Ny trener
Collapse
X
-
-
Va - Lehne - Kitolano
Karlsbakk - Lundemo - Hoff
Jeahze - Roseth - Gabrielsen - Uba
Mads
Med forbehold om at Krygård ikke er klar. Tror han er en type DEF gjerne kjører inn. Ville ikke overrasket meg om han kjører sin gamle favoritt, Hoff, inn som sekser og Krygård inn på indreløper på bekostning av Lundemo. Kitolano er Gulset-gutt og spiller derfor selvsagt.Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?Kommentar
-
Derfor blir uansett det viktigste å fôre TLO, og få Kitolano i gang!
Aner ikke åssen forhold de har fra Odd.
Folk sier at Fagermo var flink til å bruke ungdommen i Odd, men det er en sannhet med modifikasjoner. Men det trenger vi ikke snakke om nå!👍 3Kommentar
-
Her hadde man jo ingenting å tape. David Nielsen sine motivasjonstaler og fistbumps ga en liten respons mot Rosenborg, men så fort man taper 0-5 mot Kamma er det virkemiddelet helt dødt og begravet. Fotballen David Nielsen står for tror jeg ingen klarer å analysere seg frem til.
I Fagermo får man i alle fall en ny trener som veit akkurat hva han vil og hva han forventer i den enkelte rollen. Det er det vi trenger nå. Enkle og tydelige oppgaver til den enkelte. Og selv om Fagermo sin personlighet er langt fra en våt drøm å se i LSK, så tror jeg det er en mann som faktisk kan redde LSK når man mirakuløs nok ikke ligger mer enn 2 poeng bak sikker plass enda. Og skulle dette ende med OBOS neste år, så tror jeg Fagermo er en type trener man trenger for å gjøre oppholdet der kortest mulig.
Det er naturligvis helt Kypriotiske kaostilstander å sparke Nielsen etter så kort tid. Men noe mer hjelpeløst enn det han har holdt på med har jeg aldri sett. Fullstendig bom fra styret å ansette han til å redde den skuta her. Men Fagermo tror jeg har det som skal til her, så får vi håpe ikke Nielsen har ødelagt spillergruppa så fullstendig at den ikke lar seg reparere på så kort tid.👍 11Kommentar
-
👍 3Kommentar
-
Her hadde man jo ingenting å tape. David Nielsen sine motivasjonstaler og fistbumps ga en liten respons mot Rosenborg, men så fort man taper 0-5 mot Kamma er det virkemiddelet helt dødt og begravet. Fotballen David Nielsen står for tror jeg ingen klarer å analysere seg frem til.
I Fagermo får man i alle fall en ny trener som veit akkurat hva han vil og hva han forventer i den enkelte rollen. Det er det vi trenger nå. Enkle og tydelige oppgaver til den enkelte. Og selv om Fagermo sin personlighet er langt fra en våt drøm å se i LSK, så tror jeg det er en mann som faktisk kan redde LSK når man mirakuløs nok ikke ligger mer enn 2 poeng bak sikker plass enda. Og skulle dette ende med OBOS neste år, så tror jeg Fagermo er en type trener man trenger for å gjøre oppholdet der kortest mulig.
Det er naturligvis helt Kypriotiske kaostilstander å sparke Nielsen etter så kort tid. Men noe mer hjelpeløst enn det han har holdt på med har jeg aldri sett. Fullstendig bom fra styret å ansette han til å redde den skuta her. Men Fagermo tror jeg har det som skal til her, så får vi håpe ikke Nielsen har ødelagt spillergruppa så fullstendig at den ikke lar seg reparere på så kort tid.
DN funket ikke og det var null sjangs for at man skulle snu noe som helst med den planløse taktikken.
Nå er vi her, så får vi se hvordan det går.👍 3Kommentar
-
Jeg hadde kjørt Elkær istedenfor nyervervelsen Jeahze. Sistnevnte var jo på etterskudd i tre dueller som førte til mål for Viking. Det kunne Elkær klart og, men Elkær har assists i seg, så da er valget enkelt der vi hungrer etter målpoeng.
Derfor blir uansett det viktigste å fôre TLO, og få Kitolano i gang!
Aner ikke åssen forhold de har fra Odd.
Folk sier at Fagermo var flink til å bruke ungdommen i Odd, men det er en sannhet med modifikasjoner. Men det trenger vi ikke snakke om nå!Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?👍 3Kommentar
-
Naiv som jeg er. Jeg sa det når Asterhed tok over og jeg sa det når Davis Nilsen tok over: "nå har jeg trua". Bomma selvfølgelig som bare faen. Etter at sjokket har lagt seg så kjenner jeg plutselig på at jeg trua på at DEF kan snu detta.
I tillegg så har jeg alltid hatt en svakhet for drittsekker i fotballen og jeg savner at det er fler av dem både på eget og andres lag. Det er en berikelse for fotballen og spesielt når vi har dem sjæl da. LSK er en klubb som kler å ha noen drittsekker. Nå blir vi trent av en av de største. Kom igjen da fugla!!!!Last edited by bjarmann; 01.10.2024, 20:49.I år så tar vi alt👍 5Kommentar
-
Etter dagens Fugla exstra , sier jeg som Ivar Hoff : Greier ikke DEF å redde oss , ville ingen andre gjort det
heller nå ?
Vet DEF har det mye i kjeften , likevel kjøper jeg en del av hva han har å si , sett ut fra situasjonen vi er i.
Han er optimistisk og engasjert , klar og tydelig på hva som må til . Da skal jeg også selv prøve å være litt optimistisk så lenge det fortsatt er muligheter👍 4Kommentar
-
Tror den godeste Fagermo er en kamelon, jeg. Som andre har nevnt hadde han glimt i øyet i Odd, og var totalt uspiselig i Søpla. Som fotballekspert på tv har han fremstått reflektert og helt på grensa til spiselig. Kjenner jeg har et lite håp om at dette kan være det som skal til. Fagermo har veldig klare tanker og ideer, og det trenger LSK nå så til de grader. Tror så absolutt han kan være en løsning på litt lenger sikt også.
OBOS eller Europa 2025? Eller begge deler?Kommentar
-
Kommentar
-
Begynner å bli en god stund siden Nordlie var trener på fulltid, så det kan være en medvirkende årsak. Har han i det hele tatt trent noen lag siden kvaliken i 2019? Og før det var det også en stund siden han hadde trent et topplag (ikke for å rakke ned på Skeid eller Avaldsnes).
I Dødball og andre steder Nordlie uttaler seg virker han definitivt fortsatt å ha kompetansen, men Fagermo er et sikrere valg.Kommentar
-
At DEF var (i våre øyne) helt uspiselig mens han trente vif legger jeg veldig liten vekt på. Det er en del av pakka når man trener enten oss eller dem å slenge med leppa i motsatt retning.
Av det sneset (snart) trenere vi har hatt innom i løpet av de siste 16 månedene er han desidert best kvalifisert, og nå som irritasjonen over LSKs håpløst amatørmessige forvaltning av denne avgangen og ansettelsen har lagt seg, er det tross alt godt å se at LSK faktisk gjør alt de kan mens det ennå er tid. Det var opplagt at David Nielsen var skivebom, og han kunne så klart ikke fortsette. Jeg blir forbannet over at han i det hele tatt ble ansatt, for DEF må ha vært aktuell alt da Georgson stakk, og den kamelen burde ha vært svelget allerede da i stedet for å kaste bort åtte (!) kamper på de talentløse Asterhed og Nielsen.
La ham prøve, er min innstilling, og rykker vi likevel ned, kan vi konkludere med at det ville skjedd uansett. Han er en meget bra trener, og jeg ser for meg at han kan fortsette i jobben, slik at vi kanskje eventuelt rykker rett opp igjen.Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum👍 10Kommentar
-
AG hadde 14 kamper, 19p = 1,35p pr kamp som ville blitt ca 41p etter 30 runder
RA fikk 6 kamper, 1p = 0,16p pr kamp som gir 5p på 30 runder
DN fikk 4 kamper, 1p = 0,25p pr kamp og gir 7,5p etter endt serie.
DEF må nå ha (minst) 9p på de 6 siste, eller et snitt på 1,5p pr kamp som gir 45p etter 30 runder.
Ser man kun på talla lå vi i god rute til å beholde plassen før AG dro. Umulig å si hva som ville skjedd videre, men vi hadde nok tatt mer enn 2p på 10 kamper, det så virkelig ikke så verst ut i hans siste kamp mot godset.
👍 5Kommentar
-
10 kamper faktisk.
AG hadde 14 kamper, 19p = 1,35p pr kamp som ville blitt ca 41p etter 30 runder
RA fikk 6 kamper, 1p = 0,16p pr kamp som gir 5p på 30 runder
DN fikk 4 kamper, 1p = 0,25p pr kamp og gir 7,5p etter endt serie.
DEF må nå ha (minst) 9p på de 6 siste, eller et snitt på 1,5p pr kamp som gir 45p etter 30 runder.
Ser man kun på talla lå vi i god rute til å beholde plassen før AG dro. Umulig å si hva som ville skjedd videre, men vi hadde nok tatt mer enn 2p på 10 kamper, det så virkelig ikke så verst ut i hans siste kamp mot godset.Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?Kommentar
-
Tror rett og slett to tap på overtid slo totalt lufta ut av gruppa. Vi holder stand, noen vil si var det beste laget, mot Molde, men ryker på overtid. Så kommer Godset-kampen hvor vi er det førende laget i første omgang og burde ledet med mer. Så tar Godset fullstendig over og avgjør på overtid. Legg i tillegg til at vi i disse kampene slipper inn på overtid i tre av fire omganger. Sånt er drepen for en allerede skranten selvtillit. Kaktus også til Asterhed som kjører trippelbytte i begge kampene og totalt ødelegger flyten vår. Rosenborg-kampen som fulgte ble så et rent mytteri av spillergruppa. Deretter kom Tromsø-kampen. Ikke akkurat noe fyrverkeri, men det føltes urettferdig at vi satt igjen med null poeng. Selvtilliten synker enda et hakk. Så kom Nielsen inn, uten at han klarte å snu trenden. Jeg har ikke lyst til å snakke så altfor mye om marginer imot, men vi har hatt nok av de siden Georgson gikk. Hadde vi for eksempel bare klart å vippe Tromsø-kampen i vår favør, ville ting sett veldig annerledes ut. Vi får se hva Fagermo klarer å utrette, for dette sitter i huet på spillerne. Vi er griseheldige som fortsatt har mulighet til å klare oss, for det er ikke mange klubber på toppnivå som fortsatt har hatt mulighet til å overleve etter en så fæl rekke som vi har vært gjennom.Last edited by Kanarivogel89; 04.10.2024, 09:07.👍 1Kommentar
-
Tror rett og slett to tap på overtid slo totalt lufta ut av gruppa. Vi holder stand, noen vil si var det beste laget, mot Molde, men ryker på overtid. Så kommer Godset-kampen hvor vi er det førende laget i første omgang og burde ledet med mer. Så tar Godset fullstendig over og avgjør på overtid. Legg i tillegg til at vi i disse kampene slipper inn på overtid i tre av fire omganger. Sånt er drepen for en allerede skranten selvtillit. Kaktus også til Asterhed som kjører trippelbytte i begge kampene og totalt ødelegger flyten vår. Rosenborg-kampen som fulgte ble så et rent mytteri av spillergruppa. Deretter kom Tromsø-kampen. Ikke akkurat noe fyrverkeri, men det føltes urettferdig at vi satt igjen med null poeng. Selvtilliten synker enda et hakk. Så kom Nielsen inn, uten at han klarte å snu trenden. Jeg har ikke lyst til å snakke så altfor mye om marginer imot, men vi har hatt nok av de siden Georgson gikk. Hadde vi for eksempel bare klart å vippe Tromsø-kampen i vår favør, ville ting sett veldig annerledes ut. Vi får se hva Fagermo klarer å utrette, for dette sitter i huet på spillerne. Vi er griseheldige som fortsatt har mulighet til å klare oss, for det er ikke mange klubber på toppnivå som fortsatt har hatt mulighet til å overleve etter en så fæl rekke som vi har vært gjennom.I år så tar vi alt👍 4Kommentar
Kommentar