Ny trener

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Pad
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jan 2022
    • 780

Heller at HEØ drar til Molde nå enn midt i LSK-tiden. Om han ombestemmer seg fort så skulle det ikke mye til for at også han hadde dratt fra LSK om et bedre tilbud kommer.

Kommentar

• Playboy1
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2003
      • 2199

Opprinnelig skrevet av ChrisK
      Får håpe at ikke sparkinga av Erling Moe i Molde nå skyldes at de forsøker å kuppe HEØ.
      En flytter vel ikke til ‘hytte heita ‘ hvis en tydeligvis har nok cash på konto ?

Kommentar

• Håvard Ottesen
        Seniormedlem
        Forumonanist
        • Aug 2012
        • 162

Hadde vært så typisk om Molde kuppa han nå.

De er et underpresterende, svært ressurssterkt eliteserielag med lite trøkk (som Sandefjord).

LSK er et havarert Obosligalag med masse rot i ledelse og spillergruppen, med massivt trøkk rundt klubben og en soleklar forventning om opprykk umiddelbart.

Frykter et kupp!

Kommentar

• DoubleHi5
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2011
          • 4359

Jeg tror folk ser spøkelser på høylys dag her! Hvis Molde nå skulle gå etter Ødegaard, vil de fremstå som en like panikkartet klubb som LSK har vist seg som det siste drøye året. I tillegg vil da Ødegaards integritet vise seg å ikke holde vann. Mulig jeg tar feil, men jeg tror kanskje heller Molde henter OGS. Hvis han vil.
          Elska þetta félag

Kommentar

• Svart og gul
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Oct 2004
            • 457

Opprinnelig skrevet av DoubleHi5

Tror du han rykker opp i Molde? Han har vel (dessverre eller ikke?) vært en del av teamet som har levert dårlige resultater? Vurdert ut fra signalene som har kommet, burde vel vår kontrakt være klar? Var det ikke snakk om pressekonferanse i morgen?

Edit: Hvis det skulle ende slik at HEØ plutselig skulle ende opp i Molde, etter at han skal ha vært med på diskusjoner om stallen vår, ser jeg på som helt usannsynlig. Det er da ikke Geir Bakke vi snakker om her!
            Tror ikke han rykker opp, men det kan jo dra ut. Planen til LSK var å annonsere ny duo i morgen, men det var usikkert om Mæland ble klar. Ødegaard har vært "klar" en stund, så tror og håper han bekreftes tidlig kommende uke i hvert fall.

Kommentar

• kunden
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jun 2005
              • 2444

Erling Moe blir presentert som ny LSK trener!

Og Magne Hoseth tar han med seg.
              Som hjelpetrener...
              Det vil bli gøy. Å å å ååå

Fotballens veier er uransakelige. Jeg tipper her, men antar mange vil si at DA er nok nok.
              Men en fyr som vært med på alt innen norsk fotball, og åpenbart er en vinnerskalle, Det hadde vært en klassesignering. Tenk deg apparatet og kontaktnettet fyren har. Her snakker vi forballkunnskap.

Kommentar

• G-Man
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2011
                • 3308

Opprinnelig skrevet av kunden
                Erling Moe blir presentert som ny LSK trener!

Og Magne Hoseth tar han med seg.
                Som hjelpetrener...
                Det vil bli gøy. Å å å ååå

Fotballens veier er uransakelige. Jeg tipper her, men antar mange vil si at DA er nok nok.
                Men en fyr som vært med på alt innen norsk fotball, og åpenbart er en vinnerskalle, Det hadde vært en klassesignering. Tenk deg apparatet og kontaktnettet fyren har. Her snakker vi forballkunnskap.
                Jævla mareritt. I så fall går vi fra en trenerkandidat som er kjent for å få mye ut av lite til en som er kjent for å få lite ut av mye.

Har noen noe info om hvorfor Tegström ikke virker å være aktuell for å komme sammen med HEØ?

Kommentar

• Kanarivogel89
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • May 2006
                  • 4686

Opprinnelig skrevet av G-Man

Jævla mareritt. I så fall går vi fra en trenerkandidat som er kjent for å få mye ut av lite til en som er kjent for å få lite ut av mye.

Har noen noe info om hvorfor Tegström ikke virker å være aktuell for å komme sammen med HEØ?
                  Jepp, tar HEØ over Moe 10/10 ganger. Moe har aldri imponert meg. Egentlig overrasket over at han ikke har fått sparken tidligere. Hadde den enorme seiersrekka i 2022, hvor Molde hadde en helt guddommelig flyt, og har prestert over evne et par ganger i Europa, men femteplass to år på rad med den stallen er så jævlig svakt at jeg ikke finnes interessert i å få ham hit.

Kommentar

• DoubleHi5
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2011
                    • 4359

fra en trenerkandidat som er kjent for å få mye ut av lite til en som er kjent for å få lite ut av mye.
                    Hahaha! Utrolig presist formulert! For øvrig må vi vel tillate at folk deler sine verste mareritt, når vi vet hva som har skjedd i klubben i år.

Ren gjetning fra min side: Tar over Sandefjord, så blir de begge hovedtrenere (alene). For øvrig er det kanskje ingen som helt vet hvordan ansvarsfordelingen er i Sandefjord, om de to er/har vært likestilte eller om det bare er en papirsak?

Elska þetta félag

Kommentar

• niko
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jul 2008
                      • 623

Kanskje han har fått med seg hvordan stemningen rundt svensker i trenerapparatet er om dagen?

Kommentar

• Holterkanari
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Aug 2009
                        • 595

Vill gjetting sier at en ny trener er på plass til Julefrokosten på torsdag

Kommentar

• lsk_rob
                          Seniormedlem
                          Forumsadist
                          • Mar 2016
                          • 141

Da ser det ut til at annonseringen av trener blir på pressekonferanse i morgen kl. 11 i følge lsk.no.

EDIT: ...og der leste jeg at RB erfarer at det blir Ødegaard.

Kommentar

• niko
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jul 2008
                            • 623

Martin på lån?

Kommentar

• G-Man
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2011
                              • 3308

Opprinnelig skrevet av niko
                              Martin på lån?
                              Du skal ha for ambisjonene, men det kan jo være andre SF-spillere som kan være interessante. De har bl.a en meget god keeper på utgående kontrakt...

Kommentar

• DoubleHi5
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2011
                                • 4359

I VGs artikkel om ansettelsen av Ødegaard, skriver de følgende:

Det er ikke kjent hvem Ødegaard får med seg i teamet. VG vet at Molde-assistent Eirik Mæland er en sterk kandidat i Lillestrøm – og potensielt et fremtidig «hovedtreneremne».

Mæland er på utgående kontrakt i Molde. Han har nå – sammen med Trond Strande – overtatt hovedansvaret etter at Erling Moe søndag måtte si takk for seg etter lørdagens cupfinaletap mot Fredrikstad.

Forutsatt at beskrivelsen av Mælands kvalifikasjoner er riktig, blir han både mer spennende for oss, samtidig som det muligens kan øke sjansen for at Molde vil ha ham med videre likevel, dersom har leder laget til gode resultater i de siste kampene i Europa.
                                Last edited by DoubleHi5; 09.12.2024, 16:33.
                                Elska þetta félag

Kommentar

• Nosferatu
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Apr 2006
                                  • 768

Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                                  I VGs artikkel om ansettelsen av Ødegaard, skriver de følgende:

Det er ikke kjent hvem Ødegaard får med seg i teamet. VG vet at Molde-assistent Eirik Mæland er en sterk kandidat i Lillestrøm – og potensielt et fremtidig «hovedtreneremne».

Mæland er på utgående kontrakt i Molde. Han har nå – sammen med Trond Strande – overtatt hovedansvaret etter at Erling Moe søndag måtte si takk for seg etter lørdagens cupfinaletap mot Fredrikstad.

Forutsatt at beskrivelsen av Mælands kvalifikasjoner er riktig, blir han både mer spennende for oss, samtidig som det muligens kan øke sjansen for at Molde vil ha ham med videre likevel, dersom har leder laget til gode resultater i de siste kampene i Europa.
                                  Enda viktigere - og det er til gjengjeld veldig, veldigviktig - er det at Fuglafamilien nå kommer enda et skritt nærmere å for alvor kunne innlemme Eirik Mælands samboer i sine rekker. Ingen ringere enn Gunnhild Toldnes.
                                  Ruben Gabrielsen - vår Stefan Strandberg.

Kommentar

• HSft
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2004
                                    • 6110

Har vist seg de siste sesongene at det er viktig å ha en god assistenttrener i hvert fall, viktig med trener-backup.

Kommentar

• kunden
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jun 2005
                                      • 2444

Selvom det muligens er det mest realistiske valget mangler det ambisjoner.
                                      Synes folk her inne er naive mtp hvahan kan få til.
                                      Husk dette er en trener som kun har vært fornøyd med å overleve i ES. Det er mye enklere enn å stabilisere seg i toppen. Det er ikke akkuratt en Glimt-Knutsen snuoperasjon vi snakker her.
                                      Jeg er også uenig i at Moe har fått til lite. De har da vitterlig vunnet alt de kan vinne flere ganger. Og stabilisert seg i toppen til tross for mye gjennomtrekk, slik det blir når man ligger i toppen og klubber i Europa snuser på de beste spillerne. Nå har det heldigvis butta, noe som skjedde med rbk og som vil skje med Glimt. Men hvor lenge har de vært der oppe nå? Føles ut som en evighet, 20år? Hadde ikke hatt noe imot det.
                                      Ikke misforstå, Ødegård får oss opp, men vil neppe bli noe annet enn en middelhavsfarer.

Kommentar

• MortenA
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2007
                                        • 3564

Molde har, i likhet med resten av Eliteserien, slitt med mangel på spisser som scorer. I tillegg har de vel hatt Ola Brynhildsen ute med skade i lengre tid? Erling Moe hadde neppe vært noe dårlig alternativ, men når Sves nå erfarer at det blir Ødegård så blir det nok slik.

Ødegård er erfaren som trener og vet hvor nivået er og hvilke spillertyper som trengs for å lykkes. Det som gjør meg usikker er 4-3-3 formasjonen han virker å foretrekke. Skal man lykkes med den så trenger vi nye indreløpere som er toveisspillere med fart og defensive fibre. Mulig at Hoff og Krygård kan dekke anker og høyre indreløper, men jeg er usikker på om de blir med ned og om de har fart nok til å lykkes i 2026 dersom vi rykker rett opp igjen. På lik linje er jeg usikker på om 4-3-3 er det beste for forsvaret vårt. Igjen holder det nok i Obos, men vi må allerede nå forberede oss på Eliteserien dersom vi ønsker å få et boost ala hva Glimt og Brann har fått av sine nedrykk.

Til slutt er fordelen at oppryddingen i stallen kan begynne på alvor.
                                        Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• Kanarivogel89
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • May 2006
                                          • 4686

Opprinnelig skrevet av MortenA
                                          Molde har, i likhet med resten av Eliteserien, slitt med mangel på spisser som scorer. I tillegg har de vel hatt Ola Brynhildsen ute med skade i lengre tid? Erling Moe hadde neppe vært noe dårlig alternativ, men når Sves nå erfarer at det blir Ødegård så blir det nok slik.

Ødegård er erfaren som trener og vet hvor nivået er og hvilke spillertyper som trengs for å lykkes. Det som gjør meg usikker er 4-3-3 formasjonen han virker å foretrekke. Skal man lykkes med den så trenger vi nye indreløpere som er toveisspillere med fart og defensive fibre. Mulig at Hoff og Krygård kan dekke anker og høyre indreløper, men jeg er usikker på om de blir med ned og om de har fart nok til å lykkes i 2026 dersom vi rykker rett opp igjen. På lik linje er jeg usikker på om 4-3-3 er det beste for forsvaret vårt. Igjen holder det nok i Obos, men vi må allerede nå forberede oss på Eliteserien dersom vi ønsker å få et boost ala hva Glimt og Brann har fått av sine nedrykk.

Til slutt er fordelen at oppryddingen i stallen kan begynne på alvor.
                                          Karlsbakk er svaret på den ene indreløperplassen i hvert fall. Sann mine ord, den gutten får gjennombruddet!

Kommentar

Working...