Ny trener

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Svart og gul
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Oct 2004
    • 374

    Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl
    Verken styret eller Mesfin kan holdes ansvarlig for at hovedtrener forlater oss midt i sesongen. Jeg synes faktisk det er en rød tråd i de to planlagte treneransettelsene, at Agra prosjektet ikke har vært vellykket er en annen sak. Både trenere og spillere som hentes vil være et element av risiko. Konsekvensen av feil trenervalg er selvfølgelig større. Mange vil sikkert være uenig med meg, men fra mitt ståsted gikk Georgson for tidlig til at man kan kalle det en feilansettelse. Mange ønsket at vi prøvde noe utradisjonelt, og fikk det som de ville.

    Det man kan holde styre og Mesfin ansvarlig for er hvordan de takler situasjonen som har oppstått. Bortsett fra valget om å la Mesfin steppe inn i fjor synes jeg man løste det greit da. I år har man satt seg selv i en veldig vanskelig situasjon foran TIL kampen. Vi trenger poeng, og akkurat nå lite som tilsier at det skal skje. Forsvaret har tatt ferie. Asterhed når ikke fram til spillerne. Etter offentlig degradering vil han være sjanseløs. Hvis man ikke har noen klar må man benytte interne ressurser, der er det bare Ordinas som har kvalitetene. La oss ikke ødelegge akademiet i tillegg. Med mindre man har en klar kandidat som ville vært et langsiktig førstevalg, sett inn Nordlie ut året. Uansett forhistorie er han en av få som både er tilgjengelig og har de rette kvaliteter. 11 kamper pluss cup holder vi ut. Fram til da kan vi jobbe med det rette langsiktige alternativet. Å snakke om at vi rykket ned med TN i 2019 er i beste fall historieløst. Vi hadde knapt tatt poeng siste 10 kamper, nervene lå utenpå kroppen. På dommedag spilte vi 75 minutter en av våre beste kamper på mange år. Den mentale kollapsen da Start reduserte var det ingen trener på planeten som kunne forhindre.

    Fri meg fra DEF
    Jeg hadde en dårlig magefølelse på Georgson tidlig. Det er bare å se på cv-en hans og hvor kjapt han hopper fra jobb til jobb. Jeg mener ansettelsen absolutt kan kritiseres.

    Nordlie fortjener kanskje ikke kritikk for nedrykket i 2019, men det er like historieløst å mene han kan være redningsmann i år. Etter cupgullet i 2007 er merittlista hans syltynn. Han har vel ett opprykk med Skeid fra 2. divisjon de siste årene, men også nedrykk (samme år som med LSK, vel). I tillegg har vi mangelen på pedagogiske evner og Avaldsnes-saken. Går vi for Nordlie, vet jeg ikke om jeg skal le eller grine.

    Kommentar

    • hthaug
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Nov 2004
      • 432

      Skal vi prøve noe nytt? Kåre Ingebrigtsen og Pål Andre Helland.....

      Kommentar

      • TheFugl
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Sep 2006
        • 374

        Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl
        Verken styret eller Mesfin kan holdes ansvarlig for at hovedtrener forlater oss midt i sesongen. Jeg synes faktisk det er en rød tråd i de to planlagte treneransettelsene, at Agra prosjektet ikke har vært vellykket er en annen sak. Både trenere og spillere som hentes vil være et element av risiko. Konsekvensen av feil trenervalg er selvfølgelig større. Mange vil sikkert være uenig med meg, men fra mitt ståsted gikk Georgson for tidlig til at man kan kalle det en feilansettelse. Mange ønsket at vi prøvde noe utradisjonelt, og fikk det som de ville.

        Det man kan holde styre og Mesfin ansvarlig for er hvordan de takler situasjonen som har oppstått. Bortsett fra valget om å la Mesfin steppe inn i fjor synes jeg man løste det greit da. I år har man satt seg selv i en veldig vanskelig situasjon foran TIL kampen. Vi trenger poeng, og akkurat nå lite som tilsier at det skal skje. Forsvaret har tatt ferie. Asterhed når ikke fram til spillerne. Etter offentlig degradering vil han være sjanseløs. Hvis man ikke har noen klar må man benytte interne ressurser, der er det bare Ordinas som har kvalitetene. La oss ikke ødelegge akademiet i tillegg. Med mindre man har en klar kandidat som ville vært et langsiktig førstevalg, sett inn Nordlie ut året. Uansett forhistorie er han en av få som både er tilgjengelig og har de rette kvaliteter. 11 kamper pluss cup holder vi ut. Fram til da kan vi jobbe med det rette langsiktige alternativet. Å snakke om at vi rykket ned med TN i 2019 er i beste fall historieløst. Vi hadde knapt tatt poeng siste 10 kamper, nervene lå utenpå kroppen. På dommedag spilte vi 75 minutter en av våre beste kamper på mange år. Den mentale kollapsen da Start reduserte var det ingen trener på planeten som kunne forhindre.

        Fri meg fra DEF
        Mange gode poenger du kommer med. Georgson sine avgjørelser er det ingen som får gjort noe med, men sportsklubbens resultater er Mesfins ansvar. Det kommer en ikke unna med uansett hvor mange unnskyldninger som med rette kan brukes.

        Edit: Og for å understreke. Han har ikke akkurat vært heldig med Bakke og Georgson sine avgjørelser.

        Kommentar

        • Lars Henrik Dahl
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2020
          • 2279

          Opprinnelig skrevet av Svart og gul

          Jeg hadde en dårlig magefølelse på Georgson tidlig. Det er bare å se på cv-en hans og hvor kjapt han hopper fra jobb til jobb. Jeg mener ansettelsen absolutt kan kritiseres.

          Nordlie fortjener kanskje ikke kritikk for nedrykket i 2019, men det er like historieløst å mene han kan være redningsmann i år. Etter cupgullet i 2007 er merittlista hans syltynn. Han har vel ett opprykk med Skeid fra 2. divisjon de siste årene, men også nedrykk (samme år som med LSK, vel). I tillegg har vi mangelen på pedagogiske evner og Avaldsnes-saken. Går vi for Nordlie, vet jeg ikke om jeg skal le eller grine.
          Jeg sier at de ikke kan kritiseres for at han velger å gå. De kan sikkert kritiseres for å ha ha feilvurdert risikoen for det.

          TN mangler ikke pedagogiske evner. Det er tvert i mot hans styrke. Det er hans personlighet/ego som er problemet. TN framstår veldig opptatt av TN. Avaldsnes saken begynner å bli veldig gammel. Folk må ha lov til å gjøre feil, selv av den grove sorten. Jeg mener det er få, om noen som har bedre forutsetninger til å gå rett inn og redde sesongen. Langsiktig løsning? Aldri i verden!

          Kommentar

          • Lars Henrik Dahl
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2020
            • 2279

            Opprinnelig skrevet av TheFugl

            Mange gode poenger du kommer med. Georgson sine avgjørelser er det ingen som får gjort noe med, men sportsklubbens resultater er Mesfins ansvar. Det kommer en ikke unna med uansett hvor mange unnskyldninger som med rette kan brukes.

            Edit: Og for å understreke. Han har ikke akkurat vært heldig med Bakke og Georgson sine avgjørelser.
            Helt fair. Jeg bare synes at altfor mange her putter alt i samme bøtta og trekker konklusjoner hvor Mesfin omtrent får skylda for dårlig vær også. Det er nok å kritisere ham for

            Kommentar

            • maxpayne
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Apr 2006
              • 1252

              Jeg skjønner ærlig talt ikke skepsisen mot Fagermo for så å trekke opp TN rett etterpå. Fagermo sine tidligere sleivspark mot LSK er jo halve morroa med fotball. Hvis han vil trene LSK over flere år så er det lite å lure på spør du meg.

              Kommentar

              • TheFugl
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Sep 2006
                • 374

                Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

                Helt fair. Jeg bare synes at altfor mange her putter alt i samme bøtta og trekker konklusjoner hvor Mesfin omtrent får skylda for dårlig vær også. Det er nok å kritisere ham for
                Skjønner .

                Hva mener du burde skje i klubben skulle det bli nedrykk? (Spør hva ren interesse her).

                Kommentar

                • knut
                  Make knut Great Again
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2006
                  • 9453

                  Opprinnelig skrevet av maxpayne
                  Jeg skjønner ærlig talt ikke skepsisen mot Fagermo for så å trekke opp TN rett etterpå. Fagermo sine tidligere sleivspark mot LSK er jo halve morroa med fotball.
                  Enig. Folk skal ha det gøy og harselere med andre klubber, som seg hør og bør, og er mot den moderne sterile fotballen.

                  Men meldes det tilbake rundt Sportsklubben? Da er det ikke måte på hvor ufint det er, og personen som har fyra litt er en idiot som helst burde dø.

                  Kommentar

                  • brune stakkeland
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jan 2012
                    • 893

                    Opprinnelig skrevet av maxpayne
                    Jeg skjønner ærlig talt ikke skepsisen mot Fagermo for så å trekke opp TN rett etterpå. Fagermo sine tidligere sleivspark mot LSK er jo halve morroa med fotball. Hvis han vil trene LSK over flere år så er det lite å lure på spør du meg.
                    Skepsisen mot Fagermo er for min del hvorsan han leder en klubb hvor han SKAL styre alt som er. Etter han var i Vålerenga så måtte de ha inn Geir Bakke for å bygge klubb og la folk faktisk ha ansvar for sitt ansvarsområde. Vi er forbi det stadiet og trenger noen som kan det å utbytte de ressursene som finnes.
                    Og gan er ikke bare bestemt, han er rigid, og har utelukkende en måte å spille på. Der finnes det ihvertfall ikke en plan B

                    At han har et innstudert "glimt" i øyet og ferdigpugga "kvikke" replikker gar lite med saken å gjøre.

                    Kommentar

                    • P0P_Corn
                      Seniormedlem
                      Forumonanist
                      • Apr 2004
                      • 176

                      Opprinnelig skrevet av maxpayne
                      Jeg skjønner ærlig talt ikke skepsisen mot Fagermo for så å trekke opp TN rett etterpå. Fagermo sine tidligere sleivspark mot LSK er jo halve morroa med fotball. Hvis han vil trene LSK over flere år så er det lite å lure på spør du meg.
                      Enig at de er like, men TN fremstår litt mindre primitiv, mye basert på at man har hørt han i Dødball. Men ingen av de representerer de "moderne lederene" som man ser vinner serien rundt i verden, også tildels her hjemme. Da tenker jeg mest på væremåte og intellekt, ikke nødvendigvis på spillestil.

                      Om TN og Fagermo er aktuelle, burde også Jørn Andersen være en kandidat. Personlig velger jeg ingen av de.

                      Kommentar

                      • banan
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jun 2018
                        • 438

                        Torsdag meldte Lillestrøm at Robin Asterhed går tilbake i sin rolle som assistenttrener, etter å ha ledet laget siden Andreas Georgson gik til Manchster United 26. juli. Fredag opplyser LSKs mediesjef, Morten Stokstad, at en ny hovedtrener er på plass til søndagens eliteseriekamp mot Tromsø. Torsdag meldte først TV 2 at Sandefjord-trener Hans Erik Ødegaard var ønsket på Åråsen. Det gikk imidlertid ikke lenge før Romerikes Blad kunne fortelle at Ødegaard hadde takket nei. Lillestrøm er inne i en svak sportslig periode. Etter fire strake tap er de nede på en 13. plass i eliteserien.


                        Ifølge NRK så bekrefter "mediesjef" Stokstad i dag at ny trener er på plass innen søndag.

                        Kommentar

                        • maxpayne
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Apr 2006
                          • 1252

                          Opprinnelig skrevet av brune stakkeland

                          Skepsisen mot Fagermo er for min del hvorsan han leder en klubb hvor han SKAL styre alt som er. Etter han var i Vålerenga så måtte de ha inn Geir Bakke for å bygge klubb og la folk faktisk ha ansvar for sitt ansvarsområde. Vi er forbi det stadiet og trenger noen som kan det å utbytte de ressursene som finnes.
                          Og gan er ikke bare bestemt, han er rigid, og har utelukkende en måte å spille på. Der finnes det ihvertfall ikke en plan B

                          At han har et innstudert "glimt" i øyet og ferdigpugga "kvikke" replikker gar lite med saken å gjøre.
                          Hva med Kjetil Knutsen. Minst like rigid og ikke en moderne leder. Det ham derimot har er flinke folk i administrasjonen som balanserer.


                          Kommentar

                          • brune stakkeland
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jan 2012
                            • 893

                            Opprinnelig skrevet av maxpayne

                            Hva med Kjetil Knutsen. Minst like rigid og ikke en moderne leder. Det ham derimot har er flinke folk i administrasjonen som balanserer.

                            Hadde Fagermo vært i posisjonen til Knudsen i år så hadde han uffa seg over at de ikke hadde Pellegrin'a på venstrekanten, men fortsatt å spille som om de hadde han. Men det er bare mitt inntrykk da.
                            Han hadde helt sikkert brukt Lehne på en måte som gav han flere baller i scoringsposisjon

                            Kommentar

                            • Pad
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jan 2022
                              • 732

                              Opprinnelig skrevet av banan
                              https://www.nrk.no/sport/lsk-bekreft...dag-1.17014146

                              Ifølge NRK så bekrefter "mediesjef" Stokstad i dag at ny trener er på plass innen søndag.
                              Men som Sves sa på Tv2, en trener må være på plass før trening imorgen. Alt annet vil være for sent mtp at han faktisk skal lede laget i kamp. Er vel 19t til trening imorgen.

                              Kommentar

                              • Svart og gul
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Oct 2004
                                • 374

                                Ryktes at det blir en intern løsning på søndag, og at den neppe blir godt mottatt.

                                Kommentar

                                • Lars Henrik Dahl
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2020
                                  • 2279

                                  Opprinnelig skrevet av TheFugl

                                  Skjønner .

                                  Hva mener du burde skje i klubben skulle det bli nedrykk? (Spør hva ren interesse her).
                                  Det er vel åpenbart. Kokken må gå

                                  Kommentar

                                  • Egumen
                                    Seniormedlem
                                    Forumonanist
                                    • Sep 2011
                                    • 201

                                    Opprinnelig skrevet av Svart og gul
                                    Ryktes at det blir en intern løsning på søndag, og at den neppe blir godt mottatt.
                                    Håper for guds skyld at kildene dine tar feil. Klubben har gått ut både i går og i dag med at ny hovedtrener er på plass innen søndag. Ny hovedtrener er ikke det samme som at Kippe eller Schelander stepper inn.

                                    Kommentar

                                    • banan
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jun 2018
                                      • 438

                                      Opprinnelig skrevet av Svart og gul
                                      Ryktes at det blir en intern løsning på søndag, og at den neppe blir godt mottatt.
                                      Det må jo være falske rykter. Det henger ikke på greip at Stokstad meldte til NRK i dag at det vil være en ny trener på plass til kampen på søndag om det ryktet hadde noe for seg.

                                      Kommentar

                                      • Svart og gul
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Oct 2004
                                        • 374

                                        Opprinnelig skrevet av banan

                                        Det må jo være falske rykter. Det henger ikke på greip at Stokstad meldte til NRK i dag at det vil være en ny trener på plass til kampen på søndag om det ryktet hadde noe for seg.
                                        Treneren kan være klar da, men noen andre leder laget mot Tromsø. Den kampen kommer for tidlig, sies det.

                                        Kommentar

                                        • banan
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jun 2018
                                          • 438



                                          David Nielsen ut året ifølge Nettavisen.

                                          Kommentar

                                          Working...