Ny trener
Collapse
X
-
Forbløffer meg stadig at supportere er så opptatt av å snakke ned den lille eimen vi har hatt av toppstrid med noe som i beste fall er en halvsannhet.Last edited by GIFKanari; 27.06.2018, 15:11.👍 1Kommentar
-
Du har rett i det, den sesongen er jo det nærmeste toppen vi har vært på lenge. Samtidig var det ikke sånn at Haglund skapte gull av gråstein, han henta vel borti 15 spillere den første sesongen sin. Selv om det ikke var mye penger som ble brukt på overgansgssummer (med Jesper Westerberg som hederlig unntak), var det dyre spillere i lønn og sign on-fee.👍 1Kommentar
-
Såpass? Mener da bestemt å huske at det var Nordlie som virkelig fikk bruke kronasjer og som skulle fri oss fra fjerdeplasser. Berg ble velsignet med den beste angrepstrioen vi noen gang har hatt i Bjørn, Ujah og Nosa, og under Haglund ble profiler hentet inn gratis og kom med uttalt ønske om å spille under ham. I tillegg skled f.eks. Amundsen og Lundemo rett inn i et solid system fra lavere divisjoner. Brukte Haglund 3,5 mill+ på spillerkjøp i sine tre år?
Forbløffer meg stadig at supportere er så opptatt av å snakke ned den lille eimen vi har hatt av toppstrid med noe som i beste fall er en halvsannhet.👍 2Kommentar
-
VG og Joachim Baardsen lanserer Magnus Pehrsson og Olof Mellberg!
https://www.vg.no/sport/fotball/i/Eo...-skjebnesommerKommentar
-
Pehrsson beskrives som en med lang erfaring, gode resultater - og som en spesielt populær og sympatisk person. Det skrives også at han har en filosofi som kan passe på Åråsen.
👍 1Kommentar
-
Brännström, Mellberg, Pehrsson. Alle spennende kandidater. Men ikke som noen quick-fix. Svenske trenere uten erfaringer fra norsk fotball har vist seg ofte å ha en overraskende lang tilvenningsperiode. Det har ikke vi tid til nå om vi skal berge plassen.
Vi må kanskje tenke en kortsiktig løsning, ut sesongen. Og så en mer langsiktig løsning fra sesongslutt. Der kan en av disse svenskene komme inn i bildet.
Og da er kanskje den mye omtalte sportsplanen på plass også?"Optimisme er ikke annet enn mangel på informasjon" - Heiner Müller👍 2Kommentar
-
Om Mellberg skulle være interessert er det bare å signere innen han ombestemmer seg. Det ville være tidenes nedtur om man går for en quick-fix som Tom Nordlie og gir Mellberg beskjed om at man kan snakkes om 6 måneder. Da vil jeg heller se Mellberg signere nå og i verste fall ta et år i OBOS-ligaen for å bygge opp noe fra grunnen av.Kommentar
-
Det vi trenger er en trener som får en gjeng med spillere som ikke er gode nok for Tippeligaen til å prestere - som Arne Erlandsen.En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.
Endelig er mørketida over.Kommentar
-
Først og fremst er han en sterk leder - tydelig autoritet, flink til å delegere, erfaring både som hovedtrener og manager, og om jeg husker rett så han har studert sport management. Fikk jobben i Malmö blant annet gjennom å ha imponert stort på en del management-tester under intervjuer. Interessant CV for en 42-åring som inkluderer GAIS, Aalborg, Djurgården, Estlands landslag og Malmö.
Spillemessig er han fleksibel, men åpenbart inspirert av tysk fotball og typer som Jürgen Klopp og Roger Schmidt. Høyt tempo, smale kantspillere, offensive backer og ekstrem aggressivitet i gjenvinning og det høye presset. Var Sveriges beste lag i presspillet i fjor - og jeg var tidvis meget imponert over hvor strukturerte og smarte de var i det høye presset.
Spiller vanligvis 4-4-2 på papiret, men i MFF var det nærmere en slags asymmetrisk 4-3-2-1 i praksis.
Veldig Verheijen-inspirert på det fysiologiske, med tydelig fokus på periodisering. Fått masse skryt i Malmö for måten han har profesjonalisert hele klubben når det kommer til analyse, fysiologi, trening og strukturering av leaderteamet. I mine øyne en drømmetrener for LSK.👍 7Kommentar
-
Kommentar
-
Ikke lest saken, men Magnus Pehrsson er en meget spennende trener. Skrev litt om ham høsten 2016 da han var mitt førstevalg som ny LSK-trener, og synes han har hatt en interessant utvikling siden da.
Først og fremst er han en sterk leder - tydelig autoritet, flink til å delegere, erfaring både som hovedtrener og manager, og om jeg husker rett så han har studert sport management. Fikk jobben i Malmö blant annet gjennom å ha imponert stort på en del management-tester under intervjuer. Interessant CV for en 42-åring som inkluderer GAIS, Aalborg, Djurgården, Estlands landslag og Malmö.
Spillemessig er han fleksibel, men åpenbart inspirert av tysk fotball og typer som Jürgen Klopp og Roger Schmidt. Høyt tempo, smale kantspillere, offensive backer og ekstrem aggressivitet i gjenvinning og det høye presset. Var Sveriges beste lag i presspillet i fjor - og jeg var tidvis meget imponert over hvor strukturerte og smarte de var i det høye presset.
Spiller vanligvis 4-4-2 på papiret, men i MFF var det nærmere en slags asymmetrisk 4-3-2-1 i praksis.
Veldig Verheijen-inspirert på det fysiologiske, med tydelig fokus på periodisering. Fått masse skryt i Malmö for måten han har profesjonalisert hele klubben når det kommer til analyse, fysiologi, trening og strukturering av leaderteamet. I mine øyne en drømmetrener for LSK.
Kommentar
-
Pehrsson høres veldig bra ut. Men er det realistisk? De to siste jobbene hans er landslagstrener og en av Nordens største klubber. Sliter dessverre med å se for meg hvorfor han skal gidde å ta over LSK som har slitt i bunnen i 10 år og ikke har særlig mye penger. Det eneste som kan friste er at det er en fin utfordring, og enormt bra for CV'en hvis han lykkes. Pluss at potensiale ligger i bunnen. LSK er en fortsatt en storklubb i norsk sammenheng, som ligger nede for telling. Alle kjenner til entusiasmen som kommer hvis han klarer å riste liv i klubben. Jeg håper virkelig vi klarer å få tak i en slik trener så vi får litt optimisme igjen. Det trenger vi så til de grader...................👍 7Kommentar
-
https://www.rb.no/hege-riise/lsk-mag.../s/5-43-817039
Noen ganger blir jeg helt matt. En relativt stor andel LSK-supportere vil ha Hege Riise som hovedtrener. Fordi en NRK serie, totalt uten rot i virkeligheten, setter fokus på kvinnelige trener i herrefotballen, så skal mange hive seg på dette.
Selvfølgelig har Hege Riise masse kunnskap, og hun har meget gode resultater både som spiller og trener. Men hun har NULL erfaring fra herre-fotball, noe som er en annen idrett en dame-fotball, både på og utenfor banen. Det er i tillegg to forskjellige verdener å trene forskjellige kjønn.
Og dette handler ikke om at hun er kvinne. Det handler om at hun ALDRI har trent gutter/menn. At tror folk at hun kan fungere som hovedtrener i Eliteserien uten noe som helst erfaring er helt utrolig.👍 6Kommentar
-
👍 3Kommentar
-
Noen ganger blir jeg helt matt. En relativt stor andel LSK-supportere vil ha Hege Riise som hovedtrener. Fordi en NRK serie, totalt uten rot i virkeligheten, setter fokus på kvinnelige trener i herrefotballen, så skal mange hive seg på dette.
Selvfølgelig har Hege Riise masse kunnskap, og hun har meget gode resultater både som spiller og trener. Men hun har NULL erfaring fra herre-fotball, noe som er en annen idrett en dame-fotball, både på og utenfor banen. Det er i tillegg to forskjellige verdener å trene forskjellige kjønn.
Og dette handler ikke om at hun er kvinne. Det handler om at hun ALDRI har trent gutter/menn. At tror folk at hun kan fungere som hovedtrener i Eliteserien uten noe som helst erfaring er helt utrolig.
Tom Lund var i sin tid ønsket av verdens kanskje beste klubb som erstatteren til en av verdens beste spillere, mens han var nede i divisjonssystemet med LSK. Og Liverpool var interessert i Nils Arne, mens han trente RBK i en liga av en helt annen kvalitet.
Hege Riise var verdens beste kvinnelige spiller, og feier også over all motstand som trener. Så jeg er overbevist om at hun hører hjemme på et helt annet nivå enn hun er på nå.
Om hun er den som er best egnet til å trene LSK er det ikke opp til meg å vurdere. Men hun bør absolutt være en av kandidatene.👍 4Kommentar
-
Og dette handler ikke om at hun er kvinne. Det handler om at hun ALDRI har trent gutter/menn. At tror folk at hun kan fungere som hovedtrener i Eliteserien uten noe som helst erfaring er helt utrolig.Last edited by maxpayne; 28.06.2018, 00:07.Kommentar
Kommentar