Ny trener

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • fredpet76
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Feb 2004
    • 1274

Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
    Svesengen skriver at "ny trener må på plass før jul" og at Fagermo og Ødegaard er de "heteste kandidatene". Da blir det vel en av dem, da? Du verden, så spennende!
    Kan muligens friste med Joaquín Gómez som nå skal være ledig på markedet. Ledet SJK med stil, og var her da vi møtte de i 2022 i europa kvaliken.
    Forsvant til Saudi før han gikk videre til gresk liga, der det for øvrig ble et veldig kort opphold.
    Har liten tro på at de går for en sånn type igjen, men heller velger det sikre. Dvs Fagermo eller Ødegård. Å tro at Gaute Hellstrup vil sørover er vel useriøst.

Kommentar

• G-Man
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2011
      • 3313

Fagermo bør være ute, ligger vel i korta at han går til Odd. Helstrup har jeg ingen tro på, vet ikke engang om tanken gjør meg særlig begeistret. Ødegaard er vel ganske trygt og forutsigbart, men ikke veldig spennende, og vil han overhodet ta steget ned i OBOS? Personlig tenker jeg at Halvorsen i Lyn eller Myhre i Moss er mer spenstige valg. Andersson er for uprøvd i min bok. Vi burde vært mer visjonære, men det har jeg null tro på i dagens situasjon.

Kommentar

• Dumbo
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jul 2004
        • 522

Svesengen skriver at "ny trener må på plass før jul" og at Fagermo og Ødegaard er de "heteste kandidatene". Da blir det vel en av dem, da? Du verden, så spennende!
        Ødegaard virker kanskje ikke som den mest spennende, men jeg tenker at han har flere gode kvaliteter. Han er utvilsomt en fin og sympatisk fyr (det ligger tydeligvis til familien), han har i flere sesonger overprestert med et nedrykkstippet Sandefjord og hans assistent Tegström har flere ganger vist en spesielt god evne til å finne gode spillere fra lavere nivåer.

Av Ødegaard og Fagermo håper jeg mest på førstnevnte, men mistenker at det blir sistnevnte.

Kommentar

• DoubleHi5
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2011
          • 4359

Opprinnelig skrevet av Dumbo

Ødegaard virker kanskje ikke som den mest spennende, men jeg tenker at han har flere gode kvaliteter. Han er utvilsomt en fin og sympatisk fyr (det ligger tydeligvis til familien), han har i flere sesonger overprestert med et nedrykkstippet Sandefjord og hans assistent Tegström har flere ganger vist en spesielt god evne til å finne gode spillere fra lavere nivåer.

Av Ødegaard og Fagermo håper jeg mest på førstnevnte, men mistenker at det blir sistnevnte.
          Nå er de nok så vettskremte for å bli sittende uten trener enda en gang, at hvis de ikke får et raskt ja fra Ødegaard, hvis de ønsker ham, blir det nok som du også tror, Fagermo.
          Elska þetta félag

Kommentar

• Kjøttkaka
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • May 2012
            • 335

Det er jo ufattelig at Fagermo skal være aktuell. Ikke bare er det snakk om Dag-Eiliv føkkings Fagermo, men nå har vi til og med hatt ham her noen uker, og han har levert null og niks. Enkelte innbiller seg at den tynne suppa han fikk vist var ganske grei fordi forgjengerne leverte kanyle med konsentrert ebolavirus.

Jeg kjenner på samme skuffelsen som på samme tid i fjor da vi fikk høre at det stod mellom en sparket AIK-flopp og cornertreneren.

Kommentar

• MortenA
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2007
              • 3568

Opprinnelig skrevet av G-Man
              Fagermo bør være ute, ligger vel i korta at han går til Odd. Helstrup har jeg ingen tro på, vet ikke engang om tanken gjør meg særlig begeistret. Ødegaard er vel ganske trygt og forutsigbart, men ikke veldig spennende, og vil han overhodet ta steget ned i OBOS? Personlig tenker jeg at Halvorsen i Lyn eller Myhre i Moss er mer spenstige valg. Andersson er for uprøvd i min bok. Vi burde vært mer visjonære, men det har jeg null tro på i dagens situasjon.
              Stiller meg også undrende dersom Ødegård forlater Sandefjord til fordel for oss. Han har en komfortabel situasjon i Vestfold med minimalt med stressfaktorer. Hvorfor bytte det mot kaoset og heksegryta på Åråsen? Jeg kunne forstått det dersom han var ti år yngre og ambisiøs, men slik jeg opplever han i intervjuer så har han ingenting å bevise og i Sandefjord kan han pusle med sitt uten mas og kjas.

Med tanke på at Halvorsen er 61 år, så liker jeg tanken på han og Andersson som assistent i et par-tre år, og så er Johan klar til å ta over når Halvorsen går av med pensjon.
              Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• Dole
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2004
                • 1646

Halvorsen har uttalt at han ikke vil forlate Lyn til fordel for noen andre norske klubber.

At Ødegaard muligens ikke har ambisjoner om å gå til United eller andre utenlandske klubber bør passe oss bra.

Kommentar

• Zindrinho
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Sep 2019
                  • 632

Høres ikke ut som det blir DEF neste år.
                  "– Frister det å være med ned i OBOS-ligaen for å bygge opp dette laget igjen?

– Hvis jeg skal være trener, vil jeg trene en klubb som jeg vet jeg kan føre til toppen av norsk fotball igjen, slik jeg gjorde med Odd og Vålerenga. Hvis ikke, er jeg ikke interessert, sier Fagermo.

– Tviler du på at du får til det med Lillestrøm?

– Det sier jeg ikke, men de tingene jeg mener Lillestrøm bør forbedre, har jeg fortalt til ledelsen, sier Fagermo."

Dag-Eilev Fagermo er tydelig på hva som skal til for at han skal være trener for en klubb i 2025.

Siste lille sitat fra saken:
                  – Det er jo noe helt feil med kompetansekulturen på sport som gjør at vi er der vi er, sier Fagermo.

Kommentar

• bjarmann
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2005
                    • 3034

En ting er at vi rykka ned. En annen ting er hvor utrolig uattraktive vi nå er som klubb. Kommer ikke til å være noen interessante spillere eller trenere med vettet i behold som vil ta i denne kaosklubben med illtang. Derfor er det også ekstremt viktig å bli kvitt alle de øverste lederne som er ansvarlige for dette. De har ødelagt klubben på så uendelig mange plan og vi vil se ringvirkninger av dette i mange mange år fremover.
                    I år så tar vi alt

Kommentar

• Playboy1
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2003
                      • 2199

Opprinnelig skrevet av bjarmann
                      En ting er at vi rykka ned. En annen ting er hvor utrolig uattraktive vi nå er som klubb. Kommer ikke til å være noen interessante spillere eller trenere med vettet i behold som vil ta i denne kaosklubben med illtang. Derfor er det også ekstremt viktig å bli kvitt alle de øverste lederne som er ansvarlige for dette. De har ødelagt klubben på så uendelig mange plan og vi vil se ringvirkninger av dette i mange mange år fremover.
                      Enig en del av det du skriver her bjarmann. Hvilken kaos klubb vi har blitt !
                      Likevel velger jeg å tro at fortsatt er en del gode trenere der ute , som vil se det som en kjempe spennende utfordring å trene LSK nå også ?
                      Selv om ‘merkevaren’ LSK begynner å bli vel mye utvanna.

Kommentar

• G-Man
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2011
                        • 3313

Å ta LSK opp igjen - og videre til en stabil toppklubb i sjiktet bak Onkel Skrue lagene - er en spennende utfordring for mange trenere. Og med riktig trener og riktige visjoner, vil LSK også være attraktive for spillere på vei opp.

Men det må være et prosjekt det må være mulig å tro på, og derfor må det ikke bli for traust. Fagermo er derfor en trener som ikke bør være blant de 5 øverste på lista, engang.

Ødegaard er mer aktuell, først og fremst fordi han utstråler ro, og dernest fordi han har bevist at han - sammen med sportssjef - har fått mye ut av lite. Å gjenreise LSK er mer spennende enn å klare å holde Sandefjord oppe en sesong til. Vi er en større klubb med et større potensiale. Vi har større midler og en bedre ungdomssatsing. Personlig hadde jeg vært fornøyd med Myhre eller Halvorsen også.

Men kommer de opp med nok en svenske uten kjennskap til norsk fotball - eller enda verre: En svenske som allerede har feilet i norsk fotball (les typ: Lennartsson) - så begår jeg Harikiri med en sløv brødkniv.

Kommentar

• bjarmann
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2005
                          • 3034

Opprinnelig skrevet av Playboy1

Enig en del av det du skriver her bjarmann. Hvilken kaos klubb vi har blitt !
                          Likevel velger jeg å tro at fortsatt er en del gode trenere der ute , som vil se det som en kjempe spennende utfordring å trene LSK nå også ?
                          Selv om ‘merkevaren’ LSK begynner å bli vel mye utvanna.
                          Usikker. Er redd vi er i ferd med å bli en klubb andre enten ikke bryr seg om eller bare ler av. Vi er i ferd med å bli Odd, Haugesund og Sandefjord bare med en god supportergruppe
                          I år så tar vi alt

Kommentar

• DoubleHi5
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2011
                            • 4359

Opprinnelig skrevet av Zindrinho
                            Høres ikke ut som det blir DEF neste år.
                            "– Frister det å være med ned i OBOS-ligaen for å bygge opp dette laget igjen?

– Hvis jeg skal være trener, vil jeg trene en klubb som jeg vet jeg kan føre til toppen av norsk fotball igjen, slik jeg gjorde med Odd og Vålerenga. Hvis ikke, er jeg ikke interessert, sier Fagermo.

– Tviler du på at du får til det med Lillestrøm?

– Det sier jeg ikke, men de tingene jeg mener Lillestrøm bør forbedre, har jeg fortalt til ledelsen, sier Fagermo."

Dag-Eilev Fagermo er tydelig på hva som skal til for at han skal være trener for en klubb i 2025.

Siste lille sitat fra saken:
                            – Det er jo noe helt feil med kompetansekulturen på sport som gjør at vi er der vi er, sier Fagermo.
                            Kan vi tolke Fagermo slik at han krever at Simon må byttes ut for at han skulle takket ja til et eventuelt tilbud??
                            Elska þetta félag

Kommentar

• MortenA
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2007
                              • 3568

Kan vi tolke Fagermo slik at han krever at Simon må byttes ut for at han skulle takket ja til et eventuelt tilbud??
                              Håper han påpeker kompisgjengen i trenerteamet.
                              Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• kanarisuper
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Oct 2019
                                • 759

Kan ikke si jeg er overrasket over at en ny trener vil ha et par-tre ting (eller 15) på plass før noen tørr å ta noen stilling til noe som helst. Alle ser jo at det er noen organisatoriske fallgruver å tryne i som en potensiell ny trener.

Kommentar

• Lillelord
                                  Medlem
                                  Møteplager
                                  • Aug 2004
                                  • 95

Opprinnelig skrevet av MortenA

Håper han påpeker kompisgjengen i trenerteamet.
                                  Dette er nok vel så nærme sannheten som at han pekte på Mefsin direkte. Vi har et sportslig apparat hvor hovedkriteriet for ansettelse synes å være om man er lokal og har nære forbindelser til andre ansatte, mer enn faglig dyktighet.

Kommentar

• maxpayne
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Apr 2006
                                    • 1308

AG er nedgradert i United så nå er det kun ett par uker igjen av det oppholdet. Nå må styret og SM kjenne sin besøkelsestid. Han elsker sikkert fortsatt LSK

Kommentar

• Lasse Johansen
                                      Juniormedlem
                                      Bøffelpromp
                                      • Jul 2020
                                      • 15

Ønsker en ny trener med resultater å vise til på høyeste nivå og som fortsatt har energi til å skape. Ikke en f.eks. Thomas Myhre som har alt og vinne hver kamp for de har ingenting av ressurser og alle seire er bonus. Vi må ha en trener som har erfaring å gjennomføringskraft til å håndtere en stor norsk klubb. Vi er ikke en klubb der du kan få et forsøk på å prøve deg på toppnivå for det du gjorde i OBOS funka. Vi bør ha en trener som er erfaren nok til å behandle det kortsiktige (rykke opp) med en større plan på det langsiktige. God jul

Kommentar

• DoubleHi5
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2011
                                        • 4359

TV2 "erfarer" nå at Ødegaard er ønsket på Åråsen og at han har gitt positive signaler. Nå får vi vel håpe på at byråkratene på Åråsen ikke har solgt skinnet før bjørnen er skutt, slik de har tradisjon for.

– Det er ikke overraskende at Fagermo forsvinner, når man vet at det ikke har vært hundre prosent match med ham i Lillestrømgarderoben, sier Mathisen.

Min kommentar: Er det noen trenere det har vært match med i denne til dels overbetalte og svært underpresterende gruppa?
                                        Last edited by DoubleHi5; 05.12.2024, 23:16.
                                        Elska þetta félag

Kommentar

• Sailor Man
                                          Moderator
                                          • Jun 2007
                                          • 1465

Min kommentar: Er det noen trenere det har vært match med i denne til dels overbetalte og svært underpresterende gruppa?
                                          Georgson hadde en bra standing så vidt jeg husker, men ellers har det jo vært veldig mye gnisninger - både med Bakke/myhre, Asterhed, Bakke 2, Asterhed og nå Fagermo. Når det er feil med såpass mange andre er det kanskje på tide å se seg litt i speilet også.

Samtidig - ikke noen bombe at forholdet til Fagermo har vært anstrengt når han valgte ut sine folk ganske tidlig, plasserte en hel del i fryseboksen og heller ikke fikk resultater.

Kommentar

Working...