Ny trener

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kanarivogel89
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2006
    • 4555

    Ser Sves lanserer David Nielsen (det navnet har jeg ikke hørt på en stund). Husker ham først og fremst som et gigantisk rasshøl. Bør med andre ord passe perfekt. Vi trenger noen som stiller krav til spillergruppa. Asterhed har ikke fått resultatene med seg, men det som ble levert i går vil jeg gi spillerne minst like mye av skylda for. Feila på helt elementære ting.

    Egentlig hadde jeg sett meg ut Thomas Myhre etter sesongen, men det blir nok for stor risiko å ta nå. Beundringsverdig det han får til i Moss, og han spiller atpåtil en fotball som ikke gjør at vi trenger å starte helt på nytt. Nå har vi jo rigga oss for 4-3-3, så jeg håper vi ikke går tilbake til stram 4-4-2 eller noe nå. Det har vi ikke stall til lenger.

    Kommentar

    • 14
      Medlem
      Møteplager
      • May 2005
      • 91

      Jeg holder ikke ut Nordlie i mer enn fem minutter i podcasten. Også mine tanker går først til Avaldsnes når Nordlies navn kommer opp. Nordlie er neppe den høyest elskede personen i klubbkontorene på Åråsen. Alt i alt ser jeg de positive aspektene ved å ansette ham som midlertidig trener ut sesongen (for guds skyld ikke noe lenger!), men jeg ser en milliard grunner til at han ikke bør ansettes.

      Når alt det er sagt - myyyyye heller Tom Nordli enn føkkings Dag Eilev!

      Kommentar

      • DoubleHi5
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2011
        • 4072

        Det gjør at LSK må bytte hovedtrener så raskt det lar seg gjøre. Tida er knapp fram til Tromsø-kampen søndag, men de må gjøre det de kan for å ha en ny mann på plass allerede da. Men med 11 kamper igjen av sesongen er det viktigere at LSK finner en riktig enn rask løsning.

        Lenge siden Sves har vært så klar i talen! Dette er godkjent av sjefene hans på Åråsen !

        For øvrig lanserer Sves også Hans Erik Ødegaard og Johannes Moesgaard i KFUM. Bare 40 år denne Moesgaard. Noen som kan si noe mer om ham?
        Elska þetta félag

        Kommentar

        • Kanarivogel89
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • May 2006
          • 4555

          Opprinnelig skrevet av 14
          Når alt det er sagt - myyyyye heller Tom Nordli enn føkkings Dag Eilev!
          Det siste der tiltredes. Jeg klarer ikke Fagermo. Det må bare ikke skje. Da er det bare å begrave klubben først som sist. Den totale falitterklæring. Det absolutte bunnpunkt.

          Kommentar

          • Svart og gul
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Oct 2004
            • 374

            Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
            Det gjør at LSK må bytte hovedtrener så raskt det lar seg gjøre. Tida er knapp fram til Tromsø-kampen søndag, men de må gjøre det de kan for å ha en ny mann på plass allerede da. Men med 11 kamper igjen av sesongen er det viktigere at LSK finner en riktig enn rask løsning.

            Lenge siden Sves har vært så klar i talen! Dette er godkjent av sjefene hans på Åråsen !

            For øvrig lanserer Sves også Hans Erik Ødegaard og Johannes Moesgaard i KFUM. Bare 40 år denne Moesgaard. Noen som kan si noe mer om ham?
            Moesgaard har vel vært i VIF-systemet i 15-20 år. Sikkert en god trener, men vet ikke om jeg ønsker en som er blitt "forgifta" i den klubben. Ødegaard er jeg positiv til.

            Kommentar

            • maxpayne
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Apr 2006
              • 1252

              Man luller seg inn i ting som tar tid. Den tiden har vi ikke. Kun to er sikkert aktuelle kjappt. DEF eller Nordlie. Begge to mye mere fotballfaglig kvalifisert for en jobb i LSK enn svenskene var i januar. TN vil jeg helst slippe fordi det garantert drar med seg utenomsportslige ting. DEF har hvilt, observert og er garantert en mann med lyst på saftig revansj. I tillegg er han ikke resirkulert mange ganger som TN og en Rekdal. Skal du være LSK trener må du også ha bevist at du tåler trykket rundt. Det sjekker han også lett av i forhold til Moesgaard og Ødegaard.
              Last edited by maxpayne; 22.08.2024, 11:19.

              Kommentar

              • G-Man
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2011
                • 3198

                Det er knapt noen jeg har mislikt mer enn DEF, han roper høyt, tar mye plass og høres ut som om han har vært på fylla i en uke. Men slik situasjonen er nå, hvor både han og Sportsklubben har jævlig mye å bevise, så heller jeg mer og mer mot at det kunne vært en bra løsning!
                (vi har rykket ned en gang under Tom N. - det holder)

                Kommentar

                • Pad
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jan 2022
                  • 732

                  RA tilbake som assistent og ny trener inn høres også ut som en halvveis løsning.

                  Kommentar

                  • Fugggel
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Dec 2020
                    • 503

                    Opprinnelig skrevet av Pad
                    RA tilbake som assistent og ny trener inn høres også ut som en halvveis løsning.
                    Det kommer jo helt an på hva som kommer inn.
                    asterhed har bare bevisst at han ikke er klar for rollen som hovedtrener. Kan fortsatt være en ressurs for Lsk.

                    Kommentar

                    • Zindrinho
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Sep 2019
                      • 530

                      Fryktelig tungt og vanskelig å mene noe som helst om ny trener nå syns jeg, umulig å si nei til noen navn egentlig, vanligvis ville vi jo bare ledd av TN og DEF og sagt vi har da en sportssjef, han har oversikt og finner garantert en mye bedre og mer passende trener.
                      MEN, han gjør jo ikke det. Han ga jo bort ansvaret om å finne ny trener til et selskap i London?!? Da er jo egentlig Simon Mesfin ubrukelig, jobben hans er jo nettopp å sørge for en rød linje gjennom treneransettelser og spillerkjøp, du kan ikke bare be noen utenforstående om å gjøre det istedetfor.

                      Både TN og DEF vil jo selvfølgelig gjøre det bedre enn RA, det ville de fleste her på forumet gjort også, det er bare så håpløst trist at hvem som helst her også kunne vært sportssjef og kommi opp med TN og DEF som forslag.

                      Kommentar

                      • MortenA
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2007
                        • 3434

                        Opprinnelig skrevet av G-Man
                        Det er knapt noen jeg har mislikt mer enn DEF, han roper høyt, tar mye plass og høres ut som om han har vært på fylla i en uke. Men slik situasjonen er nå, hvor både han og Sportsklubben har jævlig mye å bevise, så heller jeg mer og mer mot at det kunne vært en bra løsning!
                        (vi har rykket ned en gang under Tom N. - det holder)
                        DEF i Odd opplevde jeg som en med litt glimt i øyet og litt småfrekke kommenarer på lur. I søpla virket presset å bli for stort og han fremstod som surmaget. Hvilken versjon som evt dukker opp på Åråsen er umulig å si.
                        Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                        Kommentar

                        • Sailor Man
                          Moderator
                          • Jun 2007
                          • 1385

                          Opprinnelig skrevet av Zindrinho
                          Fryktelig tungt og vanskelig å mene noe som helst om ny trener nå syns jeg, umulig å si nei til noen navn egentlig, vanligvis ville vi jo bare ledd av TN og DEF og sagt vi har da en sportssjef, han har oversikt og finner garantert en mye bedre og mer passende trener.
                          MEN, han gjør jo ikke det. Han ga jo bort ansvaret om å finne ny trener til et selskap i London?!? Da er jo egentlig Simon Mesfin ubrukelig, jobben hans er jo nettopp å sørge for en rød linje gjennom treneransettelser og spillerkjøp, du kan ikke bare be noen utenforstående om å gjøre det istedetfor.

                          Både TN og DEF vil jo selvfølgelig gjøre det bedre enn RA, det ville de fleste her på forumet gjort også, det er bare så håpløst trist at hvem som helst her også kunne vært sportssjef og kommi opp med TN og DEF som forslag.
                          Rekrutteringsselskapet kartla mulige kandidater basert på et sett kriterier som klubben hadde satt, og det var naturligvis klubben og ikke byrået som hadde ansvaret for ansettelsen av Georgson.

                          Den ansettelsen kan man jo mene mye om, men selv var jeg slett ikke blant dem som ropte at "svensken må sparkes" - vi leverte tross alt noen veldig gode enkeltkamper, og hvem vet hvordan laget hadde sett ut utover høsten.

                          Dessverre har Asterhed tilsynelatende famlet helt i blinde i tida si som hovedtrener med merkelige laguttak og taktiske grep underveis i kampene som absolutt ikke er tillitsvekkende. I tillegg virker det som at spillerne overhodet ikke forstår eller får til det treneren prøver på, som gjør at laget ser utrolig slapt ut. Så dette går ikke.

                          Nei takk til DEF, ja takk til de fleste trenere med erfaring fra Eliteserien.

                          Kommentar

                          • Sailor Man
                            Moderator
                            • Jun 2007
                            • 1385

                            Opprinnelig skrevet av MortenA

                            DEF i Odd opplevde jeg som en med litt glimt i øyet og litt småfrekke kommenarer på lur. I søpla virket presset å bli for stort og han fremstod som surmaget. Hvilken versjon som evt dukker opp på Åråsen er umulig å si.
                            For meg så framstår ikke Fagermo som den redningsmannen vi trenger heller. Slik jeg oppfatter det har an en veldig rigid måte å spille fotball på og trenger rollespillere som passer i hans måte å tenke fotball på. Vi trenger noen som kan ta ut godfoten og få det beste ut av den stallen vi allerede har, som er full av isolert sett gode spillere. altså slutt på Åsen som indreløper, Larsson som ving, Garnås som back og Efe Lucky som spiss.

                            Kommentar

                            • Zindrinho
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Sep 2019
                              • 530

                              Opprinnelig skrevet av Sailor Man

                              Rekrutteringsselskapet kartla mulige kandidater basert på et sett kriterier som klubben hadde satt, og det var naturligvis klubben og ikke byrået som hadde ansvaret for ansettelsen av Georgson.

                              Den ansettelsen kan man jo mene mye om, men selv var jeg slett ikke blant dem som ropte at "svensken må sparkes" - vi leverte tross alt noen veldig gode enkeltkamper, og hvem vet hvordan laget hadde sett ut utover høsten.
                              Ja, altså selskapet fant alternativer og Simon fikk velge blant dem. Sier ikke at det er dømt til å feiles, MEN:
                              at det er Simon sin jobb å finne kandidatene, for så å vurdere dem etter egne kriterier for så å ta et valg.
                              Han kan ikke outsource hoveddelen av stillinga si mener jeg, hva er poenget med å ha ham da?

                              Derfor syns jeg det er skummelt å skulle rope nei til noe som helst nå fordi Simon har jo ikke oversikt og styring på hvem som er tilgjengelig eller hvem han vil ha - da hadde han jo ikke måtte outsourca jobben i januar! Normalt sett skulle vi bare kunne flåsa vekk TN og DEF fordi Simon har mye bedre alternativer på blokka enn vi her kan klare å hoste opp, men nå veit jeg faen lenger jeg asså..

                              Kommentar

                              • DoubleHi5
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2011
                                • 4072

                                Opprinnelig skrevet av Pad
                                RA tilbake som assistent og ny trener inn høres også ut som en halvveis løsning.
                                Det koker vel ned til at han som assistent fortsatt får hovedansvaret frem til ny hovedtrener kommer på plass! Det kan jo selvsagt ikke skje! Eller kan det det? I "spårtsklubben" er tydeligvis det meste mulig!
                                Elska þetta félag

                                Kommentar

                                • Kanarivogel89
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • May 2006
                                  • 4555

                                  Opprinnelig skrevet av Sailor Man

                                  Rekrutteringsselskapet kartla mulige kandidater basert på et sett kriterier som klubben hadde satt, og det var naturligvis klubben og ikke byrået som hadde ansvaret for ansettelsen av Georgson.

                                  Den ansettelsen kan man jo mene mye om, men selv var jeg slett ikke blant dem som ropte at "svensken må sparkes" - vi leverte tross alt noen veldig gode enkeltkamper, og hvem vet hvordan laget hadde sett ut utover høsten.

                                  Dessverre har Asterhed tilsynelatende famlet helt i blinde i tida si som hovedtrener med merkelige laguttak og taktiske grep underveis i kampene som absolutt ikke er tillitsvekkende. I tillegg virker det som at spillerne overhodet ikke forstår eller får til det treneren prøver på, som gjør at laget ser utrolig slapt ut. Så dette går ikke.

                                  Nei takk til DEF, ja takk til de fleste trenere med erfaring fra Eliteserien.
                                  Neste på lista her var vel han andre svensken med horribelt poengsnitt som var på intervju på Åråsen før Georgson ble ansatt. Var det Andreas Brännström han het? Vanvittig grå type mener jeg å huske.

                                  Kommentar

                                  • Kanarivogel89
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • May 2006
                                    • 4555

                                    Opprinnelig skrevet av Sailor Man

                                    trenger rollespillere som passer i hans måte å tenke fotball på.
                                    Hehe, hastesignere Børven og Oldrup Jensen før vinduet stenger

                                    Kommentar

                                    • Sailor Man
                                      Moderator
                                      • Jun 2007
                                      • 1385

                                      Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

                                      Neste på lista her var vel han andre svensken med horribelt poengsnitt som var på intervju på Åråsen før Georgson ble ansatt. Var det Andreas Brännström han het? Vanvittig grå type mener jeg å huske.
                                      Stemmer det - men jeg kan umulig se for meg at vi går for ham nå. Hvis det skjer er jeg med i "Simon må gå"-klubben.

                                      Kommentar

                                      • DoubleHi5
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2011
                                        • 4072

                                        «Stadig like forvirra? Ikkje etter denne episoden av Forviklingar!».

                                        Noen som husker komiserien Soap (på norsk Forviklingar)? Denne var en parodi på såpeoperaer. Det som skjer i LSK ligner sørgelig mye på alle de elleville intrigene og forviklingene som ble parodiert i denne legendariske serien!
                                        Elska þetta félag

                                        Kommentar

                                        • HSft
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Dec 2004
                                          • 6079



                                          " Lillestrøm er på trenerjakt. Klubben har allerede tatt kontakt med Sandefjord i håp om å hente Hans Erik Ødegaard (50) til klubben."

                                          Famler litt i blinde nå eller?

                                          Kommentar

                                          Working...