Ny trener

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Zindrinho
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Sep 2019
    • 601

Opprinnelig skrevet av Børge
    Jeg holder en knapp på Andre Bergdølmo, selv om mange må sluke en kamel av det navnet.
    Har vi ikke allerede prøvd å svelge den kamelen da? Men så dro den til enga den også? Det er noe med personlig egnethet til jobben jeg tenker bergdølmo ikke har, nå harn dratt til rivaler 2 ganger etter å ha lova noe annet.

Kommentar

• Kjøttkaka
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • May 2012
      • 325

Hvilke andre gode kandidater enn Andre Bergdølmo og Hans Erik Ødegaard finnes det? Jeg holder en knapp på Andre Bergdølmo, selv om mange må sluke en kamel av det navnet.
      Etter at to trenere på rappen har stukket av midt i sesong, så virker det ekstremt risikabelt å skulle satse på André Bergdølmo av alle mennesker om man vil unngå at det samme skjer igjen.
      Last edited by Kjøttkaka; 13.11.2024, 16:53.

Kommentar

• Sailor Man
        Moderator
        • Jun 2007
        • 1431

Hvilke andre gode kandidater enn Andre Bergdølmo og Hans Erik Ødegaard finnes det? Jeg holder en knapp på Andre Bergdølmo, selv om mange må sluke en kamel av det navnet.
        Johan Andersson?

Kommentar

• TheFugl
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Sep 2006
          • 430

Blir det Bergdølmo gir jeg helt opp den klubben her. Hva har han å vise til? Ta en titt på cv'en hans, det er ikke mye. Det må finnes mer "spennende" kandidater han. Jeg ville tatt Rekdal, Fagermo, Ødegaard eller Nordlie foran Bergis.

Kommentar

• DoubleHi5
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2011
            • 4264

Bergdølmo??? Er det bestemora hans som har bragt navnet hans inn i denne tråden?

Andre Bergdølmo har følgende erfaring som hovedtrener Herrer: 2013 Drøbak/Frogn. 2014 Kongsvinger, hvor han fikk sparken allerede i august. That's it! Ferdig snakka!
            Elska þetta félag

Kommentar

• HSft
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2004
              • 6104

Opprinnelig skrevet av Zindrinho

Har vi ikke allerede prøvd å svelge den kamelen da? Men så dro den til enga den også? Det er noe med personlig egnethet til jobben jeg tenker bergdølmo ikke har, nå harn dratt til rivaler 2 ganger etter å ha lova noe annet.
              Er fryktelig mange jeg heller ville hatt enn Bergdølmo. Jeg har ønska Pimenta en stund. Men det blir vel vrient å hente han til å ta over et obos lag når man har u20VM i sommer kanskje. PAco overbeviste kanskje ikke helt i Odd, men han er også en jeg ville tatt lenge før jeg ville tenkt på å vurdere Bergdølmo av alla. Myhre og Andersson høres jo rimelig interessante ut.

Kommentar

• niko
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jul 2008
                • 585

Vel så interessant som hvem/hvilken type den nye treneren skal være, er hvem som skal finne og ansette den nye treneren? Skal det håndteres av den samme gjengen som har ansatt trenere de siste fem-seks-sju årene med varierende hell og en viss mangel på rød tråd, og som skal evalueres grundig etter sesongen?

Kommentar

• Børge
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2013
                  • 2564

Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                  Bergdølmo??? Er det bestemora hans som har bragt navnet hans inn i denne tråden?

Andre Bergdølmo har følgende erfaring som hovedtrener Herrer: 2013 Drøbak/Frogn. 2014 Kongsvinger, hvor han fikk sparken allerede i august. That's it! Ferdig snakka!
                  Kan avkrefte at jeg er i familie med Bergdølmo, men han bør være en kandidat.

Tja. Han har nærmest gått på vannet med LSK Kvinner FK. Å bruke at han ble sparket fra en klubb for ti år siden, er vel relativt tynt argument i mot? Hans tanker rundt hvordan fotball skal spilles passer bra til hvordan LSK ønsket å fremstå i 2024.

Opprinnelig skrevet av HSft

Jeg har ønska Pimenta en stund. Men det blir vel vrient å hente han til å ta over et obos lag når man har u20VM i sommer kanskje. PAco overbeviste kanskje ikke helt i Odd, men han er også en jeg ville tatt lenge før jeg ville tenkt på å vurdere Bergdølmo av alla.
                  Pimenta? Der har du tidenes kulturkræsj med en som har blitt forbundets mann på G19. Gjort det bra med seniorlag en gang, i en sesong med KIL. I Brommapojkarna fikk han sparken etter kort tid og en fryktelig oppførsel i garderoben: "Då kunde Sportbladet berätta att spelare i BP anklagar tränaren för mobbning, bestraffningar och ett ledarskap som präglas av pennalism och sexism."

Paco floppa totalt i Sverige med Häcken. Holdt ikke en sesong. Odd var som "Dr. Jekyll og Mr. Hyde" - svingte opp og ned i resultater. Faktisk en av de aller siste jeg hadde dratt opp av hatten. Passer nok best inn i forbundet og en eller G-årgang.
                  Sint og tverr på felt N

Kommentar

• HSft
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2004
                    • 6104

Tja. Han har nærmest gått på vannet med LSK Kvinner FK. Å bruke at han ble sparket fra en klubb for ti år siden, er vel relativt tynt argument i mot? Hans tanker rundt hvordan fotball skal spilles passer bra til hvordan LSK ønsket å fremstå i 2024.
                    Når har gode resultater i kvinnefotball oversatt til gode resultater i herrefotballen? Det er som å gå fra u16 til tippeliga. Nivået er helt annerledes og de fysisiske forutsetningene er forskjellige.

Fyren er uansett uspiselig og et bevis på at LSK-kvinner ikke har noe med LSK å gjøre.

Kommentar

• BD
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Feb 2006
                      • 1441

Med all respekt for norsk kvinnefotball, så er det nesten ikke mulig å sammenligne trenerjobben i LSK Kvinner og LSK. Basert på meritter er det er mange trenere i andre og tredjedivisjon som burde vurderes like sterkt som Bergdølmo.

Den viktigste årsaken til at han bør avskrives er likevel selvfølgelig at han er helt feil type. Han bør ikke være vårt ansikt utad.

Vi har nylig hatt to trenere som har forlatt oss plutselig. Skal LSK da virkelig ansette en fyr som allerede er kjent for å ha sviktet klubben ved å utvise mangel på moral og lojalitet?

Jeg håper sirkuset er over nå og at vi slipper denne typen spekulasjoner.

Kommentar

• DoubleHi5
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2011
                        • 4264

Pimenta? Der har du tidenes kulturkræsj med en som har blitt forbundets mann på G19. Gjort det bra med seniorlag en gang, i en sesong med KIL. I Brommapojkarna fikk han sparken etter kort tid og en fryktelig oppførsel i garderoben: "Då kunde Sportbladet berätta att spelare i BP anklagar tränaren för mobbning, bestraffningar och ett ledarskap som präglas av pennalism och sexism."

Paco floppa totalt i Sverige med Häcken. Holdt ikke en sesong. Odd var som "Dr. Jekyll og Mr. Hyde" - svingte opp og ned i resultater. Faktisk en av de aller siste jeg hadde dratt opp av hatten. Passer nok best inn i forbundet og en eller G-årgang.
                        Alle trenere blir sparket. Argumentet mitt mot Bergdølmo er primært at han totalt mangler erfaring på relevant nivå.
                        Elska þetta félag

Kommentar

• trigz
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2004
                          • 7135

Nei.
                          Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• armykanari
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jan 2009
                            • 747

Sikkert ikke alle som er enig her, men Høgmo hadde vært en drøm. Nå er vel det toget gått uansett.

Kommentar

• G-Man
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2011
                              • 3263

Å diskutere navn nå er å begynne i feil ende. Først så må vi se på hvilke spillere som blir med videre og hvilken formasjon de passer best i, så må klubben ha en klar formening i forhold til hvilken formasjon vi ønsker å stå i over tid. Så kan bi begynne å vurdere hvilke trenere som er aktuelle.

(Og nei - jeg mener ikke at man skal låse seg i en formasjon uansett, mitt ønske er en trener som er proaktiv og kan endre formasjon ved behov. Men vi må slutte å skulle endre alt hver gang det kommer en ny trener).

Kommentar

• Lillelord
                                Medlem
                                Møteplager
                                • Aug 2004
                                • 82

Opprinnelig skrevet av G-Man
                                Å diskutere navn nå er å begynne i feil ende. Først så må vi se på hvilke spillere som blir med videre og hvilken formasjon de passer best i, så må klubben ha en klar formening i forhold til hvilken formasjon vi ønsker å stå i over tid. Så kan bi begynne å vurdere hvilke trenere som er aktuelle.

(Og nei - jeg mener ikke at man skal låse seg i en formasjon uansett, mitt ønske er en trener som er proaktiv og kan endre formasjon ved behov. Men vi må slutte å skulle endre alt hver gang det kommer en ny trener).
                                Dette er jeg helt uenig i. Følger vi denne oppskriften har vi ikke ny trener før etter at overgangsvinduet lukker. Blir eksempelvis Va, TLO, Krygård, Roseth eller Gabrielsen med videre? Det avhenger ikke bare av hva LSK og spilleren vil, men også om vi eksempelvis får en akseptabel pris. Det er helt usannsynlig at troppen skal være mer eller mindre klar til nyttår, det vil trolig bli folk både ut og inn frem til seriestart. Noe styrer vi selv, men mye er avhengig av faktorer som vi ikke har kontroll på. Og hvorvidt en spillere som Roseth eller Va har lyst til å bli med videre, vil vel også avhenge en hel del av hvilken trener vi får inn.

Vi må sette en retning, hente en trener som passer med denne retningen, og så bygge stall basert på retningen og trenernes konkrete ønsker.

Kommentar

• armykanari
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jan 2009
                                  • 747

Støtter den 100%

Kommentar

• G-Man
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Sep 2011
                                    • 3263

Opprinnelig skrevet av Lillelord
                                    Vi må sette en retning, hente en trener som passer med denne retningen, og så bygge stall basert på retningen og trenernes konkrete ønsker.
                                    Er ikke uenig i den, men vi må jo også se på hva vi har med oss av spillerstall. Pr nå ser det f.eks ut til at vi vil ha 3 spisser neste år, hvorav 2 av dem må spille mye for å utvikle seg. Er da naturlig å felle ned en formasjon som ikke legger opp til å spille med 1 spiss.

Ser at det forrige innlegget mitt var klønete formulert, hadde vært riktigere av meg å sagt at det i denne tråden legges frem navn som står for vidt forskjellige taktiske tilnærminger - og før vi kommer dit så må vi som klubb først definere hvordan vi ønsker å spille.

Kommentar

• niko
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jul 2008
                                      • 585

Det kinkige nå er hvem som skal sette den retningen når det er såpass mye uro internt. Det er flere lite fristende alternativer hvis man svartmaler litt:
                                      * La nåværende sportssjef/styre finne en trener som plutselig sitter på lånt tid når en eller flere av de personene har blitt byttet ut
                                      * Vente til ny sportssjef/styre er på plass, noe som kommer til å være altfor sent
                                      * Ansette et "trygt og solid" valg på kort kontrakt i påvente av at de organisatoriske greien skal falle på plass

Kommentar

• HSft
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Dec 2004
                                        • 6104

Opprinnelig skrevet av G-Man

Skal man sette spillermatrialet og så vurdere formasjon? Greit å kunne justere, men jeg håper vi får inn en annen enn Mesfin som er i stand til å hente spillere som passer formasjonen.

Er utrolig lei av å se dem velge en formasjon og så signere spillere til en helt annen formasjon om og om igjen. Skal vi spille 433? Da kjøper vi en haug med sittende midtbanespillere og stoppere! 352? På tide å signere alle de beste vingene! 442? La oss finne de beste indreløperne vi kan oppdrive!

Kommentar

• G-Man
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Sep 2011
                                          • 3263

Opprinnelig skrevet av HSft
                                          Er utrolig lei av å se dem velge en formasjon og så signere spillere til en helt annen formasjon om og om igjen. Skal vi spille 433? Da kjøper vi en haug med sittende midtbanespillere og stoppere! 352? På tide å signere alle de beste vingene! 442? La oss finne de beste indreløperne vi kan oppdrive!
                                          Amen - det er det jeg mener med å begynne i feil ende.

Kommentar

Working...