Ny trener

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Lars Henrik Dahl
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2020
    • 2279

    Kunne tenke meg at man i framtidige kontrakter i hvert fall har en klausul om at det koster mer midt i sesong enn etter sesongslutt. Det er ekstremt forstyrrende å bytte sjåfør i fart.

    Kommentar

    • armykanari
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jan 2009
      • 742

      Opprinnelig skrevet av Fotball24/7
      Robin med Johan Andersson som assistent tror jeg er like bra som noe annet. Mye god fotballkunnskap og man får inn Johan som har kjennskap til ES.
      Denne liker jeg veldig.

      Kommentar

      • kunden
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jun 2005
        • 2360

        Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl
        Kunne tenke meg at man i framtidige kontrakter i hvert fall har en klausul om at det koster mer midt i sesong enn etter sesongslutt. Det er ekstremt forstyrrende å bytte sjåfør i fart.
        Third time the charm?

        Kommentar

        • Sailor Man
          Moderator
          • Jun 2007
          • 1385

          Opprinnelig skrevet av Fotball24/7
          Robin med Johan Andersson som assistent tror jeg er like bra som noe annet. Mye god fotballkunnskap og man får inn Johan som har kjennskap til ES.
          Jeg liker også kombinasjonen - i utgangspunktet, men hvis vi velger å beholde Asterhed permanent, mener jeg han bør få velge sin egen assistent. Assistenten skal være den nærmeste sparringpartneren og bør utfylle hovedtreneren så godt som mulig, så det bør være en person som hovedtreneren er trygg på.

          Men jeg mener fortsatt at Johan Andersson bør være en kandidat som hovedtrener. Resultatene i Turn taler for seg, han har en tilknytning til Fugla fra før av, en spillestil som ligger nært den vi har brukt et halvt år på å innarbeide og han har tross alt mer erfaring enn Georgson som hovedtrener.

          Kommentar

          • reka
            Seniormedlem
            --==FORUMRUNKER==--
            • Aug 2005
            • 13277

            Enda en trener som har gått til en dårligere klubb, hva er galt med oss?

            Kommentar

            • Lars Henrik Dahl
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2020
              • 2279

              Opprinnelig skrevet av Sailor Man

              Jeg liker også kombinasjonen - i utgangspunktet, men hvis vi velger å beholde Asterhed permanent, mener jeg han bør få velge sin egen assistent. Assistenten skal være den nærmeste sparringpartneren og bør utfylle hovedtreneren så godt som mulig, så det bør være en person som hovedtreneren er trygg på.

              Men jeg mener fortsatt at Johan Andersson bør være en kandidat som hovedtrener. Resultatene i Turn taler for seg, han har en tilknytning til Fugla fra før av, en spillestil som ligger nært den vi har brukt et halvt år på å innarbeide og han har tross alt mer erfaring enn Georgson som hovedtrener.
              Han har mer erfaring enn Georgson som hovedtrener, men ingen trenererfaring fra en større klubb. Det er noe helt annet. Gi ham to år som assistent, så er han klar.

              Kommentar

              • Kroktåa
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2015
                • 2933

                PK fra Åråsen kl 1330. Krysser fingrene for JA, eller i det minste noe enda mer spennende.

                Kommentar

                • Kanarivogel89
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • May 2006
                  • 4553

                  Opprinnelig skrevet av Kroktåa
                  PK fra Åråsen kl 1330. Krysser fingrene for JA, eller i det minste noe enda mer spennende.
                  Tviler på at det blir annonsert noen ny trener allerede nå. Blir nok bar en del preik om avgjørelsen til Georgson, Asterheds framtid og å stake ut en kurs fremover.

                  Kommentar

                  • hekk
                    Seniormedlem
                    Forumonanist
                    • Mar 2019
                    • 245

                    Håper virkelig ikke det tar alt for lang tid å få på plass en ny trener; dette bør helst være på plass til kampen mot Molde 11. august. En reprise på 2023 må være helt uaktuelt.

                    Johan Andersson, spennede, fullt mulig å få til, men mangler erfaring høyeste nivå og er derfor forbundet med noe høy risiko, men også høy avkastning(?).

                    Hans Erik Ødegård (og Andreas Tegström?), ikke kjempespennede, men de har fått til mye med svært lite i Sandefjord. Et relativt trygt valg, uten at jeg er overbeivst om at det blir seriegull av det. Burde også være mulig å få til.

                    Johannes Moesgaard, imponert stort med KFUM, ikke usannsynlig at han har en stor fremtid foran seg som trener. Men har begrenset med erfaring på øverste nivå, og har heller ingen erfaring fra jobber der omgivelsene sier akkurat hva de tenker og mener. Er heller ikke utenkelig at han ønsker å bli i KFUM ut sesongen for å se hva de kan få til der.

                    Jørgen Isnes, har vist at han kan ta nivået. Har også erfaring fra en klubb der omgivelsene sier hva de tenker og mener. Burde være en ekstremt het kandidat, men hvorfor skulle han ta turen hit?

                    Thomas Myhre, gjort det svært bra i Moss. Men jeg vil egentlig ikke ha en sånn type trener som bare stikker fra en klubb han er svært nære å utrette et "mirakel" i.

                    Kommentar

                    • reka
                      Seniormedlem
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Aug 2005
                      • 13277

                      Jørn Andersen har erfaring fra øverste nivå i Tyskland og har trent flere landslag: Var sist landslagstrener i Nord-Korea (som ingen rømmer fra) og er en som neppe blir headhuntet.

                      Kommentar

                      • P0P_Corn
                        Seniormedlem
                        Forumonanist
                        • Apr 2004
                        • 176

                        Opprinnelig skrevet av reka
                        Jørn Andersen har erfaring fra øverste nivå i Tyskland og har trent flere landslag: Var sist landslagstrener i Nord-Korea (som ingen rømmer fra) og er en som neppe blir headhuntet.
                        Jeg har også lyst til å se han i Norge, men håper han havner hos noen andre... FFK kanskje

                        Syns det hadde vært gøy med Kasper Hjulmand, god CV og ledig på markedet. Ståle er vel ikke ledig helt enda...

                        Kommentar

                        • HSft
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2004
                          • 6079

                          Hva med å signere Solskjær med en klausul om at han kan bytte jobb med Solbakken når NFF endelig er forsynt?

                          Kommentar

                          • reka
                            Seniormedlem
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Aug 2005
                            • 13277

                            Jørn A var en grov spøk… Ser Gollum løpe rundt og smiske for sosiopaten i B/G i skrivende stund og håper ingen av dem kommer hit.

                            Kommentar

                            • Fugggel
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Dec 2020
                              • 503

                              Opprinnelig skrevet av P0P_Corn
                              Syns det hadde vært gøy med Kasper Hjulmand, god CV og ledig på markedet. Ståle er vel ikke ledig helt enda...
                              Hvor er realismen i det?
                              kjapt googlesøk på lønn, 5-6 mill danske i året som landslagstrener. Så kan du gange med 1,6 så har du hva det er i norske kroner.

                              Kommentar

                              • Playboy1
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2003
                                • 2151

                                Solbakken er så gått ut på trener dato.
                                Ja , han vil alltid være en ‘gud’ for de fleste av oss , men likevel denne guden har sluttet å oppnå mirakeler.

                                Kommentar

                                • P0P_Corn
                                  Seniormedlem
                                  Forumonanist
                                  • Apr 2004
                                  • 176

                                  Opprinnelig skrevet av Fugggel

                                  Hvor er realismen i det?
                                  kjapt googlesøk på lønn, 5-6 mill danske i året som landslagstrener. Så kan du gange med 1,6 så har du hva det er i norske kroner.
                                  Godt poeng. Bare så på CV. 2 mill i året hos oss vs arbeidsledig ?

                                  Kommentar

                                  • Fugggel
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Dec 2020
                                    • 503

                                    Opprinnelig skrevet av P0P_Corn

                                    Godt poeng. Bare så på CV. 2 mill i året hos oss vs arbeidsledig ?
                                    Tipper han kan få seg en trenerjobb i en større klubb enn oss :-)

                                    Kommentar

                                    • bjarmann
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2005
                                      • 2925

                                      Har en god feeling på Aster jeg! Kan ikke gi et eneste godt argument på hvorfor men har bare en magefølelse. Gi han sjansen
                                      I år så tar vi alt

                                      Kommentar

                                      • hekk
                                        Seniormedlem
                                        Forumonanist
                                        • Mar 2019
                                        • 245

                                        Et argument mot Asterhed er at det må sendes et signal til fremtidige trenere om at hvis de fucker klubben i tryne fucker de også kameraten sin i tryne

                                        Kommentar

                                        • Lars Henrik Dahl
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jan 2020
                                          • 2279

                                          Kjenner jeg er skeptisk til SS selv hvis han skulle være aktuell. Når man ser hvordan landslaget har framstått under SS:
                                          Resultatene er dårligere enn spillermaterialet skulle tilsi. Når det klaffer offensivt ser det veldig bra ut med kjappe pasninger, overganger og klikk-klakk. Når det ikke stemmer er det tråkking på ball, på tvers og bakover. Primært utspilling bakfra. Dessuten slipper vi inn mål hver gang motstander går i angrep.

                                          Vent litt - hva snakker jeg om - det er jo 100% match???

                                          Kommentar

                                          Working...