....nu vel. Jeg vet i alle fall om en trener som er mere enn klar for LSK, han er også kjent for å være villig til å satse ungt. Det må da passe mange kanskje bortsett fra de spillerene som styrer garderoben og mere til LSK.
Ny trener
Collapse
X
-
👍 2Kommentar
-
Sint og tverr på felt NKommentar
-
I mine øyne er han i alle fall langt bedre kvalifisert enn både AG og RA men han er høyst sannsynlig for kontroversiell for mange i klubben, men jeg minner om at LSK har hatt sine beste stunder med trenere med litt pondus, og kanskje er det det som trengs etter ett år i fri drift. Den eneste som for meg bør være helt uaktuell er TN.
Kommentar
-
Kommentar
-
I mine øyne er han i alle fall langt bedre kvalifisert enn både AG og RA men han er høyst sannsynlig for kontroversiell for mange i klubben, men jeg minner om at LSK har hatt sine beste stunder med trenere med litt pondus, og kanskje er det det som trengs etter ett år i fri drift.
En som aldri blir nevnt og som sannsynligvis ikke nevnes pga en fortid og tilnavnet Judas, men han burde være i miksen. Kunne fått noe ut av denne stallen. Gjør det bra med de forutsetningene han har i LSKK. Sannsynligvis ikke mange kronene å løse han fra kontrakta han har i dag. Vet det er kontroversielt forslag, men han burde faktisk vurderes.Sint og tverr på felt N👍 1Kommentar
-
Problemet når vi skal diskutere ny trener er at vi sjelden diskuterer noe nytt, det blir i større eller mindre grad en diskusjon om resirkulering.
Og skal vi først satse trygt, så er vel Hans Erik Ødegård det eneste navnet nevnt så langt jeg finner interessant. Skjønner innspillet på Judas, men er usikker på om han har nok pondus. Har sett han på trening med kvinnene, og det er mer pedagogikk enn sterke meldinger, for å si det slik.
Som alltid kommer jeg tilbake til at vi bør tenke nytt og spenstig, slik vi en gang gjorde med Mr. Hooley. Og for meg er da det naturlige å tenke en akademi-trener fra Dortmund. Jeg har vært på besøk der flere ganger, og er dypt imponert over hvordan filosofien til klubben gjennomsyrer alt på alle nivåer, og hvordan ulike trenere samordner og lærer av hverandre.Kommentar
-
Problemet når vi skal diskutere ny trener er at vi sjelden diskuterer noe nytt, det blir i større eller mindre grad en diskusjon om resirkulering.
Og skal vi først satse trygt, så er vel Hans Erik Ødegård det eneste navnet nevnt så langt jeg finner interessant. Skjønner innspillet på Judas, men er usikker på om han har nok pondus. Har sett han på trening med kvinnene, og det er mer pedagogikk enn sterke meldinger, for å si det slik.
Som alltid kommer jeg tilbake til at vi bør tenke nytt og spenstig, slik vi en gang gjorde med Mr. Hooley. Og for meg er da det naturlige å tenke en akademi-trener fra Dortmund. Jeg har vært på besøk der flere ganger, og er dypt imponert over hvordan filosofien til klubben gjennomsyrer alt på alle nivåer, og hvordan ulike trenere samordner og lærer av hverandre.Kommentar
-
Folk sier at DEF er så god på talentutvikling, men det siste jeg kan huske fra ham er at han ga Jakob (18) som blei skada etter søpla hadde brukt alle byttene sine skylda for tapet mot oss da Akor scora på overtid. I garderoben foran åpent kamera.
Han hadde en god periode i Odd, men verden har gått videre. Finnes flust av trenere som har en plan bak balltrillinga vi tydeligvis går for nå, er nesten ikke poeng i å ha sportssjef hvis han skal gå for Nordlie eller DEF, det kunne 10/10 her inne finni fram til helt uten hans hjelp. Det er nå Simon skal vise at han har stort nettverk og en langsiktig plan med rød tråd i.👍 4Kommentar
-
Bergdølmo? Nei. Bergdølmo bør ikke være på en liste engang av den enkle grunn det finnes mange bedre kvalifiserte kandidater.
Hans Erik ødegaard har liggi nedi sumpa med Sandefjord 2 sesonger på rad. Dårlig økonomi ja men likevel. Ser ikke det helt store med Hans Erik.
I ny trener bør vi det minste forsøke å gå for en som har vunnet noe/oppnådd noe vesentlig. Bergdølmo, Hans Erik eller Isnes skjønner jeg ikke hvorfor folk engang nevner. Ikke dårligere trenere men hva har de oppnådd av resultater. Og finnes det tilgjengelige kandidater med bedre resultateter.
Tom Nordlie har jo resultater som går langt over disse gutta. Det er udiskutabelt. Dag Eilev er også en mye bedre kandidat enn de tre ovennevnte. At folk ønsker Isnes, Hans Erik, eller Bergdølmo over f.eks TM eller DEF er for meg uforståelig. Skal sies at jeg liker trenere med litt pondus da, og jeg er klar over at disse to muligens er litt mer frittalende enn resten
Eller gi meg en spennende utenlandstrener. Dortmund ja. Det er mer spennende enn Isnes. Jeg vil ikke ha en kjedelig ukarismatisk midt på tabellen trener fra Norge.
Kommentar
-
Sebastien Haller var slapp på trening, ble satt på benken, survet foran de andre, og ble plassert på tribunen. Før han visste ordet av det hadde Dortmund hentet en ny spiss, som stod for de verdiene Dortmund har - og Haller dyrker tresmak.
Eksemplene er mange, men poenget er at Dortmund står for mange av de samme verdiene som LSK gjør, og at de som klubb er åpne for at trener-talenter som har vist seg frem nedover i systemet får prøve seg i andre klubber, før de vender tilbake igjen. (Og ja, jeg vet at vi da får en trener som ikke kjenner norsk fotball, men til gjengjeld får vi kunnskaper som går langt utenpå alle de andre navnene vi har diskutert her - og vi får en fot innenfor et klubb som er (minst) på topp 3 når det gjelder utvikling av unge spillere i Europa).
👍 4Kommentar
-
Er ikke han veldig langt unna Georgson hva gjelder spillestil, og mer lik eksempelvis Kjetil Rekdal? I så fall henger det ikke på greip i forhold til hva klubben har sagt om strategi og retning.Kommentar
-
Uansett så er Robin Asterhed ansatt som hovedtrener ut sesongen. Styret vedtok det på ekstraordinært styremøte i går. Det er sikkert mange fornøyd med.Sint og tverr på felt NKommentar
-
Nei, det er han ikke. Det er også derfor han i tillegg til andre årsaker ble assistent og fikk midlertidig jobben som hovedtrener ut året.Last edited by fredpet76; 09.08.2024, 10:17.Kommentar
-
Tar gjerne feil, men har dessverre ikke trua på denne løsningen. Støtteapparatet mangler råskap og kynisme. Tydelig at spillergruppa har for mye makt.Kommentar
-
For de som har levd en stund: er ikke Robin veldig lik Dag Frøland?________________________
TBKommentar
Kommentar