Ny trener

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • occean-fan!
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Nov 2006
    • 751

Vet at spillere har uttalt at de håpte på tap mot Brann fordi de er misfornøyde med Fagermo. Heldigvis spillere som ikke var på banen. Men her må det ryddes også blant spillerne.

Kommentar

• TheFugl
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Sep 2006
      • 430

Opprinnelig skrevet av occean-fan!
      Vet at spillere har uttalt at de håpte på tap mot Brann fordi de er misfornøyde med Fagermo. Heldigvis spillere som ikke var på banen. Men her må det ryddes også blant spillerne.
      Blir jo bare drøyere og drøyere de ryktene som florerer på forumet nå .

Kommentar

• Svart og gul
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Oct 2004
        • 438

Nå tar det litt av her, men det har vært en kjent sak i høst at noen av "hedersmennene" også har spredd en del negativitet i garderoben på grunn av lite spilletid. Håper virkelig ikke det har gått så langt at man håper laget taper, og det sliter jeg litt med å tro.

Kommentar

• occean-fan!
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Nov 2006
          • 751

Jeg sliter også med å tro at det var helt seriøst ment. Det er sagt, men kan tolkes som oppgitthet og at man egentlig ikke mener det innerst inne. Kan uansett ikke si noe mer om det, så får bli med det.

Kommentar

• Zindrinho
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Sep 2019
            • 602

Jeg forstår ikke hva de skal få ut av å håpe på tap? Taper mot brann, sementert nedrykket, og hvordan går det utover fagermo som uansett kun har 2 kamper igjen i forhold til spillerne sjøl som da må ned i obos?
            Imorra kommer svigers på besøk, håper huset mitt brenner ned mens de er der for jeg er misfornøyd med dem...? Høres ut som en gammal molbo-vits jo..

Kommentar

• bjarmann
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2005
              • 2995

Samma faen for meg om dette er rykter eller ikke. De fleste som nå er i stallen vil jeg ha til helvete ut! Av de som starta på lørdag vil jeg kun ha med 3 videre. Roseth, Røssing og Va. De andre kan ta med seg penskoa sine og gå
              I år så tar vi alt

Kommentar

• maxpayne
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Apr 2006
                • 1289

.... oh my. Hva i helvete hjelper det å begynne å snakke om ny trener nå? Det er fortsatt 2 kamper igjen og fortsatt har dette laget litt å bevise selv om nedrykket er 99,75% sikkert. Nå er det nok tild til å ha litt is i magen til starten av desember. Det er mye som skal bli tatt tak i før DEF sitt hode skal kappes. Hvis det skulle stemme at noen ønsket tap mot Brann så må de i så fall kastes på hue og ræva ut av av denne stallen. Da ville de ikke fungert sammen med noen andre trenere heller i tilsvarene situasjon som laget har vært i. Når det er sagt så vet jeg også at det er ganske store motsetninger innad i denne spillertroppen som allerede viste seg i fjor sommer og høst med Petter Myhre og Eirik Bakke. Det er nettopp derfor LSK trenger en sterk trenerpersonlighet. Om DEF er mannen kan fortsatt diskutres men han er vel omtrent kanskje en av 3 kandidater. Tom Nordlie, Kjetil Rekdal og DEF. Jeg ser ikke andre alternativer hvis det skal ryddes opp skikkelig i stallen. Frykten er at Hans Erik Ødegaard dukker opp som troll i eske. En trener som hadde passet særdeles dårlig når det må opprydding og klar ledelse til.
                Treneransettelsen i desember i fjor er årsak til nedrykket. Det kom to personer som ikke hadde den fjernest anelse om hva norsk eliteserie krever. De viste de da de ikke vil ha noen fostrsterkninger i januar og februar i år og Lundemo ble frelseren.

Kommentar

• niko
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jul 2008
                  • 585

Jeg sliter også med å tro at det var helt seriøst ment. Det er sagt, men kan tolkes som oppgitthet og at man egentlig ikke mener det innerst inne. Kan uansett ikke si noe mer om det, så får bli med det.
                  Rykter eller ei - dette er en spillergruppe som har fått to trenere sparket i år. Innsatsen mot RBK og deretter HamKam og Viking er ikke veldig langt unna mytteri.

Kommentar

• trigz
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2004
                    • 7135

Behold Røssing og Garnås og pælm resten av gjengen på Grønmo uavhengig av dette, men likevel: Kan knapt tro det jeg leser. Dette kan ikke stemme.
                    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• Toten71
                      Juniormedlem
                      Bøffel
                      • Sep 2016
                      • 25

Å håpe på tap? Så ille har jeg vondt for å tro at det står til.
                      Men at en del av disse ferdigspilte profilene kan motiveres til å briljere i Obos er nesten like sannsynlig.
                      Nå kan de uansett drite i taktikk, og vinne de 2 siste, samme f**n hva Fagermo roper på sidelinja. Hvis spillerne har det i seg, altså.
                      ?

Kommentar

• MortenA
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2007
                        • 3492

Det som taler for å fortsette med Fagermo er at han kan ta oss opp igjen på første forsøk. Videre teller tiden hans i Odd hvor han fikk mye ut av små ressurser i hans favør.

Det som teller imot er den standhaftige troen på 4-3-3 formasjonens fortreffelighet. Jeg mener 3-4-3 passet oss bedre, og er ikke fremmed for 3-5-2 i visse kampbilder. Videre blir jeg bekymret når han velger å sette Hoff på høyrebacken fremfor Uba som tidvis har vært vår beste i år. Hoff klarte seg bra, og jeg håper det var et direkte uttrykk for ønsket om å bruke færre spillere og ikke mistillit mot det som sannsynligvis (med mindre han blir solgt) vil være en bærebjelke neste sesong.

Jeg håper klubben bruker tid på å finne vår neste trener og ikke bare forlenger med Fagermo fordi han er tilgjengelig.
                        Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• Langballa
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • May 2014
                          • 329

Opprinnelig skrevet av MortenA
                          Det som taler for å fortsette med Fagermo er at han kan ta oss opp igjen på første forsøk. Videre teller tiden hans i Odd hvor han fikk mye ut av små ressurser i hans favør.

Det som teller imot er den standhaftige troen på 4-3-3 formasjonens fortreffelighet. Jeg mener 3-4-3 passet oss bedre, og er ikke fremmed for 3-5-2 i visse kampbilder. Videre blir jeg bekymret når han velger å sette Hoff på høyrebacken fremfor Uba som tidvis har vært vår beste i år. Hoff klarte seg bra, og jeg håper det var et direkte uttrykk for ønsket om å bruke færre spillere og ikke mistillit mot det som sannsynligvis (med mindre han blir solgt) vil være en bærebjelke neste sesong.

Jeg håper klubben bruker tid på å finne vår neste trener og ikke bare forlenger med Fagermo fordi han er tilgjengelig.
                          Er vi ikke litt avhengige av å spille med to på topp da vi har Dioup, TLO og KP? Hvis de virkelig mener vi skal forsøke å beholde KP da

Kommentar

• kunden
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jun 2005
                            • 2429

Opprinnelig skrevet av MortenA
                            Jeg håper inderlig vi ikke fortsetter med DEF. Greit valg i en krisesituasjon mtp hva som var tilgjengelig. Vi var doomed uansett. Det formidlet jeg allerede pre-season. En varslet katastrofe.
                            Må innrømme at motivasjonen for å følge Fugla kommer til å være laber hvis enten DEF og Simon er med nesten år. Eller skrekk & grorud - begge to.
                            DEF fordi han er en klippekorttilhenger. Simon fordi han ikke kan fotball.
                            Da vil det bli en evig runddans med opp- og neddrykk, bomkjøp, frustrasjon over uttak. En eller flere av disse punktene får man antagelig uansett, men i monn med disse to er min påstand.
                            Skulle de mot formodning gjøre mine ord til skamme, går jeg ned på kne foran begge, lukker øya, tenker på Konge, Fedreland og LSK, og gjør det som må gjøres ...

Kommentar

• knut
                              Make knut Great Again
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2006
                              • 9539

Jeg var team DEF. Men ikke etter de to siste kampene. Mannen tar ikke grep for å få mål!

Kommentar

• kanarisuper
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Oct 2019
                                • 731

Opprinnelig skrevet av knut
                                Jeg var team DEF. Men ikke etter de to siste kampene. Mannen tar ikke grep for å få mål!
                                Må si meg litt enig her. Jeg for min del er drittlei trenere som tviholder på sin eneste plan og ikke tar grep underveis i kampene som de store utenlandske managerne gjør..

Kommentar

• banan
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jun 2018
                                  • 440

Neste år har vi kanskje de to største talentene her til lands på topp i tillegg til TLO. Så jeg kan ikke skjønne annet enn at det bør spilles med to spisser.
                                  Og at vi trenger trenere med erfaring som kjenner norsk fotball bedre enn sine egne bukselommer er hevet over enhver tvil.
                                  Jeg tror Reka og Frigård er fasit på de beste trenerne vi kan lande på uten å ta en stor risiko. De spiller direkte LSK fotball, har bøtter med erfaring og vil enkelt få klubben rett opp igjen og på øvre halvdel i Eliteserien det påfølgende året. Det er jeg helt sikker på. Tror de vil bli eLSKet her.
                                  Ps! De la til rette for at en danske fra nivå to i Danmark ble toppscorer i Eliteserien og ble solgt for over 100 mill til portugisisk fotball. Om de får Ariheri til å levere på samme nivå så blir det ny norsk overgangsrekord i Eliteserien innen to år.

Kommentar

• hthaug
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Nov 2004
                                    • 440

Edit: feil tråd.

Kommentar

• MortenA
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2007
                                      • 3492

Opprinnelig skrevet av Langballa

Er vi ikke litt avhengige av å spille med to på topp da vi har Dioup, TLO og KP? Hvis de virkelig mener vi skal forsøke å beholde KP da
                                      Jeg tenker det er greit å kunne endre formasjon litt utifra motstander. I utgangspunktet liker jeg 3-4-3 best, men vi burde kunne legge om i kamper hvor det er nødvendig. Jeg mener spisstrioen vår blir for ekstrem i begge ender. Lehne er blitt for gammel, og Diop og KP er for unge til at vi kan legge alt ansvaret på dem. Jeg skulle ønske at vi hadde en spiss på ca. 27~28 år som kunne båret lasset, men det gjenstår å se. Blir ikke overrasket dersom alle tre nevnte spissene er borte når Obos-sesongen starter. Generelt er det ingen som aner hvordan stallen 2025 vil se ut når sesongen starter. Jeg tror det er en del spillere som gir seg og en del som finner nye beiter.

Edit: Når det gjelder ny trener, så blir det spennende å høre Fagermos refleksjoner rundt sine disposisjoner i innspurten, og hva han vil gjøre annerledes dersom han får starte sesongen med blanke ark. Jeg håper han evt benytter den til å utvikle unge spillere i større grad enn i en krisesituasjon.
                                      Last edited by MortenA; 13.11.2024, 04:54.
                                      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• G-Man
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2011
                                        • 3263

På Klanens forum ler de seg skakke over Fagermos manglende vilje til å endre noe som helst selv når det butter, det var åpenbart den store kritikken mot han der i gården også. Fungerer ikke plan A, så forsøker vi plan A, bare med spillere som i utgangspunktet ble vurdert som dårligere. Tar han ikke selvkritikk på dette,så bør han værediskvalifisert fra å være den som skal ta oss videre.

Kommentar

• Børge
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Sep 2013
                                          • 2564

Hvilke andre gode kandidater enn Andre Bergdølmo og Hans Erik Ødegaard finnes det? Jeg holder en knapp på Andre Bergdølmo, selv om mange må sluke en kamel av det navnet.
                                          Sint og tverr på felt N

Kommentar

Working...