Lillestrøm SK - IK Start, Mandag kl. 19:00

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • DoubleHi5
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2011
    • 4359

Opprinnelig skrevet av Playboy1
    Faen så feige vi er. En hel omgang prøve å forsvare
    ledelsen på hjemmebane mot et dårlig start lag.
    Og på den måten gjør vi Start bedre enn de er.
    Elska þetta félag

Kommentar

• Playboy1
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2003
      • 2199

Takk for 3 poeng , og det var alt !

Kommentar

• GIFKanari
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2009
        • 8243

Og da slipper LSK-ledelsen å gjøre noe i et knippe kamper til, mens klubben stødig demonterer seg selv med treneren som legger sjela si i å ødelegge selve spillet. Yay!

Kommentar

• DoubleHi5
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2011
          • 4359

Latterlig unødvendig å gjøre dette så nervepirrende. Men like latterlig godt med tre poeng!
          Elska þetta félag

Kommentar

• Xavi
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • May 2008
            • 1275

Opprinnelig skrevet av GIFKanari
            Og da slipper LSK-ledelsen å gjøre noe i et knippe kamper til, mens klubben stødig demonterer seg selv med treneren som legger sjela si i å ødelegge selve spillet. Yay!
            Er ikke lett å være deg. Ingen glede at vi vinner. Nei alt er bekmørkt alltid.
            Syvende generasjons Lillestrømling. LSK er i blodet.
            Anders, Tidligere styremedlem KFL

Kommentar

• BD
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Feb 2006
              • 1446

Herlig, denne trengte vi!

Kommentar

• heidar
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2004
                • 2131

Tre enkle poeng
                En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

Endelig er mørketida over.

Kommentar

• fredpet76
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Feb 2004
                  • 1274

Moro å se at Anton tok sjansen. Liker slike spillere. Neste nå er at Gary får en mulighet og griper den.

Kommentar

• Totti21
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Mar 2004
                    • 3501

Som forventet klasseforskjell på spillerne her, men vi skapte spenning i kampen selv ved å legge oss så lavt som vi har blitt vant til å se LSK på Åråsen.
                    De første 25 minuttene så vi nesten ut som et fotballag, og vi skaper de sjansene vi skaper på at vi for en gang skyld setter et høyt press og stresser urutinerte og til dels svake Start spillere til å gjøre feil. Etter ledermålet er vi tilbake til det samme gamle, og selv om Start skaper lite i andreomgang er det kun marginer og en litt bedre motstander som er årsaken til det. De siste 5 minuttene klarer vi å heve laget litt igjen, og da får vi også kontroll på kampen og skaper et par sjanser.

Det positive idag er Igvonen som gjør det han skal gjøre + en strålende redning i andreomgang i Start sin beste periode.

At noen faktisk mener dette er underholdende fotball er for meg en gåte. Det er verken ballbesittende eller direkte fotball. Det er bare defensiv struktur og lemping. Selv i perioden vi lykkes i dag er det så utrolig planløst angrepsspill, og det slås konsekvent på førstebevegelser i bakrom. Benytt en pasning til, så kan man heller få løpet fra dypet og kanskje involvere Matthew som knapt har en dårlig involvering i dag, men som dessverre knapt får en eneste ball i god posisjon rettvendt å jobbe med. Når han en sjelden gang fikk det satte han opp en LSK spiller til målsjanse. Vår desidert beste fotballspiller, men vi er ikke nærheten av å klare å få det beste ut av han med dagens fotball.

Kommentar

• _Jonern
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2004
                      • 4400

Meget bra de første 25. Da tar vi ordentlig tak i matchen og kjører på, akkurat slik man vil se. Etter målet er det ikke annet enn begredelig. Helt utrolig at vi gir fra oss alt initiativ. Takk gud for at Start var ganske tafatte på siste tredjedel.

Men selvsagt glad for 3 poeng. Utrolig viktig! Deilig å få bort negativt fokus fra keeper også.
                      ..................

Kommentar

• G-Man
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2011
                        • 3313

Det jeg faktisk savner mest er når vi vinner ballen at vi har flere samtidige bevegelser forover. Slik det er nå går det for sakte, og vi blir forutsigbare. Erling er unntaket som bekrefter regelen. Slik vi spiller blir helhjertede overganger, med fart, nøkkelen til å score.

Innsatsen i første omgang i dag var gledelig. 3 poeng vidunderlige. Skal forsøke å overbevise meg selv om at dette var starten på noe bedre.

Kommentar

• reka
                          Seniormedlem
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Aug 2005
                          • 13278

Opprinnelig skrevet av nebbjævel
                          Herlig å se Knudtzon glimte til i første omgang. Runddansfinte og saker og ting. Ser ut for at formen hans kommer nå. Begynner å likne en fotballspiller.
                          Varer vel frem til han får kontraktstilbud og signerer, så dette han ned på nivå igjen :-D

Kommentar

• Totti21
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Mar 2004
                            • 3501

Opprinnelig skrevet av G-Man
                            Det jeg faktisk savner mest er når vi vinner ballen at vi har flere samtidige bevegelser forover. Slik det er nå går det for sakte, og vi blir forutsigbare. Erling er unntaket som bekrefter regelen. Slik vi spiller blir helhjertede overganger, med fart, nøkkelen til å score.
                            .
                            Helt enig. Samtidig er dette også litt fprdi vi konsekvent slår alt for ofte på den første bevegelse, som gjør det vanskelig å komme etter med nok folk. Bruker vi en pasning til i laget, så er mye gjort ift å få flere samtidige bevegelser fremover i banen, og helst løp fra dypet som skaper mer ubalanse hos motstander enn om vi overlater det til de to spissene nesten hver gang.

I den gode periode i går gjorde det til tider vondt å se på noen av forsøkene på å spille fri en av spissene som gjorde en god førstebevegelse, da det åpnet opp rom for gode andrebevegelser som kunne skapt enda mer. Men vi skal ha for at vi var gode i gjenvinningen så lenge vi ville i går, og det var også nøkkelen til seieren.

Kommentar

• LS89
                              Kamptrådkongen
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2013
                              • 3417

Positivt:

- Tre poeng
                              - Holder nullen - Igonen god
                              - Antonijevic - solid kamp. Vant alt av hodedueller.
                              - Midtbaneduoen, og spesielt Krogstad. Bunnsolid.
                              - Knudtzon og Lehne, og da spesielt Knudtzon.
                              - Første omgang (første halvtimen).

Negativt:
                              - Fortsatt enkle balltap.
                              - Spillerne venter for lenge med ball når vi kommer i angrep, og enkle pasninger går utover sidelinja.
                              - Kantene igjen lite involvert - får generelt til lite. Skuffende.
                              - 2.omgang faller vi tilbake til gamle synder. Hadde vi møtt et bedre lag ville det straffet seg.
                              - Uttellingen jf. antall sjanser fortsatt for dårlig.

Kommentar

• Sailor Man
                                Moderator
                                • Jun 2007
                                • 1465

I går var det veldig tydelig at vi må tørre å presse høyt mye oftere. Når det ble presset skikkelig (som i de første 20 og tidvis seinere i matchen) var det vi skapte sjansene våre.

I eliteserien er det få lag som er gode nok til å konsekvent klare å spille seg ut av det. Det var tilfelle i går også. Start har ganske ballsikre defensive spillere, men de gjorde store feil under press.

Kommentar

• _Jonern
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2004
                                  • 4400

Opprinnelig skrevet av Sailor Man
                                  I går var det veldig tydelig at vi må tørre å presse høyt mye oftere. Når det ble presset skikkelig (som i de første 20 og tidvis seinere i matchen) var det vi skapte sjansene våre.

I eliteserien er det få lag som er gode nok til å konsekvent klare å spille seg ut av det. Det var tilfelle i går også. Start har ganske ballsikre defensive spillere, men de gjorde store feil under press.
                                  Helt korrekt. Håper inderlig at Arne også ser dette nå. Vi er jo faktisk et ganske ålreit lag når vi tar kommandoen og setter høyt press og trøkker motstander. Da får vi jo bruk for de kvalitetene vi har i laget. F.eks Krogstad er en glimrende ballvinner når vi kommer oss høyere og han ikke bare blir liggende og løpe imellom. Da får vi de bruddene høyere i banen som er ekstremt mer gunstig enn å få de på egen halvdel. Så kan vi jo selvsagt legge oss lavere i perioder, men vi er nødt til å komme oss opp igjen. I går sank vi ned i egen boks i 60 minutter og det er ganske få lag som ikke klarer å straffe oss da, Start deriblant. Så skjer det kanskje en og annen gang at lag klarer å spille oss ut, men det får heller være. Jeg er overbevist om at poengfangsten blir høyere hvis vi tør å ta mer risiko for å ta ledelsen oftere. Gjerne også gå for nummer to. Jeg tror også de valgene med ball blir bedre etterhvert jo oftere vi klarer å vinne ballen høyt og ta motstanderen i ubalanse.

Arne brukte jo cupfinaleklipp som motivasjon før denne kampen og vi lignet ganske mye på første omgangen der. Akkurat slik hvertfall jeg vil se. Få se dette oftere da!
                                  ..................

Kommentar

• Egumen
                                    Seniormedlem
                                    Forumonanist
                                    • Sep 2011
                                    • 205

Det kommer ganske tydelig frem i VG sin nettserie at Arne også er misfornøyd med andreomgangen.

Kommentar

• GIFKanari
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2009
                                      • 8243

Arne blir bare mer og mer Arne, stikk i strid med hva flere som mente han hadde utviklet seg sa da han ble ansatt. Dette blir bare mer og mer primitivt. Som det ble skrevet på vgd, Arne får mye ut av lite og lite ut av mye. Gode lag har et tydelig grunnspill og slår pasninger på andre- og tredjebevegelser. Er det ingen i LSK-systemet som kan/våger utfordre ham? Vær så snill Simon, kom på banen. Kjør et leserinnlegg eller et eller annet, bare i spillerkombinasjonen Ødemark/Matthew og måten de kan linke opp med Erling og TLO ligger det et kjempepotensiale som Arne ikke engang viser interesse for å utforske, langt mindre dyrke. Intet mindre enn et overgrep i min bok.

Flere må da se mulighetene som hives bort?

Kommentar

• maxpayne
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Apr 2006
                                        • 1308

Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                                        Arne blir bare mer og mer Arne, stikk i strid med hva flere som mente han hadde utviklet seg sa da han ble ansatt. Dette blir bare mer og mer primitivt. Som det ble skrevet på vgd, Arne får mye ut av lite og lite ut av mye. Gode lag har et tydelig grunnspill og slår pasninger på andre- og tredjebevegelser. Er det ingen i LSK-systemet som kan/våger utfordre ham? Vær så snill Simon, kom på banen. Kjør et leserinnlegg eller et eller annet, bare i spillerkombinasjonen Ødemark/Matthew og måten de kan linke opp med Erling og TLO ligger det et kjempepotensiale som Arne ikke engang viser interesse for å utforske, langt mindre dyrke. Intet mindre enn et overgrep i min bok.

Flere må da se mulighetene som hives bort?
                                        Hvem ser du for deg som kunne utviklet dette laget videre? Kom gjerne med realistike forslag om noen som tar jobben ut i fra vår situasjon med økonomi fremtidsutsikter mm....

Kommentar

• maxpayne
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Apr 2006
                                          • 1308

Det er så mye gnål om lite utviklende spillestil, men dette laget har tatt syvmilssteg hvis man sammenligner med Haglund og til dels Kristinsson gjør hva du vil fotball. Mathew har i år vært elendig sammenlignet med mye av fjoråret men å gi Arne skylden for det er helt meningsløst. Mathew har langt igjen før han er så god som han kan være innenfor det rommet Arne gir han og det må Mathew selv ta ansvaret for.

Kommentar

Working...