Min første Kamp jeg så Lsk

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Joha
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Nov 2003
    • 314

    Min første Kamp jeg så Lsk

    Min andre kampen jeg så Lsk var en av de første kampene til Frode Kippe.Lsk gjestet Fauckhald Plassen på Kapp som var forsterket med noen spillere fra totendistriktet.Har ikke sett Lsk live så mange gangene.Så også også debut kampen til Pål Supermann Strand mot Rosenborg hvor han scoret.Første kampen jeg så var Lsk-Moss i cupfinalen hvor Lsk vant da var det mange lokale spillere med i troppen til både Lsk og Moss Stein Eilertsen,Gunnar Lønstad tror også Jørn Åslund satt på benken til Lsk på moss spillte de tidligere Raufoss spillerene Stein Kollshaugen og Rune Gjestrumbakkken.Mange spillere fra Gjøvik/Toten området som har vært innom Lsk Ole Farstad,Steffen Hjemtvedt Lsk 2 ,Stein Eilertsen, Ruben Gabrelsen,Espen Haug,Pål Strand, Jørn Åslund og Geir Hermansen Lsk 2, Sveinung Fjeldstad og Henrik Kjeldsrud Johansen
  • Kroktåa
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2015
    • 2937

    #2
    Det må ha vært tredje serierunde i 1975, på den andre hjemmekampen LSK spilte på øverste nivå "i moderne tid". Jeg skal være så ærlig å tilstå at jeg husker lite fra kampen, ikke engang hvem som var motstander. Men ut fra omstendighetene er jeg overbevist om at det var mot Mjøndalen (4-0). Kompisen min og jeg var begge 15 år, og sykla fra Lørenskog i varmt og fint vårvær og slapp inn gratis i pausa. Jeg husker at Tommy, våre STORE helt da som nå, skåra flere av måla, og vi satt nederst på tribuna med hamrende hjerte og trillrunde øyer og dønn sikre på at Tommy måtte være verdens beste spiller. I alle fall minst like god som de halvgudene vi fulgte med på i Tippekampene fra gjørmete og humpete baner i England. Og Tommy var bedre enn dem alle. Det var helt fantastisk hvordan han herja med datidas beste norske fotballspillere. Det har aldri siden vært noen spillere i Norge som så til de grader har dominert kampene som ham.

    Kommentar

    • HolterKanaris
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • May 2006
      • 1603

      #3
      Første kamp på Åråsen var siste hjemmekamp i 2001, når vi tok sølv. Hatt sesongkort siden
      ***Større baller enn vett***

      Kommentar

      • Totti21
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Mar 2004
        • 3499

        #4
        Min første kamp var hjemme mot Viking i 1991, som endte med tap uten at jeg husker noe annet enn at jeg sto bak målet der leilighetene er nå. Det ble et par kamper til den sesongen og året etter fordi jeg spilte i LSK, men det var først i 1993 jeg ble hektet etter noen fantastiske hjemmekamper mot Rosenborg i cup og serie som blir mine første helt klare minner fra tiden som LSK supporter, der vi vant cupkampen, men tapte seriekampen.

        Kommentar

        • Gjest

          #5
          Det var ikke min første kamp, men den første kampen jeg har klart i minne er kampen mot RBK i cupen i 1993 hvor vi vant 3-1 og det var over 14 000 tilskuere som lagde et fantastisk liv.

          Kommentar

          • _Jonern
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 4380

            #6
            Opprinnelig skrevet av Totti21
            Min første kamp var hjemme mot Viking i 1991, som endte med tap uten at jeg husker noe annet enn at jeg sto bak målet der leilighetene er nå. Det ble et par kamper til den sesongen og året etter fordi jeg spilte i LSK, men det var først i 1993 jeg ble hektet etter noen fantastiske hjemmekamper mot Rosenborg i cup og serie som blir mine første helt klare minner fra tiden som LSK supporter, der vi vant cupkampen, men tapte seriekampen.
            Ganske sykt, men min første kamp var også Viking i 1991, og vi sto/satt på samme tretribune bak målet.
            ..................

            Kommentar

            Working...