Ny trener
Collapse
X
-
-
For en fullstendig farse for styret og Mesfin dette har blitt. RA burde aldri blitt ansatt i utgangspunktet. For en gjeng med klovner.
Alle kan stikke til helvete ut av kontorene. Eneste som kan bli igjen er Kokkim.👍 3Kommentar
-
De gangene på Åråsen skulle vært renska for lengesiden og mesfin skulle vært borte med resten av de gamle pakket der.Kommentar
-
Fokus må være å overleve. Med tanke på at vi neppe har de rette personene til å finne ny trener, bør kanskje Tom Nordlie trå til ut sesongen.
👍 1Kommentar
-
Kan ikke skylde på Mesfin! Han har jo brukt noen millioner på konsulenter i selveste London, jo! Må kunne stole på at de har peiling, vel?Elska þetta félag😂 4Kommentar
-
Hvorfor ikke permanent? Han er noe gammel men skaper vitterlig resultater nesten hvor enn han er. Han kan forhåpentlgvis prate litt guts og tæl inn i denne fisefine damegjengen vi sender utpå der nesten hver bidige kamp.👍 3Kommentar
-
👍 2Kommentar
-
Kommentar
-
Mulig jeg ikke har helt oversikt, men var ikke resultatene bedre i starten av karrieren? Mannen har vel noen nedrykk på cv-en...Kommentar
-
Jeg var jo ekstremt negativ til cornertreneren da vi hentet ham, men mente det var naturlig å la Asterhed få ansvaret ut sesongen da han stakk. Grunnen til det var jo at hele klubben virket å ha trua på «prosjektet», og da blir det litt rart å skulle sparke assistenten og starte på nytt med noe helt annet.
Men med fasit i hånd ser man jo at Asterhed aldri skulle ha fått ansvaret. Akkurat som cornertreneren aldri skulle ha blitt ansatt.
Noe må skje, for dette har åpenbart hverken spillere, klubb eller fans trua på. Men for guds skyld, om Nordlie og Erlandsen skal inn, så skal det være på korte kontrakter for å redde plassen, og ikke en dag mer. Noe må vi ha lært.👍 2Kommentar
-
Hvis det kommer en ny trener på kort kontrakt, vil det si at vi får vår syvende hovedtrener på 18 måneder etter sesongen. Det er så langt unna langsiktighet som det er mulig å komme. Og ikke si at det kanskje ikke er mulig å hente riktig trener i sesongen, det er alltid mulig hvis man legger nok penger på bordet. Et nedrykk kan lett koste oss +50 mnok, ville eksempelvis vært klassisk LSK om KP er så god som ryktene vil ha det til, men vi må selge for 30 mnok isteden for 100 fordi han kun har scoringer på nivå to i Norge å vise til.Kommentar
-
Hvis det kommer en ny trener på kort kontrakt, vil det si at vi får vår syvende hovedtrener på 18 måneder etter sesongen. Det er så langt unna langsiktighet som det er mulig å komme. Og ikke si at det kanskje ikke er mulig å hente riktig trener i sesongen, det er alltid mulig hvis man legger nok penger på bordet. Et nedrykk kan lett koste oss +50 mnok, ville eksempelvis vært klassisk LSK om KP er så god som ryktene vil ha det til, men vi må selge for 30 mnok isteden for 100 fordi han kun har scoringer på nivå to i Norge å vise til.Elska þetta félagKommentar
-
Å våkne opp med en slags blanding av fylleangst og depresjon er ganske ubehagelig. Man tenker, hva skjedde i går igjen, før man brått kommer på at det igjen dreier seg om laget du så gjerne ønsker skal lykkes. Men, vi må bare innse og lære oss at det unntaksvis går bra, og at vi er en klubb som må jobbe for å overleve hver sesong. Ganske trist med tanke på alt arbeids som gjøres i lokalene på Åråsen.
Etter å ha fått tenkt seg litt om, har også jeg landet på at Tom er rett mann til å hjelpe oss ut sesongen. Ramser opp årsaker til det:
- Han kjenner selvsagt klubben veldig godt
- Kjenner spillermaterialet og støtteapparat
- Er faglig veldig dyktig
- Har analysert hver kamp denne sesongen og vet hvor skoen trykker
- Vi kan beholde samme støtteapparat ut sesongen
- Kan hentes og gjøre endringer umiddelbart
- Sannsynligvis billigere enn andre kandidater
👍 1Kommentar
-
Langtidskontrakt med DEF, redder han ikke laget i år så tror jeg også det er en mann som fører oss lett tilbake i eliteserien selv med begrensede ressurser. DEF vil gjøre vondt for mange spillere men noen som kjenner eliteserien godt må starte opprydningen.Kommentar
-
Jeg vil også ha Fagermo framfor Nordlie. Sistnevnte kjenner klubben godt, men blir for meg flere skritt tilbake i forhold til Fagermo. Like tydelig spillestil der, og Fagermo er bedre med yngre spillere.Kommentar
-
Jeg mener dog han er mer enn god nok til å trene lag i eliteserien, ikke la hans noen svin på skogen mørklegge. Jeg vil påstå at hans positive resultater og egenskaper går langt, langt over det negative.
Jeg har ingen tru på at Mesfin og Co klarer å finne en spennende trenerløsning for oss per nå. De har garantert bedre oversikt enn meg, men hvem skulle det vært? I tidsrommet 2023 - 2024 har vi hatt 5 hovedtrenere. 5!. Til og med sportssjefen tenkte at dette er noe for meg. Det er ikke akkurat tillittsvekkende utad i søk på ny trener.
NB: Jeg er romantisk og gammal og lengter tilbake til 2000-tallet med fulle arenaer hver uke, trenere i totter på hverandre og kaos. Folk var litt mer følelsesmennesker utad på den tiden, ikke som idag hvor det virker å gå sport i å være så lite karismatisk som mulig.
Kommentar
-
Hvis vi skulle ende opp med DEF, og han forhåpentligvis i så fall redder oss fra nedrykk, blir nok et par klubbkasserere og en samlet presse euforiske med tanke på omstendighetene rundt neste års (forhåpentlige) derbyer!Elska þetta félagKommentar
Kommentar