KAMPTRÅD Søpla – Lillestrøm Sportsklubb

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • heidar
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2004
    • 2128

    #61
    Vanskelig å skylde på Erlandsen her, gikk tydelig for seier. Matthew burde benkes, men uten Knudtzon er han dessverre den eneste kreative vi har :-(

    Nå whisky
    En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

    Endelig er mørketida over.

    Kommentar

    • Xavi
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • May 2008
      • 1275

      #62
      Opprinnelig skrevet av GIFKanari

      Egoisme er ikke et trekk ved Matthews spill i det hele tatt, han gjorde et feilvalg. Det er alltid påfallende hvor lett visse LSK-supportere har for de mest hjernedøde angrep på våre utlendinger, mens garva norske spillere får lov til å repetere juniorfeil i omtrent hver kamp uten det minste utfall. Stammekultur på sitt verste.
      Har ingen ting med om han et utlending eller ikke. Hadde hatet hvilken som helst LSK spiller hadde de gjort samme uforstårlige egoistiske handling. Eneste unntaket er ganske Gilbert, men han hadde aldri gjort samme feilen heller.
      Syvende generasjons Lillestrømling. LSK er i blodet.
      Anders, Tidligere styremedlem KFL

      Kommentar

      • Xavi
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • May 2008
        • 1275

        #63
        (Vålerenga–LSK 1-0). Ifeanyi Mathew sier han ikke så Charles Chinedu Ezeh i fenomenal scoringsposisjon. Halvminuttet senere lå ballen i det andre nettet.


        Han sier i det minste unnskyld. Så får man gi han tvilen til gode.
        Syvende generasjons Lillestrømling. LSK er i blodet.
        Anders, Tidligere styremedlem KFL

        Kommentar

        • GIFKanari
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2009
          • 8243

          #64
          Opprinnelig skrevet av heidar
          Vanskelig å skylde på Erlandsen her, gikk tydelig for seier.
          Jepp, han er også kynikeren som leder et lag som aldri holder nullen, som aldri klarer holde på en ledelse, og som roter bort poeng i sluttminuttene. Mannen er en levende myte.

          Kommentar

          • heidar
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2004
            • 2128

            #65
            Opprinnelig skrevet av GIFKanari

            Jepp, han er også kynikeren som leder et lag som aldri holder nullen, som aldri klarer holde på en ledelse, og som roter bort poeng i sluttminuttene. Mannen er en levende myte.
            Ikke defensive bytter idag for å safe inn noe, gikk tydelig for seier. At Mathew ikke passer er ikke Erlandsens feil.

            En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

            Endelig er mørketida over.

            Kommentar

            • G-Man
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2011
              • 3209

              #66
              Opprinnelig skrevet av GIFKanari

              Jepp, han er også kynikeren som leder et lag som aldri holder nullen, som aldri klarer holde på en ledelse, og som roter bort poeng i sluttminuttene. Mannen er en levende myte.
              Ser du alt i livet like svart/hvitt?

              Kommentar

              • Dole
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2004
                • 1586

                #67
                Opprinnelig skrevet av GIFKanari

                Jepp, han er også kynikeren som leder et lag som aldri holder nullen, som aldri klarer holde på en ledelse, og som roter bort poeng i sluttminuttene. Mannen er en levende myte.
                Det er åpenbart at han ikke på noen måte har klart å utvikle laget siden i fjor. Lillestrøm var av mange tippet høyt opp før året sesong og fremstår kanskje som den største skuffelsen i årets serie.

                Kommentar

                • heidar
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2004
                  • 2128

                  #68
                  Opprinnelig skrevet av Dole

                  Det er åpenbart at han ikke på noen måte har klart å utvikle laget siden i fjor. Lillestrøm var av mange tippet høyt opp før året sesong og fremstår kanskje som den største skuffelsen i årets serie.
                  Kanskje på tide å se kampene?
                  En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

                  Endelig er mørketida over.

                  Kommentar

                  • Dole
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2004
                    • 1586

                    #69
                    Opprinnelig skrevet av heidar

                    Kanskje på tide å se kampene?
                    Ja, det anbefaler jeg deg. Eller du kanskje blant dem som skylder på stadig uflaks?

                    Om du mener at dette laget har utviklet seg vesentlig siden i fjor, så klarer jeg ikke å være enig med deg.
                    Last edited by Dole; 26.05.2018, 22:02.

                    Kommentar

                    • vermu
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2008
                      • 1729

                      #70
                      Igjen gjør vi en defensivt god kamp. vif er er ikke ordentlig farlige før på slutten i den perioden Amundsen og Mathew starter med sine hjerneblødninger. Vi er best i 2.omg og jakter seiersmålet, men vårt problem er at vår farligste offensive mann, spiller på venstrebacken!!

                      Vi har to spisser som ikke har spisskompetanse, og har individuelle ferdigheter på linje med midtstoppere. Martin og spesielt Lehne Olsen skaper ingenting. Vi er helt avhengig av en dødball (Kippe) eller gjennombrudd fra Rafn.

                      Får indelig håpe Knudtzon er tilbake mot Brann.
                      Sammen med Charles på topp!

                      Kommentar

                      • vermu
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2008
                        • 1729

                        #71
                        Forøvrig meget bra stemning på bortefeltet i dag. Må være topp 3 derbystemning i Oslo. Tror det er lurt å "samle pasientene inne i buret", mens de som ikke er aktive sitter/står ved siden. Noen som vet antallet supportere?

                        Kommentar

                        • LS89
                          Kamptrådkongen
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2013
                          • 3387

                          #72
                          Det Mathew gjør på overtid er utenfor min fatteevne. Jeg bruker tid og penger på å se laget mitt, og da forventer jeg at laget gir noe tilbake. Men når jeg ser slike valg på overtid som i dag får jeg en fryktelig smak i munn. Det er ikke slik det skal være. Jeg blir bare lei.

                          Mathew har vært klar og tydelig på at han vil prøve noe nytt og bedre, men da kan han ikke spille for egne meninger. Det gidder jeg ikke. Vi skal ikke ta hensyn til at han vil bort.

                          Mathew kan benkes for min del mot Brann. Jævla løk. Du pisser ikke på dine egne supportere som i kveld.

                          Kommentar

                          • GIFKanari
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2009
                            • 8243

                            #73
                            Opprinnelig skrevet av heidar

                            Kanskje på tide å se kampene?
                            Akkurat som i fjor er det ingen interesse overhode for å variere eget grunnspill med å starte opp bakfra, eller sette igang raskere. Akkurat som i fjor bruker man enhver stopp i spillet til å dra ned tempoet. Etter eget utsagn hentet hentet man to jevngode keepere som begge hadde kvaliteter som kunne brukes etter den type motstand man møtte. Hvem kan med hånda på hjertet si at de har merka noen helst forandring her, utifra hvem som har stått?

                            Det er ikke en eneste ting ved Arnes LSK som signaliserer utvikling, til og med evnen til å komme tilbake i kamper er reversert. At en stil som baserer seg på å jage ball preges av spillere som gjør en mengde personlige og taktiske feil er helt logisk slik fotballen har utviklet seg. LSK har falt av det lasset og virker til alt overmål fornøyd med det, ergo forlengelsen basert på å være klubblegende fra forrige århundre og ingenting sportslig i 2018.

                            Kommentar

                            • G-Man
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2011
                              • 3209

                              #74
                              Opprinnelig skrevet av LS89
                              Det Mathew gjør på overtid er utenfor min fatteevne. Jeg bruker tid og penger på å se laget mitt, og da forventer jeg at laget gir noe tilbake. Men når jeg ser slike valg på overtid som i dag får jeg en fryktelig smak i munn. Det er ikke slik det skal være. Jeg blir bare lei.
                              Helt enig. For første gang noensinne hadde jeg ingen problemer med å sovne etter at vi hadde tapt et derby mot søpla. Ikke var jeg sint, knapt nok frustrert - bare tom og lei. Å se spillere som bare ser mitt kjære LSK som et springbrett til en større liga løpe rundt og spille utelukkende for seg selv er bare vondt. For meg er fotball et lagspill. Primadonnaer med oppblåste egoer som bare spiller for å vise seg frem kan ryke og reise for min del.

                              Det Mathew gjør på overtid i går er så hinsides at jeg bare ikke klarer å ta det innover meg. At noen så forsøker å unnskylde det med at han sikkert ikke så medspillerne sine er bare tragikomisk. Selvfølgelig gjorde han det, men Mathew ville ha overskriftene for seg selv.

                              Kommentar

                              • GIFKanari
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2009
                                • 8243

                                #75
                                Opprinnelig skrevet av G-Man
                                At noen så forsøker å unnskylde det med at han sikkert ikke så medspillerne sine er bare tragikomisk. Selvfølgelig gjorde han det, men Mathew ville ha overskriftene for seg selv.
                                Ikke et argument.

                                Og det er faktisk flere argumenter som kan brukes til å forklare hans valg. Det første er hvordan vi står oppsatt på corner imot og hva som er avtalt i de ulike scenarioene på forhånd. Videre hvor han er i banen sammenlignet med lagkameratene når han tar initiativet med ball, og hvilken støtte han kan forvente. Arne har også, med rette, gjentatte ganger messet om viktigheten av å avslutte angrep for å hindre kontring. Kanskje er det dette som farer gjennom hodet når han finter seg forbi og skjærer inn i banen.

                                Han gjør et feilvalg, men det ender tross alt i det nest beste. Disse angrepene på ham, uten noe saklig innhold, er patetiske.

                                Kommentar

                                • Rune
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Aug 2008
                                  • 1229

                                  #76
                                  Opprinnelig skrevet av GIFKanari

                                  Ikke et argument.

                                  Og det er faktisk flere argumenter som kan brukes til å forklare hans valg. Det første er hvordan vi står oppsatt på corner imot og hva som er avtalt i de ulike scenarioene på forhånd. Videre hvor han er i banen sammenlignet med lagkameratene når han tar initiativet med ball, og hvilken støtte han kan forvente. Arne har også, med rette, gjentatte ganger messet om viktigheten av å avslutte angrep for å hindre kontring. Kanskje er det dette som farer gjennom hodet når han finter seg forbi og skjærer inn i banen.

                                  Han gjør et feilvalg, men det ender tross alt i det nest beste. Disse angrepene på ham, uten noe saklig innhold, er patetiske.
                                  I tillegg: Han har spilt 95 minutter i over 30 grader, vært banens desidert beste spiller, og har akkurat sprintet 100 meter over banen. Han gjør et feilvalg, men det er sånt som skjer når fotballspillere blir slitne.

                                  Synes egentlig at det er verre å se på hvor lett Vålerenga kommer til sin siste sjanse. Kriseforsvarsspill. Blant annet kan Haakenstad ta seg en lang god titt i speilet før han kritiserer mathew (ref. på innsiden-klippet fra garderoben)
                                  "Wax on, wax off!" (Mr. Miyagi, 1984)

                                  Kommentar

                                  • G-Man
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Sep 2011
                                    • 3209

                                    #77
                                    Opprinnelig skrevet av GIFKanari

                                    Ikke et argument.

                                    Han gjør et feilvalg, men det ender tross alt i det nest beste. Disse angrepene på ham, uten noe saklig innhold, er patetiske.
                                    Sorry. Glemte midt i skuffelsen at du har enerett på sannheten her inne, og at du selvfølgelig burde fått godkjenne hva som er et argument eller ikke.

                                    Når det er sagt så er det enste jeg har sett her inne som jeg vil kalle patetisk din evigvarende, ensidige og overforenklede fremstilling av hvordan Arne Erlandsen ødelegger alt og alle i LSK. Det er ganske så energitappende i lengden.

                                    Kommentar

                                    • _Jonern
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2004
                                      • 4384

                                      #78
                                      Finnes ingen unnskyldninger for den avgjørelsen. Mathew hadde to og tre muligheter til å spille Charles på blank goal og mest sannsynlig 3 poeng. Det er noe av det mest pinlige jeg har sett av en LSK-spiller noensinne! En scoring der kunne gitt oss seier mot søpla og vi kunne vinka farvel til den verste nedrykksstriden. Er så skandale! Jeg driter i hvor god han er. Han burde benkes/selges. Inn med en som setter laget foran seg selv!
                                      ..................

                                      Kommentar

                                      • Rune
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Aug 2008
                                        • 1229

                                        #79
                                        Opprinnelig skrevet av _Jonern
                                        Finnes ingen unnskyldninger for den avgjørelsen. Mathew hadde to og tre muligheter til å spille Charles på blank goal og mest sannsynlig 3 poeng. Det er noe av det mest pinlige jeg har sett av en LSK-spiller noensinne! En scoring der kunne gitt oss seier mot søpla og vi kunne vinka farvel til den verste nedrykksstriden. Er så skandale! Jeg driter i hvor god han er. Han burde benkes/selges. Inn med en som setter laget foran seg selv!
                                        For meg er mathew et eksempel på en spiller som definitivt ikke setter seg selv foran laget. Han har utført arbeidsoppgavene han blir pålagt eksemplarisk i to sesonger. Aldri noe klaging over spillestil eller hvordan han blir brukt, selv om han åpenbart hadde tjent på å spille en helt annen type fotball enn det vi gjør, og ihvertfall (for sin egen del) i en helt annen rolle enn den han har i laget nå.

                                        Han er en 20 år gammel gutt, og har oppført seg som en proff siden han kom hit. En dum beslutning endrer ikke på det.

                                        Man kan selvfølgelig kritisere valget i går, men å rope på blod blir faen meg for dumt.
                                        "Wax on, wax off!" (Mr. Miyagi, 1984)

                                        Kommentar

                                        • GIFKanari
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2009
                                          • 8243

                                          #80
                                          Opprinnelig skrevet av G-Man

                                          Sorry. Glemte midt i skuffelsen at du har enerett på sannheten her inne, og at du selvfølgelig burde fått godkjenne hva som er et argument eller ikke.

                                          Når det er sagt så er det enste jeg har sett her inne som jeg vil kalle patetisk din evigvarende, ensidige og overforenklede fremstilling av hvordan Arne Erlandsen ødelegger alt og alle i LSK. Det er ganske så energitappende i lengden.
                                          Så du følger opp mangelen på argumenter med stråmenn? Kan du gi et eneste annet eksempel på egoisten Matthew? Eller er dine gjentatte utfall mot spilleren egentlig bare noe du har venta på en unnskyldning for siden intervjuet i RB? Det er nemlig det inntrykket jeg får, eller føler. La meg føle enda mer og hevde at disse stadige utfallene mot nøye utvalgte syndebukker fra flere egentlig bunner i en mye mer grunnleggende frustrasjon over klubbens situasjon. Men frykten for å komme på kant med de"riktige" folka hindrer både ærlighet og tilstrekkelig takhøyde.

                                          Og bare for å understreke din egen hjelpeløshet bruker du altså min kritikk av Arne mot meg fra et innlegg der jeg påpeker noe han har helt rett i.

                                          Kommentar

                                          Working...