Kamptråd LSK-Brann man 21.5 kl 20

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • GIFKanari
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2009
    • 8243

    #41
    Hva med å prøve å bruke både Mathew og Charles til å forsvare oss mer MED ball? Vi taper poeng gang på gang på totalt endimensjonalt spill. Dette er prisen å betale med Arne som trener, det er ingen variasjon. Slik gode lag har.

    Kommentar

    • Kimito
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2004
      • 2601

      #42
      Brenden inn! Wow, tenkte jeg. Et formasjonsskifte når vi blir kjørt så dypt. 4-5-1 og bedre kontroll på midtbanen, tenkte jeg. Det er sikkert Sundgot som har overbevist ham, tenkte jeg. Så ble Brenden dyttet ut på kanten da, men ikke for en spiss. Så scorte Brann.
      Last edited by Kimito; 21.05.2018, 21:28. Begrunnelse: Glemte et vesentlig poeng i skuffelsen.
      Ferdigskåra

      Kommentar

      • Tvilling
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Nov 2006
        • 1474

        #43
        Det er framskritt defensivt, midtbane og angrep.
        Det ER positivt at uavgjort mot ES beste (så langt) føles som er ran!
        Om en drøy uke kan vi faktisk ta revansj..!

        Kommentar

        • GIFKanari
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2009
          • 8243

          #44
          Og Kippe står i etterkant og er altfor fornøyd med å tape to poeng hjemme.

          Kommentar

          • DoubleHi5
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2011
            • 4112

            #45
            Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
            Vinnerkulturen som en gang satt i veggene på Åråsen er forduftet som en ånd i en fillehaug.
            Kippe etter kampen:

            – Vi skulle gjerne hatt med oss alle poengene, men vi spiller mot Norges beste lag. Vi gjør en fantastisk kamp.

            Elska þetta félag

            Kommentar

            • maxpayne
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Apr 2006
              • 1260

              #46
              Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari
              Utrolig skuffet. Alt snakk om at vi spiller mot Norges i øyeblikkets beste lag. Vel, det de kom med her, var bare et BLEIKT, BLODFATTIG og rett og slett nokså DÅRLIG bortelag. Vi spiller en OK, til tider riktig bra kamp mot et dårlig lag og skal vinne !!!!
              Men så var det det med å ønske å vinne da, å ønske å underholde sitt hjemmepublikum.

              Ser bare et godt forsøk fra Gary Martin som er verdt 2-0, ellers er trenden den samme som i hver eneste jævla kamp. Når vi går i ledelse, taper vi poeng. Hver eneste jævla gang, uansett hvor svak motstand. Selv mot pisse svake Start burde vi fått en utlikning i mot. Vi hadde fortjent poengtap, DER OG. Mot et utrolig dårig lag som vi bør slå 4-0 eller 5-0- MED RETT INNSTILLING.

              Kall inn psykolog, for denne jobben er ikke Arne erlandsen voksen. Vi må ha et masskap som ØNSKER å vinne, som ELSKER å score så mye at de ofrer det som skal til.Som ikke slutter med å spille fotball når de går i ledelser, men som gasser på og spiller enda bedre, når de leder. Uten å være engstelige, uten påtagelig angst. Derfor: PSYKOLOG.

              Skal de drive å ri på 1-0 ledelser kan de like godt dra ned buksa og flekke rævhølet, vente på å få et eller annet opp i toeren. For det er det dette laget holder på med, hele april og hele mai. Til massiv butthurt, vel? De ber jo om å få han opp i rassen, gang etter gang. En eller annen gang blir det temmelig sårt.

              Ynkelig.

              3 poeng i dass. Håper spillerne er sinna på seg selv. Innsats mm i dag, er faktisk slik vi forventer, i hver eneste bidige kamp. Det er det klubben tom. reklamerer med, å 'gi alt'. Uttellingen er fortsatt altfor dårlig. Med uttelling som hittil i sesongen, trengs 20 sjanser for å få 1-2 mål.

              Psyken er svak, når vi ikke tør å være offensive når vi leder kamper. Som regel gir fotballklubber enda mer gass etter å ha fått et mål. Motstander er i ubalanse, det er ikke så forbanna vanskelig å utnytte. Om man bare våger.
              Ikke så med dette LSK. Angsten er til å ta og føle på.
              Og vi inviterer motstanderne på poeng. Værsågod, vi bjuder. Generøse LSK.
              Det blir ikke toppstrid av sånt. Bare neglebiting.
              Dette forumet er blitt infisert av virus

              Kommentar

              • Hamburg & Kanari
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2005
                • 3006

                #47
                Opprinnelig skrevet av Stan

                Spissene båre er vaksinert mot å score. Samme som med Skoda og Lada i fjor.
                Skulle anskaffet en Mifsud-type istedenfor å hente spisser vi allerede har. En rask, iherdig, teknisk liten jævel med god balanse. Vi har gjort NØYAKTIG samme feil i spillerlogistikken i år, som i fjor, med å anskaffe spisser som overhodet ikke komplementerer hverandre. Fotball er et lagspill, da må man finne typer som passer sammen, og som gjør HVERANDRE gode. Ikke typer som er mest mulig like i spillestil.
                LSK Norges beste lag

                Kommentar

                • GIFKanari
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2009
                  • 8243

                  #48
                  Opprinnelig skrevet av Kimito
                  Brenden inn! Wow, tenkte jeg. Et formasjonsskifte når vi blir kjørt så dypt. 4-5-1 og bedre kontroll på midtbanen, tenkte jeg. Det er sikkert Sundgot som har overbevist ham, tenkte jeg. Så ble Brenden dyttet ut på kanten da. Så scorte Brann.
                  Hva med å pakke midten og tvinge de til flere innlegg som Kippe hadde stålkontroll på? Det er jo sånt vi må få til mer med de midtstopperne vi har. Men vi har ikke en trener som vil gjøre mer med ballen og ha mer kontroll sentralt.

                  Kommentar

                  • heidar
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2004
                    • 2128

                    #49
                    Et ran der Tommy Skjerven avgjør. Og vi manglet vår beste spiller.
                    En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

                    Endelig er mørketida over.

                    Kommentar

                    • heidar
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2004
                      • 2128

                      #50
                      Opprinnelig skrevet av GIFKanari

                      Hva med å pakke midten og tvinge de til flere innlegg som Kippe hadde stålkontroll på? Det er jo sånt vi må få til mer med de midtstopperne vi har. Men vi har ikke en trener som vil gjøre mer med ballen og ha mer kontroll sentralt.
                      Var vel akkurat det vi gjorde?
                      En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

                      Endelig er mørketida over.

                      Kommentar

                      • GIFKanari
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2009
                        • 8243

                        #51
                        Opprinnelig skrevet av heidar

                        Var vel akkurat det vi gjorde?
                        Nei. ikke med Charles og ikke med intensjonen å forsvare oss mer med ball.

                        Kommentar

                        • Kimito
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2004
                          • 2601

                          #52
                          Opprinnelig skrevet av GIFKanari

                          Hva med å pakke midten og tvinge de til flere innlegg som Kippe hadde stålkontroll på? Det er jo sånt vi må få til mer med de midtstopperne vi har. Men vi har ikke en trener som vil gjøre mer med ballen og ha mer kontroll sentralt.
                          Pakke midten og vinne, og spille, ball var mer det jeg tenkte på. Innleggene burde fortsatt blokkeres, siden de kjørte på med Kjelsrud og Karadas. Når vi blir så dype er det ikke noe poeng å ha to spisser. Ett oppspillpunkt holder, så kan heller vingene komme etter i full fart, eller få baller på løp i bakrom på kantene.
                          Ferdigskåra

                          Kommentar

                          • Hamburg & Kanari
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2005
                            • 3006

                            #53
                            Opprinnelig skrevet av maxpayne

                            Dette forumet er blitt infisert av virus
                            Engasjement er gull. Ikke mix det opp med noe annet.
                            LSK Norges beste lag

                            Kommentar

                            • maxpayne
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Apr 2006
                              • 1260

                              #54
                              Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari

                              Engasjement er gull. Ikke mix det opp med noe annet.
                              Det er mulig du prøvde deg på ironi men uansett en totalt malplassert post etter soleklart årsbeste der vi til tider så ut som ett solid fotballag....

                              Kommentar

                              • Hamburg & Kanari
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2005
                                • 3006

                                #55
                                Opprinnelig skrevet av heidar
                                Et ran der Tommy Skjerven avgjør. Og vi manglet vår beste spiller.
                                Skjerven var for en gangs skyld nesten upåklagelig. Hele dommertrioen viser ussel fotballforståelse der de lar den aktive overarmen gå, men det er linjedommeren som står med best vinkel og ikke kan unngå å se det og dømme et frispark han ikke er mann nok til å ta.

                                Kippe påpeker det til linjemannen på vei ut i garderoeben, men da er allerede seieren tapt.

                                Fordi vi ikke har guts og offensiv killerkapasitet i våre offensive spillere til å senke Brann 2-0, 3-0 4-0 - og fordi det gjøres en liten dommerfeil der vi atter igjen desperat forsøker å ri i land den tynneste av ledelser. Det er å be om trøbbel. Og da fortjener vi dessverre ikke mere enn bare det ene, fattige poenget.

                                Dette mannskapet må klare å være en trussel også uten Knutzon. Ja, han er god på kant, har endel finter, men målteften er ikke god nok hos han heller. Derfor bør han spille kant, og ikke spiss.
                                LSK Norges beste lag

                                Kommentar

                                • Tvilling
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Nov 2006
                                  • 1474

                                  #56
                                  Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                                  Og Kippe står i etterkant og er altfor fornøyd med å tape to poeng hjemme.
                                  Kippe var ikke forøyd med resultatet i det intervjuet.. men høflig mot Karadas. Påpeker også sin frustrasjon over manglede dømming av hands'en til Brann.

                                  Kommentar

                                  • Hamburg & Kanari
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2005
                                    • 3006

                                    #57
                                    Opprinnelig skrevet av maxpayne

                                    Det er mulig du prøvde deg på ironi men uansett en totalt malplassert post etter soleklart årsbeste der vi til tider så ut som ett solid fotballag....
                                    Jeg er ofte enig med deg, men ikke denne gangen. For meg, er et solid fotballlag et fotballlag som får blod på tann av å score et mål.
                                    Som da opplever spilleglede, og som blomstrer og viser sitt register, spiller på alle offensive strenger.

                                    Jeg trøbler hardt med å identifisere meg med et lag som viser engstelse når de leder. Som ikke våger å kjøre, som ikke tør å drepe kampene.
                                    Og går på poengtap, gang på gang.
                                    LSK Norges beste lag

                                    Kommentar

                                    • Tvilling
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Nov 2006
                                      • 1474

                                      #58
                                      Arne sier etter kampen: "Bra gjennomført kamp! Surt med kun ett poeng, men det blir sånn når vi ikke klarer å avgjøre det selv"
                                      Med andre ord.. Arne ønsket i alle fall ikke "å ri på 1-0".
                                      Lese litt statestikk er ikke av veien heller. Brann er i år et meget gjerrig lag både med å avgi poeng, og slippe inn mål. De har etter 11 kamper ingen tap, 3 - tre uavgjorte kamper. Og 11-4 i målforskjell.
                                      Når vi burde/kunne ha vunnet i dag.. så må vi da ikke grave oss ned i kritikk, men bygge på det som faktsik var bra.
                                      Vi vant i Tromsø - hvor et lag fra Oslo tapte TIL sin neste hjemmekamp. De skal få smake vår medisin på lørdag.. og da trolig med en meeget sulten Knudzon tilbake. Noe er definitivt bedre enn det har vært, og da er vi på vei mot nye resultat..

                                      Kommentar

                                      • Tommy og Tigeren
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Apr 2017
                                        • 276

                                        #59
                                        Er ikke lett å vinne kamper,da hele dommertrion har hvitt stokk/labrador

                                        Kommentar

                                        • Hamburg & Kanari
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Aug 2005
                                          • 3006

                                          #60
                                          Enig med deg, tvilling. Virker som agt Arne E. vet hvor skoen trykker, men spillerne er ikke helt MED enda. Særlig våre offensive spillere, som ikke tar målscoreransvar. Det er lov å håpe på bedre tider etter dette. Knutzon forsterker laget ytterligere, det er klart.
                                          Dog tror jeg heller ikke i neste runde at om vi får 1-0, at vi vil være sultne nok å gå for flere mål. Da begynner vi å (t)rygge bakover, med et lag som ikke har den defensive trygghet som skal til for å spille på den måten. LSK er ikke akkurat Catenacci. Det var 1989-sesongen, det. Hay, Bjerkeland, Dyrstad, Sognæs, Halle, Schiller, Bukken, Fjørtoft m fl Og Arne E. Da kunne vi tillate oss å spille slik fordi forsvaret var en lås og vinnerkulturen levde i spillerne.
                                          LSK Norges beste lag

                                          Kommentar

                                          Working...