Akkurat som frykta og forventa av denne ledelsen. Et driiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiitkjedelig valg.
Ny trener
Collapse
X
-
Jeg er litt avventende optimist i forhold til denne avgjørelsen. Bakke er vel ikke den mest karismatiske, men stort sett alle han har trent kommer med gode skussmål, både til treneren og personen Bakke. Han har ikke vært redd for å gi unggutter både sjanser og tid, og det er positivt. Han står for en mer fremoverrettet fotball en vi er vant med, og det er også bra. Jeg er også positiv til en lang kontrakt, endelig kan vi begynne å bygge stein på stein, og ikke flakse rundt som hodeløse høns uten kompass.
Argumentet mot Bakke er vel den begredelige sesongen S08 hadde i år, men på den andre siden har ingen andre klubber hatt så mange endringer i spillestallen som dem.
Alt i alt er jeg (som sagt) ganske positiv til denne nyheten. Og dessuten: Etter Lennartssons ørkenvandring og trusselen om Nordli, så kan det bare bli bedre!👍 5Kommentar
-
Veldig overraskende, selv om han av RB tidlig ble nevnt som en av de mest aktuelle.
Jeg hadde i utgangspunktet håpet på en 4-3-3 mann, og første reaksjon var derfor litt skuffelse. Men det positive er at han står for både høyt press og høy intensitet. Han har i tillegg ledet Sarp til cupfinale 2 av de siste 3 årene, og til tider herjet med god utenlandsk motstand i Europa. Ser også at han får gode skussmål av andre. Så kanskje har vi skutt gullfuglen.
Vi har spennende unggutter som ikke har fått tillit i år som Ranger, Sheriff, Sandberg, Baccay og Knudsen for å nevne noen. At noen av disse kan ta sjumilssteg i 2020 har jeg troen på. Og vi har en del gode spillere i i troppen som vil gjøre det bra i år. Og så vil jeg tro at vi får se et par nye fjes. Så Bakke sier at han er positiv til troppen vår skulle bare mangle.
Det som er mest spennende nå som vi har landet oppoverBakke, er hvem som kommer inn som assistent. Håper Bakke får inn en særdeles god trener som komplimenterer han og hans ideer.👍 1Kommentar
-
Litt kjedelig valg. Men det er Mesfin og gjengen som står bak - så å forvente noe annet ville vært utopisk. Kunne også tenkt meg en 4-3-3-trener. Utenom det har jeg trua på at Bakke vil vil føre klubben fremover. Riktignok i et sakte tempo, men fremover. Men da må vi få inn en andretrener som utfyller makkeren sin, med felles filosofi og ambisjoner. Håper på en ernærgisk sprø type som presser frem progresjon. I motsetning til det vi har hatt de siste årene..
Nå ser jeg frem til å høre resultatene av den jævla evalueringen. Ikke tro vi har glemt den i romjulsferien deres! Det ledelsen og styret fikk til i år ble et sår som ikke gror over tid. Det blir mer og mer infisert med tiden som går. Vis handlekraft!
Kommentar
-
S08 har vel tatt flere skritt tilbake det siste halvannet året. De sikret seg i siste runde på Åråsen med 0-0 mot det kanskje mest blodfattige laget LSK har mønstret siden Kaerjeng.
Er begrenset optimistisk til Bakke som trener, men en 5-årsavtale er veldig lenge for en klubb som har sparket seks av de syv siste trenerne (tilbake til Uwe), og fem av dem innen to år. Liker tankene rundt høyt press og intensitet, men vet lite om Bakkes filosofi ellers. Også usikker på hvordan spissene våre passer inn i et høyt press system. Alle tre er begrenset i sin evne/vilje til å sette motstanders stoppere under press. At S08 har underprestert i år er ingen hemmelighet. Klamrer meg til grasstrået som ryktet hans blir omtalt om.
Jeg skulle utvilsomt sett at vi forlenget søkeperioden for å sikre at vi fikk gjort en grundig vurdering av alternativer, men når ledelsen bestemmer seg for å finne noen på under en måned så favner man ikke bredt. Med avtalen som er skrevet så legges alle eggene i Bakkes kurv, og så får det bære eller briste.
Når det gjelder spillestallen, så blir det nok ikke 5-6 spillere ut som mange håper. De vi har holder lett Obosnivå, så utrenskningene starter nok ikke før etter sesongen når en del kontrakter går ut.Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?Kommentar
-
Positiv til Bakke. Sarpsborg Arbeiderblad melder ellers at han vil ha med seg Tom Freddy Aune som assistent.Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteilKommentar
-
Kjenner ikke så godt til Bakke. Hvilken stil står han for? På åråsen i siste runde var det baktung 442 og de endte på like mange poeng som udugelige Lennartson klarte med LSK. Klarer ikke å være veldig positiv før jeg vet litt mer om han.Kommentar
-
Det er flere ting å like ved Bakke og hans filosofi, men også noen spørsmålstegn. Noen svar vil vi få allerede i år, mens noen må vi sannsynligvis vente til neste år og en retur til Eliteserien før vi får svar på. Jeg er nøktern optimist enn så lenge, og har tro på et snarlig opprykk.Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?👍 5Kommentar
-
Bakke mener at stallen er best egnet for 4-3-3 og at det er det de vil går for.
Om han i så tilfelle ikke får med seg Aune, så vær så snill å hent en fantastisk fyr av en 4-3-3 kompetent assistent da. Jeg har ikke noe som helst troen på Sundgot som assistent, spesielt ikke i en slik formasjon. Om vi skal være topp fem i landet i alt fra styret til stell, så bør dette gjelde assistenttrener også.👍 4Kommentar
-
Bakke mener at stallen er best egnet for 4-3-3 og at det er det de vil går for.
Om han i så tilfelle ikke får med seg Aune, så vær så snill å hent en fantastisk fyr av en 4-3-3 kompetent assistent da. Jeg har ikke noe som helst troen på Sundgot som assistent, spesielt ikke i en slik formasjon. Om vi skal være topp fem i landet i alt fra styret til stell, så bør dette gjelde assistenttrener også...................👍 7Kommentar
-
Hvem skal bli vår nye hovedtrener?
Her er noen som kan være aktuelle:
Gjermund Åsen - en den fødte leder, og skal ha mye av æren for den sportslige progresjonen til fugla
Gaute Helstrup - har et bedre grunnspill enn oss og får mye ut av lite
Tore Andre Flo - kjenner lite til hans kvaliteter annet enn at laget fra saftbygda spiller 4-3-3 og gjør det bra i Obos.
Mikkjal Thomassen - førte Klaksvik på Færøyene fra å være en middelhavsfarer til å bli den mest dominerende klubben og gjør det særdeles bra med FFK i Obos.👍 1Kommentar
Kommentar