Kamptråd: Lillestrøm - Sarpbsborg 08, lørdag 17. mats kl 15:30, Åråsen Stadion

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Joha
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Nov 2003
    • 314

Lsk fikk bare uavgjort på grunn av Marics sitt ellendige keepperspill hadde vunnet med en annen keepper i mål

Kommentar

• Totti21
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Mar 2004
      • 3501

Opprinnelig skrevet av Joha
      Lsk fikk bare uavgjort på grunn av Marics sitt ellendige keepperspill hadde vunnet med en annen keepper i mål
      LSK taper poeng fordi man skaper null mot etablert og har for langt frem når man vinner ballen i kontringsspillet. Mest fordi vi tar for liten risiko og har for dårlig intensitet, som ofte blir konskvensen av så lavt press. Da hjelper det lite at vi har kontroll i etablert forsvar.

Keeperen hjalp oss på ingen måte, men det er først og fremst egne grep som feller oss. Keeperfeil vil både vi og motstanderne våre oppleve i fremtiden også.

Kommentar

• _Jonern
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2004
        • 4397

Jeg er mer misfornøyd med måten Arne har starta sesongen på. Defensiv innstilling i Bodø og merkelig valg med Charles på høyre kant i går. I tillegg hadde han en spiss på benken som er skapt for å komme inn og avgjøre slike matcher. I stedet setter han inn Moses, som aldri har scora i eliteserien og har vært veldig varierende i oppkjøringa. Helt horribelt etter min mening. Pluss for Ødemarksbakken fra start, men det skulle nesten bare mangle. Synes det er altfor dramatisk å bytte ut så mange spillere etter en dårlig match i Bodø, hvor treneren selv hadde tapt etter 15 minutter.

Er skuffa over de to første kampene, men isolert sett var ikke gårsdagen så ille. Vi var det beste laget og nære seier mot et antatt topplag. Jeg gir laget litt mer tid, med tanke på at vi har spilt begge kampene under uvanlige forhold med snø og kulde. Hele serien har vært en parodi hittil. Men både trenere og spillere må heve seg flere hakk. Vil være blytungt om vi ikke vinner i Kristiansund heller. Da blir det fort kniven på strupen allerede etter 4 serierunder.
        ..................

Kommentar

• ynnor
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • May 2008
          • 857

At ikke Martin kom inn må jo være pga.sutring i løpet av uka.

Kommentar

• Oldtimer
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Feb 2011
            • 316

Et "høydepunkt" i går var programlederen på NRK i går kveld (Kaja Skare?) som ønsket velkommen til et snødekket Åråsen, før vi i neste øyeblikk så en knallgrønn matte
            . Fantastisk banemannskap!
            Håper laget blir like bra fremover

Kommentar

• Fugl1120
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2005
              • 3528

Opprinnelig skrevet av Totti21

LSK taper poeng fordi man skaper null mot etablert og har for langt frem når man vinner ballen i kontringsspillet. Mest fordi vi tar for liten risiko og har for dårlig intensitet, som ofte blir konskvensen av så lavt press. Da hjelper det lite at vi har kontroll i etablert forsvar.

Keeperen hjalp oss på ingen måte, men det er først og fremst egne grep som feller oss. Keeperfeil vil både vi og motstanderne våre oppleve i fremtiden også.
              Det er vel knapt et lag i Tippeligaen som har kommet i gang med god fotball enda- Sesongåpningen preges som regel av tette kamper, lite pen fotball og dårlig underlag - 2018 intet unntak. Det er bare tull å si at ikke Maric feller oss i denne kampen, vi slipper inn 2 mål på 1 sjanse i mot. Vi har definitivt ikke åpnet sesongen med strålende fotball, men vi hadde med stor sannsynlighet slått Sarpsborg med en normal keeperprestasjon. Som du sier, jevner keepertabber seg ofte ut gjennom en hel sesong, men nå diskuterer vi status etter 2 serierunder, og da har vi definitivt blitt preget av svakt keeperspill.
              Lauken er vår venn!

Kommentar

• Totti21
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Mar 2004
                • 3501

Opprinnelig skrevet av Fugl1120

Det er vel knapt et lag i Tippeligaen som har kommet i gang med god fotball enda- Sesongåpningen preges som regel av tette kamper, lite pen fotball og dårlig underlag - 2018 intet unntak. Det er bare tull å si at ikke Maric feller oss i denne kampen, vi slipper inn 2 mål på 1 sjanse i mot. Vi har definitivt ikke åpnet sesongen med strålende fotball, men vi hadde med stor sannsynlighet slått Sarpsborg med en normal keeperprestasjon. Som du sier, jevner keepertabber seg ofte ut gjennom en hel sesong, men nå diskuterer vi status etter 2 serierunder, og da har vi definitivt blitt preget av svakt keeperspill.
                Er ikke kvaliteten på spillet som er problemet. Det villigheten til å ta risiko i angrepsspillet jeg fremdeles savner, og som er på samme begredelige nivå som i fjor. Å forsvare seg slik vi gjør (og i 20x20 boksen som Arne Erlandsen kaller sin våre drøm i RB og godt illustrert i en boks rett foran egen 16-meter) krever null løpskapasitet, og senker intensiteten. Det siste er ikke bevisst, men ofte et resultat av lavt press. Når vi har et lag med masse kapasitet kan jeg ikke fatte og begripe hvorfor vi må ligge under for å flytte presset nærmere der målene scores. 1-2 målet ble som vanlig en slags redning for oss, da det bidro til at vi flyttet opp folk og spilte på våre styrker. Da kom også utligningen, og med litt mer tilfeldigheter kunne vi snappet seieren.

Keeperen gjorde en kjempetabbe og var en av flere dårlige på den første scoringen, men jeg mener fremdeles vår jobb blir å ikke gjøre slike tabber matchavgjørende. Det gjør vi ved å heve kvaliteten, men aller mest ved å spille på våre styrker og ta betydelig mer risiko i spillet vårt enn vi gjør. Spesielt på hjemmebane, der jeg er dritt lei av å se et lag som gir fra seg initiativet bevisst gang på gang fordi man mener det er farlig å ha ballen.

Jeg vil faktisk tro at Arne Erlandsen er ganske fornøyd med prestasjonene mot Sarpsborg, og at vi er ganske nærme det han forventet og håpet på for den kampen med unntak av resultatet. Noe som også kommer frem i "innsiden" i dag etter videomøtet. Det er faktisk veldig skremmende.

Kommentar

• Fugl1120
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2005
                  • 3528

Keeperen gjorde en kjempetabbe og var en av flere dårlige på den første scoringen, men jeg mener fremdeles vår jobb blir å ikke gjøre slike tabber matchavgjørende. Det gjør vi ved å heve kvaliteten, men aller mest ved å spille på våre styrker og ta betydelig mer risiko i spillet vårt enn vi gjør. Spesielt på hjemmebane, der jeg er dritt lei av å se et lag som gir fra seg initiativet bevisst gang på gang fordi man mener det er farlig å ha ballen.
                  Maric bør avverge 1-1 og åpenbart 2-1. Det er vanskelig å komme utenom at to forferdelig svake involveringer som begge resulterer i to mål i mot blir matchavgjørende. Vi er svake på defensiv dødball og kunne definitivt gjort mer for å hjelpe Maric ved 1-1, men faktum er at begge er keepermat. Mål preger fotballkamper, særlig to.

Jeg vil faktisk tro at Arne Erlandsen er ganske fornøyd med prestasjonene mot Sarpsborg, og at vi er ganske nærme det han forventet og håpet på for den kampen med unntak av resultatet. Noe som også kommer frem i "innsiden" i dag etter videomøtet. Det er faktisk veldig skremmende.
                  Arne uttalte til media etter kampen at han mener vi har et godt stykke igjen før der vi bør være. Det er ingen lag som har levert særlig godt i serieåpningen, kanskje med unntak av Molde i serieåpningen. Jeg synes det blir tåpelig å gyve løs på treneren allerede etter 2 kamper - de fleste er enige om at Glimt-kampen var dårlig, mens vi spiller jevnt med fjorårets bronsevinner på en tung gressematte som forøvrig også var årets første på gress.
                  Lauken er vår venn!

Kommentar

Working...