"Tromsøs ordfører vil ikke offisielt blande seg inn i det som skjer på Alfheim. Men han har helt klart meninger, uten at han vil komme med dem offentlig.
Anleggsutvikling var nok et sentralt punkt på tirsdagens gåtur. Da Nordlys pratet med Helstrup på treningen tidligere på dagen var han innom det temaet.
– Det som er viktig for oss er rammene her for å kunne trene og bli bedre. Det er fasiliteter, organisasjonen og rammen rundt sport. Der prater vi samme språk og vi er tydelig på hvor vi har lyst å øke. Vi har mål og ambisjoner om å øke rundt sport. Det synes jeg er spennende og artig å diskutere, sa Helstrup.
– Nesten som du har signert ny kontrakt?
– Blir det til det blir det til det. Det viktigste for oss er å være enige i hvor de neste stegene skal tas. I det ligger det også at dersom Sakarias (Opsahl, red. amn.) gjør det bra over tid og at resultatene våre blir bedre vil inntektene bli bedre. Da er det naturlig at spillere, trenere og støtteapparatet blir belønnet deretter. Jeg har ikke noe å klage på når det kommer til lønn og de rammene jeg har. Lønn har ingen betydning. Så får vi se om vi lander der etter hvert. Som sagt, vi har noen gode samtaler om hva som er viktig for TIL i årene som kommer, oppsummerte Helstrup."
"Han vil heller ikke kommentere spekulasjonene rundt sin egen person - og en eventuell henvendelse fra Lillestrøm.
– Av respekt for det arbeidet overfor de involverte. Både andre klubber og TIL, meddelte Helstrup."
Kommentar