Logget meg nettopp på, et kvarter etter at bortekampen mot Valdres startet. Vi leder 1-0. Noen som veit hvem som putta?
Rekruttlaget 2018
Collapse
X
-
Litt for lite fremdrift til tider grunnet omstendig pasningsspill, men alt i alt en kamp rekruttene dominerer og leder veldig fortjent. Ut ifra sjanser kunne de ha ledet med ett eller to mål mer.
Jeg synes Raphael har spilt seg bedre og bedre utover 1.omgang og har levert et veldig solid 1.inntrykk. Er duellsterk og pasningssikker. Hadde blant annet en nydelig gjennombruddspasning som satte medspilleren alene med keeper, uten at det ble mål av det. Synes både laget og debutanten har gjort en veldig god 1. omgang.Kommentar
-
Fikk heller ikke sett hvem som putta.. Helt enig i at Raphael er kamprusten. .. virker treg, og noe "forsiktig".. Godt mulig at det merkes at han ikke har relasjoner og er vant til en annen type fotball. Har fått ballen en del, men det er andre som har vært vesentig mer synlig for LSK. Om han skal erstatte Matthew, må Matthew mer enn gjerne bli en del uker til.. (sånn det ser ut i dag), tenker jeg.
Godt å se Ødemarksbakken få vist litt av det han kan.. Jeg tror han blir det vi har håpet på med litt horisont..
Kommentar
-
Jeg så siste halvtimen av første omgang, men bare litt til og fra (til sammen kanskje 20 minutter) av annen. Generelt om Raphael Ayagwa, mitt inntrykk av det jeg så: Til 3. divisjonsfotball har han mer enn god nok teknikk og fysikk. Tok ballen pent fra motspillerne flere ganger, og serverte greie kortpasninger som traff medspillerne fler ganger. Noen forsøk på gjennombruddspasninger, som var så som så. viste seg mye fram og ville ha ballen, men virket veldig stasjonær og litt treig, men det tror jeg som sagt kommer av at den fysiske formen kanskje ikke holde ES-nivå ennå. Men det bør fikses greit gjennom en oppkjøringsvinter. Er usikker på om han holder til noe mer enn maks korte innhopp på 1. laget i høst, for å kjenne på nivået. Krogen var veldig mye kjappere og energisk til sammenlikning. Også Øde. Men det virker som om Ayagwa har et ganske høyt potensial, når han kommer i form og får brukt den enorme fysikken til å understøtte teknikken.
Forklaringen på kommentaren er enkel: Han ER svær. S V Æ R ! Diger. Du ser med en gang at han er et fjell utpå der. MASSE muskler. Kanskje enda mer enn Freddy F. Det trenger verken å være positivt eller negativt, men litt kult å se på.👍 2Kommentar
-
Jeg så imidlertid noen morsomme glimt av flere av unggutta, som visste fram både et finteregister og en vilje til en-touch-spill som var oppløftende: Westerlund, Knudsen og Aasen, ikke minst. Det skal bli veldig interessant å se om noen av disse klarer å ta steget og gjøre tilsvarende på ES-nivå. Baccay har allerede vist seg som en lovende sådan.👍 4Kommentar
-
Jeg så som nevnt kun førsteomgangen, men fikk i alle fall med meg samtlige minutter av den. Og jeg synes at de som framstod aller mest positivt av LSK sine spillere var Ayagwa, Westerlund, Krogstad, og Ødemarksbakken - i den rekkefølgen. Krogstad begynte omgangen veldig bra, men forsvant litt etter hvert. Mens Ayagwa startet litt rolig, men kom seg drastisk. Både Krogstad og Ayagwa spilte solid og gjenvant mange baller, og hold bra pasningskvalitet. Helt tydelig at Ayagwa kommer til å gjøre en veldig god figur, allerede i år.
Westerlund har herlig teknikk og driv, og kom på mange offensive raid - hvor han blant annet ved å spille veggspill med flere medspillere til fra egen banehalvdel til inn i motstanderens 16-meter var nær ved å score. Eneste jeg vil trekke han for var variabel innleggskvalitet og at han grunnet sin unge alder ikke har all verden av fysikk å vise til.
Også Ødemarksbakken glimtet med høy klasse til tider, blant annet var assisten til det 1.målet.👍 1Kommentar
-
Ayagwa fra start mot Skedsmo klokka 19. Vises på RB. Har ikke mulighet til å se, men håper noen her inne har mulighet til å ta en titt og komme med noen foreløpige vurderinger av vår framtidige midtbanediamant.👍 1Kommentar
-
Start-11'er:
Igonen
Rafn-Sandberg-Antonijevic-Westerlund
Ranger-Ayagwa-Knudsen-Bacay
Ødemarksbakken-Tonne
1-0 Rafn (Ranger)
2-0 Bacay (Tonne, etter pasning fra Ayagwa)
pause
3-0 Bacay (Ødemarksbakken)
60 min: Spillerbytte LSK2: Mansour Sinyan inn sentralt, bytter med Lars Ranger. Ayagwa ut på høyre kant, og setter umiddelbart inn 4-0 med assist fra Bacay etter godt forarbeid av Westerlund.
5-0 Christoffer Lundebø (Rafn)
Slutt
Ikke sett Ayagwa før, og for tidlig å si noe kategorisk. Men har overblikk, duellstyrke, er en ballvinner, og har gode pasninger. Om dette holder på høyere nivå, er umulig å si, men som spillertype ser det OK ut. Uansett må vi regne med at han vil og bør vokse raskt med mer erfaring med laget og med norsk football.
gilbertLast edited by gilbert; 27.08.2018, 19:49.👍 10Kommentar
-
Ser Josef Baccay (som nylig signerte proffkontrakt) omtales som kampens gigant med sine 2 mål + 2 målgivende pasninger. Sterkt av 17-åringen! Det gror godt👍 4Kommentar
-
Jeg synes Ayagwa viste seg som mye mer bevegelig og energisk i denne kampen enn debuten for ei uke siden. Det er tydelig at bare ei halvannen ukes trening med lagkameratene har skrudd opp formen to hakk. Om ikke lenge er han alt for god til dette nivået. Han virker monstersterk i duellene, og plukker ballen fra 3.divisjonsspillere som om det var drops fra småunger. I tillegg viser han i glimt både god nærteknikk, pasningssikkerhet og gode avslutningsegenskaper.👍 10Kommentar
Kommentar