Ny trener

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • TheFugl
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Sep 2006
    • 374

    Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

    Samme teamet som har vært + Ordinas, meldte Mesfin. Lurer på hva slags rolle Asterhed skal ha fremover. Får vondt av fyren.

    Ellers er jeg overrasket over at Sves ikke spurte om Nielsen er en mulig langtidsløsning. Dersom vi nå berger plassen komfortabelt og tar cupgull, hva skjer i vinter?
    Tar vi cupgull og holder plassen fortjener han virkelig å fortsette om han vil

    Pressekonferansen var noe kjedelige greier. Mange fine ord og litt lite konkret for min smak.

    Jeg fikk dog det jeg lengtet etter av Nielsen på slutten av intervjuet på youtube:

    "Jeg gir sjela i det jeg gjør, om noen synes det er gøy, noen synes det er for mye, noen synes det er crazy, noen synes det er kanskje kjedelig, det bryr jeg faktisk ikke noe om i det hele tatt"

    Liker det.

    Kommentar

    • MortenA
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2007
      • 3434

      Opprinnelig skrevet av TheFugl

      Tar vi cupgull og holder plassen fortjener han virkelig å fortsette om han vil

      Pressekonferansen var noe kjedelige greier. Mange fine ord og litt lite konkret for min smak.

      Jeg fikk dog det jeg lengtet etter av Nielsen på slutten av intervjuet på youtube:

      "Jeg gir sjela i det jeg gjør, om noen synes det er gøy, noen synes det er for mye, noen synes det er crazy, noen synes det er kanskje kjedelig, det bryr jeg faktisk ikke noe om i det hele tatt"

      Liker det.
      Det var vel det samme som skjedde med Arne i 2017-2018? En redningsmann er ikke nødvendigvis bra på lengre sikt. Ref., Tom Nordlie ++

      Fordelen med korttidskontrakten er at klubben og Nielsen blir kjent.
      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

      Kommentar

      • TheFugl
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Sep 2006
        • 374

        Opprinnelig skrevet av MortenA

        Det var vel det samme som skjedde med Arne i 2017-2018? En redningsmann er ikke nødvendigvis bra på lengre sikt. Ref., Tom Nordlie ++

        Fordelen med korttidskontrakten er at klubben og Nielsen blir kjent.
        Ja det er riktig det. Jeg er usikker, men det blir i det minste vanskelig å komme utenom David om han tar både cupgull og holder plassen.

        Kommentar

        • hthaug
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Nov 2004
          • 432

          Redder vi plassen så får vi hente Uwe, koste hva det koste vil om det David sier er riktig og om han selv ikke er interessert i å fortsette.

          Kommentar

          • Kanarivogel89
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • May 2006
            • 4553

            Opprinnelig skrevet av MortenA

            Det var vel det samme som skjedde med Arne i 2017-2018? En redningsmann er ikke nødvendigvis bra på lengre sikt. Ref., Tom Nordlie ++

            Fordelen med korttidskontrakten er at klubben og Nielsen blir kjent.
            Absolutt! Jeg kjenner ikke til fotballfilosofien til Nielsen, men regner med han ikke er like mye dinosaur som Erlandsen. Lurer på om jeg skal grave fram noen Lyngby-kamper fra forrige sesong...

            Kommentar

            • kunden
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jun 2005
              • 2360

              Orker ikke se slik pressekonferanser som er uttalelser bestående av oppbrukte generiske floskler. David har ikke noen lett jobb. Et halvskadet gamlehjem uten profiler.
              Krygård har ikke gjort seg bort men er heller ikke den profilen jeg håpet han skulle være. Vi har fortsatt ingen lederskikkelse. Lundemo er nok den nærmeste, men akk så skjør.

              Hva kan David gjøre som ikke Ordinas kan? Jeg har ingen anelse. Han har såvidt jeg vet ingen overnaturlige evner.
              Har ikke trua på at "hårfønere" hjelper. Normale voksne mennesker responderer ikke positivt på denslags behandling.
              Kutt i lønna er vel ikke tillatt iht AML.
              Ikke kan han lære dem å spille fotball heller.
              Hvilke foramsjonsendringer kan han forsøke som ikke allerede er gjort? Vi har jo testa omtrent alle denne sesongen. Og putta inn spillere der ingen tror nokon kunne spela.
              Har dessverre null tro på denne redningsaksjonen og har innstilt meg mentalt på OBOS neste år. Så får heller mirakelet at vi holder oss bli en megabonus.

              Kommentar

              • OlaG
                Oversetterdrone
                Myklebust Light
                • May 2008
                • 907

                Opprinnelig skrevet av kunden
                Hva kan David gjøre som ikke Ordinas kan? Jeg har ingen anelse. Han har såvidt jeg vet ingen overnaturlige evner.
                Har ikke trua på at "hårfønere" hjelper. Normale voksne mennesker responderer ikke positivt på denslags behandling.
                Når det gjelder Ordinas så er det vel et poeng at han såvidt jeg husker faktisk ikke ønsker å være klubbtrener på elitenivå, men helst vil være der han er nå og jobbe med utvikling.

                Uansett:
                Jeg tror ikke at hårfønere er noe magisk virkemiddel heller, og basert på det David Nielsen har sagt så langt virker det ikke som om planen hans er å skrike folk til prestasjon. Men han har nok en annen og mer utadvendt måte å være lidenskapelig på enn det Georgson/Asterhed hadde, og det tror jeg kan være bra. Det er forskjell på lidenskapelig utestemme og utskjelling.
                Når ting har kjørt seg så fast i grøfta som det her gjort for oss nå kan det være bra med en forandring, nesten uansett hvilken vei den går. Hadde vi hatt en trener a la Erlandsen frem til nå hadde det antageligvis vært bra med noen som hadde et roligere temperament og mer pedagogisk væremåte enn det.

                I vårt tilfelle ser det ut til at pendelen svinger litt andre veien, og forhåpentlig er det det gruppa trenger for å få til en nullstilling og begynne å spille bra igjen. Naturligvis i tillegg til forenklinger/justeringer av spillestil, og kanskje kan noen spillere få en sjanse til å vise seg frem og overraske litt slik som Uba etter regimeskiftet i vinter.

                Kommentar

                • Kanarivogel89
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • May 2006
                  • 4553

                  Opprinnelig skrevet av OlaG

                  Jeg tror ikke at hårfønere er noe magisk virkemiddel heller, og basert på det David Nielsen har sagt så langt virker det ikke som om planen hans er å skrike folk til prestasjon. Men han har nok en annen og mer utadvendt måte å være lidenskapelig på enn det Georgson/Asterhed hadde, og det tror jeg kan være bra. Det er forskjell på lidenskapelig utestemme og utskjelling
                  Slår meg som en meget solid motivator. Bare å finne fram noen av garderobepratene hans fra redningsoperasjonen i Lyngby, så ser man at dette er en kar som har evnen til å få en gruppe med seg.

                  Kommentar

                  • Lars Henrik Dahl
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2020
                    • 2279

                    Han kan gjøre noen relativt enkle grep som sannsynligvis gir resultater. Vi kan diskutere om stallen er topp 5 materiale, men vi har en vesentlig bedre stall enn de fleste lagene rundt oss.

                    1. Gjøre ting enklere.
                    • Bank ballen til helvete når det trengs
                    • Ta et gult kort når det trengs '
                    • Ikke jogg etter, ta returløpene ordentlig
                    • Skyt når du kan (ref Ordinas)
                    2. Bruk spillerne til det de er gode til. AGRA har prøvd å lære en høne å sykle. Det er enklere å få dem til å legge egg.
                    3. Fokuser på noen få ting

                    En ny stemme i garderoben kan alene bryte noen mønstre. Jeg er som alltid blåøyd optimist

                    Kommentar

                    • DoubleHi5
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2011
                      • 4071

                      Bare en aldri så liten nyhetsoppdatering: Høgmo er ledig. Fått sparken i Japan. Men... tror kanskje ikke jeg vil ha ham.
                      Elska þetta félag

                      Kommentar

                      • *eLSKerLSK*
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jun 2005
                        • 453

                        Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                        Bare en aldri så liten nyhetsoppdatering: Høgmo er ledig. Fått sparken i Japan. Men... tror kanskje ikke jeg vil ha ham.
                        Diktlesing og Markus Henriksen som spiss! Nei takk.

                        Kommentar

                        • MortenA
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2007
                          • 3434

                          Opprinnelig skrevet av *eLSKerLSK*

                          Diktlesing og Markus Henriksen som spiss! Nei takk.
                          Aldri undervurder effekten av et velkomponert haiku.
                          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                          Kommentar

                          • bjornlindahl67
                            Juniormedlem
                            Ferskenpels
                            • Feb 2013
                            • 2

                            Her er det leeeeenge siden jeg har vært…i dag er det «trippel-fugl-onsdag»….noen som kan fortelle meg når og hvor dagens trening blir avvikla? Klokka er nå 07:03, så bør væra mulig å nå den, eller….
                            Ønsker alle en god onsdag!

                            Kommentar

                            • maurakanari
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jul 2005
                              • 637

                              Opprinnelig skrevet av bjornlindahl67
                              Her er det leeeeenge siden jeg har vært…i dag er det «trippel-fugl-onsdag»….noen som kan fortelle meg når og hvor dagens trening blir avvikla? Klokka er nå 07:03, så bør væra mulig å nå den, eller….
                              Ønsker alle en god onsdag!
                              Skal være kl 11:00. Enten på Åråsen eller vigernesjordet.
                              VI ER LILLESTRØØM, LILLESTRØØM SK, VI ER NORGES BESTE LAG, JA VISST FAEN ER VI DET!!

                              Kommentar

                              Working...