Det hadde vært veldig i Mesfins ånd å hente inn en trener ingen andre har hatt på sin radar.
Ny trener
Collapse
X
-
Joaquín Gómez (football manager) - Wikipedia
Dessverre for fotballhipsterne valgte han pengene og signerte for en saudisk klubb forrige uke. Gjetter vi tapte drakampen eller ikke var nok frampå. Kan ikke se for meg hvilke andre trenere i Finland vi skulle være interessert i. Dette var nok en mann etter Mesfins smakKommentar
-
Med sesongen nå over, så kan jakten på ny trener og våre spekulasjoner begynne for fullt. Rent taktisk må den nye treneren etter min mening ta tak i de følgende områdene:
1. Styrke offensiv mentalitet; de siste årene har vi blitt veldig defensive så fort vi har tatt ledelsen. I år har vi vunnet søpla hjemme (2-0), Bart hjemme (3-1), Ham-kam hjemme (3-1), Sandefjord hjemme (4-2), Aafk hjemme (5-1). 5 av 13 seire har vært på mer enn ett mål. Til sammenligning vant Glimt 15 av 22 kamper med lignende tall. Brann 11 av 19 seiere. Tromsø var mer lik oss med 14 av 19 seiere med kun ett mål.
Poenget er at vi sjelden går for å øke en ledelse, men har vært fornøyd med å gi ifra oss initiativet og legge oss bakpå. Jeg håper vår neste trener er mer villig til å fortsette å legge press på motstander. Først da kan Åråsen bli et virkelig fryktet sted å besøke.
2. Overgang fra forsvar til angrep og motsatt; jeg sitter med en følelse av at treningene våre har hyppig blitt stoppet for at trenerne kan forklare hva som ble gjort feil og hva som bør gjøres. Den følelsen virker laget å ha tatt med seg inn i kamp. Sammenlign måten Glimt jobber for å gjenerobre ball med en gang vi mister den med oss. Glimt gjenvinner ballen ofte før motstander klarer å slå en positiv pasning og det gjør noe med motstanders mentalitet. Når vi mister ballen, så er det noen gode defensive løp som hjelper forsvaret mens mange bare jogger hjemover. På samme måte er vi elendige på kontringer. Hvor mange hadde vi i år?
3. Utspilling bakfra; dersom vi skal fortsette å spille ut bakfra, så må vi utvikle det spillet. Hvor mange ganger så vi laget spille seg i trøbbel? Hvor mange ganger endte det med at Garnås måtte slå langt fra eget cornerflagg med laget strukket som et trommeskinn over halve banen? Skal vi fortsette med dette, så må det utvikles slik at vi ikke ender med å slå langt eller at vi får ballen ut til en vingback som kun har en støttepasning som eneste alternativ.
Dette er etter min mening områdene vår neste trener må ta tak i.Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?👍 1Kommentar
-
Spennende uker i vente! Fra RB:
Før LSK kan signere de fleste av de 5–6 nye spillerne som helt sikkert skal inn i troppen, må en ny trener på plass. Der jobber LSK, etter det RB erfarer, både med norske og utenlandske alternativer. Målet er å få på plass den nye hovedtreneren før jula ringes inn.
Virker ikke som at noe som helst er klart med Helstrup i alle fall...Kommentar
-
Kommentar
-
Høres i utgangspunktet spennende ut, det er ingen tvil om at vi må forsterke. Så får vi håpe at det denne gangen ikke bare er "spennende talenter med stort potensiale" som sakte men sikkert forsvinner bakover i køen. Vi trenger kvalitet mer enn kvantitet akkurat nå, dvs spillere som går rett inn på laget og ikke utfordrere til dem som allerede er der.Elska þetta félagKommentar
-
Jeg kunne også pekt på at han i Toronto over 59 kamper hadde et snitt på 1,05. Tar man med de to siste sesongene i LAFC, har han over de 4 siste sesongene før stabæk et snitt på 1,17. Det er nesten eksakt samme snittet som han klarte i Stabæk (1,18). Så resultatene i høst var akkurat som vi kunne forventet, slik jeg har kommentert tidligere.
Denne artikkelen er heller ikke sånn veldig positiv mtp på Bobs resultater i Toronto:
Struggling Toronto FC have relieved head coach and sporting director Bob Bradley of his duties on Monday. The club also announced that assistant coach and technical director Mike Sorber will also leav [...]
Noen som kjenner vår kanadiske leiesoldat som kan spørre om hans meninger rundt Bradley? ?------eLSKe-------Kommentar
-
Er ikke dette ett dårlig kriterie? Uten å ha sjekket spesielt, så tipper jeg de fleste topptrenere har fått starten i en av gamleklubbene sine. Synes det er mer spennende for en klubb som LSK å gi en fersk trener sjansen. Johan Andersson f.eks.👍 1Kommentar
-
(Og DoubleHi5 sin kommentar var myntet på nye spillere, ikke trener)
👍 3Kommentar
-
Intervju med Helstrup:
– Har det allerede kommet tilbud?
– Jeg forstår det kan komme ting etter sesongen, men det har ikke vært noe ennå. De får eventuelt henvende seg til agentene jeg sparrer med.
Om vi ikke er ordentlig på ballen nå og har som mål å signere trener før jul, spørs det om Helstrup er den vi går for.Kommentar
-
Intervju med Helstrup:
– Har det allerede kommet tilbud?
– Jeg forstår det kan komme ting etter sesongen, men det har ikke vært noe ennå. De får eventuelt henvende seg til agentene jeg sparrer med.
Om vi ikke er ordentlig på ballen nå og har som mål å signere trener før jul, spørs det om Helstrup er den vi går for.Elska þetta félagKommentar
-
-
Kommentar
-
Fint med rykter, men begge disse to får et «huff, nei» fra meg.Kommentar
-
Kommentar
-
En svensk trener som nylig har floppet i en storklubb og hadde suksess noen år tilbake. Sikkert kul og hyggelig og alt det der med kavai og en internasjonal væremåte. En oppskrift på katastrofe med andre ord.
Jeg orker virkelig ikke flere svensker. Det er 198 land her i verden. Vi kan finne en trener i et av de 197 landene som ikke er Sverige.Kommentar
Kommentar