Kamptråd MESTERFINALE Fugla - Bartepakket

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Gjest

    Arild Østbø - hentet fra Sarpsborg foran 2017 sesonger. Klubbene enige om ikke å gå ut med overgangssum, men Thomas Berntsen sa: "Vi tjener gode penger på det som skjer" om overgangen. Jeg tror Arild Østbø er vel så god som noen av våre keepere, og en spiller vi ikke ville hatt råd til å hente.
    Dahl Reitan - er vel trønder og fikk sitt gjennombrudd i RBK i forfjor, hvor høydepunktet var at han scoret i to kamper på rad. I fjor sommer ble han lånt ut til Glimt hvor han spilte fast og hjalp dem til opprykk. Han spiller fast på U21 landslaget, og har ifølge RBK tatt store steg, og vil nok få en del kamper på bekostning av Eggen Hedenstad. Så tror også at han er vel så bra som Haakenstad.
    Even Hovland - tidligere fast landslagsstopper, to gull med Molde, herjet i sesongoppkjøringen til Sogndalg og gikk rett inn på RBK laget etter at de kjøpte han for en stor sum penger for en snau måned siden. Er nok vesentlig bedre enn noen av våre stoppere, og en spiller vi bare kan drømme om å få på laget.
    Besim Serbecic - ble fulgt av flere europeiske klubber, men snappet av RBK. Stor, sterkt og rask. Ville definitivt ikke svekket laget vårt.
    Malte Amundsen blir regnet for å være den mest talentfulle venstrebacken fra Danmark, og ble kjøpt fra Køge. Med tanke på at vi ikke har noen god venstrebeint venstreback, så spørs det om vi ville vært noe svekket hvis vi kunne ha spilt med Malte istedenfor Rafn.
    Jacob Rasmussen - selv om han er ung har han hatt noen år som proff i Tyskland før han ble hentet av RBK. Vant blant annet det tyske U19-mesterskapet med Schalke 04. Er god med ballen og god på hodet. Ville garantert styrket laget vårt.
    Morten Konradsen - broren til mer kjente Anders. Hentet fra Glimt. Han skal jeg innrømme at jeg ikke vet stort om, annet at RBK har skrevet noe sånn som at han har stort potensial. Så sammenligningsgrunnlaget mitt når det gjelder han er veldig tynt. Men vil tro at vi har midtbanespillere som overgår han, i alle fall Matthew.
    Jonathan Levi - svenske. Herjet på nivå 2 i Sverige, med både mange mål og assists før han ble hentet. Vanskelig å si, men ville i alle fall hevet troppen vår.
    Bendtner - trenger ingen beskrivelse. Avgjorde kampen med en lekkerbisken. Hadde han spilt for oss hadde vi vunnet kampen.
    Zekhnini - ving med stor fart og god teknikk. Gikk for veldig mange millioner fra Odd til Fiorentina, og er nå på lån hos RBK. Ville garantert hevet laget.
    Erik Botheim - ubeskrevet blad i Eliteseriesammenheng. Unggutt, som får hinsides mye skryt av Ingebrigtsen og co for sin gode fysikk og sine evner som både oppspillspunkt og avslutter. Nå må jeg si at jeg klør meg i hodet av nivået til våre egne spisser. Klart at Knudtzon er jo veldig god spiller. Men hvor gode Martin og Lehne Olsen er gjenstår å se. Men vil tro at Botheim ikke er bedre enn disse.

    Av startelleveren så tror jeg at bare Knudtzon, Matthew, og Rafn (om han hadde blitt brukt på høyresiden) ville hevet nivået på RBK laget.
    Skulle jeg gitt spillerne karakterer så hadde sluttsummen på RBK vært vesentlig høyere enn LSK. Så selv om RBK ikke stilte med sitt beste lag, så er det ingen tvil om at de fleste lag i Norge fremdeles ville tapt mot laget de stilte. Så jeg er overhode ikke enig i de som er veldig kritiske til at vi tapte mot trønderne.
    Kampen mot RBK var syvmilssteg i riktig retning i forhold til kampen mot Ranheim. Og kun brillianse fra Bendtner gjorde at trønderne stakk av med seieren.

    Det var mye mer positivt enn negativt å ta med seg fra denne kampen. Noe av det jeg likte best:
    4-3-3!! Veldig overraskende, men desto mer gledelig. Har drømt om å se spillerne i 4-3-3 og endelig skjedde det. Mest gledelig i denne formasjonen var det å se hvor mye bedre den sentrale midtbanen fungerte i en treer sentralt. Ezeh fungert bra i ankerrollen, og Matthew har uten tvil godt av å være indreløper og dermed ha bedre forutsetninger for å bidra mer høyere i banen. Også Krogstad med sin store løpskvalitet bør fungerer bra som indreløper. Og vet at Melgalvis spilte en del indreløper tidligere i sin karriere. Med sine susende skudd, og offensive legning, vil han kunne komme vel så godt til rette som indreløper som på kanten. Høyrekanten vil være Knudtzon sin, men hvor også både Melgalvis og Ødemarksbakken vil kunne gjøre gode bidrag om Knudtzon blir brukt som midtspiss. Lehne Olsen spilte mye venstrekant i Tromsø, og bør kunne gjøre en veldig god jobb der. Ødemarksbakken spilte jo fast som venstrekant i 4-3-3 i Kisa, så også han vil nok like omleggingen til 4-3-3. La oss håpe han kan løse den rollen like godt hos oss som han gjorde i Kisa. Blir spennende å se hvem som vil bli brukt som midtspiss. Lehne Olsen har spilt mye spiss alene på topp hos Tromsø, så kanskje han vil være det beste valget. Ser dessverre uten som om han sliter veldig med selvtilliten om dagen. Martin er vesentlig bedre enn Lehne Olsen på hodet, og er en målsnik. Så vil tro at Martin ligger best an til rollen som midtspiss, men med både Lehne Olsen og Knudtzon vurdert som gode alternativer.
    Jeg likte også veldig godt løpene til Haakenstad mot RBK. Han beinet opp og ned høyrekanten i Roberto Carlos stil. Dessverre så er teknikken og innleggs-ferdighetene på veldig lavt nivå. Så selv om han ofte er i gunstig posisjon offensivt, så ender det så og si alltid uten resultat. Rafn var solid mot RBK som han alltid er, men blir selvfølgelig veldig hemmet av at han er veldig høyrebeint.
    Hvis ikke SKM er helt ute av det, så håper jeg vi snart får se han på venstreback, og Rafn på høyreback. Da vil vi være veldig mye bedre skodd offensivt. Og det er offensivt skoen trykker aller mest. 1 mål på de siste tre kampene i serie og mesterfinale sier alt.

    Det jeg finner bekymringsverdig er at vi er dårlig stilt på midtstopperplass. Både Kippe og Amundsen er "primitive" midtstoppere. De gjør en grei jobb defensivt, men sliter med ballen i beina.
    Noe annet som skuffet meg i kampen mot RBK var prestasjonene til Brenden når han kom inn. Han fikk ikke til noe. Håper at han kun presterte dårlig fordi han var litt satt ut mentalt fordi han forventet å starte, men igjen havnet på benken. For gårsdagens kamp var særdeles tynn suppe fra Brendens side. Så håper at han hever seg mange hakk, hvis ikke så ser LSK-framtiden mørk ut. Også Lehne Olsen presterte mindre bra, og han virker veldig skuffet over seg selv om dagen. Får håpe at han snarest mulig får noen veldig gode opplevelser, og at selvtilliten kneppes opp en del hakk.

    Neste kamp er mot Stabæk, og det er da det gjelder.
    Tiden for å rette opp skuta begynner å bli knapp for både klubben, Erlandsen og spillerne.



    Kommentar

    • Totti21
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Mar 2004
      • 3499

      Opprinnelig skrevet av biggie
      Arild Østbø - hentet fra Sarpsborg foran 2017 sesonger. Klubbene enige om ikke å gå ut med overgangssum, men Thomas Berntsen sa: "Vi tjener gode penger på det som skjer" om overgangen. Jeg tror Arild Østbø er vel så god som noen av våre keepere, og en spiller vi ikke ville hatt råd til å hente.
      Dahl Reitan - er vel trønder og fikk sitt gjennombrudd i RBK i forfjor, hvor høydepunktet var at han scoret i to kamper på rad. I fjor sommer ble han lånt ut til Glimt hvor han spilte fast og hjalp dem til opprykk. Han spiller fast på U21 landslaget, og har ifølge RBK tatt store steg, og vil nok få en del kamper på bekostning av Eggen Hedenstad. Så tror også at han er vel så bra som Haakenstad.
      Even Hovland - tidligere fast landslagsstopper, to gull med Molde, herjet i sesongoppkjøringen til Sogndalg og gikk rett inn på RBK laget etter at de kjøpte han for en stor sum penger for en snau måned siden. Er nok vesentlig bedre enn noen av våre stoppere, og en spiller vi bare kan drømme om å få på laget.
      Besim Serbecic - ble fulgt av flere europeiske klubber, men snappet av RBK. Stor, sterkt og rask. Ville definitivt ikke svekket laget vårt.
      Malte Amundsen blir regnet for å være den mest talentfulle venstrebacken fra Danmark, og ble kjøpt fra Køge. Med tanke på at vi ikke har noen god venstrebeint venstreback, så spørs det om vi ville vært noe svekket hvis vi kunne ha spilt med Malte istedenfor Rafn.
      Jacob Rasmussen - selv om han er ung har han hatt noen år som proff i Tyskland før han ble hentet av RBK. Vant blant annet det tyske U19-mesterskapet med Schalke 04. Er god med ballen og god på hodet. Ville garantert styrket laget vårt.
      Morten Konradsen - broren til mer kjente Anders. Hentet fra Glimt. Han skal jeg innrømme at jeg ikke vet stort om, annet at RBK har skrevet noe sånn som at han har stort potensial. Så sammenligningsgrunnlaget mitt når det gjelder han er veldig tynt. Men vil tro at vi har midtbanespillere som overgår han, i alle fall Matthew.
      Jonathan Levi - svenske. Herjet på nivå 2 i Sverige, med både mange mål og assists før han ble hentet. Vanskelig å si, men ville i alle fall hevet troppen vår.
      Bendtner - trenger ingen beskrivelse. Avgjorde kampen med en lekkerbisken. Hadde han spilt for oss hadde vi vunnet kampen.
      Zekhnini - ving med stor fart og god teknikk. Gikk for veldig mange millioner fra Odd til Fiorentina, og er nå på lån hos RBK. Ville garantert hevet laget.
      Erik Botheim - ubeskrevet blad i Eliteseriesammenheng. Unggutt, som får hinsides mye skryt av Ingebrigtsen og co for sin gode fysikk og sine evner som både oppspillspunkt og avslutter. Nå må jeg si at jeg klør meg i hodet av nivået til våre egne spisser. Klart at Knudtzon er jo veldig god spiller. Men hvor gode Martin og Lehne Olsen er gjenstår å se. Men vil tro at Botheim ikke er bedre enn disse.

      Av startelleveren så tror jeg at bare Knudtzon, Matthew, og Rafn (om han hadde blitt brukt på høyresiden) ville hevet nivået på RBK laget.
      Skulle jeg gitt spillerne karakterer så hadde sluttsummen på RBK vært vesentlig høyere enn LSK. Så selv om RBK ikke stilte med sitt beste lag, så er det ingen tvil om at de fleste lag i Norge fremdeles ville tapt mot laget de stilte. Så jeg er overhode ikke enig i de som er veldig kritiske til at vi tapte mot trønderne.
      Kampen mot RBK var syvmilssteg i riktig retning i forhold til kampen mot Ranheim. Og kun brillianse fra Bendtner gjorde at trønderne stakk av med seieren.
      Dette er greit nok, men det blir veldig fort at man ser de positive sidene i rbk sine spillere opp mot sine egne. Ser man på en normal benk hos oss også med samme syn som du når ser på rbk, så vil du føle mye av det samme der man har Maric som Hoffenheim nettopp ga ny 5-årskontrakt basert på sterke prestasjoner i Polen, Sandberg som er kaptein på Norge G18 og blant landets mest lovende stoppere, Ødemarksbakken som sammen med Nicolay Sandberg var den mest attraktive spilleren etter forrige sesong i OBOS og Gary Martin som godt over halve forumet lovpriset som en bankers målscorer før sesongen og han som skulle sørge for at alle innleggene skulle omsettes i mål sammen med Lehne Olsen. Charles Ezeh var en åpenbaring når han kom, og har masse fotball i seg, selv om vi utnytter den dårlig i dagens LSK.

      Rosenborg sine nest beste er naturligvis ingen kasteball i Norsk fotball, men jeg tror det blir litt dumt å påstå at de stilte en sterkere 11'er enn oss i går. Det gjorde de virkelig ikke, selv om de har 2-3 spillere på et veldig høyt nivå på papiret i spesielt Bendtner, Hovland og Zekhnini, selv om sistnevnte er milevis unna toppnivået sitt foreløpig, men noe de gambler på at de får han i etter hvert. Resten er absolutt en blanding av talent og spillere med potensial, men lite proven quality. F.eks var deadline day kjøpet av Even Hovland noe som ble gjort fordi Jacob Rasmussen ikke hadde vist seg god nok enda.

      Man må måle de opp mot hverandre på lik måte, fordi nå måler du LSK spillerne sine nå-prestasjoner mot Rosenborg reservene sitt potensial. Ser man på potensial mot potensial blir det en annen sak. Og det samme gjelder nåværende prestasjoner mot nåværende prestasjoner.

      Av de som spilte for Rosenborg i går, og da med unntak av de tre åpenbare, så er det for meg Konradsen og Reitan som er mest spennende spillere basert på det de har levert den siste tiden, men de er ikke noe soleklare kandidater til en plass i 11'eren til LSK. På stopperplass har vi også et forbedringspotensial hvis vi skulle spilt en annen fotball, men slik vi spiller fotball nå tviler jeg sterkt på at Arne Erlandsen hadde byttet ut Kippe med BEsim Serbecic for å si det sånn. Da er faktisk Tobias Sandberg både mer merittert og et bedre alternativ.

      Kommentar

      • Hamburg & Kanari
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2005
        • 3006

        Ytterst sjelden man har vært så skuffet over laget sitt som denne sesongåpningen. det er jo jævlig tafatt og hjelpesløst. Erlandsen som står og banner (hvordan går det med blodtrykket egentlig?) på en gjeng kyllinger. Vi har ikke kontroll i det hele tatt. Ikke en eneste jævla spiller som har det talentet og viljen som skal til for å få inn kula. Hvorfor gidder vi idet hele tatt å gjennomføre offensive dødballer? Vi scorer like ofte på corner og frispark som vi får straffer for av NFF-'dommerne. Dvs. ALDRI. Ødegårdsbakken så ut som den eneste voksne spilleren der ute, der har man i det minste en kaptein for fremtiden. Skjønt, vi offloader vel talentet slik vi har for vane. Ajer. Ohi. Lundemo. Gabrielsen. Osv osv.... Han, og 16-åringene til RBK, som vi ikke klarer å hamles opp med. Bevares.... Takk og lov for Start m.fl. så kanskje man unngår nedrykk atter en gang. Noen medaljer har ikke denne gjengen meritter til å være i nærheten av en gang. Bomma på importene, før hadde vi nigerianere som gjorde et inntrykk, disse er det ingen som vet navnet på utenfor Åråsen. Finnes ikke relasjoner offensivt, hvor er du Sundgot? Ser ikke ut som det har vært trent på avslutninger i hele vinter. Hva har man holdt på med egentlig? Nesten ikke et skudd som sitter. To - tre gode skudd på 90 min og de tar Østby greit. Vi har samme antall avslutninger som trønderne. 5-6 på mål, 16 uttafor. Hos de er det motsatt, 16 på mål, 5-6 uttafor. Feige i duellene foran motstanders mål. det er så anti-LSK som det kan få blitt. Den derre 'gi alt' kampanjen er jo som rødgrønn propaganda, bærre piss. Begynner å fremstå parodisk, tap etter tap. Da har man ikke gitt 'alt', og hvis det var 'alt', vel så mangler talent, kløkt, god strategi. Dropp den.
        Det blåses frispark mot oss likeveli alt av 50/50, så hvorfor ikke gå i duellene slik at RBK i det minste kjenner smerten??? Det er så ræva. Feilpass er vi gode på derimot. Ledende i eliteserien faktisk. Men er jo ikke det det handler om da. Begynner å tvile litt på Erlandsens opplegg. De offensive taktene glimrer med sitt fravær. Vil heller se en ny utenlandsk trener, det trengs litt visjoner om man skal kunne hamle opp med A-laget til RBK. Nå taper vi jo tom. mot B.- og C.-laget, mens treneren står der og banner og ikke aner hva han skal foreta seg. Alt brettes ut på VGTV forresten. En vinnerkultur som er så vaska utav veggene at man like gjerne kan rive alt og bygge nytt.Tenk nytt. Gjøre noe annet enn resten av de norske lagene. For eliteserien er blitt sørgelig dårlig, når dette er en 'mesterfinale' mellom fjorårets to mestre.
        LSK Norges beste lag

        Kommentar

        • Tvilling
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Nov 2006
          • 1473

          4-3-3 var en overraskelse, ja. Og det var da også Arne sin plan at det skulle være.
          Jeg forventer ikke at Arne holder på 4-3-3, tror heller det blir noe som han trekker opp av hatten av og til. MEN jeg kan - og håper - selvsagt at jeg tar feil.
          Første indikasjon får vi vel på mandag

          Kommentar

          • Gjest

            Totti21, du er så smart. En ekte besserwisser.
            Det du skriver om sammenligning av nå-presentsjoner opp mot potensial er bullshit. Jeg gjør en helt ærlig sammenligning av start-elleverene til RBK og LSK.

            Sandberg er kanskje på nivå med Botheim, noe som er umulig å si. Mens resten av spillerne til RBK er handlet fra en annen hylle enn vi har handlet våre.

            Men du vil uansett til enhver tid være negativ til alt som kan brukes til forsvar av LSK sine kamper så lenge Erlandsen er trener, så i framtiden kommer jeg bare sporadisk til å kommentere dine uppgulp av meldinger. Er jo uansett ikke noe som kan få deg til å endre mening om det ikke kommer en trener som du i din store høyhet selv har gått god for.

            Kommentar

            • Totti21
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Mar 2004
              • 3499

              Opprinnelig skrevet av biggie
              Totti21, du er så smart. En ekte besserwisser.
              Det du skriver om sammenligning av nå-presentsjoner opp mot potensial er bullshit. Jeg gjør en helt ærlig sammenligning av start-elleverene til RBK og LSK.

              Sandberg er kanskje på nivå med Botheim, noe som er umulig å si. Mens resten av spillerne til RBK er handlet fra en annen hylle enn vi har handlet våre.

              Men du vil uansett til enhver tid være negativ til alt som kan brukes til forsvar av LSK sine kamper så lenge Erlandsen er trener, så i framtiden kommer jeg bare sporadisk til å kommentere dine uppgulp av meldinger.
              Jeg forstår at du og en del andre er mer negative til spillerstallen vår enn jeg er. Men er det virkelig bedre å mene stallen er for dårlig enn at sportslig apparat er for dårlig? Gjør det meg til en besserwisser og et mer negativt menneske? I motsetning til mange her inne er jeg veldig positiv til potensialet i stallen vår, men mener det blir utnyttet for dårlig. Andre mener (ikke rettet mot deg som er noe midt i mellom) treneren får maks ut av stallen.

              Kommentar

              • G-Man
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2011
                • 3201

                Det vi får ta med oss er at 4-3-3 fungerte såvidt bra at jeg håper og tror det får flere sjanser, gjerne mot Stabæk som har sett veldig shaky ut. Tar også med meg at Charles (i motsetning til hva jeg trodde på forhånd) leverte en bra forestilling og endelig lignet på en som vil på laget igjen.
                Også kudos til Haakenstad og Rafn - herlige gutter med vilje og innsats.

                Kommentar

                • HolterKanaris
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • May 2006
                  • 1603

                  Opprinnelig skrevet av Totti21

                  Litt komisk at dette kommer fra deg, da du spydde ut dritt om Haglund når han var her og etterlyste den nitriste fotballen vi får servert nå. Men koselig å høre at du er fornøyd om dagen i det minste.Den dagen trodde jeg aldri skulle kommer under de forrige trenerne.
                  Den drittfotballen du så åpenbart ønsker, har vi forsøkt med flere trenere de siste årene og det har gått på trynet HVER gang. LSK skal faen meg ikke spille no jævla fancy, tiki taka fotball. Gud bedre så kjedelig det var å se Johan Anderson stå og spille ballen i trekanter med forsvarsfireren under Haglund.

                  Bare det faktum at du så bastant mener at Arne Erlandsen sin fotball er utdatert, viser at det ikke går ann å ta deg seriøst. Stadig flere store lag spiller på nettop den måten Arne vil at LSK skal spille.

                  Varierende presshøyde, tidlig gjenvinning, hurtig omstilling og raskt i lengderetning. Hva FAEN er utdatert med det?
                  ***Større baller enn vett***

                  Kommentar

                  • GIFKanari
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2009
                    • 8243

                    Opprinnelig skrevet av biggie
                    Totti21, du er så smart. En ekte besserwisser.
                    Det du skriver om sammenligning av nå-presentsjoner opp mot potensial er bullshit. Jeg gjør en helt ærlig sammenligning av start-elleverene til RBK og LSK.

                    Sandberg er kanskje på nivå med Botheim, noe som er umulig å si. Mens resten av spillerne til RBK er handlet fra en annen hylle enn vi har handlet våre.

                    Men du vil uansett til enhver tid være negativ til alt som kan brukes til forsvar av LSK sine kamper så lenge Erlandsen er trener, så i framtiden kommer jeg bare sporadisk til å kommentere dine uppgulp av meldinger. Er jo uansett ikke noe som kan få deg til å endre mening om det ikke kommer en trener som du i din store høyhet selv har gått god for.
                    Du er et forvokst barn, biggie. Mine kondolanser.

                    Kommentar

                    • G-Man
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2011
                      • 3201

                      Opprinnelig skrevet av GIFKanari

                      Du er et forvokst barn, biggie. Mine kondolanser.
                      Finnes det et bunn-nivå på denne debatten?

                      Kommentar

                      • Funchaloe
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Oct 2011
                        • 511

                        Opprinnelig skrevet av G-Man

                        Finnes det et bunn-nivå på denne debatten?
                        Facebook-debattnivå på dette her.
                        Custodes
                        Contra o futebol moderno!

                        Kommentar

                        • Stray Cat
                          Moderator
                          • Aug 2008
                          • 5916

                          Moderatormelding:

                          Sukk! Og så akkurat når jeg skrev på FB at det nærmest var unødvendig å moderere forumet lenger.
                          For the record:

                          Dette er hovedforumet. Det modereres. Dette er en kamptråd som omhandler mesterfinalen, den handler IKKE om hva du synes om dine meddebattanter. Den som ikke forholder seg til det pådrar seg et kort. Flere kort ender med hvilepause herfra. Kommentarfeltnivå henvises til kommentarfeltene.

                          Back to topic

                          Stray Cat
                          moderator
                          For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                          Kommentar

                          • CFC1976
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jul 2015
                            • 341

                            Re. Biggie

                            Arild Østbø - hentet fra Sarpsborg foran 2017 sesonger. Klubbene enige om ikke å gå ut med overgangssum, men Thomas Berntsen sa: "Vi tjener gode penger på det som skjer" om overgangen. Jeg tror Arild Østbø er vel så god som noen av våre keepere, og en spiller vi ikke ville hatt råd til å hente. H
                            *Har nesten alltid vært 2.keeper. På lån fra Viking hele tida, spilte kun 13 kamper for Sarp..... Skjønner godt at Berntsen kunne tjene store penger på gutten.



                            Dahl Reitan - er vel trønder og fikk sitt gjennombrudd i RBK i forfjor, hvor høydepunktet var at han scoret i to kamper på rad. I fjor sommer ble han lånt ut til Glimt hvor han spilte fast og hjalp dem til opprykk. Han spiller fast på U21 landslaget, og har ifølge RBK tatt store steg, og vil nok få en del kamper på bekostning av Eggen Hedenstad. Så tror også at han er vel så bra som Haakenstad.
                            *Har aldri slått gjennom. Du sammenligne han med Eggen Hedenstad. Jeg sammenligne han med Meglavis. Stallfyll.


                            Even Hovland - tidligere fast landslagsstopper, to gull med Molde, herjet i sesongoppkjøringen til Sogndalg og gikk rett inn på RBK laget etter at de kjøpte han for en stor sum penger for en snau måned siden. Er nok vesentlig bedre enn noen av våre stoppere, og en spiller vi bare kan drømme om å få på laget.
                            *Stor sum penger??? Var ikke det to mil fra Sogndal, som han rykket ned med?

                            Besim Serbecic - ble fulgt av flere europeiske klubber, men snappet av RBK. Stor, sterkt og rask. Ville definitivt ikke svekket laget vårt.
                            *Jupp. Alle de store klubber ønsket han... men han valgte RBK. Ser det for meg...

                            Malte Amundsen blir regnet for å være den mest talentfulle venstrebacken fra Danmark, og ble kjøpt fra Køge. Med tanke på at vi ikke har noen god venstrebeint venstreback, så spørs det om vi ville vært noe svekket hvis vi kunne ha spilt med Malte istedenfor Rafn.
                            *En god spiller. Men ingen topplag i Danmark tok han, tross for at han spilte fast i 3år for Køge.

                            Jacob Rasmussen - selv om han er ung har han hatt noen år som proff i Tyskland før han ble hentet av RBK. Vant blant annet det tyske U19-mesterskapet med Schalke 04. Er god med ballen og god på hodet. Ville garantert styrket laget vårt.
                            *Helt enig. Bra spiller.

                            Morten Konradsen - broren til mer kjente Anders. Hentet fra Glimt. Han skal jeg innrømme at jeg ikke vet stort om, annet at RBK har skrevet noe sånn som at han har stort potensial. Så sammenligningsgrunnlaget mitt når det gjelder han er veldig tynt. Men vil tro at vi har midtbanespillere som overgår han, i alle fall Matthew.
                            *Svak i mine øyer.

                            Jonathan Levi - svenske. Herjet på nivå 2 i Sverige, med både mange mål og assists før han ble hentet. Vanskelig å si, men ville i alle fall hevet troppen vår.
                            *God i Osters. Men Ajeti herjet i Superettan. På likt nivå som Obos-ligaen.

                            Bendtner - trenger ingen beskrivelse. Avgjorde kampen med en lekkerbisken. Hadde han spilt for oss hadde vi vunnet kampen.
                            *Hadde Ronaldo spilt for oss hadde vi vunnet kampen.

                            Zekhnini - ving med stor fart og god teknikk. Gikk for veldig mange millioner fra Odd til Fiorentina, og er nå på lån hos RBK. Ville garantert hevet laget.
                            *Har aldri fått mye spilletid i Fiorentina. Bra i Odd, men ikke alle som spiller i Odd slår gjennom på 2.lag.

                            Erik Botheim - ubeskrevet blad i Eliteseriesammenheng. Unggutt, som får hinsides mye skryt av Ingebrigtsen og co for sin gode fysikk og sine evner som både oppspillspunkt og avslutter. Nå må jeg si at jeg klør meg i hodet av nivået til våre egne spisser. Klart at Knudtzon er jo veldig god spiller. Men hvor gode Martin og Lehne Olsen er gjenstår å se. Men vil tro at Botheim ikke er bedre enn disse.
                            *Botheim er en typisk Obos spiller for meg.

                            Kommentar

                            • Gjest

                              Opprinnelig skrevet av CFC1976
                              Re. Biggie

                              Dahl Reitan - er vel trønder og fikk sitt gjennombrudd i RBK i forfjor, hvor høydepunktet var at han scoret i to kamper på rad. I fjor sommer ble han lånt ut til Glimt hvor han spilte fast og hjalp dem til opprykk. Han spiller fast på U21 landslaget, og har ifølge RBK tatt store steg, og vil nok få en del kamper på bekostning av Eggen Hedenstad. Så tror også at han er vel så bra som Haakenstad.
                              *Har aldri slått gjennom. Du sammenligne han med Eggen Hedenstad. Jeg sammenligne han med Meglavis. Stallfyll.


                              Even Hovland - tidligere fast landslagsstopper, to gull med Molde, herjet i sesongoppkjøringen til Sogndalg og gikk rett inn på RBK laget etter at de kjøpte han for en stor sum penger for en snau måned siden. Er nok vesentlig bedre enn noen av våre stoppere, og en spiller vi bare kan drømme om å få på laget.
                              *Stor sum penger??? Var ikke det to mil fra Sogndal, som han rykket ned med?
                              Interessante meninger du har.
                              Jeg ser ingen grunn til å kommentere noe av det du skriver bortsatt de to ovenstående sitatene:

                              Angående Reitan misforstår du. Jeg sammenligner han ikke med Hedenstad, jeg sammenligner han med Haakenstad.

                              Ångående Hovland så vet jeg ikke hvor i all verden du har summen 2 mill fra. Ifølge Aftenposten så spekuleres det i en veldig høy sum i norsk målestokk. Hvis det stemmer at han ble hentet for 8 mill så er vel det den dyreste forsvarspilleren som har gått fra en norsk klubb til en annen?:

                              " Å hente en kaptein på siste dag i vinduet har sin pris. Rosenborg følte på dette selv, også, og skal ha ros for måten overgangen gikk i orden på, sier sportslig leder i Sogndal, Håvard Flo – uten å ønske å være mer konkret.

                              Det kan bety at RBK ikke prutet veldig på pris, og det har vært spekulert i en overgangssum på åtte millioner kroner."

                              Kilde: https://www.aftenposten.no/100Sport/...t-253081b.html

                              Kommentar

                              Working...