Runde: 1
Hvor: Aspmyra
Klokkeslett: 18.00
Dommer: Kristoffer Hagenes
Hvor: Aspmyra
Klokkeslett: 18.00
Dommer: Kristoffer Hagenes
Bodø/Glimt tok turen opp igjen til Eliteserien etter fjorårets opprykk. Mediene har spådd at de vil havne rundt en 12.plass - noe som virker realistisk. Tror Bodø/Glimt kan bite greit for seg i år, og jeg anser ikke dem som reelle nedrykkskandidater. Hjemme på Aspmyra er de vanskelige å slå, noe fjorårets resultater bar preg av selv om det er forskjell fra OBOS og ES. 12 seire, to uavgjort og ett tap ble fasiten i fjor. Laget kjenner jeg ikke veldig godt til, men trioen med midtbanemotor Saltnes, fjorårets assistkonge Hauge og målgarantist Fardal-Opseth er trioen klubben må ta hensyn til i denne.
Det er noe usikkerhet rundt skader for hjemmelaget, men mest trolig vil de gå ut i sin vante 4-3-3 formasjon;
Popovic
Jacobsen - Bjørnbak - Moe - Bjørkan
Moberg - Ángel - Saltnes
Hauge - Fardal-Opseth - Drage/Olsen
Sist vi møtte Bodø/Glimt på Aspmyra var i 2016 og da ble resultatet 1-1 etter mål av Ofkir og Azemi.
Endel spenningsmomenter for LSK denne sesongen. Det er forventet at klubben skal ta steg fra fjorårets noe skuffende tabellplassering. Daukjøtt som Malec, Skoda og Ajeti er erstattet med fanfavoritt Gary Martin, spennende og kreative Ødemarksbakken og målsniken Thomas Lehne Olsen. LSK virker bedre rustet fysisk, men også spillerlogistikken virker mer robust nå enn i fjor, det er det ingen tvil om. Det er knyttet spenning rundt flere plasser på laget - et sunt kvalitetstegn for klubben. Særlig på topp har vi nå fire solide og spennende spillertyper, alle ulike med hver sine spissferdigheter. Det blir spennende å se hvordan Arne velger å benytte seg av spissene sine avhengig av motstandere. Pr. dags dato kan det virke nærliggende å tro at Lehne Olsen og Martin er de som starter på topp med Erling på kant og Moses som en mulig joker. Sentralt på midtbanen virker det ganske sikkert at Mathew og Krogstad starter. På kantene har vi nevnte Erling og mest sannsynlig tar Melgalvis høyrekant. Ødemarksbakken har slitt litt med lysken i vinter, og jeg tviler på han starter denne, men at han fort får debuten her. Det han har vist i vinter er uansett lovende og en spiller jeg personlig har stor tro på denne sesongen. En spillertype som er sårt savnet i stallen. Bakover er det rimelig sikkert at Rafn og Haakenstad tar backene og Kippe og Amundsen tar stopperplassene. Aller bakerst starter trolig Maric som har sett meget lovende ut i vinter, spesielt i feltarbeidet og igangsetninger.
Laget blir da det samme som startet generalprøven mot RBK mandag;
Maric
Haakenstad - Amundsen - Kippe - Rafn
Melgalvis - Krogstad - Mathew - Knudtzon
Martin - Lehne Olsen
Odds: 2.19 - 3.50 - 3.25
Kommentar