Den bittelille frustrasjonstråden

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kroktåa
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2015
    • 2912

    Den bittelille frustrasjonstråden

    Fra kamptråden LSK-Ranheim:

    Opprinnelig skrevet av Totti21

    Ser virkelig ikke at det er "noe dritt om laget" bla bla bla...
    Jeg har vært lillestrømtilhenger siden Tommy debuterte på landslaget på 12-årsdagen min i 1972. Ingen av kompisa mine på Lørenskauen fulgte med på norsk fotball, der var det bare Leeds, Liverpool og ManU som gjaldt. Men jeg syntes det var kjempestas med at landets største fotballtalent kom fra nesten der jeg bor, og kom fram i lyset på selveste bursdagen min. Min debut på tribuna var i 75 mot Mjøndalen, da Tommy skåra en haug mål, og i 76 jeg sto i snøskavelen bak målet der Tommy skåra målet som avgjorde mesterskapet. Jeg har vært til stede ved de fleste av de store anledningene, som på Ullevaal da vi banka Europas beste lag Ajax 2-0, da Kråka senka søpla med fire gåller i finalen i 85, uka etter mitt bitreste øyeblikk som fuglafan - seriefinalen i Trondheim. Jeg har bodd femten år i Oslo, og de fleste av mine kollegaer, naboer, venner og bekjente er fans av søpla, bartepakket, skarrepakket, nordlendinger (Jeg er sjøl nordlending) og moillefaen. Jeg skal love deg det har blitt mye tyn på grunn av min halsstarrige gule og svarte sjel, men jeg tåler helt greit all den edder, drit, spy, piss og galle som kommer min vei bare fordi man har feil farge på skjerfet.

    Men det er bare trist når driten kommer også fra egne rekker. Jeg er pisse lei av deg og den andre noksagten av påståtte fuglafans som ikke klarer å legge inn et eneste innlegg uten å fremheve sin egen fortreffelighet på bekostning av laget jeg har fulgt i tykt og tynt i snart et halvt århundre. Et og annet innlegg med kritikk er vel greit, og gjerne saklig analyse, uansett hvor tynn eller svulstig, der man belyser ting man gjerne så annerledes. Men mil etter mil etter mil med innlegg, aldri et jævla innlegg uten stikk og syre til laget, treneren, spillere eller hva, er for drøyt. Trenger jeg et dypdykk i LSK-forakt, kan jeg gå på forumet til søpla, eller besøke gamle naboer og kompiser på Valle. Å være Lillestrømtilhenger har aldri vært noen sammenhengende eufori, men når ting har vært kjedelig så har jeg da for fan holdt kjeft, og av og til bjeffa litt tilbake til kompiser med mentale avvik (søpla- barte- skarre- osv.) når det har knipi.

    Nå er det fanmeg nok. Min lojalitet hører hjemme hos klubben. Jeg har aldri tilhørt noen hard kjerne av fuglafans, takke faen for det. Og takk for meg.
  • Totti21
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Mar 2004
    • 3499

    #2
    Opprinnelig skrevet av Kroktåa
    Fra kamptråden LSK-Ranheim:
    Min lojalitet hører hjemme hos klubben. .
    Nå er vel du en av de største forkjemperne for enkeltpersoner som er ansatt av klubben for å tjene dens best er inne, så jeg klarer ikke helt å se hvordan du setter klubben så fryktelig høyt ved å forsvare de nesten uansett hva som leveres. Så synes jeg det er litt komisk at flere av de som ikke tåler kritikk av trenere, sportslig ledelse og klubbens drift gjerne fyrer løs mot enkeltspillere og enkeltpersoner her inne gang på gang. Jeg har forståelse for at det er vanskeligere å være negativ mot en klubblegene som Arne Erlandsen, og det er fryktelig mange som har mye stolthet i at han skal lykkes, men jeg tror vi kan erkjenne alle som en at om det vi har sett av LSK til nå denne sesongen hadde blitt prestert under f.eks Magnus Haglund eller Kjell Jonevret, så hadde det vært et hylekor uten like her inne.

    Så blir det forøvrig fullstendig historieløst å skrive "aldri et jævla innlegg uten stikk og syre til laget, treneren, spillere eller hva" når jeg stort sett har forsvart alt av LSK trenere siden Pellerud forsvant ut porten frem til Runar Kristinsson ble ansatt. Både Runar K sitt LSK og Arne Erlandsen sitt LSK har fått skryt de få gangene de i mine øyne har gjort seg fortjent til det, og senest i midtuken forsvarte jeg LSK sin kamp mot Kløfta når flere her inne kritiserte den.

    Kommentar

    • G-Man
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2011
      • 3178

      #3
      Jeg skjønner frustrasjonen, Kroktåa (selv om jeg ikke har fulgt Fugla fullt like lenge som deg). Å være LSK-supporter krever at en er hardhudet på mange områder. Så utrolig mange skuffelser, og så likevel - de øyeblikkene av pur erfori som gjør det verdt det. Ville ikke byttet det bort mot noe.

      Mitt råd til deg: Prøv å se bak det Totti skriver. Han forsøker å være konstruktiv. Ja, han fremstår i overkant negativ i blant, sikkert fordi han i likhet med mange andre er i overkant frustrert over hva han ser LSK prestere.

      Og når det gjelder han andre som irriterer vettet av deg, så får du bare overse han. Det er mulig å velge hvilke innlegg du ønsker å lese.

      Kommentar

      • knut
        Make knut Great Again
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2006
        • 9413

        #4
        Totti har rett i det meste han forkynner.

        Kommentar

        Working...