Sagt det før sier det igjen Borussia Dortmund. De lager trenere i verdensklasse. Ta en fra youth mer enn bra nok
Ny trener
Collapse
X
-
Kommentar
-
Han trente Dalkurd først opp til Superettan, og så i sin andre periode trente han dem opp til Allsvenskan. Jeg vet ikke nok om Dalkurd til å vite hvor bra den prestasjonen er, men det er jo uansett stor sportslig suksess for en klubb med færre supportere enn Strømmen.Kommentar
-
Han trente Dalkurd først opp til Superettan, og så i sin andre periode trente han dem opp til Allsvenskan. Jeg vet ikke nok om Dalkurd til å vite hvor bra den prestasjonen er, men det er jo uansett stor sportslig suksess for en klubb med færre supportere enn Strømmen.Kommentar
-
Silberbauer holdt ikke veldig mye lenger i Utrecht som det Brännström gjorde i AIK, men får likevel noe bedre vibber her. Gjorde det ok da han tok over laget, men fikk en dårlig start på årets sesong og røk ut fort. Bra spillerkarriere og noen interessante klubber på cv som assistent. Litt lite erfaring som hovedtrener?Kommentar
-
Har ingen formening om hva de to står for fotballmessig. Jeg håper at vi her ikke "tar en RBK", men lar fotballfilosofien styre mer enn størrelsen på navnet. Jeg ser ingenting i merittene som tilsier at Brännström bør være på blokka.
Silberbauer holdt ikke veldig mye lenger i Utrecht som det Brännström gjorde i AIK, men får likevel noe bedre vibber her. Gjorde det ok da han tok over laget, men fikk en dårlig start på årets sesong og røk ut fort. Bra spillerkarriere og noen interessante klubber på cv som assistent. Litt lite erfaring som hovedtrener?
Så er det også sånn at trenere har suksess noen steder og mindre suksess andre steder, og nettopp det er viktig å ha i bokhodet
Ønsker vi å være sikre på hva vi får så bør Eirik Bakke og Aasmund Bjørkan være vårt første valg. Hvorfor skal de være noe dårligere alternativ?Kommentar
-
Vi må ikke glemme hvem vi er og hvor vi er på rankinglista. Ingen av navnene som er nevnt kjenner vi, men dette er navn som har erfaring fra enormt mye større klubber enn oss. At de i det hele tatt vurderer oss må vi ta som et stort kompliment.
Så er det også sånn at trenere har suksess noen steder og mindre suksess andre steder, og nettopp det er viktig å ha i bokhodet
Ønsker vi å være sikre på hva vi får så bør Eirik Bakke og Aasmund Bjørkan være vårt første valg. Hvorfor skal de være noe dårligere alternativ?
Jeg vet ikke om Bakke/Bjørkan er noe dårligere alternativ enn de to nevnte. Jeg vet at det Eirik Bakke presterte (selv hensyntatt tilgjengelig materiale) ikke holder det nivået jeg ønsker til klubben.Kommentar
-
CV tatt i betraktning synes jeg ikke det er noe stort kompliment fra noen av dem. Vi vet heller ikke (i hvert fall ikke jeg) hvor seriøst dette er, om det er reelle samtaler, eller om de reelt vurderer oss. Utrecht og AIK er større klubber, men ikke så mye større klubber at to trenere som har fått sparken fra dem - begge i løpet av veldig kort tid - skulle være "out of our league".Kommentar
-
Har ingen formening om hva de to står for fotballmessig. Jeg håper at vi her ikke "tar en RBK", men lar fotballfilosofien styre mer enn størrelsen på navnet. Jeg ser ingenting i merittene som tilsier at Brännström bør være på blokka.
Silberbauer holdt ikke veldig mye lenger i Utrecht som det Brännström gjorde i AIK, men får likevel noe bedre vibber her. Gjorde det ok da han tok over laget, men fikk en dårlig start på årets sesong og røk ut fort. Bra spillerkarriere og noen interessante klubber på cv som assistent. Litt lite erfaring som hovedtrener?
Brännström, på sin side, har mye mer erfaring som hovedtrener, men har, som flere har vært inne på, labert med resultater å vise til i det siste. Da kan vi like gjerne gå for Johan Andersson eller Eirik Bakke, spørru meg.Kommentar
-
Hvordan har denne Brennstrøm dukket opp? Fordi han foretrekker 352, er ledig og billig, annet? Noe så ufattelig tafatt og kjedelig. 2024 er over før vi har skutt opp den første raketten.
Heller JA eller EB, eller Nordlie.
Har forøvrig ikke trua på en spesiell trener med mindre man får 5-6 vellykede spillerkjøp.
Hva med de som kom i sommer. Kan de sendes videre?👍 1Kommentar
-
Selvfølgelig kan vi ikke hente Klopp eller Guardiola. Vi kan jo hente Rekdal, Ingebrigtsen, Sollied eller Berg. De har fått sparken fra større klubber enn vår. Vi skal være realistiske i forhold til hva vi kan få, men man skulle tro det finnes folk med solid cv fra vår hylle også. De to nevnte faller tilsynelatende ikke i den kategorien.
Jeg vet ikke om Bakke/Bjørkan er noe dårligere alternativ enn de to nevnte. Jeg vet at det Eirik Bakke presterte (selv hensyntatt tilgjengelig materiale) ikke holder det nivået jeg ønsker til klubben.
Når det er sagt, så hadde jeg ikke vært fremmed for å hente trener fra Tyskland/Nederland, evt. England. Det er ikke tilfeldig at vi sist vant serien med en skotte. Finner vi en ung og ambisiøs akademitrener som er klar for hovedtreneransvaret, så hadde det vært spennende.Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?👍 1Kommentar
-
Ser man på spillerne Eirik utviklet og solgte i Sogndal, så viser han evner. At det har gått på tverke i høst var å forvente etter alt kaoset i sommer. Eirik blir som en vikarlærer på skolen; holder orden i klasserommet, men læringsutbyttet er begrenset. Jeg tror han vil gjøre en bedre jobb dersom han fikk vinteren til å sette sitt eget lag ogsin egen stil.
Når det er sagt, så hadde jeg ikke vært fremmed for å hente trener fra Tyskland/Nederland, evt. England. Det er ikke tilfeldig at vi sist vant serien med en skotte. Finner vi en ung og ambisiøs akademitrener som er klar for hovedtreneransvaret, så hadde det vært spennende.
I mine øyne er Bakke en god kandidat dersom vi satser på å forbli en middelhavsfarer. Han står for en relativt enkel fotball som vil gjøre det utfordrende å ta ytterligere steg mot toppen.
👍 1Kommentar
-
At enga nå rykker ned, bør føre til litt goodwill i og rundt trenerjakten vår.
Vi ble kvitt en trener, på en jævla lumpen måte, som klarte å kjøre en ok minus klubb ned en divisjon, selv med en klassespiss, fordi han ikke tørte å benke Strandberg før i ekstraomgangene i går, som kjørte defensiv oppstilling hjemme mot KBK uten å ha særlig defensive muskler(!) mens de faktisk har klart å sprudle offensivt tidligere... I alleste for en elendig trenergjerning. Nydelig!
Jeg veit at mange stresser som faen: "Vi må ha på plass ny trener innen nyttår, hvis ikke så må hoder rulle!" Bla, bla, bla
Mesfin er beviselig på jobb. Eneste feilen han har gjort er at vi er tynt bedekka offensivt, men det er ikke nok til at vi ikke skal stole på'n! Han lever jo i den virkelige verden, ikke sånn som fotballedere ellers, i typ enga.
Pust inn og ut, og nyt fotball-livet!👍 3Kommentar
-
At enga nå rykker ned, bør føre til litt goodwill i og rundt trenerjakten vår.
Vi ble kvitt en trener, på en jævla lumpen måte, som klarte å kjøre en ok minus klubb ned en divisjon, selv med en klassespiss, fordi han ikke tørte å benke Strandberg før i ekstraomgangene i går, som kjørte defensiv oppstilling hjemme mot KBK uten å ha særlig defensive muskler(!) mens de faktisk har klart å sprudle offensivt tidligere... I alleste for en elendig trenergjerning. Nydelig!
Jeg veit at mange stresser som faen: "Vi må ha på plass ny trener innen nyttår, hvis ikke så må hoder rulle!" Bla, bla, bla
Mesfin er beviselig på jobb. Eneste feilen han har gjort er at vi er tynt bedekka offensivt, men det er ikke nok til at vi ikke skal stole på'n! Han lever jo i den virkelige verden, ikke sånn som fotballedere ellers, i typ enga.
Pust inn og ut, og nyt fotball-livet!Elska þetta félag😀 2👍 1Kommentar
-
Når det gjelder ny trener så må det viktigste kriteriet være å gå for ALT ANNET enn det den taperen på Intility stod for, både her og der. Fotball er underholdning, og ingen synes det er særlig underholdende å se et drit-defensivt lag trille ball frem og tilbake, før de likevel taper til slutt. Og nesten enda verre: Måtte se en trener med samme karisma som en overkjørt rotte stå og lire av seg nonsens etterpå.
Nå må vi ikke går for noe traust og forutsigbart - det bør være noe friskt og annerledes, noe som ligger så langt fra Geir Bakke som det er mulig å komme.
👍 2Kommentar
-
Gøy å drite på Geir i dag.
Burde han fått mye mer ut av spillermaterialet han hadde?
Dragsnes, Knudsen, Adams, Ogbu, Kairinen, Røsler, Pettersson, Mathew...omtrent samtlige har gått rett inn i like store eller større klubber og blitt viktige spillere.
Der f.eks Glimt selger til utlandet og ingen slår gjennom?
Har Mesfin egentlig lagt til rette for mye bedre prestasjoner enn Geir har vært i nærheten av?
👍 3Kommentar
-
Det jeg mener er at det var lumpent av Geir Onkel Skrue Bakke å gå fra oss til erkerivalen.
Vålerenga gir jeg null skyld, og takk for handelen. De må jo slite med det du nevner "det ubeskrivelig kjedelige" og en fyr som sier han er både gul og blå. Optikken der da!?
Han er uansett ikke gul og blå. Han er en kjip fyr som er glad i 25 millioner kroner (hvem ække det?)
Ler uansett så jeg griner!
Kommentar
-
👍 1Kommentar
-
Kommentar