Ny trener

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • kanarisuper
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Oct 2019
    • 704

Syns vi alle skal legge (forsøke) vårt tidligere, berettigede hat for DEF tilside nå å håpe og tro at dette er den første ordentlige treneren vi har hatt på lange stunder.
    Har trua igen jeg (litt) på at Leppa kan få til noe, Om han ikke rekker det i år så tror jeg i hvertfall han er rette mann til å få oss opp igjen, og da bedre enn på lenge..

Kommentar

• MortenA
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2007
      • 3487

Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

Tror rett og slett to tap på overtid slo totalt lufta ut av gruppa. Vi holder stand, noen vil si var det beste laget, mot Molde, men ryker på overtid. Så kommer Godset-kampen hvor vi er det førende laget i første omgang og burde ledet med mer. Så tar Godset fullstendig over og avgjør på overtid. Legg i tillegg til at vi i disse kampene slipper inn på overtid i tre av fire omganger. Sånt er drepen for en allerede skranten selvtillit. Kaktus også til Asterhed som kjører trippelbytte i begge kampene og totalt ødelegger flyten vår. Rosenborg-kampen som fulgte ble så et rent mytteri av spillergruppa. Deretter kom Tromsø-kampen. Ikke akkurat noe fyrverkeri, men det føltes urettferdig at vi satt igjen med null poeng. Selvtilliten synker enda et hakk. Så kom Nielsen inn, uten at han klarte å snu trenden. Jeg har ikke lyst til å snakke så altfor mye om marginer imot, men vi har hatt nok av de siden Georgson gikk. Hadde vi for eksempel bare klart å vippe Tromsø-kampen i vår favør, ville ting sett veldig annerledes ut. Vi får se hva Fagermo klarer å utrette, for dette sitter i huet på spillerne. Vi er griseheldige som fortsatt har mulighet til å klare oss, for det er ikke mange klubber på toppnivå som fortsatt har hatt mulighet til å overleve etter en så fæl rekke som vi har vært gjennom.
      Jeg har en mistanke om at spillergruppa mentalt avslutter sesongen når Georgson dro. ‘Same procedure as last year.’ Flere av dem virker å ha tenkt at nå kan de bare sløve frem til ny trener dukker opp på nyåret, og spasere gjennom resten av sesongen. Det virker som at flere av dem ikke har tatt realitetene inn over seg.
      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• plantemiddel
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Feb 2012
        • 818

Lundemo gir han danske vikaren det glatte lag i dagens rb:

Det var ingen tydelig plan, ingen hadde klare oppgaver. Tre stykker begynte med det, mens fire andre holdt på med noe helt annet.

Kommentar

• kanarisuper
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Oct 2019
          • 704

Opprinnelig skrevet av plantemiddel
          Lundemo gir han danske vikaren det glatte lag i dagens rb:

Det var ingen tydelig plan, ingen hadde klare oppgaver. Tre stykker begynte med det, mens fire andre holdt på med noe helt annet.

https://www.rb.no/innrommer-savn-av-...s/5-43-2348340
          Ingen bombe

Kommentar

• Sailor Man
            Moderator
            • Jun 2007
            • 1429

Får Georgson fyken nå, eller? Til pass for’n å bli pælma på huet og ræva ut etter noen måneder i jobben. Sikkert ikke uten en klekkelig sluttpakke, men..

Regner med at det sitter langt inne for noen å gi ham hovedtrenerjobb nå.

Kommentar

• DoubleHi5
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2011
              • 4227

Fagermo med en lite skjult søknad om å få jobben som hovedtrener permanent i intervjuet med Svesengen:

– Jeg tror hele klubben med supportere og sponsorer trenger kontinuitet. LSK er en stor klubb, og det er veldig mye som er bra her. En del forutsetninger ligger veldig til rette, men man trenger kontinuitet for å få ut det potensialet som er i klubben, mener Fagermo.

– Det skal ikke ta lang tid for en trener å sette sitt preg på et lag. Men skal du lykkes over tid må du først sette preg på det, og så utvikle det slik at det blir bedre og bedre. Hvis du ikke får den kontinuiteten, så er det vanskelig. Må du begynne på nytt hele tiden, så blir det som å dra av et plaster. Såret får aldri grodd ferdig. Det har jeg følt på i den tida jeg har vært her, at har vært litt av utfordringen.

For øvrig interessant at han er så enig med forumet i at troppen er skjevt sammensatt:

Byttes det trener ofte, mener også Fagermo det blir vanskelig å bygge en riktig spillertropp.

– Trenerbyttene påvirker også spillerlogistikken fordi trenerne ønsker ulike typer og spiller i ulike formasjoner. Da kan man på kort sikt få en overvekt av spillere i én posisjon, mens man mangler noen alternativer i en annen posisjon. Et eksempel nå er når Felix Va må sone karantene mot Haugesund. Da skulle vi ideelt sett hatt en kantspiller til.

Elska þetta félag

Kommentar

• Zindrinho
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Sep 2019
                • 584

Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                Fagermo med en lite skjult søknad om å få jobben som hovedtrener permanent i intervjuet med Svesengen:

[/I]
                Under 1 uke siden han sa han var usikker på om han ville fortsette som fotballtrener etter sesongen da, vurderte å være manager for sang-dattera istedet
                Dag-Eilev Fagermo (57) kjemper for å holde Lillestrøm i Eliteserien. Etter det kan han være ferdig i fotballen, og er allerede i gang med nye oppgaver.

Kommentar

• DoubleHi5
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2011
                  • 4227

Opprinnelig skrevet av Zindrinho

Under 1 uke siden han sa han var usikker på om han ville fortsette som fotballtrener etter sesongen da, vurderte å være manager for sang-dattera istedet
                  Dag-Eilev Fagermo (57) kjemper for å holde Lillestrøm i Eliteserien. Etter det kan han være ferdig i fotballen, og er allerede i gang med nye oppgaver.
                  Hadde ikke lest den, så takk for den. Han sier også dette i intervjuet med Dagbladet:

- Hvis jeg skal fortsette som trener, må jeg vite at det er et prosjekt som jeg kan få til noe med. Du må ha veldig sult i denne jobben her. Det er en 24/7-jobb. Jeg har den sulten nå - og så får vi se om jeg har den når sesongen er over, sier han betenkt.

Kanskje Odd-kampen ga ham troen på at han kan få til noe med LSK?
                  Elska þetta félag

Kommentar

• Zindrinho
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Sep 2019
                    • 584

Hadde ikke lest den, så takk for den. Han sier også dette i intervjuet med Dagbladet:

- Hvis jeg skal fortsette som trener, må jeg vite at det er et prosjekt som jeg kan få til noe med. Du må ha veldig sult i denne jobben her. Det er en 24/7-jobb. Jeg har den sulten nå - og så får vi se om jeg har den når sesongen er over, sier han betenkt.

Kanskje Odd-kampen ga ham troen på at han kan få til noe med LSK?
                    Ja det er akkurat det, en jobb som krever fullt fokus 24/7. Virka helt fjernt for meg da Eirik Bakke skulle bruke ansettelsen på å se om trener var noe han ville være. Regner med de fleste her på forumet ville gitt en arm og et bein for å blitt fugla-trener, men samtidig også ville ofra det samma for at klubben skal få en fullt fokusert faktisk hovedtrener og ikke forumfans som trener

Hvis detta går veien ser jeg ingen god grunn til å ikke fortsette med DEF, kulturkrasj eller ikke, resultater må komme først nå. (Så lenge han faktisk vil/orker/er motivert såklart)

Kommentar

• _Jonern
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2004
                      • 4396

Synes DEF har løfta laget den tiden han har vært her men disponeringene underveis i kampene er fullstendig krise. Hvorfor i alle dager avslutter ikke Diop og Lehne sammen når vi MÅ ha mål? Hvorfor kommer Bolly inn ETTER 0-1? Helt forbanna krise. Enten må han starte, eller komme inn om vi leder og det er bakrom.
                      ..................

Kommentar

• Svart og gul
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Oct 2004
                        • 422

Vi hadde fort klart oss om Ødegaard hadde kommet i sommer. Ikke umulig at han kommer etter sesongen selv om det blir nedrykk.

Kommentar

• DoubleHi5
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2011
                          • 4227

Opprinnelig skrevet av Svart og gul
                          Vi hadde fort klart oss om Ødegaard hadde kommet i sommer. Ikke umulig at han kommer etter sesongen selv om det blir nedrykk.
                          En ny Helstrup-saga?
                          Elska þetta félag

Kommentar

• Svart og gul
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Oct 2004
                            • 422

En ny Helstrup-saga?

Kommentar

• Børge
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2013
                              • 2559

Opprinnelig skrevet av _Jonern
                              Synes DEF har løfta laget den tiden han har vært her men disponeringene underveis i kampene er fullstendig krise. Hvorfor i alle dager avslutter ikke Diop og Lehne sammen når vi MÅ ha mål? Hvorfor kommer Bolly inn ETTER 0-1? Helt forbanna krise. Enten må han starte, eller komme inn om vi leder og det er bakrom.
                              Åsen kommer inn for å dunke ballen inn i feltet. Han har levert nærmest telepatisk kommunikasjon med TLO på innlegg til tider, men TLO var tatt ut.

I går synes jeg kampledelsen sto til stryk. Null desperasjon.

For øvrig er nedrykket fult fortjent. Sjeldent godt fortjent. Alt for mange voksne spillere som ikke har tatt tak og vært på det nivået de bør være. Trenerkabalen, helt fra sist sommer, frem til i dag har ikke akkurat vært preget av noen gul/svart tråd - det har vært katastrofe. Komplett kaos.
                              Sint og tverr på felt N

Kommentar

• DoubleHi5
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2011
                                • 4227

Opprinnelig skrevet av Børge

Åsen kommer inn for å dunke ballen inn i feltet. Han har levert nærmest telepatisk kommunikasjon med TLO på innlegg til tider, men TLO var tatt ut.

I går synes jeg kampledelsen sto til stryk. Null desperasjon.

For øvrig er nedrykket fult fortjent. Sjeldent godt fortjent. Alt for mange voksne spillere som ikke har tatt tak og vært på det nivået de bør være. Trenerkabalen, helt fra sist sommer, frem til i dag har ikke akkurat vært preget av noen gul/svart tråd - det har vært katastrofe. Komplett kaos.
                                Fra dagens VG-artikkel med "gamle helter":

– LSK har hatt bedre økonomiske forutsetninger enn på mange år. Hvordan er dette mulig?

– Jeg er enig med alle som har pekt på antall trenerbytter. Men etter min mening har de gjort to store tabber siden sommeren i fjor. Da Geir Bakke gikk, og Eirik Bakke kom inn, endret de spillestil som politisk ville vært som å gå fra Rødt til Fremskrittspartiet. Og det samme skjedde i år, mener Nordlie.

Han sikter til da Andreas Georgson forlot LSK-jobben til fordel for en assistentstilling i Manchester United etter bare åtte måneder på Åråsen. Da ble danske David Nielsen etterhvert redningsmannen.

– Ikke noe galt sagt om David, men det var et nytt kjempesprik i spillestilen fra Georgson. Det er ikke tvil om at spillergruppen er frustrert over mange trenerbytter. Det sier seg selv. Hadde de ansatt Fagermo allerede da, tror jeg det hadde vært annerledes, mener Nordlie.
                                Elska þetta félag

Kommentar

Working...