Ny trener

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Tvilling
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Nov 2006
    • 1483

Tror Ødegaard kan falle i smak i alle leire..(ingenting er 100%).. Og så håper jeg han gir klare signaler om det som skal fungere.

Kommentar

• kunden
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jun 2005
      • 2444

Et helt kurant valg. Bra å bli kvitt klippekort DEF.
      Men viktigere å trimme stallen. Bare se til ManU.
      Må forsøke fase ut TLO, Åsen, Lundemo ogRuben før ES26.
      Knudzon, Bolly og Larsson ihvertfall, og kanskje et par til jeg ikke kommer på i farta, bør termineres før neste sesong(Deres kontrakter, ikke person).

Kommentar

• bjarmann
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2005
        • 3030

Her tror jeg det blir desto viktigere å bli kvitt de råtne eplene i ledelsen og styret. Noe sier meg at Ødegård ikke er typen som klarer eller tør å sette skapet på plass om en hau av andre i klubben skal blande seg i laguttak osv. Eller det var kanskje bare Stokken som gjorde det
        I år så tar vi alt

Kommentar

• niko
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jul 2008
          • 623

Hvis dette blir noe av - følger Tägström med på lasset? For de er likestilte trenere i Sandefjord i dag, ikke hoved/assistent? Ville vært peak fugla hvis vi henter bare Ødegaard og så viser det seg at Tägström er en vesentlig grunn til at de har gjort en god jobb.

Kommentar

• DoubleHi5
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2011
            • 4359

Opprinnelig skrevet av bjarmann
            Her tror jeg det blir desto viktigere å bli kvitt de råtne eplene i ledelsen og styret. Noe sier meg at Ødegård ikke er typen som klarer eller tør å sette skapet på plass om en hau av andre i klubben skal blande seg i laguttak osv. Eller det var kanskje bare Stokken som gjorde det
            Enig i hva som må bort og kan legge til at jeg tviler på om vi kan få inn en eller flere ekte ledere i spillergruppa uten at vi kvitter oss med liksom-lederen Ruben Gabrielsen. Denne spillerstallen skriker etter ledertyper, noe vi er blottet for! Når det er sagt, har de gitt Ruben en så gullkantet kontrakt at vi nok ikke kommer til å bli kvitt ham.

Hans Erik Ødegaard er ikke typen som fekter og skriker, verken på benken eller i media, så vidt jeg har fått med meg. Men jeg tror dette er en sterk person som lager en plan og gjennomfører den. Husk at han har sørget for å ha full kontroll på karrieren til Martin og sørget for at det var han og Martin, og ikke de norske klubbene, som vel nærmest kunne diktere kontraktsbetingelsene mens Martin spilte i Norge. Han ble også "ungdomstrener" i Real Madrid 2015-17 hvor han hanket inn store millionbeløp også til seg selv for det som der antageligvis var en relativt beskjeden jobb/rolle. Tror han er langt tøffere enn man kan få inntrykk av gjennom media.
            Elska þetta félag

Kommentar

• DoubleHi5
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2011
              • 4359

Opprinnelig skrevet av niko
              Hvis dette blir noe av - følger Tägström med på lasset? For de er likestilte trenere i Sandefjord i dag, ikke hoved/assistent? Ville vært peak fugla hvis vi henter bare Ødegaard og så viser det seg at Tägström er en vesentlig grunn til at de har gjort en god jobb.
              Vanskelig å vite, men nedenfor er hva Bugge Pettersen har sagt til Sandefjord Blad. Der omtales de som et team, uten at det behøver å gi noen indikasjon.

– Man skal aldri være redd for noe i det gamet her. Det at trenere og spillere forsvinner er en del av dynamikken. Men nå har de kontrakt med oss, sa daglig leder i SF, Espen Bugge Pettersen, til SB før siste serierunde i årets Eliteserie, men la til:

– Men vi ønsker jo å ha dem. Det er det ingen tvil om.

Han fortalte også at de, på daværende tidspunkt, ikke hadde diskutert noe ut over kontrakten ut 2025.

– Men vi vet jo at Lillestrøm var interessert tidligere i år. Og at vi har et interessant trenerteam. Det skulle bare mangle med det de har prestert.
              Elska þetta félag

Kommentar

• banan
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jun 2018
                • 445

Ifølge denne artikkelen, så er det mye som tyder at han ikke har noen som helst problemer med å sette skapet på plass: https://www.ba.no/mye-mer-enn-pappae.../s/5-8-2624174

Sitat 1: "– «Hansi» var veldig sint på dommerne da vi spilte sammen. Jeg tror nok en del av dem var bekymret for å dømme Strømsgodset, for vi var jo flere som hadde temperament. Men ingen var verre enn han.

Ordene om Sandefjord-treneren tilhører tidligere Mjøndalen-trener Vegard Hansen. En god venn av pappa Ødegaard. De har både spilt sammen i Strømsgodset og jobbet i trenerteam i Mjøndalen. De sto blant annet sammen på sidelinjen på det stadionet som en gang het Nedre Eiker, og sendte Brann ned i 1. divisjon etter 2014-sesongen.

Men denne Sandefjord-treneren, pappaen til Norges landslagskaptein Martin Ødegaard, han ser da ikke så hissig ut i TV-intervjuene.

– Det er bare fordi det er den delen av fotballen han er minst komfortabel med, altså TV-intervjuene. Det er fotballen han elsker med jobben sin, forklarer kompisen Vegard Hansen."

Sitat 2: "– Fotball er hele livet hans. Han ser spillere som kan utvikles, og han har alltid hatt en styrke på detaljer for hver enkelt spiller...." forklarer Vegard Hansen.

Kommentar

• HSft
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2004
                  • 6110

Satser på at Ødegaard kan gjøre Sander Moen Foss til en stopperbauta for LSK i OBOS, han har jo prestert under han tidligere.

Kommentar

• Svart og gul
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Oct 2004
                    • 457

Opprinnelig skrevet av niko
                    Blir trolig en annen assistent. Snakk om offentliggjøring av ny trenerduo på mandag.

Kommentar

• bjarmann
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2005
                      • 3030

Hva med keepertrener? Bør få inn en ny en der som kan få Hedenstad til å blomstre igjen. Han har gått fra å være en av landets beste til eliteseriens dårligste
                      I år så tar vi alt

Kommentar

• Svart og gul
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Oct 2004
                        • 457

Hva med keepertrener? Bør få inn en ny en der som kan få Hedenstad til å blomstre igjen. Han har gått fra å være en av landets beste til eliteseriens dårligste
                        Ikke hørt noe, men får lande trenerduo først. Må bare få spilt cupfinalen først

Kommentar

• DoubleHi5
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2011
                          • 4359

Vel har Mads vært langt bedre enn han har vært de to siste sesongene, men å kalle ham en av landets beste er jeg ikke enig i. Vi trenger en bedre keeper enn Mads har potensiale til å bli, etter min mening.
                          Elska þetta félag

Kommentar

• DoubleHi5
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2011
                            • 4359

Opprinnelig skrevet av Svart og gul

Ikke hørt noe, men får lande trenerduo først. Må bare få spilt cupfinalen først
                            Per Magne Misund?
                            Elska þetta félag

Kommentar

• Svart og gul
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Oct 2004
                              • 457

Opprinnelig skrevet av DoubleHi5

Per Magne Misund?
                              Han blir ikke assistent, nei, men kunne blitt keepertrener

Kommentar

• bjarmann
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Sep 2005
                                • 3030

Vel har Mads vært langt bedre enn han har vært de to siste sesongene, men å kalle ham en av landets beste er jeg ikke enig i. Vi trenger en bedre keeper enn Mads har potensiale til å bli, etter min mening.
                                I de 2 sesongene han var outstanding vil jeg si topp 3 jo
                                I år så tar vi alt

Kommentar

• DoubleHi5
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2011
                                  • 4359

Jeg vet ikke om du har hørt noe om at dette faktisk kan være aktuelt, eller om det bare er en tanke du suger fra eget bryst, men jeg ser jo at du tidligere har vært overraskende godt orientert om en del som skjer i klubben.

Hvis Misund kunne vært aktuell som keepertrener, håper jeg han har et godt forhold til Oliver Petersen.
                                  Elska þetta félag

Kommentar

• Svart og gul
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Oct 2004
                                    • 457

Jeg vet ikke om du har hørt noe om at dette faktisk kan være aktuelt, eller om det bare er en tanke du suger fra eget bryst, men jeg ser jo at du tidligere har vært overraskende godt orientert om en del som skjer i klubben.

Hvis Misund kunne vært aktuell som keepertrener, håper jeg han har et godt forhold til Oliver Petersen.
                                    Tror ikke det er aktuelt. Var bare ønsketenkning fra min side

Kommentar

• LS89
                                      Kamptrådkongen
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2013
                                      • 3417

Eirik Mæland?

Kommentar

• plantemiddel
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Feb 2012
                                        • 831

Opprinnelig skrevet av Sailor Man

Georgson hadde en bra standing så vidt jeg husker, men ellers har det jo vært veldig mye gnisninger - både med Bakke/myhre, Asterhed, Bakke 2, Asterhed og nå Fagermo. Når det er feil med såpass mange andre er det kanskje på tide å se seg litt i speilet også.

Samtidig - ikke noen bombe at forholdet til Fagermo har vært anstrengt når han valgte ut sine folk ganske tidlig, plasserte en hel del i fryseboksen og heller ikke fikk resultater.
                                        Bare så det ikke er noen tvil, her er hva rb skriver om ansettelsen av Georgson:

Der spillerne var veldig misfornøyd med at Eirik Bakke ble hentet inn som midlertidig trener fordi det var et brudd med spillestilen de hadde bygd opp gradvis fra 2020, så treffer LSK-styret innertier med ansettelsen av Andreas Georgson.

En av spillerne uttrykker det slik:

– Vi gledet oss til å gå på jobb hver eneste dag under Andreas. Vi likte måten vi trente og spilte på, og vi hadde tro på spillestilen. Det er framtidas fotball.

Et styre som lot seg påvirke, en rekke trenerbytter, spillermisnøye og en svært overraskende involvering i et avgjørende styremøte. På 16 måneder gikk LSK fra medaljestrid til Obos-ligaen. Slik gikk det til.

Kommentar

• maxpayne
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Apr 2006
                                          • 1308

Opprinnelig skrevet av plantemiddel

En av spillerne uttrykker det slik:

– Vi gledet oss til å gå på jobb hver eneste dag under Andreas. Vi likte måten vi trente og spilte på, og vi hadde tro på spillestilen. Det er framtidas fotball.

Et styre som lot seg påvirke, en rekke trenerbytter, spillermisnøye og en svært overraskende involvering i et avgjørende styremøte. På 16 måneder gikk LSK fra medaljestrid til Obos-ligaen. Slik gikk det til.
                                          En av spillerene i januar, februar og mars! Hvem i alle dager har noe vondt å si om treneren når han brukte tre måneder på å holde alle fornøyde og splllerene var aldri i nærheten av en tøff sesongoppkjøring fysisk. Jeg tror at hadde AG kommet inn i en tapsrekke etter fiskekakene i Trondheim så ville resultatet blitt det samme. Nedrykk. Denne spillertroppen tror de er mye bedre enn de er og håpet er at en ny trener kan realitetsorientere denne troppen å få de ned på jorden igjen. Man kan tro at nedrykket ville fått denne gjengen på andre tanker, men tro du meg. Denne gjengen rykker ikke opp igjen fra Obos hvis ikke nye koster setter skapet på plass. La det ikke være noen tvil. AG var en katastrofe!

Kommentar

Working...