Ny trener

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Sailor Man
    Moderator
    • Jun 2007
    • 1429

Kan Pål André Helland være en kandidat ut sesongen? Har jo nesten null trenererfaring, men jeg tror han har det som skal til for å bli en top notch trener, i alle fall i norsk sammenheng. Uansett tror jeg det er mye bedre enn at Mesfin skal gjøre det. Han kan ikke være på feltet, han må jo finne en ny trener.

Kommentar

• OlaG
      Oversetterdrone
      Myklebust Light
      • May 2008
      • 915

Såvidt jeg vet så må man ha trenerutdanning på et visst nivå for å kunne være hovedtrener i eliteserien. Og hvis jeg husker rett får man ikke lov til å ta det kurset mens man er aktiv spiller (mener det var noe skriverier rundt det da Kippe spilte fremdeles).

Så Åsen kan ikke være hovedtrener, og med mindre Helland har fått til noe i rekordfart etter at han la opp så kan ikke han det heller. Kan være at man kan få disp for noen kamper når trener forsvinner midt i sesong, noen som vet?

Når det er sagt vil jeg ikke ha noen spillende trener eller assistent. Det er en dobbeltrolle som det alltid vil bli spilt spørsmålstegn ved.

Kommentar

• maxpayne
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Apr 2006
        • 1279

Jeg minner om at Mefsin sine treneransettelser er Jørgen Lennartsson, Tom Nordlie og Geir Bakke. Alle disse exitene har vært noget betente og traumatiske for klubb og supportere så jeg har ikke blind tiltro til at det blir valgt rett. Lennartsson ble jo ansatt etter en lang grundig prosess i følge Mefsin. Det at han nå setter seg på benken som øverste leder må kun gjelde maks 2 kamper ellers er jeg redd for at det går på bekostning av den andre jobben han nå må gjøre enda bedre enn før.

Kommentar

• Kjellern
          Medlem
          Hoffnarr
          • Mar 2017
          • 45

Opprinnelig skrevet av maxpayne
          Jeg minner om at Mefsin sine treneransettelser er Jørgen Lennartsson, Tom Nordlie og Geir Bakke. Alle disse exitene har vært noget betente og traumatiske for klubb og supportere så jeg har ikke blind tiltro til at det blir valgt rett. Lennartsson ble jo ansatt etter en lang grundig prosess i følge Mefsin. Det at han nå setter seg på benken som øverste leder må kun gjelde maks 2 kamper ellers er jeg redd for at det går på bekostning av den andre jobben han nå må gjøre enda bedre enn før.
          Det er en fordel om du skal slakte noen, at du har nok kunnskap til å i det minste skrive navnet rett. Anbefales for å bli tatt seriøst.

Kommentar

• maxpayne
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Apr 2006
            • 1279

Christian Michelsen var meget aktuell forrige gang og bør være det nå også. Riktig mann i media og en kar som setter treningsuka i fokus før overskrifter.
            Last edited by maxpayne; 13.07.2023, 12:38.

Kommentar

• maxpayne
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Apr 2006
              • 1279

Opprinnelig skrevet av Kjellern

Det er en fordel om du skal slakte noen, at du har nok kunnskap til å i det minste skrive navnet rett. Anbefales for å bli tatt seriøst.
              For vanskelig navn vettu, men jeg tar selvkritikk der, men det er ikke slakt, bare kalde fakta. Skulle det være noen tvil så har jeg tillit til Mesfin.

Kommentar

• P0P_Corn
                Seniormedlem
                Forumonanist
                • Apr 2004
                • 179

Opprinnelig skrevet av maxpayne
                Christian Michelsen var meget aktuell forrige gang og bør være det nå også. Riktig mann i media og en kar som setter treningsuka i fokus før overskrifter.
                Absolutt en god kandidat. Jeg liker ikke det jeg sier nå, men hadde jo vært gøy å forsøkt seg på kompisen hans, hele Norges Solskjær også?

Ellers tar jeg gjerne noe utenlandsk og eksotisk, heller en gjenbruk fra Norge eller skandinavia.

Kommentar

• P0P_Corn
                  Seniormedlem
                  Forumonanist
                  • Apr 2004
                  • 179

Opprinnelig skrevet av P0P_Corn
                  hele Norges Solskjær også?
                  Gøyalt siden det hadde vært en større "signal"-signering enn hva noen i søpla prøver å gjøre signeringen av Bakke til...

Kommentar

• Henke25
                    Seniormedlem
                    Forumsadist
                    • Jun 2018
                    • 131

Gaute eller ingen

Kommentar

• kunden
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jun 2005
                      • 2420

Opprinnelig skrevet av Henke25
                      Gaute eller ingen
                      Skal ikke se oss blind på en fyr fordi han har suksess i nåværende klubb. Han som alle andre er avhengige av balltuppere til å gjøre jobben. Pdd har vi neppe de spillertypene han trenger for å gjennomføre den spillerstilen han ønsker.
                      En annen ting er ambisjonsnivået til fyren. Er mannen en vinnerskalle som ønsker å vinne noe. For å være ærlig tror jeg han er like overasket, om ikke mer, enn alle andre hvordan det har gått
                      med TIL i år.
                      Med feks Reka eller Fagermo så legger man lista automatisk høyere. Da skal man etablere seg i toppen og aller helst vinne noe. Har man trua på dette med Gaute? Jeg tviler.
                      Når det er sagt er jeg ikke hypp på de to nevnte herrer. Hverken på det personlige plan eller som trener for LSK.

Kommentar

• Fugggel
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Dec 2020
                        • 508

Opprinnelig skrevet av kunden

Skal ikke se oss blind på en fyr fordi han har suksess i nåværende klubb. Han som alle andre er avhengige av balltuppere til å gjøre jobben. Pdd har vi neppe de spillertypene han trenger for å gjennomføre den spillerstilen han ønsker.
                        En annen ting er ambisjonsnivået til fyren. Er mannen en vinnerskalle som ønsker å vinne noe. For å være ærlig tror jeg han er like overasket, om ikke mer, enn alle andre hvordan det har gått
                        med TIL i år.
                        Med feks Reka eller Fagermo så legger man lista automatisk høyere. Da skal man etablere seg i toppen og aller helst vinne noe. Har man trua på dette med Gaute? Jeg tviler.
                        Når det er sagt er jeg ikke hypp på de to nevnte herrer. Hverken på det personlige plan eller som trener for LSK.
                        Når det kommer til Helstrup har han vært en del av et team som har utviklet og solgt spillere for masse penger. Samtidig som at han virker å være en trener som er opptatt av å dyrke en egen stil, så fremstår han også som en som også evner å tilpasse seg motstander. (pragmatiker er vel ordet alle bruker nå) Usikkerhetsmomentet er jo at han ikke har erfaring fra klubber hvor det tidvis er mye press og støy. Det kan alltid slå ut begge veier, men er definitivt noe man må ta med seg i vurderingen.

Jeg anser Helstrup som den beste av de realistiske kandidatene i Norge. Ønsker at vi fortsatt skal gå for en type som tenker langsiktig og er med på å bygge klubb. Da vil vi igjen være bedre rustet ved neste veiskille. Det finnes sikkert alternativer som kunne gitt bedre resultater på kort sikt, men synes ikke at det er det vi skal gå for nå.

Anbefaler alle å lese denne artikkelen om Tromsø. Synes Helstrup fremstilles som en trener som tenker helhet og er opptatt av å ruste for fremtiden.
                        I 2020 spilte Tromsø 1. divisjonsfotball, klubben måtte snu på hver krone - og fortsatt lyste tallene rødt. Nå ser ting langt lysere ut.

Kommentar

• Henke25
                          Seniormedlem
                          Forumsadist
                          • Jun 2018
                          • 131

Opprinnelig skrevet av kunden

med TIL i år.
                          Jeg er livredd for å ende opp med Dan Inge Lennartsson 2.0.

Kommentar

• kunden
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jun 2005
                            • 2420

Opprinnelig skrevet av Fugggel
                            Usikkerhetsmomentet er jo at han ikke har erfaring fra klubber hvor det tidvis er mye press og støy. Det kan alltid slå ut begge veier, men er definitivt noe man må ta med seg i vurderingen.
                            Dette oppsummerer godt hva jeg forsøkte å kommunisere.

Noe han selv også sier:
                            – Jeg tror vel egentlig ikke at vi har funnet en formel som skiller seg ut fra andre. Vi har noen fine historier nå, men det er små marginer i dette gamet. Vi har lykkes bra de siste årene, men det er ikke gitt at det samme skjer framover, sier han.​
                            Opprinnelig skrevet av Fugggel
                            Anbefaler alle å lese denne artikkelen om Tromsø. Synes Helstrup fremstilles som en trener som tenker helhet og er opptatt av å ruste for fremtiden.
                            I 2020 spilte Tromsø 1. divisjonsfotball, klubben måtte snu på hver krone - og fortsatt lyste tallene rødt. Nå ser ting langt lysere ut.
                            Liker spesielt denne filosofien som er den rake motsetningen til det LSK har prioritert og til stadighet har fått oss i trøbbel

– Nederst på lista er nok spillere som er skadeplaget, tåler lite trening og har lite lyst å ta læring. Vi ønsker spillere som kan trene godt og har et brennende ønske om å utvikle seg, sier TIL-treneren.​

Kommentar

• fredpet76
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Feb 2004
                              • 1263

Har tidligere foreslått SJK trener Joaquín Gómez, som har stor suksess og leder serien noe overraskende i Finland. Har en spennende bakgrunn fra England og er kun 36 år. Har en, slik jeg ser det, taktisk filosofi som ganske lik den vi har i dag, og kall den også «moderne» om du vil.

Om han er realistisk vet jeg jo ikke, men om vi skal utvide søket er han for meg veldig spennende.

1. Er ung og kan derfor signeres på en lengre avtale
                              2. Norge kan være hans naturlige steg videre
                              3. Har vært på Åråsen tidligere og har en viss kjennskap til klubben

Kommentar

• banan
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jun 2018
                                • 439

Opprinnelig skrevet av fredpet76
                                Har tidligere foreslått SJK trener Joaquín Gómez, som har stor suksess og leder serien noe overraskende i Finland. Har en spennende bakgrunn fra England og er kun 36 år. Har en, slik jeg ser det, taktisk filosofi som ganske lik den vi har i dag, og kall den også «moderne» om du vil.

Om han er realistisk vet jeg jo ikke, men om vi skal utvide søket er han for meg veldig spennende.

1. Er ung og kan derfor signeres på en lengre avtale
                                2. Norge kan være hans naturlige steg videre
                                3. Har vært på Åråsen tidligere og har en viss kjennskap til klubben

https://totalfootballanalysis.com/he...alysis-tactics
                                Bra forslag.
                                Men han har vesentlig dårligere poengsnitt i sin trenerkarriere enn både Gaute Helstrup og Mikkjal Thomassen, ref Transfermarkt.

Kommentar

• Lasse Johansen
                                  Juniormedlem
                                  Bøffelpromp
                                  • Jul 2020
                                  • 14

Nå har vi muligheten til teste ut et spennende trenervalg ut sesongen. La Johan Andersson få prøve seg. Funker det er det bare å kjøre på.

Kommentar

• Kroktåa
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Feb 2015
                                    • 2962

Opprinnelig skrevet av Lasse Johansen
                                    Nå har vi muligheten til teste ut et spennende trenervalg ut sesongen. La Johan Andersson få prøve seg. Funker det er det bare å kjøre på.
                                    Jeg liker absolutt tanken, men det er nok for tidlig.

Kommentar

• trigz
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2004
                                      • 7121

Det er masse ledige kandidater utenfor Skandinavia. Jeg håper vi styrer unna det forutsigbare og tør å tenke nytt.
                                      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• blahbla
                                        Medlem
                                        Bøffel
                                        • Jul 2008
                                        • 35

Morten Kalvenes, kan jo gamble på at han er det egentlige geniet i Bodø

Kommentar

• Henke25
                                          Seniormedlem
                                          Forumsadist
                                          • Jun 2018
                                          • 131

Opprinnelig skrevet av blahbla
                                          Morten Kalvenes, kan jo gamble på at han er det egentlige geniet i Bodø
                                          Han ledet oppgjøret borte mot Roma i fjor. Ikke til forkleinelse for Kalvenes men det var vel ikke coaching i verdensklasse.

Kommentar

Working...