Ny trener

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Totti21
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Mar 2004
    • 3499

    Opprinnelig skrevet av ErikB
    Vi må ha penger til å lønne TO trenere. Arne har fortsatt kontrakt.
    Finansierer lett en ny trener i bytte med en av spillerne som er på vei ut eller ved at man dropper nye spillere inn. Men ja, det hadde vært mye smartere å ikke signert en forlengelse på et år for to måneder siden. Det er altså så amatørmessig som det går an, da dette utfallet var ekstremt enkelt å spå på det tidspunktet. Helt utrolig rett og slett.

    Kommentar

    • Emil
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Sep 2005
      • 306

      Jeg tror mange misforstår nivåforskjellen både sportslig og økonomisk/profesjonalitet mellom Toppserien og Eliteserien. Jeg prøvde å lage et eksempel tidligere som var helt uavhengig av kjønn. Sportslig sett ligger LSK Kvinner på nivå med 5.-divisjon på Romerike. Profesjonalitet og opplegg kan man sammenlikne med mange 3.-divisjonsklubber. Det er forskjell på å lage et opplegg rundt et lag som trener på kveldstid 4-5 ganger i uka, og et helproft lag der spillerne er(skal være) 24-timersutøvere. Ja, noen kan kanskje ta dette steget, men det er naturlig å ta et mindre steg først. Jeg tror en trener på dette nivået(LSK Kvinner) uten å ha erfaring fra et høyere nivå verken som spiller eller trener, har best av å trene f.eks. et andredivisjonslag, et OBOS-lag, eller i det minste en assstentrolle for et profesjonelt lag først.
      Sammenlikningen med en spiller (Tom Lund) blir skivebom.
      Sammenlikningen med Nils Arne Eggen, der Eggen trente et lag som gjorde resultater på verdens høyeste nivå, med forutsetninger som var mye dårligere enn motstanderene, blir også en vanskelig sammenlikning. RBK vant kamper i Champions League. Å sammenlikne dette med å vinne toppserien blir noe søkt.
      For meg er det ja til trenere som er kvalifisert, uavhengig av kjønn, hudfarge, seksuell orientering etc. Men i mine øyne er ikke Hege Riise kvalifisert til denne jobben. Heller ikke Jørgen Isnes for den saks skyld.

      Kommentar

      • heidar
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2004
        • 2127

        Gikk jo bra sist vi hadde en dametrener i Pellerud. Har fansen blitt helt historieløse? Sett for mye på Heimebane?
        En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

        Endelig er mørketida over.

        Kommentar

        • Klimtkongen
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Sep 2014
          • 419

          Opprinnelig skrevet av vermu
          https://www.rb.no/hege-riise/lsk-mag.../s/5-43-817039

          Noen ganger blir jeg helt matt. En relativt stor andel LSK-supportere vil ha Hege Riise som hovedtrener. Fordi en NRK serie, totalt uten rot i virkeligheten, setter fokus på kvinnelige trener i herrefotballen, så skal mange hive seg på dette.

          Selvfølgelig har Hege Riise masse kunnskap, og hun har meget gode resultater både som spiller og trener. Men hun har NULL erfaring fra herre-fotball, noe som er en annen idrett en dame-fotball, både på og utenfor banen. Det er i tillegg to forskjellige verdener å trene forskjellige kjønn.

          Og dette handler ikke om at hun er kvinne. Det handler om at hun ALDRI har trent gutter/menn. At tror folk at hun kan fungere som hovedtrener i Eliteserien uten noe som helst erfaring er helt utrolig.
          Enig. Ingen gode grunner til at kvinner ikke kan trene topplag i herre-fotball. Mange gode grunner til at Hege Riise ikke bør bli ny trener for herre-laget vårt nå.

          Det hagler jo med mer eller mindre gode forslag her. Vi har et lag som ikke er bedre enn midt på tabellen og vi er 10 poeng bak skjema. Resten av sesongen må vi få de resultatene vi skal ha og helst litt mer.

          Finn en trener som ganske kjapt kan gå inn og sikre at vi holder oss i divisjonen. Det er ikke nå vi skal gamble med uprøvde trenere. Hvem som skal trene oss i 2019 trenger vi ikke tenke på nå.

          Tror ikke alle helt har skjønt hvor ille vi ligger an. Vi må ha 35 poeng når sesongen er over for å unngå nedrykk eller kvalik-kamper til høsten. Det betyr at vi må ta 22 poeng til på 16 kamper. Et poengsnitt på 1,4 ut sesongen. Hvis vi skal unngå å være i sumpa helt til siste serierunde så må vi ha et enda høyere snitt. Det er oppgaven og det trengs rutine for å fikse det. Taper vi både mot Godset og mot Odds øker snittet til 1,6 på siste 14. Det betyr at vi til høsten må holde seriemesterform. Så ille er det og dette er ikke tiden for eksperimenter. Vinner vi ikke mot Godset og i Skien så er det virkelig krise.

          Kommentar

          • banan
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jun 2018
            • 438

            Opprinnelig skrevet av Emil
            Sammenlikningen med en spiller (Tom Lund) blir skivebom.
            Hvorfor det?!

            Utgangspunktet for argumentet mitt var at vermu skrev dette:
            "Selvfølgelig har Hege Riise masse kunnskap, og hun har meget gode resultater både som spiller og trener. Men hun har NULL erfaring fra herre-fotball, noe som er en annen idrett en dame-fotball, både på og utenfor banen. Det er i tillegg to forskjellige verdener å trene forskjellige kjønn."

            Og da et av datidens beste lag, Ajax, ønsket å erstatte stjernen Johan Cruyff med Tom Lund så spilte Tommy på det nest øverste nivået i Norge.
            Han hadde med andre ord NULL erfaring fra topp-fotball. Selv norsk toppdivisjon la veldig langt bak de store ligaene på den tiden.

            Så det at man ikke har erfaring betyr ikke at man ikke er det beste valget.

            Hege Riise har bevist at hun er en ener. På nivåene hun har vært på så langt så har hun vært bedre enn noen andre. Hun fremstår som unik, både i tiden som spiller og nå som trener.
            Så hun fortjener å få prøve seg på et vesentlig høyere nivå enn det hun er på nå.

            Jeg tror at hun ser ting som andre ikke ser, og er flink til formidle til spillerene hvordan de kan utnytte sine roller på best mulig måte. Og at hun uansett bør kalles inn på et intervju for å legge fram hvor styret hvordan hun ville ha ledet laget og hva som gjør henne unik.

            Jeg har selv ikke noen tro på at hun blir hovedtrener til LSK i denne omgang.
            Men jeg blir ikke forundret om hun får en rolle ovenfor herrene om hun først blir kalt inn til styret for samtaler.

            Håper klubben går bredt ut og ikke utelukker noen på grunn av fordommer i sin søken etter den/de beste treneren(e).

            Kommentar

            • 10theri
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Oct 2010
              • 438

              Forskjellen på en trener og en spiller er jo at om spilleren misslykkes så skader ikke det laget all verden. Mislykkes treneren derimot, går det ut over hele klubben.
              Heia Lillestrøm......

              Kommentar

              • Klimtkongen
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Sep 2014
                • 419

                Opprinnelig skrevet av banan
                Så det at man ikke har erfaring betyr ikke at man ikke er det beste valget.
                Det betyr heller ikke det motsatte.

                Kommentar

                • Emil
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Sep 2005
                  • 306

                  Opprinnelig skrevet av banan
                  Og da et av datidens beste lag, Ajax, ønsket å erstatte stjernen Johan Cruyff med Tom Lund så spilte Tommy på det nest øverste nivået i Norge.
                  Han hadde med andre ord NULL erfaring fra topp-fotball. Selv norsk toppdivisjon la veldig langt bak de store ligaene på den tiden.
                  Han var etablert på landslaget, presterte godt internasjonalt blant annet mot Nederland rett før de ville ha han. Skjønner ikke hvordan du kan være så jævla opphengt i å selge inn Hege Riise.

                  Kommentar

                  • HSft
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2004
                    • 6079

                    Opprinnelig skrevet av banan
                    Jeg har selv ikke noen tro på at hun blir hovedtrener til LSK i denne omgang.
                    Men jeg blir ikke forundret om hun får en rolle ovenfor herrene om hun først blir kalt inn til styret for samtaler.
                    .

                    Det hadde jo vært suverent om man fikk henne over i herrefotballen i en annen rolle enn hovedtrener. Da kan hun være høyaktuell for hovedtrenerstillingen ved neste korsvei. Pleier ikke å være lang ventetid på neste mulighet til å bli hovedtrener i LSK.

                    Ho er en god trener innenfor kvinnefotballen, og har nok gode muligheter til å lykkes som trener innenfor herrefotballen også. Men herefotball og kvinnefotball er to forskjellige idretter der forskjellige taktiske løsninger gir ulikt resultat. En rolle som juniortrener i tillegg til å bidra opp mot a-laget kunne vært en passende rolle for å ta steget til herrefotballen.

                    Kommentar

                    • banan
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jun 2018
                      • 438

                      Opprinnelig skrevet av Emil
                      Han var etablert på landslaget, presterte godt internasjonalt blant annet mot Nederland rett før de ville ha han. Skjønner ikke hvordan du kan være så jævla opphengt i å selge inn Hege Riise.
                      Det er jo ikke alle som tar ting like lett Har intet å tilføye, men kan gjerne oppsummere årsaken med tre ord: hun er unik.

                      Kommentar

                      • Dole
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2004
                        • 1573

                        Nå skal tydeligvis også ordføreren blande seg inn i treneransettelsen.

                        Kommentar

                        • knut
                          Make knut Great Again
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2006
                          • 9453

                          Ordfører Flæten aner en fin PR mulighet, og etterspør kvinnelig trener.

                          Brånåsen avfallsdeponi ringer og vil ha fokus!
                          ​​​​

                          Kommentar

                          • Ketil Cantona
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Feb 2004
                            • 6813

                            Jeg er ikke for at vi skal kaste Hege ut i denne møkka jobben pr dags dato. Ville vært for vågalt. På sikt kanskje, men i den søla vi befinner oss i så mener jeg det er feil.
                            Noe hun sikkert ikke ville gjort, men forslaget ville i det minste lagt henne i 2 spann med Arildo.

                            Argumentet med NRK serien Heimebane blir noe tynt. Det har vært snakk om 1 eller 2 tiår om kvinner kan ta over ett herrelag.

                            Så nettopp intervjuet med Sves(RB) på Eurosport der han sier klubben sitter nok på en bunke aktuelle trenere men de vil nok ikke noen på plass nærmere vår tur ut i Europa.
                            Halle ble nevnt som en kandidat. Til de som ikke mener Hege Riise har nok erfaring, hvilken trenererfaring har Halle. Jeg vet han har hatt en del assistentroller men er det likevel nok?
                            Trenerkarriere
                            År Klubber
                            2004
                            2005–2006
                            2006–2008
                            2009
                            2009–2010
                            2010
                            Aurskog/Finstadbru
                            Lillestrøm (assistent)
                            Viking (assistent)
                            Lyn (assistent)
                            Lyn
                            Molde (assistent)
                            Fikk vel også sparken som hovedtrener i Lyn...

                            Kommentar

                            • vermu
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2008
                              • 1729

                              Gunnar Halle ja. Erfaring som hovedtrener fra Strømmen og u-landslag. (Altså mer enn Riise). Det hadde også vært en erketypisk signering. Har vært spiller og assistent for LSK tidligere. " Så han kan vi resirkulere" Herregud, gi meg noe nytt blod!!
                              Last edited by vermu; 28.06.2018, 20:05.

                              Kommentar

                              • G-Man
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Sep 2011
                                • 3198

                                Jeg vil ikke ha Riise. Jeg vil ikke ha Halle. Jeg vil ikke ha Powell.

                                Jeg vil simpelthen ha en trenger som ikke har noen form for tidligere tilknytning til LSK. Jeg vil for den saks skyld ikke resirkulere en av de gamle traverne som "kjenner norsk fotball."

                                Jeg vil ha en person som tar tak i hele klubben og profesjonaliserer oss på alt fra ernæring til restitusjon. Som har en definert filosofi og som kan og tør bringe oss videre. LSK var store når vi ledet an. Nå dilter vi etter, og det synes på alle nivåer.

                                Det Herman skriver om Magnus Pehrsson er derfor musikk i mine ører. Det er denne typen trener vi trenger.

                                Kommentar

                                • vermu
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2008
                                  • 1729

                                  Opprinnelig skrevet av G-Man
                                  Jeg vil ikke ha Riise. Jeg vil ikke ha Halle. Jeg vil ikke ha Powell.

                                  Jeg vil simpelthen ha en trenger som ikke har noen form for tidligere tilknytning til LSK. Jeg vil for den saks skyld ikke resirkulere en av de gamle traverne som "kjenner norsk fotball."

                                  Jeg vil ha en person som tar tak i hele klubben og profesjonaliserer oss på alt fra ernæring til restitusjon. Som har en definert filosofi og som kan og tør bringe oss videre. LSK var store når vi ledet an. Nå dilter vi etter, og det synes på alle nivåer.

                                  Det Herman skriver om Magnus Pehrsson er derfor musikk i mine ører. Det er denne typen trener vi trenger.
                                  100 prosent enig!

                                  Kommentar

                                  • Joha
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Nov 2003
                                    • 314

                                    Synes Lillestrøm bør få inn et ungt trener talentet La kansje Sunfgodt tid til og bygge opp et nytt slagkraftig lag og la han få med seg Geir Frigård som hjelpetrener.Synes Raufoss har vært tøffe med sine 2 siste annsettelse av hoved trener Verken Espen Haug eller Christian Johnnsen hadde trener erfaring som A-lagstrener Espen klarte til og med opprykk med Raufoss fra 2 divisjon til obosligan og Christian har bra resultater i PostNord Ligan derfor synes jeg Lillestrøm skal gå for Arild Sundgodt som hovedtrener han fortjener og bli forfremmet til hoved trener

                                    Kommentar

                                    • Funchaloe
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Oct 2011
                                      • 511

                                      Opprinnelig skrevet av vermu

                                      Jeg vil ikke gå så langt. Han er jo tross alt fugla-supporter. Men fotball har han tydeligvis ikke greie på.
                                      Jeg vet ikke hvor fugla-supporter man er når man pusher sin politiske agenda på LSKs skjebne via lokalavisa. Spesielt når klubben ligger på en svak 13. plass, har nettopp sparket trener, og skal ut i Europa. Da er han definitivt karrierepolitiker og misguided idealist først, ikke LSK supporter i første rekke. Den siste setningen din er vi helt enige i.
                                      Custodes
                                      Contra o futebol moderno!

                                      Kommentar

                                      • Xavi
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • May 2008
                                        • 1275

                                        Olof Mellberg, kjør!
                                        Syvende generasjons Lillestrømling. LSK er i blodet.
                                        Anders, Tidligere styremedlem KFL

                                        Kommentar

                                        • Jan Banan
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jan 2004
                                          • 809

                                          Tror David Hay er ledig
                                          - Selv om Vålerenga tilbyr meg ti millioner, ville jeg ikke tatt jobben. Ryktet er viktig for meg. Det er ikke en sjanse for at jeg går til dem.

                                          Stuart Baxter har forstått det.

                                          Kommentar

                                          Working...