Ny trener

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kanarivogel89
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2006
    • 4555

    Opprinnelig skrevet av LS89

    Haha, ja fy faen. Helt fullstendig borte. Dette kan ikke fortsette.
    Han er ikke skapt for å være hovedtrener, og det er jo en fair sak det. Noen trives best på treningsfeltet eller bakrommet. Men enorm kaktus til Mesfin som ikke så dette. Stilles det aldri krav i denne klubben?

    Kommentar

    • LS89
      Kamptrådkongen
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2013
      • 3372

      For en fullstendig farse for styret og Mesfin dette har blitt. RA burde aldri blitt ansatt i utgangspunktet. For en gjeng med klovner.

      Alle kan stikke til helvete ut av kontorene. Eneste som kan bli igjen er Kokkim.

      Kommentar

      • _Jonern
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2004
        • 4380

        Asterhed og Mesfin må være ferdige i kveld. Noe annet er totalt uakseptabelt
        ..................

        Kommentar

        • worthy
          Medlem
          Hoffnarr
          • Apr 2011
          • 59

          Opprinnelig skrevet av LS89
          For en fullstendig farse for styret og Mesfin dette har blitt. RA burde aldri blitt ansatt i utgangspunktet. For en gjeng med klovner.

          Alle kan stikke til helvete ut av kontorene. Eneste som kan bli igjen er Kokkim.
          De gangene på Åråsen skulle vært renska for lengesiden og mesfin skulle vært borte med resten av de gamle pakket der.

          Kommentar

          • Dumbo
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jul 2004
            • 499

            Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

            Jeg hadde trua på AGRA jeg, men dette er bare RA. Vi leverte årsbeste mot Godset og hadde nye spillere klare. Så pakka svenskefaen uten integritet sekken. Siden har det bare vært elendigheta.
            Under AGRA var vi variable. Det er vi ikke lenger.

            Fokus må være å overleve. Med tanke på at vi neppe har de rette personene til å finne ny trener, bør kanskje Tom Nordlie trå til ut sesongen.

            Kommentar

            • DoubleHi5
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2011
              • 4072

              Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

              Han er ikke skapt for å være hovedtrener, og det er jo en fair sak det. Noen trives best på treningsfeltet eller bakrommet. Men enorm kaktus til Mesfin som ikke så dette. Stilles det aldri krav i denne klubben?
              Kan ikke skylde på Mesfin! Han har jo brukt noen millioner på konsulenter i selveste London, jo! Må kunne stole på at de har peiling, vel?
              Elska þetta félag

              Kommentar

              • knut
                Make knut Great Again
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2006
                • 9453

                Når jeg tenker på Tom Nordlie, tenker jeg på mongohøns.

                Når jeg tenker på mongohøns, tenker jeg på Sportsklubben.

                Kommentar

                • TheFugl
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Sep 2006
                  • 374

                  Opprinnelig skrevet av Svart og gul

                  Vil vi virkelig ha Nordlie som permanent løsning? Korttidsløsning er lite aktuelt, så lenge ikke dagens kamp skaper panikk, da.
                  Hvorfor ikke permanent? Han er noe gammel men skaper vitterlig resultater nesten hvor enn han er. Han kan forhåpentlgvis prate litt guts og tæl inn i denne fisefine damegjengen vi sender utpå der nesten hver bidige kamp.

                  Kommentar

                  • Pad
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jan 2022
                    • 732

                    Opprinnelig skrevet av knut
                    Når jeg tenker på Tom Nordlie, tenker jeg på mongohøns.

                    Når jeg tenker på mongohøns, tenker jeg på Sportsklubben.
                    Når jeg tenker Nordlie tenker jeg Avaldsnes og dermed meget lite keen på han, igjen.

                    Kommentar

                    • Kanarivogel89
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • May 2006
                      • 4555

                      Opprinnelig skrevet av knut
                      Når jeg tenker på Tom Nordlie, tenker jeg på mongohøns.

                      Når jeg tenker på mongohøns, tenker jeg på Sportsklubben.
                      Hvorfor føles dette som et haikudikt?

                      Kommentar

                      • Svart og gul
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Oct 2004
                        • 374

                        Opprinnelig skrevet av TheFugl

                        Hvorfor ikke permanent? Han er noe gammel men skaper vitterlig resultater nesten hvor enn han er. Han kan forhåpentlgvis prate litt guts og tæl inn i denne fisefine damegjengen vi sender utpå der nesten hver bidige kamp.
                        Mulig jeg ikke har helt oversikt, men var ikke resultatene bedre i starten av karrieren? Mannen har vel noen nedrykk på cv-en...

                        Kommentar

                        • MortenA
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2007
                          • 3434

                          Må innrømme at Christian Michelsen begynner å se ganske så lekker ut nå.
                          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                          Kommentar

                          • Kjøttkaka
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • May 2012
                            • 305

                            Jeg var jo ekstremt negativ til cornertreneren da vi hentet ham, men mente det var naturlig å la Asterhed få ansvaret ut sesongen da han stakk. Grunnen til det var jo at hele klubben virket å ha trua på «prosjektet», og da blir det litt rart å skulle sparke assistenten og starte på nytt med noe helt annet.

                            Men med fasit i hånd ser man jo at Asterhed aldri skulle ha fått ansvaret. Akkurat som cornertreneren aldri skulle ha blitt ansatt.

                            Noe må skje, for dette har åpenbart hverken spillere, klubb eller fans trua på. Men for guds skyld, om Nordlie og Erlandsen skal inn, så skal det være på korte kontrakter for å redde plassen, og ikke en dag mer. Noe må vi ha lært.

                            Kommentar

                            • Lillelord
                              Medlem
                              Møteplager
                              • Aug 2004
                              • 79

                              Hvis det kommer en ny trener på kort kontrakt, vil det si at vi får vår syvende hovedtrener på 18 måneder etter sesongen. Det er så langt unna langsiktighet som det er mulig å komme. Og ikke si at det kanskje ikke er mulig å hente riktig trener i sesongen, det er alltid mulig hvis man legger nok penger på bordet. Et nedrykk kan lett koste oss +50 mnok, ville eksempelvis vært klassisk LSK om KP er så god som ryktene vil ha det til, men vi må selge for 30 mnok isteden for 100 fordi han kun har scoringer på nivå to i Norge å vise til.

                              Kommentar

                              • DoubleHi5
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2011
                                • 4072

                                Opprinnelig skrevet av Lillelord
                                Hvis det kommer en ny trener på kort kontrakt, vil det si at vi får vår syvende hovedtrener på 18 måneder etter sesongen. Det er så langt unna langsiktighet som det er mulig å komme. Og ikke si at det kanskje ikke er mulig å hente riktig trener i sesongen, det er alltid mulig hvis man legger nok penger på bordet. Et nedrykk kan lett koste oss +50 mnok, ville eksempelvis vært klassisk LSK om KP er så god som ryktene vil ha det til, men vi må selge for 30 mnok isteden for 100 fordi han kun har scoringer på nivå to i Norge å vise til.
                                Jeg håper, for KP sin del, at det i denne avtalen som det har vært så mye snakk om, er en klausul som gjør at han slipper å komme til LSK for å spille på andre nivå!
                                Elska þetta félag

                                Kommentar

                                • fredpet76
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Feb 2004
                                  • 1249

                                  Å våkne opp med en slags blanding av fylleangst og depresjon er ganske ubehagelig. Man tenker, hva skjedde i går igjen, før man brått kommer på at det igjen dreier seg om laget du så gjerne ønsker skal lykkes. Men, vi må bare innse og lære oss at det unntaksvis går bra, og at vi er en klubb som må jobbe for å overleve hver sesong. Ganske trist med tanke på alt arbeids som gjøres i lokalene på Åråsen.

                                  Etter å ha fått tenkt seg litt om, har også jeg landet på at Tom er rett mann til å hjelpe oss ut sesongen. Ramser opp årsaker til det:

                                  - Han kjenner selvsagt klubben veldig godt
                                  - Kjenner spillermaterialet og støtteapparat
                                  - Er faglig veldig dyktig
                                  - Har analysert hver kamp denne sesongen og vet hvor skoen trykker
                                  - Vi kan beholde samme støtteapparat ut sesongen
                                  - Kan hentes og gjøre endringer umiddelbart
                                  - Sannsynligvis billigere enn andre kandidater

                                  Kommentar

                                  • maxpayne
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Apr 2006
                                    • 1252

                                    Langtidskontrakt med DEF, redder han ikke laget i år så tror jeg også det er en mann som fører oss lett tilbake i eliteserien selv med begrensede ressurser. DEF vil gjøre vondt for mange spillere men noen som kjenner eliteserien godt må starte opprydningen.

                                    Kommentar

                                    • Svart og gul
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Oct 2004
                                      • 374

                                      Opprinnelig skrevet av maxpayne
                                      Langtidskontrakt med DEF, redder han ikke laget i år så tror jeg også det er en mann som fører oss lett tilbake i eliteserien selv med begrensede ressurser. DEF vil gjøre vondt for mange spillere men noen som kjenner eliteserien godt må starte opprydningen.
                                      Jeg vil også ha Fagermo framfor Nordlie. Sistnevnte kjenner klubben godt, men blir for meg flere skritt tilbake i forhold til Fagermo. Like tydelig spillestil der, og Fagermo er bedre med yngre spillere.

                                      Kommentar

                                      • TheFugl
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Sep 2006
                                        • 374

                                        Opprinnelig skrevet av Svart og gul

                                        Mulig jeg ikke har helt oversikt, men var ikke resultatene bedre i starten av karrieren? Mannen har vel noen nedrykk på cv-en...
                                        Jeg har heller ikke full oversikt over alle hans resultater og ble litt overivrig i mitt innlegg . Det er uten tvil momenter som taler imot Tom som permanent løsning. CV'en hans viser ikke akkurat en person som lenge er i hver klubb, han er god til å pakke sin snippsekk. Og det ligger nok sannhet i at han tærer på omgivelsene sine etter en noe tid, han er en følelsesladet mann på godt og vondt. Han har også vært involvert i nedrykk (men også opprykk).

                                        Jeg mener dog han er mer enn god nok til å trene lag i eliteserien, ikke la hans noen svin på skogen mørklegge. Jeg vil påstå at hans positive resultater og egenskaper går langt, langt over det negative.

                                        Jeg har ingen tru på at Mesfin og Co klarer å finne en spennende trenerløsning for oss per nå. De har garantert bedre oversikt enn meg, men hvem skulle det vært? I tidsrommet 2023 - 2024 har vi hatt 5 hovedtrenere. 5!. Til og med sportssjefen tenkte at dette er noe for meg. Det er ikke akkurat tillittsvekkende utad i søk på ny trener.

                                        NB: Jeg er romantisk og gammal og lengter tilbake til 2000-tallet med fulle arenaer hver uke, trenere i totter på hverandre og kaos. Folk var litt mer følelsesmennesker utad på den tiden, ikke som idag hvor det virker å gå sport i å være så lite karismatisk som mulig.

                                        Kommentar

                                        • DoubleHi5
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2011
                                          • 4072

                                          Hvis vi skulle ende opp med DEF, og han forhåpentligvis i så fall redder oss fra nedrykk, blir nok et par klubbkasserere og en samlet presse euforiske med tanke på omstendighetene rundt neste års (forhåpentlige) derbyer!
                                          Elska þetta félag

                                          Kommentar

                                          Working...