Ny trener

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • maxpayne
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Apr 2006
    • 1252

    ....nu vel. Jeg vet i alle fall om en trener som er mere enn klar for LSK, han er også kjent for å være villig til å satse ungt. Det må da passe mange kanskje bortsett fra de spillerene som styrer garderoben og mere til LSK.

    Kommentar

    • occean-fan!
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Nov 2006
      • 721

      Opprinnelig skrevet av maxpayne
      ....nu vel. Jeg vet i alle fall om en trener som er mere enn klar for LSK, han er også kjent for å være villig til å satse ungt. Det må da passe mange kanskje bortsett fra de spillerene som styrer garderoben og mere til LSK.
      Er med på å prøve noe annet. Men ikke DEF

      Kommentar

      • Børge
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2013
        • 2558

        Opprinnelig skrevet av maxpayne
        ....nu vel. Jeg vet i alle fall om en trener som er mere enn klar for LSK, han er også kjent for å være villig til å satse ungt. Det må da passe mange kanskje bortsett fra de spillerene som styrer garderoben og mere til LSK.
        Hvorfor sier du A, men ikke B?
        Sint og tverr på felt N

        Kommentar

        • maxpayne
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Apr 2006
          • 1252

          Opprinnelig skrevet av occean-fan!

          Er med på å prøve noe annet. Men ikke DEF
          I mine øyne er han i alle fall langt bedre kvalifisert enn både AG og RA men han er høyst sannsynlig for kontroversiell for mange i klubben, men jeg minner om at LSK har hatt sine beste stunder med trenere med litt pondus, og kanskje er det det som trengs etter ett år i fri drift. Den eneste som for meg bør være helt uaktuell er TN.

          Kommentar

          • occean-fan!
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Nov 2006
            • 721

            Henning Berg, Thomas Myhre, Hans Erik Ødegaard, Tom Nordlie er noen navn som comes to mind.

            Kommentar

            • G-Man
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2011
              • 3198

              Opprinnelig skrevet av occean-fan!
              Henning Berg, Thomas Myhre, Hans Erik Ødegaard, Tom Nordlie er noen navn som comes to mind.
              Nei, Tja, kunne vært veldig interessant, absolutt nei.

              Kommentar

              • Børge
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2013
                • 2558

                Opprinnelig skrevet av maxpayne

                I mine øyne er han i alle fall langt bedre kvalifisert enn både AG og RA men han er høyst sannsynlig for kontroversiell for mange i klubben, men jeg minner om at LSK har hatt sine beste stunder med trenere med litt pondus, og kanskje er det det som trengs etter ett år i fri drift.
                Du vil resirkulere Fagermo ja... Det blir nei fra meg og det er udiskutabelt.

                En som aldri blir nevnt og som sannsynligvis ikke nevnes pga en fortid og tilnavnet Judas, men han burde være i miksen. Kunne fått noe ut av denne stallen. Gjør det bra med de forutsetningene han har i LSKK. Sannsynligvis ikke mange kronene å løse han fra kontrakta han har i dag. Vet det er kontroversielt forslag, men han burde faktisk vurderes.
                Sint og tverr på felt N

                Kommentar

                • Henke25
                  Seniormedlem
                  Forumsadist
                  • Jun 2018
                  • 114

                  Heller Nordlie enn DEF.

                  Kommentar

                  • G-Man
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2011
                    • 3198

                    Problemet når vi skal diskutere ny trener er at vi sjelden diskuterer noe nytt, det blir i større eller mindre grad en diskusjon om resirkulering.

                    Og skal vi først satse trygt, så er vel Hans Erik Ødegård det eneste navnet nevnt så langt jeg finner interessant. Skjønner innspillet på Judas, men er usikker på om han har nok pondus. Har sett han på trening med kvinnene, og det er mer pedagogikk enn sterke meldinger, for å si det slik.

                    Som alltid kommer jeg tilbake til at vi bør tenke nytt og spenstig, slik vi en gang gjorde med Mr. Hooley. Og for meg er da det naturlige å tenke en akademi-trener fra Dortmund. Jeg har vært på besøk der flere ganger, og er dypt imponert over hvordan filosofien til klubben gjennomsyrer alt på alle nivåer, og hvordan ulike trenere samordner og lærer av hverandre.

                    Kommentar

                    • maxpayne
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Apr 2006
                      • 1252

                      Opprinnelig skrevet av G-Man
                      Problemet når vi skal diskutere ny trener er at vi sjelden diskuterer noe nytt, det blir i større eller mindre grad en diskusjon om resirkulering.

                      Og skal vi først satse trygt, så er vel Hans Erik Ødegård det eneste navnet nevnt så langt jeg finner interessant. Skjønner innspillet på Judas, men er usikker på om han har nok pondus. Har sett han på trening med kvinnene, og det er mer pedagogikk enn sterke meldinger, for å si det slik.

                      Som alltid kommer jeg tilbake til at vi bør tenke nytt og spenstig, slik vi en gang gjorde med Mr. Hooley. Og for meg er da det naturlige å tenke en akademi-trener fra Dortmund. Jeg har vært på besøk der flere ganger, og er dypt imponert over hvordan filosofien til klubben gjennomsyrer alt på alle nivåer, og hvordan ulike trenere samordner og lærer av hverandre.
                      Så er spørsmålet om en eller to person kan ta med seg tysk kultur til Norge, jeg er meget usikker. En ting er sikkert og det er at DEF vil være en mild bris i forhold til hva en tysk trener vil ta med seg av disiplin og orden. Jeg kan se for meg Bergdølmo men jeg er usikker hvis vi går mot en trå høst der trenerbytte tvinger seg frem og vi må ha poeng. Det samme med Ødegaard. Nytt og spenstig er jeg enig i men jeg mener det må bli slutt på at umeriterte trenere får sine første toppjobb i LSK. Uansett så er jeg litt svak for DEF

                      Kommentar

                      • Zindrinho
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Sep 2019
                        • 530

                        Folk sier at DEF er så god på talentutvikling, men det siste jeg kan huske fra ham er at han ga Jakob (18) som blei skada etter søpla hadde brukt alle byttene sine skylda for tapet mot oss da Akor scora på overtid. I garderoben foran åpent kamera.
                        Han hadde en god periode i Odd, men verden har gått videre. Finnes flust av trenere som har en plan bak balltrillinga vi tydeligvis går for nå, er nesten ikke poeng i å ha sportssjef hvis han skal gå for Nordlie eller DEF, det kunne 10/10 her inne finni fram til helt uten hans hjelp. Det er nå Simon skal vise at han har stort nettverk og en langsiktig plan med rød tråd i.

                        Kommentar

                        • TheFugl
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Sep 2006
                          • 374

                          Bergdølmo? Nei. Bergdølmo bør ikke være på en liste engang av den enkle grunn det finnes mange bedre kvalifiserte kandidater.

                          Hans Erik ødegaard har liggi nedi sumpa med Sandefjord 2 sesonger på rad. Dårlig økonomi ja men likevel. Ser ikke det helt store med Hans Erik.

                          I ny trener bør vi det minste forsøke å gå for en som har vunnet noe/oppnådd noe vesentlig. Bergdølmo, Hans Erik eller Isnes skjønner jeg ikke hvorfor folk engang nevner. Ikke dårligere trenere men hva har de oppnådd av resultater. Og finnes det tilgjengelige kandidater med bedre resultateter.

                          Tom Nordlie har jo resultater som går langt over disse gutta. Det er udiskutabelt. Dag Eilev er også en mye bedre kandidat enn de tre ovennevnte. At folk ønsker Isnes, Hans Erik, eller Bergdølmo over f.eks TM eller DEF er for meg uforståelig. Skal sies at jeg liker trenere med litt pondus da, og jeg er klar over at disse to muligens er litt mer frittalende enn resten

                          Eller gi meg en spennende utenlandstrener. Dortmund ja. Det er mer spennende enn Isnes. Jeg vil ikke ha en kjedelig ukarismatisk midt på tabellen trener fra Norge.


                          Kommentar

                          • EPA
                            Seniormedlem
                            Forumonanist
                            • Aug 2013
                            • 215

                            Blir det DEF orker jeg ikke mer. Jeg er villig til å ta hvem som helst andre, men ikke han... Vet dette inkluderer mange som ikke bør sette sin fot på Åråsen, men det får heller stå sin prøve.

                            Kommentar

                            • G-Man
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2011
                              • 3198

                              Opprinnelig skrevet av maxpayne

                              Så er spørsmålet om en eller to person kan ta med seg tysk kultur til Norge, jeg er meget usikker. En ting er sikkert og det er at DEF vil være en mild bris i forhold til hva en tysk trener vil ta med seg av disiplin og orden.
                              Tyske trenere forlanger disiplin og orden, men i Dortmund-systemet er det lite skriking og utskjellinger. Spillere får gjerne komme med innspill, men treneren tar avgjørelsen, og når den er tatt, så blir det sånn. Aksepterer du ikke det, så blir du satt på benk eller tribune, uansett hvor stort navn du har. Sühle, med all sin fartstid fra Bayern og landslaget forsøkte å ta over garderoben, da var det rett ut helt til han stod skolerett og ba om unnskyldning foran de andre spillerne (og rollen som visekaptein var borte for godt).

                              Sebastien Haller var slapp på trening, ble satt på benken, survet foran de andre, og ble plassert på tribunen. Før han visste ordet av det hadde Dortmund hentet en ny spiss, som stod for de verdiene Dortmund har - og Haller dyrker tresmak.

                              Eksemplene er mange, men poenget er at Dortmund står for mange av de samme verdiene som LSK gjør, og at de som klubb er åpne for at trener-talenter som har vist seg frem nedover i systemet får prøve seg i andre klubber, før de vender tilbake igjen. (Og ja, jeg vet at vi da får en trener som ikke kjenner norsk fotball, men til gjengjeld får vi kunnskaper som går langt utenpå alle de andre navnene vi har diskutert her - og vi får en fot innenfor et klubb som er (minst) på topp 3 når det gjelder utvikling av unge spillere i Europa).

                              Kommentar

                              • sigurdsen
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2006
                                • 1820

                                I H-As podcast Corner nevner de at vi har vært interessert i Jakob Michelsen. Både nå og før Georgsson ble signert.

                                Kommentar

                                • Lillelord
                                  Medlem
                                  Møteplager
                                  • Aug 2004
                                  • 79

                                  Opprinnelig skrevet av sigurdsen
                                  I H-As podcast Corner nevner de at vi har vært interessert i Jakob Michelsen. Både nå og før Georgsson ble signert.
                                  Er ikke han veldig langt unna Georgson hva gjelder spillestil, og mer lik eksempelvis Kjetil Rekdal? I så fall henger det ikke på greip i forhold til hva klubben har sagt om strategi og retning.

                                  Kommentar

                                  • Børge
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Sep 2013
                                    • 2558

                                    Opprinnelig skrevet av Lillelord

                                    Er ikke han veldig langt unna Georgson hva gjelder spillestil, og mer lik eksempelvis Kjetil Rekdal? I så fall henger det ikke på greip i forhold til hva klubben har sagt om strategi og retning.
                                    Litt som å gå inn i valglokale og du har tenkt deg ut to partier du ønsker å stemme på - enten SV eller FRP. Du vurderer ingen av partiene i mellom de, men kun de som står nærme ytterkantene.

                                    Uansett så er Robin Asterhed ansatt som hovedtrener ut sesongen. Styret vedtok det på ekstraordinært styremøte i går. Det er sikkert mange fornøyd med.
                                    Sint og tverr på felt N

                                    Kommentar

                                    • fredpet76
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Feb 2004
                                      • 1249

                                      Opprinnelig skrevet av Lillelord

                                      Er ikke han veldig langt unna Georgson hva gjelder spillestil, og mer lik eksempelvis Kjetil Rekdal? I så fall henger det ikke på greip i forhold til hva klubben har sagt om strategi og retning.
                                      Nei, det er han ikke. Det er også derfor han i tillegg til andre årsaker ble assistent og fikk midlertidig jobben som hovedtrener ut året.
                                      Last edited by fredpet76; 09.08.2024, 10:17.

                                      Kommentar

                                      • Svart og gul
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Oct 2004
                                        • 374

                                        Tar gjerne feil, men har dessverre ikke trua på denne løsningen. Støtteapparatet mangler råskap og kynisme. Tydelig at spillergruppa har for mye makt.

                                        Kommentar

                                        • Holterkanari
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Aug 2009
                                          • 580

                                          For de som har levd en stund: er ikke Robin veldig lik Dag Frøland?
                                          ________________________
                                          TB

                                          Kommentar

                                          Working...