Du leser nå forumet som en gjest. Dette gir kun begrenset adgang til forumet og dets funksjonaliteter. Ved å registrere deg gratis, får du tilgang til å delta i diskusjonen, sende private meldinger (PM) til andre brukere, svare på avstemninger, se på vedlegg, tilgang til kalenderen, samt mange andre ting. Ved å registrere deg, får du også tilgang på mange andre nyttige funksjoner, som for eksempel at forumet gir deg beskjed om nye innlegg siden ditt forrige besøk - uansett hvor i verden du logger deg på!
Registrering er raskt, enkelt og helt gratis, så bli med i dag!
Dersom du har problemer med registreringen eller brukerkontoen din, kan du kontakte oss.
Hei, Gjest! Vi trenger flere moderatorer til forumet vårt. Har du lyst til å bli med i moderatorteamet, så ta kontakt med rEPPA.
Asterhed er til eksamen mot Sarpsborg, og fasit er nei takk, for helvete.
Isnes, Moesgaard eller Andersson. Iverksett.
Isnes? Som taper mot Odd? Årets svakeste treningsgjerning det ass. Er vel bare Isnes og Georgson som får til no sånt
Var ikke så krise i dag.
Første gang vi har fått poeng etter å ha ligget under denne sesongen var det vel.
Bytter og grep ble gjort som Georgson aldri ville funnet på.
Så synes Asterhed framstår "friere" på benken og i sine handlinger, dvs mer pragmatisk enn Georgson. Men det er vel en stein og så det sier ikke så mye.
Asterhed er til eksamen mot Sarpsborg, og fasit er nei takk, for helvete.
Isnes, Moesgaard eller Andersson. Iverksett.
Hvor i alle dager kommer dette fra?
Jeg satt rett bak benken til LSK. Asterhed må jeg si gjør en god figur. Er aktiv, instruerer og kommuniserer klar og tydelig med spillere, og jaget de i øyeblikkene hvor det trengtes.
i tillegg bet jeg meg merke i at Asterhed går helt bort til benken til Særp for å håndhilse på hele trenerstaben rett før avspark. Utrolig profesjonell bemerkning. Så kan jeg også legge til at Robin Asterhed sang med på «Du går aldri aleine» og kunne altså hele teksten feilfri utenatt.
i tillegg bet jeg meg merke i at Asterhed går helt bort til benken til Særp for å håndhilse på hele trenerstaben rett før avspark. Utrolig profesjonell bemerkning. Så kan jeg også legge til at Robin Asterhed sang med på «Du går aldri aleine» og kunne altså hele teksten feilfri utenatt.
Synes ikke Asterhed gjorde seg bort i kampen mot Sarp. Vi er klart bedre enn de er, men han har selvfølgelig ikke klart å luke bort rævva individuelle feil som vi har slitt med i hele år på 2-3 dager alene.
Byttene var litt mer "spenstige" enn tidligere og synes han gikk all in for å jage. Hadde jo hjulpet med to-metern i denne kampen for å si det sånn.
Så synes Asterhed framstår "friere" på benken og i sine handlinger, dvs mer pragmatisk enn Georgson. Men det er vel en stein og så det sier ikke så mye.
Georgson ga veldig få instrukser fra sidelinja. Mest tommelen opp og klappe. Asterhed er langt mer aktiv, uten at han er en trener "som tror han spiller FIFA med PlayStation fra sidelinja og forsøker å fjernstyre spillerne". Mer ute på sidelinja og gir instrukser. Viser mer engasjement.
For min del er det langt for tidlig å si om han er rett mann, men jeg mener han er mer rett mann enn Georgson.
Georgson ga veldig få instrukser fra sidelinja. Mest tommelen opp og klappe. Asterhed er langt mer aktiv, uten at han er en trener "som tror han spiller FIFA med PlayStation fra sidelinja og forsøker å fjernstyre spillerne". Mer ute på sidelinja og gir instrukser. Viser mer engasjement.
For min del er det langt for tidlig å si om han er rett mann, men jeg mener han er mer rett mann enn Georgson.
Tror han kan vokse seg fint inn i rollen. Kan jo virke litt forsiktig i fremtoningen og kritikken kan jo være at han må være mer leder og "ta rommet" (som HM meldte litt), der tror jeg han kan bli bedre, men det er kanskje lettere å bli bedre når man står med ansvaret.
Tror han kan vokse seg fint inn i rollen. Kan jo virke litt forsiktig i fremtoningen og kritikken kan jo være at han må være mer leder og "ta rommet" (som HM meldte litt), der tror jeg han kan bli bedre, men det er kanskje lettere å bli bedre når man står med ansvaret.
Enig.
Det er jo noe man *må* vokse litt inn i også, både for seg selv men også sammen med gruppa. Hvis man skifter stil over natta er det lett å miste autoritet, fordi ikke blir oppfattet som autentisk. Gruppa er jo vant til å forholde seg til han sånn som han har vært frem til nå, og det vil forandre seg naturlig (hvis det trengs) etterhvert som han tar flere avgjørelser og rett og slett utfører rollen som øverste sjef.
Jeg tror hans svakhet er knyttet til å være ansiktet utad. Han framstår litt nølende og sjenert overfor pressen. Det betyr ikke at han er sånn når han får være fagmann og leder. Jeg la merke til hva Ruben sa om pausepraten "Robin tar oss inn til pause, og så sier han noen kloke ord med litt bass i, og da kommer vi ut i andre omgang og er et annet lag". Høres ikke ut som om en som er redd for å ta rommet. Jeg har trua
Jeg ser ikke helt poenget med å skulle fjerne Asterhed nå. Klubben og spillerne hadde tydeligvis klokkertro på Georgson og «prosjektet», og i det siste har jo også poengfangst og spill bedret seg noe.
Da gir det jo egentlig mening å fortsette med assistenten når denne i tillegg har hovedtrenererfaring. Det var noe annet med Myhre som spillergruppa var lei av. Vi er jo heller ikke i en posisjon der vi har sparket treneren og assistent rykker opp, og assistenten er heller ikke en tidligere klubbhelt som hovedtrener har «arvet».
Jeg syns helt klart man burde gi Asterhed sjansen ut sesongen.
Hvem er det mulig å hente på kort sikt? En med myndighet og som er sterk taktisk. Som kjenner norsk fotball! Om de så må bruke mange millioner på å hente rett mann, må de pengene brukes NÅ!
Asterhed virker som en feldig fin fyr osv. Men byttene han har gjort i de to kampene han har ledet er virkelig ikke tillitsvekkende. Fra RB om hvorfor han ikke satte inn Ali:
"– Hvorfor satte dere ikke inn Jabir Ali på 2,02 meter mot slutten når de lå bakpå og dere trengte mål?
– Så lenge Thomas (Lehne Olsen) orket så ville jeg gjerne ha ham på banen.
– Dere kunne brukt begge?
– Det kunne vi gjort, men vi må også klare å komme oss til innlegg. Vi risikerte å komme til færre innlegg om vi hadde satt inn en til der. Da vi var tvunget til å gjøre byttet med Kevin Krygård, så følte jeg det var for tidlig å sette inn Jabir. Og da hadde vi heller ikke igjen flere byttestopp."
Dette, kombinert med at han også har vært med på å bygge et lag som er så fullstending dynge i forsvar, taler absolutt i hans disfavør. Når vi ligger der vi ligger, tre poeng over direkte nedrykk, kan vi rett og slett ikke gi han "mulighetene" og satse på at det blir bra; her må det eksterne impulser til (som selvfølgelig heller ikke er noen garanti for at det kommer til å gå bra).
Det er 10 lag som ligger i fare for nedrykk, 5 poeng fra 7-16 plass, en merkelig kokos-sesong, og det å kaste Asterhed etter ca en uke synes jeg er litt tidlig. Tror det er svært få trenere som er ledig og som klarer å gjøre mye på så kort tid med det laget akkurat nå. Jeg tror vi klarer oss, men såvidt.
Kommentar