Ny trener
Collapse
X
-
-
Se hva Halvorsen har fått til i Lyn. Han har kanskje tatt klubben så langt det er mulig med svært begrensede ressurser. Trolig godt tidspunkt for ham å gå videre sånn sett. Kunne gjerne tatt med seg Pedersen (keeperen) også. Bunnsolid og fantastisk god fot. Hedenstad er best som utfordrer.👍 5Kommentar
-
Se hva Halvorsen har fått til i Lyn. Han har kanskje tatt klubben så langt det er mulig med svært begrensede ressurser. Trolig godt tidspunkt for ham å gå videre sånn sett. Kunne gjerne tatt med seg Pedersen (keeperen) også. Bunnsolid og fantastisk god fot. Hedenstad er best som utfordrer.Kommentar
-
Nå har jeg knapt sett Lyn i år så jeg kan ikke si noe om hans spillestil, men CVen er ryddig. Jeg sa i fjor vinter at jeg gjerne så at vi hentet en ung og ambisiøs trenertalent (helst en tysk eller nederlandsk akademitrener som jaktet muligheten som hovedtrener) men jeg tviler på at disse er like interessert i å ta over en klubb på nivå to. Fordelen med Halvorsen er at han kjenner Obosligaen og kan evaluere spillere opp mot hva som venter dem.Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?👍 1Kommentar
-
Nå har jeg knapt sett Lyn i år så jeg kan ikke si noe om hans spillestil, men CVen er ryddig. Jeg sa i fjor vinter at jeg gjerne så at vi hentet en ung og ambisiøs trenertalent (helst en tysk eller nederlandsk akademitrener som jaktet muligheten som hovedtrener) men jeg tviler på at disse er like interessert i å ta over en klubb på nivå to. Fordelen med Halvorsen er at han kjenner Obosligaen og kan evaluere spillere opp mot hva som venter dem.👍 3Kommentar
-
Et av utfordringene klubben står overfor er hvilken formasjon laget skal spille fremover. Vi står i spesiell stilling hvor vi har tre midtspisser under kontrakt, men også vårt mest spennende talent, Røssin Lelissit, er en ving. Videre er vår beste boksåpner, Va, ving, og mot mange lag neste år vil hans kvaliteter bli viktige. Vår potensielt viktigste assistplukker, Elkær, er også best som ving. Videre er spørsmålet hvordan laget skal benytte Ranger og Uba i den miksen.
Dersom man har størst tro på Dipp og KP som salgsobjekter, så ligger en 3-5-2 eller 4-4-2 formasjon mest naturlig, men da spørs det hva man skal gjøre med Va og R-L. Elkær vil være den naturlige serveren for gutta foran mål.
Selv mener jeg 3-4-3 er den formasjonen vi er best rustet for å spille, men da vil det bli begrenset med spilletid på spissene våre. Jeg må innrømme at jeg er glad jeg ikke skal ansette vår neste trener og forsøke å vurdere treneres foretrukne spillestil opp mot dagens stall.Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?Kommentar
-
Et av utfordringene klubben står overfor er hvilken formasjon laget skal spille fremover. Vi står i spesiell stilling hvor vi har tre midtspisser under kontrakt, men også vårt mest spennende talent, Røssin Lelissit, er en ving. Videre er vår beste boksåpner, Va, ving, og mot mange lag neste år vil hans kvaliteter bli viktige. Vår potensielt viktigste assistplukker, Elkær, er også best som ving. Videre er spørsmålet hvordan laget skal benytte Ranger og Uba i den miksen.
Dersom man har størst tro på Dipp og KP som salgsobjekter, så ligger en 3-5-2 eller 4-4-2 formasjon mest naturlig, men da spørs det hva man skal gjøre med Va og R-L. Elkær vil være den naturlige serveren for gutta foran mål.
Selv mener jeg 3-4-3 er den formasjonen vi er best rustet for å spille, men da vil det bli begrenset med spilletid på spissene våre. Jeg må innrømme at jeg er glad jeg ikke skal ansette vår neste trener og forsøke å vurdere treneres foretrukne spillestil opp mot dagens stall.👍 1Kommentar
-
Vi har tre spisser med ikke ubetydelig usikkerhet knyttet til seg - er TLO bare i en kraftig formdupp, eller er han "past it"? Og hvor aktuelt er det at han blir med ned en divisjon? Er KP så god som hypen sier, eller trenger han aklimatisering som de fleste andre nigerianere? Også Diop har mye å bevise. Hvis vi tror at 2 av dem virkelig blir så gode i OBOS at vi må spille med dem samtidig, er det i så fall et luksusproblem vi gjerne kan unne oss
Jeg er også enig i at å gå inn i sesongen med Diop og KP som ubeskrevede blad er en risiko. Vi har sett for lite av begge til å kunne vurdere ordentlig. Det er mulig å dra en tråd til Lucky som vi sendte på lån til Åsane, og det er ikke umulig at KP må gjennom samme prosess. Diop har en fysikk som gjør at han sannsynligvis kan ta steget neste sesong. Det er ikke mange sesongene siden vi stod med Ranger og Edh som våre høyrebacker, og jeg selv vurderte hvorvidt vi skulle resignere Rafn som en sikring, men unggutta viste at høyrebacken var vår sterkeste posisjon. Et mulig scenario kan være et scenario med 3-4-3 med Røssing-Lelisitt og Elkær fra start på vingene og Diop foran mål, og med Va som en mulig joker in fra benken. En annen spuss vi har helt glemt er Elscha som kommer tilbake fra lån. Jeg har ikke fulgt hans sesong i Obos, men han faller også inn i miksen med unge talenter på spissplass. Hvorvidt KP bør få et utlån for å akklimatisere seg eller om han bør holdes i laget for å lære seg vår nye treners spillestil forblir et åpent spørsmål.Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?Kommentar
-
KP har jeg mer trua på, men de forhåpningene enkelte her inne har til suksess på kort sikt er urealistiske for å si det forsiktig. Eischa har heller ikke vist noe som tilsier at han blir den neste Akor Adams i 2025.
Det betyr at Lehne pr dags dato, enten enkelte liker det eller ikke, er det sikreste kortet vi har på topp. Hvor han står etter en (forhåpentligvis) skadefri oppkjøring gjenstår å se, men i OBOS bør han kunne ta for seg. Jeg forventer jo da selvfølgelig at vi skaper flere sjanser og angriper boks med flere spillere enn det vi har gjort i år.
Kommentar
-
Skulle ønske jeg delte din tro her, men fysikk alene er på langt nær nok. Hadde han vært en strålende - eller i det minste en god - hodespiller, så kunne vi kanskje oppnådd noe ved å pøse inn innlegg i boksen. Men det jeg så av Diop i Aalesund, og senest i kampen mot Sandefjord, er en spiss som er langt mer Bambi på isen. Var veldig skeptisk til denne signeringen, og har ikke sett noe som endrer den oppfatningen ennå, dessverre.
KP har jeg mer trua på, men de forhåpningene enkelte her inne har til suksess på kort sikt er urealistiske for å si det forsiktig. Eischa har heller ikke vist noe som tilsier at han blir den neste Akor Adams i 2025.
Det betyr at Lehne pr dags dato, enten enkelte liker det eller ikke, er det sikreste kortet vi har på topp. Hvor han står etter en (forhåpentligvis) skadefri oppkjøring gjenstår å se, men i OBOS bør han kunne ta for seg. Jeg forventer jo da selvfølgelig at vi skaper flere sjanser og angriper boks med flere spillere enn det vi har gjort i år.
For unge spillere er fysikken ofte ankepunktet. Vi så hvordan Haugesund tok ut Røssing ved å gå i kroppen på han. Det gil de neppe ha suksess med om tre år når gutten har fått litt mer muskler på kroppen.
KP har jeg ikke sett nok av, men regner med at han fort kan bruke flere sesonger på å tilpasse seg nivået før han kan bli utslagsgivende. Elscha behøver ikke bli den neste Adams for å bli suksess. Det holder dersom han ligner den neste Arild Sundgot, ike nødvendigvis som type men som en spiller som får en lang karriere i Eliteserien.
Når det gjelder Lehne, så var ikke han en braksuksess i 2020, og da var han i sin beste alder. Å tro han skal banke inn 20+ mål neste sesong har jeg liten tro på.Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?👍 1Kommentar
-
-
Kall det gjerne hva man vil, ja det er selvfølgelig optimistisk men jeg mener det er langt fra urealistisk.Kommentar
-
Sikkert en fin fyr, flink og alt det der. Men en trener som går rundt og spytter hele tiden? Vet ikke om det er en OCD-greie under kamp eller hva det er som driver ham, men der går grensen. God til å plystre er han visstnok også.
Så er han heldigvis attraktiv i ligaer som betaler bedre for slikt…Kommentar
-
Kommentar
-
Fra spøk til alvor, Halvorsen i Lyn høres spennende ut, og en som vil være mulig å hente. Normalt ville jeg satt Johan Anderson høyt på lista, men jeg er usikker på om han er den rette slik situasjonen er akkurat nå. Begge i en kombo hvor Johan står klar til å ta over om to-tre år etter en ‘læreperiode’ som assistent kunne vært positivt.
I tillegg er vi på jakt etter ny analysesjef, og nå forventer jeg at vi ikke ansetter en ‘local lad’, men den beste tilgjengelige på markedet.Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?Kommentar
Kommentar