge så altfor mye i det. Rapportene forteller om en grei første omgang av bartene, men mye rot og total oppløsning i andre. Avslørte muligens en litt tynn benk i forsvarsavdelingen.

          Kommentar

          • DoubleHi5
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2011
            • 4073

            #6
            Cup er cup!
            Elska þetta félag

            Kommentar

            • Tvilling
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Nov 2006
              • 1472

              #7
              Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
              Cup er cup!
              Og nå snakker vi om «cup med kun 1 runde»
              Hadde vært herlig å tatt skalpen..æh.. mener barten på de denne kampen..!

              Kommentar

              • Kroktåa
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2015
                • 2937

                #8
                Ser ut til at pølsebarten forsvinner til Kina før mandagen. Er ikke helt sikker på om det er til fordel for oss.

                Kommentar

                • Gjest

                  #9
                  -4 ifølge Storm og -5 ifølge YR. Det vil si at det ikke er kaldere enn at det skal få anstrengelser til for å holde varmen. Det er ingen tvil om at jeg skal på Åråsen i alle fall.

                  Kommentar

                  • kunden
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jun 2005
                    • 2361

                    #10
                    Bendtner er vel hakket vassere foran kassa enn Søderlund. Søderlund på sin side er kanskje mer tent på en slik match enn Bendtner. Spiller ingen rolle når Gary, TLO, Erling og Fredrik
                    putter.

                    Kommentar

                    • yeh_boiii
                      Medlem
                      Hoffnarr
                      • Feb 2018
                      • 44

                      #11
                      På grunn av det kalde været er kampen nå i fare for å bli avlyst

                      Kommentar

                      • G-Man
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2011
                        • 3201

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av yeh_boiii
                        På grunn av det kalde været er kampen nå i fare for å bli avlyst

                        https://www.vg.no/sport/fotball/i/xR...-vi-ikke-spilt
                        Like greit. Under slike forhold er skaderisikoen overhengende.

                        Kommentar

                        • Oddis
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Feb 2006
                          • 2744

                          #13
                          Værgudenes måte å straffe NFF på fordi det er en mandagskamp håper jeg.
                          Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.

                          Kommentar

                          • Wanker
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Aug 2005
                            • 633

                            #14
                            R.vholene i NFF overgår seg selv... Kan man ikke bruke sommeren til fotball, slik minst ett av våre naboland gjør?
                            Hvorfor skal LSK svi av penger (uten å bli refundert for det) for å åpne banen før det er forsvarlig? På denne måten er ikke banen skikkelig før i juni. Men det er vel det NFF egentlig vil - "se så dårlige banene er - klubbene MÅ legge kunstgress for at vi skal kunne bli bedre" Drit og dra!
                            Hunter S. Thompson:

                            There is an ancient Celtic axiom that says ‘Good people drink good beer.’ Which is true, then as now.
                            Just look around you in any public barroom and you will quickly see: Bad people drink bad beer. Think about it.

                            Kommentar

                            • Bibaboy
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Mar 2008
                              • 712

                              #15
                              Etter hva jeg har hørt så er det forbundet som betaler oppvarming til denne kampen, men om noen kan bekrefte/avkrefte dette så hadde det vært fint. Ville være merkelig om LSK måtte stå for denne regningen all den tid dette er en mesterfinale på linje med Cupfinale (uten sammenligning forøvrig) Burde kanskje vært spilt på Ullevål hvis vi skal stå for oppvarmingen for med dagens strømpriser vil dette bli et taps prosjekt.
                              Fugla Forever

                              Kommentar

                              • Wanker
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Aug 2005
                                • 633

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av Bibaboy
                                Etter hva jeg har hørt så er det forbundet som betaler oppvarming til denne kampen, men om noen kan bekrefte/avkrefte dette så hadde det vært fint..
                                Jeg burde kanskje ikke skrevet det så kategorisk - men jeg mener for en stund siden å ha lest at LSK håpet, men ikke hadde fått bekreftet hvorvidt NFF ville dekke den ekstra regningen. Om noen kan bekrefte det, er det jo fint. Men det burde ikke vært et spørsmål i utgangspunktet.
                                Konseptet med vinterfotball er helt dødfødt for meg ihvertfall. Og NFF ønsker å fortsette med å strekke sesongen, slik at landslagsspillerne skal være i sesong når vi møter utlendinger som spiller på vinteren. Fortsetter de på samme linja, vil de jage tilskuerne vekk fra stadionanleggene,
                                Hunter S. Thompson:

                                There is an ancient Celtic axiom that says ‘Good people drink good beer.’ Which is true, then as now.
                                Just look around you in any public barroom and you will quickly see: Bad people drink bad beer. Think about it.

                                Kommentar

                                • Kroktåa
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Feb 2015
                                  • 2937

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av Bibaboy
                                  Etter hva jeg har hørt så er det forbundet som betaler oppvarming til denne kampen, men om noen kan bekrefte/avkrefte dette så hadde det vært fint. Ville være merkelig om LSK måtte stå for denne regningen all den tid dette er en mesterfinale på linje med Cupfinale (uten sammenligning forøvrig) Burde kanskje vært spilt på Ullevål hvis vi skal stå for oppvarmingen for med dagens strømpriser vil dette bli et taps prosjekt.
                                  På TV2 formulerte banemesteren seg slik at det kunne forstås som at 1. NFF dekker deler av utgiftene og at 2. dette ikke var avgjort ennå. Uansett, med den belastningen på gressmatta som denne rekordtidlige kampen vil medføre, spørs det om ikke Ullevaal uansett burde blitt benyttet. Den kan tross alt ligge uberørt og bli "frisk" igjen i flere uker etter kampen. Ulempen hadde vært utfordringen med å fylle opp tribunene såpass på denne tiden av året, og til en såpass lite attraktiv begivenhet, at det ikke hadde føltes som å spille for tomme tribuner...

                                  Kommentar

                                  • Tolgensbakk
                                    Juniormedlem
                                    Ferskenpels
                                    • Mar 2018
                                    • 3

                                    #18
                                    Kampen er utsatt til 25.april melder NFF. Tidspunkt ikke avklart.

                                    Kampen mellom Lillestrøm og Rosenborg på Åråsen blir flyttet fra 5. mars til 26. april.

                                    Kommentar

                                    • Oldtimer
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Feb 2011
                                      • 316

                                      #19
                                      Selvsagt det eneste fornuftige, men passer dessverre dårlig for meg, reiser bort den dagen.

                                      Men ser at det blir trkamp mandag 05.03. Tidspunkt?

                                      Kommentar

                                      • kunden
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jun 2005
                                        • 2361

                                        #20
                                        Det er ikke helt bestemt, men det sies 1830. Vil også gå på RB+

                                        Kommentar

                                        Working...