Ny trener

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • tarsen
    Medlem
    Bøffel
    • May 2015
    • 36

DEF har kanskje gjort laget bedre, skulle ikke mye til, men finn noe yngre og mer spennende.. Når vi likevel skal ned i obos bør det være mulig å finne noen andre enn en resirkulert traver som kan sementere et system og et spillemønster som rigger oss for framtida.
    Første bud er uansett en storrengjøring. Mange peker på SM og hovedtrener, men hva med resten av apparatet? Er det gitt at trenere øvrig er rette folk på rett plass?

Kommentar

• Kjøttkaka
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • May 2012
      • 325

Fagermo har en seier og fire tap på sine kamper. Seieren kom mot hjelpesløse Odd. Han har ikke lykkes med å redde plassen. Det er ikke hans feil, men han har ikke vist noe som tilsier at han fortjener jobben permanent. Kombinert med tannløs kampledelse, særlig mot FKH, så er det liten grunn til at han skal fortsette.

Samtidig er jeg nesten helt sikker på at vi rykker rett opp med Fagermo. Men er han rett mann til å bidra til at klubben utvikler seg videre? Han er kanskje det tryggeste valget i et ettårsperspektiv, men hva med i et treårsperspektiv?

Kommentar

• OlaG
        Oversetterdrone
        Myklebust Light
        • May 2008
        • 924

Opprinnelig skrevet av tarsen
        DEF har kanskje gjort laget bedre, skulle ikke mye til, men finn noe yngre og mer spennende.. Når vi likevel skal ned i obos bør det være mulig å finne noen andre enn en resirkulert traver som kan sementere et system og et spillemønster som rigger oss for framtida.
        Det var grepet som sendte oss ned i Obos i år. Trenger ikke gjenta det neste år for å fortsette turen ned en divisjon til.

Første bud er uansett en storrengjøring. Mange peker på SM og hovedtrener, men hva med resten av apparatet? Er det gitt at trenere øvrig er rette folk på rett plass?
        Vanskelig å vurdere folk man ikke vet hva gjør eller en gang hva rollene deres er på kampdag. Men neste år vil jeg se flere spillere enn støttefunksjoner på benken. Nå sitter spillerne våre på stoler utenfor benken. Det er for dumt.

Kommentar

• trigz
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2004
          • 7135

Yngre og "spennende" kostet oss plassen i Eliteserien.
          Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• Kanarivogel89
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • May 2006
            • 4668

Jeg føler det nok en gang må være lov å påpeke at det trolig ikke var ansettelsen av AG som sendte oss ned. Vi klarte oss helt greit med AG. Det er alt som har blitt gjort siden AG dro som har sendt oss ned. Vi løste, for andre sommer på rad, trenerproblematikken på helt feil måte. Her må hoder selvsagt rulle, men jeg føler det blir helt feil å ikke skulle satse på noe nytt og spennende bare fordi AG viste seg å være en illojal tosk. Eksempelvis snuser Rosenborg på Europa i sin første sesong under Alfred, mens FFK har bygget et sterkt fundament som fortsatt består lenge etter at deres eminente færøying har forlatt klubben. Alfred fikk tilbud fra Danmark i sommer, men valgte forståelig nok å bli. Thomassen gikk til AIK. Større klubber vil alltid ha følere ute. Det var bare forbanna typisk at det var United som kom etter vår mann. Tviler på at noen i klubben, ei heller Georgson, hadde sett for seg at et sånt tilbud skulle komme på banen.

Jeg er slett ikke overbevist om at Fagermo er riktig mann. Fyren taper, i likhet med sine forgjengere, kamper på løpende bånd, evner ikke å tilpasse seg taktisk og er viden kjent for å slite på omgivelsene. At han har fått vårt sørgelige lille kollektiv til å tape med litt mindre margin og slo det svakeste Odd-laget i manns minne holder ikke for min del. Han fikk et mandat om å redde klubben fra nedrykk og feilet. Da skal han ikke belønnes med ny kontrakt. Kanskje vil det funke med Fagermo en liten stund, typ en god sesong i OBOS og én grei sesong i ES, dersom vi skulle rykke opp, men så kan jeg banne på at det vil si stopp. Måten Fagermo bygget ned Vålerenga på er en interessant stilstudie. Jeg ser mye heller at vi henter Ødegaard, eventuelt noe annet spennende som Johan Andersson eller Thomas Myhre.
            Last edited by Kanarivogel89; 11.11.2024, 07:46.

Kommentar

• tarsen
              Medlem
              Bøffel
              • May 2015
              • 36

Opprinnelig skrevet av trigz

Yngre og "spennende" kostet oss plassen i Eliteserien.
              Og Rosenborg lukter på e-cup… Vi var vel på trygg plass da nytt og spennende forsvant. Freakshowet etterpå derimot.. Å si det var nytt og spennende som kostet oss plassen blir for enkelt i mine øyne. Ingen kunne vite at mannen vi gikk for skulle bli headhuntet av en av verdens største klubber. At vi rakna som et korthus dagen derpå er ikke hovedvalget sin skyld.

Kommentar

• bjarmann
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2005
                • 2995

Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
                Jeg føler det nok en gang må være lov å påpeke at det trolig ikke var ansettelsen av AG som sendte oss ned. Vi klarte oss helt greit med AG. Det er alt som har blitt gjort siden AG dro som har sendt oss ned. Vi løste, for andre sommer på rad, trenerproblematikken på helt feil måte. Her må hoder selvsagt rulle, men jeg føler det blir helt feil å ikke skulle satse på noe nytt og spennende bare fordi AG viste seg å være en illojal tosk. Eksempelvis snuser Rosenborg på Europa i sin første sesong under Alfred, mens FFK har bygget et sterkt fundament som fortsatt består lenge etter at deres eminente færøying har forlatt klubben. Alfred fikk tilbud fra Danmark i sommer, men valgte forståelig nok å bli. Thomassen gikk til AIK. Større klubber vil alltid ha følere ute. Det var bare forbanna typisk at det var United som kom etter vår mann. Tviler på at noen i klubben, ei heller Georgson, hadde sett for seg at et sånt tilbud skulle komme på banen.

Jeg er slett ikke overbevist om at Fagermo er riktig mann. Fyren taper, i likhet med sine forgjengere, kamper på løpende bånd, evner ikke å tilpasse seg taktisk og er viden kjent for å slite på omgivelsene. At han har fått vårt sørgelige lille kollektiv til å tape med litt mindre margin og slo det svakeste Odd-laget i manns minne holder ikke for min del. Han fikk et mandat om å redde klubben fra nedrykk og feilet. Da skal han ikke belønnes med ny kontrakt. Kanskje vil det funke med Fagermo en liten stund, typ en god sesong i OBOS og én grei sesong i ES, dersom vi skulle rykke opp, men så kan jeg banne på at det vil si stopp. Måten Fagermo bygget ned Vålerenga på er en interessant stilstudie. Jeg ser mye heller at vi henter Ødegaard, eventuelt noe annet spennende som Johan Andersson eller Thomas Myhre.
                Vi har vel aldri fremstått så hjelpesløse som under AG med noen få unntak. Vi har en stall som overhodet ikke passet hans stil. Jeg tror det hadde gått like ille med han ved roret fortsatt. Vi var ikke i nærheten! Ansettelsen av han var starten på dette helvete Vi nå står i og han er en stor del av dette!
                I år så tar vi alt

Kommentar

• Kanarivogel89
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • May 2006
                  • 4668

Opprinnelig skrevet av bjarmann

Vi har vel aldri fremstått så hjelpesløse som under AG med noen få unntak. Vi har en stall som overhodet ikke passet hans stil. Jeg tror det hadde gått like ille med han ved roret fortsatt. Vi var ikke i nærheten! Ansettelsen av han var starten på dette helvete Vi nå står i og han er en stor del av dette!
                  Ja vel... 19 poeng på 14 kamper er kanskje ikke noe å hoppe i taket over sammenlignet med de foregående tre sesongene, men vi tok poengene vi trengte mens vi jobbet med å bygge om stallen og imponerte i cupen til tross for tøff motstand. Siden AG dro har vi tatt 5 poeng på 16 kamper. Hvordan kan du mene at vi aldri har fremstått så hjelpeløse som under AG? Det er jo beviselig bare helt feil. At enkelte tror at nøyaktig det samme ville skjedd under AG, får stå for deres regning. Her ligger bevisbyrden på dere, for dette henger ikke på greip med resultatene vi leverte i første halvdel av sesongen. Det vi har sett i høst, er en kollaps uten like som i all hovedsak skyldes et enormt vanstyre fra ledelsens side.

Kommentar

• AB40
                    Medlem
                    Møteplager
                    • Aug 2015
                    • 78

Ja vel... 19 poeng på 14 kamper er kanskje ikke noe å hoppe i taket over sammenlignet med de foregående tre sesongene, men vi tok poengene vi trengte mens vi jobbet med å bygge om stallen og imponerte i cupen til tross for tøff motstand. Siden AG dro har vi tatt 5 poeng på 16 kamper. Hvordan kan du mene at vi aldri har fremstått så hjelpeløse som under AG? Det er jo beviselig bare helt feil. At enkelte tror at nøyaktig det samme ville skjedd under AG, får stå for deres regning. Her ligger bevisbyrden på dere, for dette henger ikke på greip med resultatene vi leverte i første halvdel av sesongen. Det vi har sett i høst, er en kollaps uten like som i all hovedsak skyldes et enormt vanstyre fra ledelsen.
                    vi har jo sett ganske så hjelpesløse ut etter at AG forsvant også og vi hadde nok ikke endt her. rbk så fryktelig tamme ut de også før det løsnet og nå er de et helt annet sted.
                    Det er mye å ta AG på, som at han mente troppen var mer enn bra nok og ikke så utfordringen i tempo, men det er også noe som kunne vært fryktelig tydelig kommunisert til han også. Simon burde rett og slett satt ned foten, sagt nei til Karlin, fått inn noen med tempo og ferdigheter til spillestilen de satt å jatta om i månedsvis.

ALLE på forumet her skrek jo etter tempo, men ingen i gangene på Åråsen. Det er bekymringsverdig.

Kommentar

• Svart og gul
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Oct 2004
                      • 438

Opprinnelig skrevet av AB40

vi har jo sett ganske så hjelpesløse ut etter at AG forsvant også og vi hadde nok ikke endt her. rbk så fryktelig tamme ut de også før det løsnet og nå er de et helt annet sted.
                      Det er mye å ta AG på, som at han mente troppen var mer enn bra nok og ikke så utfordringen i tempo, men det er også noe som kunne vært fryktelig tydelig kommunisert til han også. Simon burde rett og slett satt ned foten, sagt nei til Karlin, fått inn noen med tempo og ferdigheter til spillestilen de satt å jatta om i månedsvis.

ALLE på forumet her skrek jo etter tempo, men ingen i gangene på Åråsen. Det er bekymringsverdig.
                      Styret heiv omtrent penger etter en midtbanemann, men Georgson ville ikke ha noen. Han har definitivt mye ansvar for nedrykket.

Kommentar

• Kanarivogel89
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • May 2006
                        • 4668

Opprinnelig skrevet av Svart og gul

Styret heiv omtrent penger etter en midtbanemann, men Georgson ville ikke ha noen. Han har definitivt mye ansvar for nedrykket.
                        Akkurat dette har jeg ikke innsyn nok til å kommentere, men vintervinduet var en enorm skuffelse. Her tror jeg hele forumet er samstemt. Mon tro hvordan 2024 hadde sett ut om vi bare fikk Wenderson på kroken. Var jo tydeligvis den eneste midtbanemannen, foruten Karlin, svenskene ville ha

Sta svenske eller ei, poenget er uansett at Georgson leverte et snitt som enkelt ville gitt ny kontrakt i eliteserien 2025, og det uten sommersigneringene. Det er mye man, med rette, kan kritisere AG for, men han tok nå i det minste en og annen seier.

Kommentar

• tarsen
                          Medlem
                          Bøffel
                          • May 2015
                          • 36

Opprinnelig skrevet av AB40

Det er her jeg stiller spørsmål ved resten av teamet. Kippe, Schelander med flere.. Burde ikke disse sett dette og skreket høyt? Mulig de gjorde det for såvidt..

Kommentar

• bjarmann
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2005
                            • 2995

Ja vel... 19 poeng på 14 kamper er kanskje ikke noe å hoppe i taket over sammenlignet med de foregående tre sesongene, men vi tok poengene vi trengte mens vi jobbet med å bygge om stallen og imponerte i cupen til tross for tøff motstand. Siden AG dro har vi tatt 5 poeng på 16 kamper. Hvordan kan du mene at vi aldri har fremstått så hjelpeløse som under AG? Det er jo beviselig bare helt feil. At enkelte tror at nøyaktig det samme ville skjedd under AG, får stå for deres regning. Her ligger bevisbyrden på dere, for dette henger ikke på greip med resultatene vi leverte i første halvdel av sesongen. Det vi har sett i høst, er en kollaps uten like som i all hovedsak skyldes et enormt vanstyre fra ledelsens side.
                            Jeg vil ta med resultatene til Asterhed i den beregningen ettersom de var et tospann og han forsøkte å videreføre det AG hadde startet på. I tillegg må du huske på at forutsetningene til AG og Asterhed var langt bedre for å lykkes enn for Nielsen og Fagermo. De to førstnevnte fikk en hel forsesong samt 7 mnd å skape resultater på. De to andre tok over en stall fullstendig blottet for selvtillit, en stall som var dårlig trent og forvirret etter herjingene til svenskene. Mener du at vi jevnt over spilte bra fotball under svenskene?

Når det er sagt de skyldige her er ikke noen av trenerne til syvende og sist, det er ledelse og styret som har all skyld. Men de 3 største feilene de gjorde var å ansette svenskene med en filosofi som overhodet ikke passet stallen, og en manglende evne til å fornye stallen underveis, det var å la Asterhed fortsette etter AG dro og det var å ansette Nielsen på deltid fremfor å gi jobben til Fagermo med en gang.
                            I år så tar vi alt

Kommentar

• Kanarivogel89
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • May 2006
                              • 4668

Opprinnelig skrevet av bjarmann

Jeg vil ta med resultatene til Asterhed i den beregningen ettersom de var et tospann og han forsøkte å videreføre det AG hadde startet på. I tillegg må du huske på at forutsetningene til AG og Asterhed var langt bedre for å lykkes enn for Nielsen og Fagermo. De to førstnevnte fikk en hel forsesong samt 7 mnd å skape resultater på. De to andre tok over en stall fullstendig blottet for selvtillit, en stall som var dårlig trent og forvirret etter herjingene til svenskene. Mener du at vi jevnt over spilte bra fotball under svenskene?

Når det er sagt de skyldige her er ikke noen av trenerne til syvende og sist, det er ledelse og styret som har all skyld. Men de 3 største feilene de gjorde var å ansette svenskene med en filosofi som overhodet ikke passet stallen, og en manglende evne til å fornye stallen underveis, det var å la Asterhed fortsette etter AG dro og det var å ansette Nielsen på deltid fremfor å gi jobben til Fagermo med en gang.
                              Dette blir jo en ganske meningsløs øvelse hvis vi skal begynne å trekke inn Asterheds vikariat. Det tilhører sjeldenhetene at man klarer å holde ting gående når assistenten får opprykk. Fredrikstad har kanskje fått det til, godt hjulpet av en horvelig mengde flyt, men de hadde også hatt mye lenger tid på seg til å innarbeide et system enn det AG/Asterhed fikk. "Jevnt over bra fotball" vil jeg ikke kalle det, men jeg så mange lovende tendenser. Man kan jo snu på flisa og si at AG fikk veldig mye ut av en elendig stall. Eirik Bakke lyktes ikke i særlig grad i fjor og ingen av etterkommerne til AG har vært i nærheten av å levere noe i nærheten.

Også et lite NB: Disse innleggene får det til å virke som om jeg mener AG var løsningen på alle våre problemer. Dette er ikke nødvendigvis tilfellet. AG spilte en til tider enormt naiv fotball som passet spillermaterialet vi hadde i våres dårlig. Jeg var, som mange andre, skuffet over at han ikke virket interessert i å tilpasse seg fotballen som spilles her til lands mens vi fikk inn de riktige typene, men han ga oss også noen spillemessige oppturer som bar bud om at dette kunne bli skikkelig bra bare man fikk brikkene til å passe. I mellomtiden tok han de nødvendige poengene som gjorde at jeg ville gi prosjektet tid til å sette seg. For meg vil AG alltid være litt sånn "The one who got away." Jeg gledet meg veldig til at han skulle spille inn Krygård, Karlsbakk, KP og gjengen, men så kom møkkaklubben fra industribyen og slo bein på hele prosjektet. Asterhed var aldri klar for jobben. Det skulle styret sett.

Men dette er spilt melk og så videre. Argumentet mitt var i utgangspunktet at man ikke bør gi Fagermo ny kontrakt bare fordi man er redd for å prøve noe "nytt og spennende" én gang til. Da tror jeg man gjør seg selv en bjørnetjeneste. Fotballen er i endring, og Fagermo er ikke mannen vi bør binde oss til. Artig hvor fort ting snur. I fjor sommer fantes det ikke en kjeft som ville tatt i Fagermo med ildtang. Nå vil et flertall ha ham med videre til tross for tap i fire av fem kamper.
                              Last edited by Kanarivogel89; 11.11.2024, 09:23.

Kommentar

• G-Man
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Sep 2011
                                • 3263

Denne diskusjonen har nå blitt altfor endimensjonal. Dette handler ikke om hvorvidt AG var rett mann eller ikke for LSK, men hvor LSK ønsker å gå over tid.

Personlig mener jeg ikke at AG var et valg fra himmelen, tilnærmelsen til norsk fotball var for naiv, og han hadde for dårlig forståelse for spillertroppens (manglende) kvaliteter, og en tilnærming til det å hente nye spillere som grenser til galskap.

Men det vi fikk etterpå - gammelt og velprøvd - var enda verre, med ansettelsen av David Nielsen på deltid, som trolig den verste ansettelsen i norsk fotballs historie.

Og hva så med DEF? Han har fått strammet opp og fått inn mer giv i laget, men er det nok? Han har vist null og niks i forhold til kampledelse. Hans plan når vi desperat trenger mål er å fortsette i samme formasjon, bare med innbyttere som er vurdert dårligere enn de som allerede har mislykkes i formasjonen. Han har også (i likhet med Tom Nordlie) et ord på seg for å slite på omgivelsene, og mangler (i likhet med Geir Bakke) fantasi, evne og vilje til å tenke nytt. Jeg tror DEF vil føre oss opp av OBOS på første forsøk. Jeg tror også at DEF kan føre oss til en plass midt på tabellen i den første opprykkssesongen. Men etter det det så tror jeg tyngdekraften vil gradvis trekke oss nedover igjen. DEF er ikke mannen som kan bringe LSK et skritt videre, han er mannen som kan bringe oss tilbake dit vi var når ingen av oss egentlig var så veldig fornøyde.

Klubben må ta noen avgjørelser nå, og de må tørre å stå i det over tid.

- Skal vi gå for den evinnelige resirkuleringen? Er Rekdal en mann vi kan ha tro på over tid? Hva har Ødegaard egentlig vist?
                                - Skal vi satse på nytt og spennende, som Myhre fra Moss eller Mosgaard?
                                - Skal vi være modige og hente noen utenfra, som f.eks en akademi-trener fra Dortmund?

Jeg har ikke svaret, selv om jeg personlig heller mot alternativ 3.

Det eneste jeg forlanger er et styrevedtak på at vi ikke henter en trener fra svensk fotball ever again!

Kommentar

• AB40
                                  Medlem
                                  Møteplager
                                  • Aug 2015
                                  • 78

Det er her jeg stiller spørsmål ved resten av teamet. Kippe, Schelander med flere.. Burde ikke disse sett dette og skreket høyt? Mulig de gjorde det for såvidt..
                                  Det er ikke lett å si og selv om de har nevnt det flere ganger så kunne de alle sitte å si " vi har jo Bolly og Knudtzon med tempo om vi trenger det i spesifikke kamper".
                                  Problemet er jo at de er utilgjengelige hver gang du trenger dem.

Kommentar

• tarsen
                                    Medlem
                                    Bøffel
                                    • May 2015
                                    • 36

Godt skrevet G-Man og egentlig også mitt poeng. Jeg vil ikke ha en resirkulert Fagermo, Rekdal, Nordli eller andre som har sirkulert i systemet i årevis.. De vil trolig sikre ett opprykk og trolig en stabil plass mellom 6 og 12, men selv tror jeg ikke de vil bringe noe mer.. Der har gambleren i meg mer lyst på en med x-faktor. Om det er Johan Andersson eller en akademitrener fra Dortmund er mindre viktig.

Kommentar

• AB40
                                      Medlem
                                      Møteplager
                                      • Aug 2015
                                      • 78

Opprinnelig skrevet av G-Man
                                      Denne diskusjonen har nå blitt altfor endimensjonal. Dette handler ikke om hvorvidt AG var rett mann eller ikke for LSK, men hvor LSK ønsker å gå over tid.

Personlig mener jeg ikke at AG var et valg fra himmelen, tilnærmelsen til norsk fotball var for naiv, og han hadde for dårlig forståelse for spillertroppens (manglende) kvaliteter, og en tilnærming til det å hente nye spillere som grenser til galskap.

Men det vi fikk etterpå - gammelt og velprøvd - var enda verre, med ansettelsen av David Nielsen på deltid, som trolig den verste ansettelsen i norsk fotballs historie.

Og hva så med DEF? Han har fått strammet opp og fått inn mer giv i laget, men er det nok? Han har vist null og niks i forhold til kampledelse. Hans plan når vi desperat trenger mål er å fortsette i samme formasjon, bare med innbyttere som er vurdert dårligere enn de som allerede har mislykkes i formasjonen. Han har også (i likhet med Tom Nordlie) et ord på seg for å slite på omgivelsene, og mangler (i likhet med Geir Bakke) fantasi, evne og vilje til å tenke nytt. Jeg tror DEF vil føre oss opp av OBOS på første forsøk. Jeg tror også at DEF kan føre oss til en plass midt på tabellen i den første opprykkssesongen. Men etter det det så tror jeg tyngdekraften vil gradvis trekke oss nedover igjen. DEF er ikke mannen som kan bringe LSK et skritt videre, han er mannen som kan bringe oss tilbake dit vi var når ingen av oss egentlig var så veldig fornøyde.

Klubben må ta noen avgjørelser nå, og de må tørre å stå i det over tid.

- Skal vi gå for den evinnelige resirkuleringen? Er Rekdal en mann vi kan ha tro på over tid? Hva har Ødegaard egentlig vist?
                                      - Skal vi satse på nytt og spennende, som Myhre fra Moss eller Mosgaard?
                                      - Skal vi være modige og hente noen utenfra, som f.eks en akademi-trener fra Dortmund?

Jeg har ikke svaret, selv om jeg personlig heller mot alternativ 3.

Det eneste jeg forlanger er et styrevedtak på at vi ikke henter en trener fra svensk fotball ever again!
                                      Enig at det er viktigere å diskutere hvor enn en spesifikk ansettelse. Dette nedrykket er en samling av mange feil beslutninger og avgjørelser der ingen er den definitive som skiller seg ut. Ansettelsen av DN er den mest graverende feilen jeg noensinne har vært borti så kan vel kalle den spikeren i kista for 2024.

Jeg leste en del på forumet til søpla når det gikk dårlig der for dem i fjor og de klaget FÆLT på hvor innbitt DEF var på å gjøre plan A bedre dersom plan A ikke fungerte.
                                      Dette kritiserte jo mange AG for også så er spørsmålet om vi vil gjennom den prosessen nok en gang bare med en eldre og mer "satt" trener.

Jeg er ikke overbevist om at DEF kan gi klubben en ny giv hverken på eller av banen og ser også heller at vi velger noe mer spennende. GB og PM var helt riktig sist vi var nede, tror ikke DEF er det denne gangen.

Kommentar

• Holterkanari
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Aug 2009
                                        • 590

Hva med Ødegaard fra Godset, er ikke han aktuell etter sesongslutt?

Kommentar

• Børge
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Sep 2013
                                          • 2564

Andreas Georgson var helt hjelpeløs. Han famlet rundt og fant ikke ut av ting. Mange peker på kampen mot Godset (som er ENESTE gode kampen LSK spilte på Åråsen under hans ledelse) var det noe gang. Godset var da midt i en periode på ni kamper hvor man ikke vant, før man møtte LSK på Marienlyst i andre halvdel av serien. Før han gikk var, etter min mening, utvikling negativ og det var fordi det var så veldig forutsigbart hvordan LSK spilte. Motstander visste alt på forhånd etter analyse av den åpne boka LSK fremsto som. Tidenes mest naive tilnærming til fotball. Sikkert veldig flott fotball for de som liker moderne fotball.

Hva hadde LSK selv prestert før denne kampen mot Godset ? I mai, juni og juli frem til dette hadde man målforskjell på 7-13. LSK hadde 3-0-5 i statistikk i serien fra 1 mai til denne kampen hvor det sies "man så LSK hadde noe på gang".

Årets første hjemmeseier mot KFUM kom etter man hadde startet sesongen på hjemmebane med en statistikk på målforskjell på 3-14 og 1/ett poeng på de fem første hjemmekampene. 14 innsluppene mål!!! Man vant borte mot tIL med en xG på 0,26 - ren flaks.

Den arven AG etterlot seg var syltynn og ikke noe grunnlag å bygge resten av sesongen på. Rett og slett fryktelig dårlig håndarbeid. Blir provosert når jeg tenker på det.

Jeg har aldri sett LSK spille en mindre engasjerende fotball enn i 2024. Støttepasninger er årets ord på spillet - på tvers og bakover, ikke fremover. 31 mål på hele sesongen. Pr nå er statistikken på Åråsen 16-27 med en hjemmekamp igjen.
                                          Sint og tverr på felt N

Kommentar

Working...